Markkinoinnin automaation palvelu verkkokaupoille ja verkossa myyville yrityksille
Kasvata myyntiä markkinoinnin automaation avulla
Olemme auttaneet lukuisia yrityksiä lisäämään myyntiä digimarkkinoinnin keinoin vuosien varrella.
Valitettavan usein törmäämme samaan ilmiöön: markkinoinnin automaation hyödyntäminen on jäänyt minimaaliseksi, vaikka sillä olisi valtava potentiaali kasvattaa myyntiä ja sitouttaa asiakkaita. Suuri osa yrityksistä lähestyy asiakkaitaan ja potentiaalisia asiakkaitaan vain kampanjalähetysten, uutiskirjeiden ja maksullisen mainonnan avulla.
6 yleistä haastetta markkinoinnin automaatiossa:
- Automaatioiden määrä on vähäinen – tehokkaimmat automaatiot eivät ole käytössä tai ei tiedetä, mitä ne ovat.
- Markkinointitiimin aika kuluu kampanjasta toiseen rientäessä, jolloin automaatiota ei ehditä edistää tai lukuja analysoida syvällisesti.
- Nykyisten automaatioiden liiketoimintavaikutus ei ole tiedossa.
- Uutiskirjeen tilaajia ei saatella luontevasti ensimmäiseen ostoon.
- Kampanjaviestien lähetysajankohtaa ei ole optimoitu.
- Vaivalla kerättyä markkinointirekisteriä ei hyödynnetä mainonnassa.
Päteekö osa näistä myös sinuun?
Markkinoinnin automaatiolla on todistetusti monenlaisia hyötyjä. Sen avulla voit:
- Kasvattaa myyntiä erilaisilla automatisoiduilla viesteillä.
- Tunnistaa potentiaalisia asiakkaita ja saatella heidät ensimmäiseen ostoon.
- Saada nykyiset asiakkaat ostamaan enemmän ja sitoutumaan brändiisi.
- Seurata myös kivijalassa tapahtuvaa myyntiä kanta-asiakasohjelman ja etujen avulla.
- Kohdentaa mainontaa tietyssä asiakaspolun vaiheessa oleville kuluttajille.
Kenelle Hopkinsin markkinoinnin automaation palvelu on tarkoitettu?
- Verkossa ja/tai kivijalassa myyville kaupoille ja ketjuille
- Verkkokaupoille
- Kun liikevaihtonne on vähintään miljoona euroa vuodessa
Testaa, miten paljon voit pelastaa myyntiä verkkokaupan automaatioilla:
Markkinoinnin automaation järjestelmät
Kun käytössäsi on HubSpot, Custobar tai ActiveCampaign, saat meiltä täydet palvelut suunnittelusta toteutukseen.
Muilla alustoilla toimimme sparraajina, eli nostamme datan perusteella esiin kehitysideoita, jotka toteutatte itse. Lue lisää alempaa.
Mitä Hopkinsin palvelu pitää sisällään?
Palvelu on kehitetty tilanteeseen, jossa haluat ulkopuolista näkemystä ja kokemusta tuottoisan markkinoinnin automaation tekemiseen.
Lähdemme aina liikkeelle tiiviillä auditoinnilla. Se on kuin lääkärin terveystarkastus, jossa näemme nykytilanteen.
Sen jälkeen keskitymme pakollisiin ja eniten hyödyttäviin automaatioihin, mikäli niitä ei vielä ole käytössä. Näihin kuuluvat mm. ostoskorin hylkäys, passiivisten herättely ja tervetuloa-automaatio.
Hopkinsin tukemilla alustoilla toteutamme automaatiot avaimet käteen -perusteella. Muilla alustoilla autamme oikeiden toimenpiteiden valitsemisessa, mutta toteutuksesta vastaatte te itse tai tekninen kumppaninne.
Lisäksi seuraamme ja optimoimme automaatioiden toimintaa ja tarjoamme jatkuvan tukipalvelun.
Mitä Hopkinsin automaatiopalvelu sisältää tarkemmin per kk?
Yksi isomman automaation käyttöönotto joka kuukausi
Otamme joka kuukausi käyttöön yhden automaation avaimet käteen -perusteella tai sparraamme, miten voitte itse ottaa sen käyttöön. Seuraamme sen toimintaa ja tuloksia.
Kuukausittainen puhelu
Käymme tulokset ja uudet ehdotukset läpi kuukauden välein.
Jatkuva tuki
Jos tarvitset apua pienissä ylläpidollisissa tai muissa automaatiotehtävissä, voit valita tarpeisiisi sopivan tukipalvelun.
Jatkuvan yhteistyön mallit
SPARRAAJA
Tuotamme uusia kehitysideoita ja sparraamme tiimiänne kuukausittain toimenpiteiden tehokkuuden parantamiseksi.
Vastaatte itse toimenpiteiden toteuttamisesta. Hopkins tukee mahdollisissa kysymyksissä. Hopkins voi toimia erikseen sovittaessa toteutuksen loma- ja kiireapuna.
KUMPPANI
Hopkins toteuttaa ja kehittää toimenpiteitä itsenäisesti avaimet käteen perusteella, mutta tiiviissä yhteistyössä kanssanne sovituissa kanavissa.
Yhteistyötä johdetaan yhteisesti sovittujen tavoitteiden, suunnitelmien ja tyypillisesti kuukausittain tapahtuvien suunnittelutapaamisten kautta.
Miten tämä eroaa muiden toimijoiden automaatiotekemisestä?
Jokaisella Hopkinsin automaatioasiantuntijalla on vähintään 5 vuoden kokemus markkinoinnin automaatiosta.
Lähestymisemme on proaktiivinen. Otamme härkää sarvista ja laitamme asioita käytäntöön.
Markkinoinnin automaatio vaatii yleisesti ottaen liikennettä ja mainontaa toimiakseen. Ilman sivustovierailijoita tai asiakkaita on turha odottaa tuloksia myöskään markkinoinnin automaatiojärjestelmältä.
Meidän kauttamme saat kaikki digimarkkinoinnin palvelut markkinoinnin automaation tueksi. Näin voimme optimoida koko putkea liikenteestä liidiksi, siitä asiakkaaksi ja sen jälkeen asiakkaan pitämiseen ja asiakkuuden arvon kasvattamiseen.
Kokonaisvaltaisuus
Emme tee pelkkiä tekkiprojekteja, vaan ymmärrämme ja optimoimme liiketoimintatavoitteidesi mukaista kokonaisuutta.
Tehot irti
Jatkuvan kehittämisen mallilla saat kaikki tehot irti jo tehdystä järjestelmähankinnasta. Ota tallissasi kököttävä Ferrari todelliseen käyttöön.
Datalähtöinen lähestyminen
Perustamme ehdotuksemme dataan aina kun mahdollista. Silloin kun toimintasi on pienimuotoista tai dataa ei vielä ole, käytämme hyväksi kokemustamme ja parhaita käytäntöjä. Testaamme ahkerasti.
Läpinäkyvyys
Kerromme avoimesti havainnoistamme ja ehdotamme proaktiivisesti uutta. Dokumentoimme tärkeimmät toimintamallit ja päätökset, jotta osaaminen ei jää ainoastaan asiantuntijoidemme pääkoppaan.
Mitä hyötyä tästä on?
Kasvatamme yrityksesi myyntiä
Automaatiot toimivat 24/7 ja nyt tehdyt investoinnit tuovat myyntiä myös useamman vuoden päästä
Kokemuksen ansiosta tiedämme keinot, jotka tepsivät nopeasti
Oma tiiminne voi keskittyä siihen, missä he ovat parhaita
Lisäksi tiiminne oppii meiltä parhaita käytäntöjä
Näin aloitat jatkuvan yhteistyön
Haluatko tehdä parempaa tulosta markkinoinnin automaatiolla? Täytä alla oleva lomake ja ota yhteyttä
PS. Jos sinulla jäi vielä jotain kysyttävää, niin ota rohkeasti yhteyttä:
Pekka Räsänen