Tervetuloa Kira Sjöberg!

Kira SjöbergHopkinsin kasvu jatkuu! Kokenut konsultti Kira Sjöberg liittyi joukkoomme.

Kira on Hopkinsin kuudestoista työntekijä, ja ehtii viettää vain pari viikkoa vanhalla toimistollamme, ennen kuin muutamme kerrosta ylöspäin isompiin tiloihin.

Ennen meille tuloaan Kira on työskennellyt konsulttina Nordic Morningilla mm. sisältöstrategioiden, digimainonnan ja hakukoneoptimoinnin parissa. “Haluan erityisesti hahmottaa kokonaisuuksia – miten tämä ja tämä tekeminen vaikuttaa myyntiin ja miten voimme parhaiten auttaa asiakkaitamme kasvamaan”, Kira kertoo.

Hopkinsilla Kira keskittyykin juuri strategiseen markkinointiin, eli auttamaan asiakkaitamme kokonaisvaltaisesti, oli kyse sitten omasta, ansaitusta tai maksetusta digitaalisesta mediasta tai perinteisestä offline-tekemisestä.

Kiran uratarina ei ole se kaikkein tyypillisin. Miten taidehistorian maisteri päätyy tekemään digimarkkinointia?

“Kaikki alkoi oikeastaan Lontoossa Christie’sin taidehuutokaupasta, jossa investoitiin uuteen isoon pohjoismaiseen konseptiin vuonna 2006. Kun siihen asti olin jutellut eurooppalaisten ruhtinassukujen prinssien ja prinsessojen kanssa heidän vanhojen haarniskoidensa ja kanuunoidensa myynnistä huutokaupassa… pääsinkin nyt tekemään kaikkea uuteen konseptiin liittyvää, liiketoiminnan kehittämisestä brändin rakennukseen ja asiakassuhteisiin”, Kira nauraa.

Tämän jälkeen Kira on ehtinyt perustaa myös oman ArtShortCut-nimisen yrityksen, “taiteilijoiden markkinointitoimiston”, kuten hän itse sanoo, ja vetänyt Helsingin Bukowskisin markkinointia. “Siinä vaiheessa digipuoli alkoi vetää kovasti, ja löysinkin itseni pian konsultin roolista. Ja sillä tiellä ollaan!”

Miksi tulit Hopkinsille, Kira?

“Hopkins on pistetty tosi hienosti pystyyn ja arvostan sitä visiota mikä täällä on: ihmisiä arvostetaan hyvin paljon ja on matala hierarkia. Se vetää puoleensa fiksuja ihmisiä, jotka haluavat kehittyä, ja näiltä kovilta tekijöiltä voi aina oppia lisää! Lopulta keskusteluiden jälkeen kaikki vain loksahti kohdalleen”, Kira kertoo.

“Koska olen itsekin tullut digimaailmaan ulkopuolelta, ja on ollut triljoona kysymystä siitä, miten kaikki toimii, osaan asettua vasta näitä asioita opettelevan asiakkaan asemaan.”

Kiinnostuitko tästä aiheesta?

Soita meille 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake niin jatketaan juttua!