Hopkins Oy

Hopkins

  • Tiimi
  • Palvelut
    • Digitaalinen analytiikka
      • Google Analytics 4
      • Piwik PRO
      • Matomo
      • Google Tag Manager
      • Evästehallinta
      • Server-side tagging
      • BigQuery-tietovarasto
      • Analyysit
      • Attribuutiomallinnus
    • Markkinoinnin automaatio
      • HubSpot
        • HubSpot-käyttöönotto
        • Jatkuva HubSpot-kehitys
      • Custobar
      • Leadoo
      • Markkinoinnin automaation auditointi
      • Markkinoinnin automaation kilpailutus
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Display-mainonta
      • Ohjelmallinen ostaminen
      • Natiivimainonta
      • Remarketing
      • Hyperlokaali mainonta
    • Somemainonta
      • Facebook-mainonta
      • Instagram-mainonta
      • LinkedIn-mainonta
      • Twitter-mainonta
      • YouTube-mainonta
    • Videomainonta
    • Konversio-optimointi
    • International Growth -ohjelma
  • Kokemuksia
  • Koulutukset
    • Näin menestyt haku­kone­optimoinnissa 9.11.2023
    • Suurten sivustojen hakukone­optimointi 14.12.2023
    • Markkinoinnin automaatiojärjestelmän valinta – maksuton verkkokurssi
  • Ura Hopkinsilla
    • Työskentely ja kulttuuri
    • Tiimit ja tehtävät
    • Työpaikat
  • Blogi
    • Analytiikka
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Konversio-optimointi
    • Mainonta
    • Markkinoinnin automaatio
    • Sosiaalinen media
    • Arki Hopkinsilla
  • Ota yhteyttä
  • In English
Etusivu » Koulutukset » Google Analytics ja suurten sivustojen web-analytiikka 21.11.2017

15.1.2019 Arttu Raittila

Suurten sivustojen web-analytiikka
(1 pv)

Tiistai 21.11. 2017
klo 9:00 – 15:30
Radisson Blu Royal, Helsinki

Käytätkö Google Analyticsia suurella sivustolla?

“Löydä tilaisuudet ja ongelmat suuresta joukosta sivuja”

Tule kokopäivän koulutukseen ja opi analysoimaan suurta sivustoa Google Analyticsin avulla.

Tämän koulutuksen jälkeen tiedät, miten arvokas tieto seulotaan, vaikka sivuja olisi sivustolla tuhansittain.

Analytiikka on yksinkertaista, kun sivuja on muutamia kymmeniä tai muutamia satoja. Mutta mitä teet, kun sivustollasi on tuhat, sata tuhatta tai miljoona sivua?

Tässä koulutuksessa keskitytään menetelmiin, jotka ovat hyödyllisiä keskisuurilla sivustoilla – ja välttämättömiä suurten sivustojen analytiikassa. Koulutus sopii esimerkiksi suurten verkkokauppojen, mediasivustojen, yritysluetteloiden tai ilmoitussivustojen analytiikan parissa työskenteleville.

Koulutuksessa ei käsitellä perusteita, vaan kurssilla syvennetään perustason Google Analytics -osaamista erityisesti isojen sivustojen vaatimuksiin.

8.30 – 9.00 Aamiainen ja keskustelua

9.00 – 9.30 Mihin analytiikassa kannattaa pyrkiä?

  • Mitä on mahdollista seurata – mitä kannattaa seurata?
  • Tyypilliset virheet Analytics-asennuksissa ja kuinka ne vääristävät tilastoja

09.30 – 10.30 Segmentointi webanalytiikassa

  • Mitä segmentit ovat, miten niitä seurataan analytiikassa ja mitä hyötyä niistä on?
  • Kuinka rakennat toimivia segmenttejä sivustosi käytön analysoimiseksi?
  • Segmentoinnin sudenkuopat – miksi luvut eivät näytä järkeviltä?

10.30 – 10.45 Tauko

10.45 – 11.30 Sisältöryhmät ja sisältöryhmittelyt

  • Mitä sisältöryhmät ovat, mitä hyötyä niistä on ja kuinka käytät sisältöryhmiä?
  • Näin rakennat sisältöryhmät webanalytiikkaan!
  • Esimerkkejä toimivista sisältöryhmittelyistä

11.30 – 12.30 Lounas

12.30– 13.00 Omat tietoluokat ja mittarit

  • Kuinka Analyticsin tietoja rikastetaan omalla datalla: mitä teet, kun analytiikan tietoluokat ja mittarit eivät riitä, vaan haluat mitata omaa liiketoimintaa Analyticsilla?
  • Kuinka tuot käyttäjätunnisteen, asiakkaan elinkaaren arvon ja muun segmentointitiedon analytiikkaan?
  • Mitä tietoa et missään nimessä saa lähettää Analyticsiin?

13.00– 13.45 Attribuutiomallit, monikanavaisuus ja usean päätelaitteen maailma

  • Miten monikanavaisuus ja monen laitteen käyttö näkyvät analytiikassa?
  • Minkälaisia nyrkkisääntöjä voit käyttää attribuutiomallin valintaan?
  • Kuinka käyttäjää seurataan päätelaitteelta ja selaimelta toiselle?

13.45– 14.15 Säännölliset lausekkeet

  • Mitä säännölliset lausekkeet (regular expressions) ovat?
  • Kuinka käytät säännöllisiä lausekkeita tiedonhakuun?

14.15 – 14.30 Iltapäiväkahvi

14.30 – 15.15 Google Analytics -ylläpitäjän näkökulmasta

  • Analytiikka-audittien karut opetukset: 10 tyypillisintä asennusvirhettä
  • Kuinka tarkistat analytiikka-asennuksen toimivuuden?
  • Ilmaiset työkalut Analytics-asennuksen testaukseen ja kuinka käytät niitä oikein.

15.15 – 15.30 Yhteenveto, kysymyksiä & vastauksia

Kouluttaja

Mikko Piippo  tunnetaan myös kansainvälisesti analytiikan asiantuntijana. Mikko oli lokakuussa yksi Melbournen ja Sydneyn analytiikkakonferenssin (2016) puhujista, sertifioitu Google Analytics -osaaja ja kokenut web-analytiikan kouluttaja.

Paikka

Radisson Blu Royal, Runeberginkatu 2, Helsinki
(Kampin metroaseman vieressä)

Tarjoilut:

  • aamiainen koulutustilan luona (kahvia, teetä, suolainen kahvileipä, myslipatukka, kauden hedelmiä ja mehua)
  • monipuolinen buffet-lounas hotellin ravintolassa
  • iltapäiväkahvi (makea kahvileipä, päivän smoothie tai power shot, kauden hedelmiä ja tummaa suklaata)
  • koko ajan tarjolla erikoiskahveja, kivennäisvettä ja naposteltavaa.

Hinta:
759 €/hlö + alv 24 %. Hintaan sisältyvät tarjoilut ja sertifikaatti koulutuksen suorittamisesta. 10 % alennus uutiskirjeen tilaajille.

Ryhmähinta:
659 €/hlö + alv 24 %, kun samasta organisaatiosta osallistuu vähintään kaksi henkilöä. Ryhmähintaa ja uutiskirjealennusta ei voi yhdistää.

Peruutusehdot:
Maksuton peruutus viimeistään 7 päivää ennen koulutusta. Sen jälkeen peruutuksesta veloitetaan 50 % koulutuksen hinnasta. Osallistujaa voi vaihtaa saman organisaation sisällä.

Lisätiedot tästä koulutuksesta:
Mikko Piippo, 050 501 0488, mikko.piippo@hopkins.fi

Ilmoittaudu koulutukseen Suurten sivustojen web-analytiikka

    Kurssi maksetaan laskulla koulutuksen jälkeen.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Hopkins_logo-white-01

Hopkins on yksi Suomen suurimmista digitaalisen markkinoinnin toimistoista. Keskitymme siihen, mitä osaamme parhaiten: hakukone­optimointiin, digitaaliseen mainontaan, markkinoinnin automaatioon ja analytiikkaan. 

Hopkins Oy

  • Eerikinkatu 27, 5. krs
    00180 Helsinki
  • 020 788 8120
  • Ota yhteyttä

Tietoa meistä

  • Tiimi
  • Työpaikat
  • Hopkins mediassa
  • Tietosuojaseloste

Palvelut

  • Hakusanamainonta
  • Hakukoneoptimointi
  • Somemainonta
  • Display-mainonta
  • Digitaalinen analytiikka
  • Markkinoinnin automaatio
  • Koulutukset

Seuraa meitä

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Uutiskirje
  • Tietosuojaselosteet

© Hopkins Oy