Digitaalinen analytiikka
Evästeiden hallinta
GDPR-asetuksen mukaan sivuston käyttäjältä tulee saada suostumus muille kuin välttämättömille evästeille. Suostumuksen tulee olla aktiivinen eli käyttäjän tulee omalla toiminnallaan hyväksyä seuranta.
Suostumuksen hallinta lyhyesti
Ohjeistuksen täyttävä evästekysely
Traficomin linjauksen mukaan sellainen evästebanneri ei riitä, joka vain kertoo, että sivuston käyttöä jatkamalla hyväksyy evästeet tai että sivustolla käytetään evästeitä.
Tarvitset käyttäjän aktiivisesti antaman suostumuksen mainonnan ja analytiikan seurantaevästeille. Tämä tarkoittaa, että evästeet asetetaan vasta silloin, kun käyttäjä on antanut niille luvan.
Usein kysyttyjä kysymyksiä
Kenen tulee käyttää pop-up kyselyä evästeistä?
Kaikkien verkkosivustojen, joilla halutaan seurata sivuston käyttöä tai markkinoinnin toimintaa evästeiden avulla.
Mikä on consent management platform?
CMP on selaimella käytettävä palvelu, jonka avulla luodaan sivustolla käytettävä pop up -ikkuna (“evästebanneri”) evästelupien kysymistä varten. CMP ostetaan tyypillisesti luottokortilla, kuukausi- tai vuosiveloituksella.
Mikä on consent mode?
Google Tag Managerin Consent Moden käyttöönotto varmistaa, että Googlen seurannat toimivat käyttäjän suostumuksen mukaisesti. Sillä varmistetaan, että Google ei kerää tietoa ilman lupaa. Consent Mode mahdollistaa kuitenkin mallinnustiedon mainonnan tuloksista silloinkin, kun kaikki eivät anna lupaa seurantaan.
Mitä on consent management optimization?
Se on optimointia, joka tähtää suureen hyväksymisprosenttiin evästeille. Evästebannerin suunnitteluvalinnat näyttelevät tässä isoa roolia. Suostumusprosenttia voi kasvattaa turvautumatta käyttäjiä hämääviin ratkaisuihin.
Miksi Hopkins kannattaa valita evästeiden hallinnan toteuttajaksi?
Meillä on osaamista useista evästehallintatyökaluista ja markkinoijina ymmärrämme myös markkinoinnin tarpeet seurannalle.
Evästebannerin suunnittelussa pyrimme siihen, että mahdollisimman suuri osa kävijöistä antaisi suostumuksen evästeiden käytölle. Emme kuitenkaan käytä ns. dark pattern -ratkaisuja tai muita käyttäjiä hämääviä keinoja.
Palvelumme
Evästekyselyn toteutus palveluna
Toteutamme sinulle ohjeistuksen mukaisen evästekyselyn, joka kerää kuitenkin tehokkaasti suostumuksia.
Työkalun valinta
Kartoitamme tarpeesi ja autamme sinua valitsemaan parhaiten soveltuvan ohjelmiston. Omistatte itse valittavan työkalun lisenssin.
Asennus ja käyttöönotto
Toteutamme pop up -kyselyn avaimet käteen -palveluna.
Toimivuuden testaus
Varmistamme, että kysely toimii oikein ja lain vaatimalla tavalla.
Ajantasainen tietosuojaseloste
Tarjoamme ajantasaiset huomiot ja vinkit tietosuojaselosteen laatimiseen.
Evästehallinnan teknologiat
Kolme vaihtoehtoa lupakyselyihin
Toteutamme pop up -kyselyitä kolmella eri Consent Management Platform (CMP) -ohjelmistolla. Autamme valitsemaan parhaiten tarpeisiisi sopivan työkalun.
Cookiebot
Helppo ja nopea ottaa käyttöön. Erinomainen ratkaisu, mikäli evästehallintatietoa halutaan liikuttaa eri sivustojen välillä (cross-domain consent)
Cookiepro
OneTrustin evästehallintatyökalu ilman useimmille tarpeettomia enterprise-lisäosia. Kehittyneet ominaisuudet evästehallinnan maantieteelliseen kohdentamiseen.
Onetrust
Vaativan organisaation enterprise-ratkaisu. Kattava, kustomoitavissa, laajennettava. Kehittynyt pääsyoikeuksien hallinta.
Tarvitsetko apua evästehallinnan kanssa?
Soita meille 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake niin jatketaan juttua!
Asiantuntijamme kirjoittavat
Tekoäly ja koneoppiminen rakentavat parempia ostajapersoonia
Ostajapersoona on tuttu työkalu markkinoinnin johtamisen apuna. Suurten kielimallien ja koneoppimisen avulla dataan perustuvien persoonien rakentaminen onnistuu aikaisempaa tehokkaammin. Mitä ostajapersoona tarkoittaa? Ostajapersoonat kuvaavat yrityksen kannalta ideaalisia ostajia. Ostajapersoonan esitys […]
Digianalytiikan käyttäjätunnisteet paljastavat pitkätkin ostopolut
Käyttäjätunnisteet (user ids) auttavat seuraamaan pitkiä ostopolkuja, kun käyttäjät saadaan välillä kirjautumaan sisään tai antamaan sähköpostiosoitteensa. Tässä artikkelissa kerromme, miten käyttäjätunnisteita hyödyntämällä eri markkinointikanavien hyödyistä saadaan luotettavampaa tietoa kuin analytiikan perusasennuksella.
Mitä on evästeetön analytiikka?
Evästeetön web-analytiikka auttaa raportoimaan ja analysoimaan kattavammin sivuston käyttöä: sen avulla saat kerätä dataa myös käyttäjistä, jotka eivät hyväksy evästeitä evästebannerissa.
Mitä markkinoijan tulee tietää evästeistä?
Näin sopeudut 3. osapuolen evästeiden poistumiseen ja 1. osapuolen evästeisiin kohdistuviin rajoituksiin.
Pakollinen Google Consent Mode V2
Googlen Consent Mode V2 tulee pakolliseksi Euroopassa, mikäli haluaa jatkaa datan keräämistä Google Analytics ja Google Ads -järjestelmillä.
Mitä toimitusjohtajan ja hallituksen pitää ymmärtää digimarkkinoinnista?
Tietyt nyrkkisäännöt auttavat tekemään laadukkaampia digimarkkinointiin liittyviä päätöksiä.