Digitaalinen analytiikka
Attribuutiomallinnus tuo markkinointikanavien arvon näkyviin
Eri markkinointikanavien tuoton oikea mittaaminen on yksi web-analytiikan päätehtävistä. Kun asiakas kohtaa yrityksesi useita kertoja, attribuutiomallinnus auttaa tunnistamaan eri kanavien merkityksen.
Attribuutiomallinnus lyhyesti
Ymmärrä mihin kannattaa investoida
Asiakas kohtaa yrityksen useita kertoja ennen lopullista ostopäätöstä. Jokainen näistä kohtaamisista vaikuttaa ostopäätöksen syntyyn.
Silti useimmat yritykset ja markkinoijat toimivat ikäänkuin viimeinen kohtaamispiste yksin ratkaisisi ostotapahtuman. Viimeiseen klikkiin perustuva attribuutiomalli johtaa aina osaoptimointiin. Samalla mediabudjetti jaetaan väärin kanavien ja kampanjoiden kesken.
Käyttämämme menetelmät:
- Heuristiset attribuutiomallit
- Markov-mallit
- Tilastotieteelliset mallit
- Kampanja-allokaatioiden testaaminen
- Dummy-mainosten käyttäminen
”Asiakkaan ja yrityksesi eri kohtaamisten vaikutuksen selvittäminen on aina kannattava investointi.”
Markkinoinnin arvon mittaaminen jiiriin?
Soita meille 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake niin jatketaan juttua!
Asiantuntijamme kirjoittavat
4 kertaa enemmän dataa anonyymillä, evästeettömällä analytiikalla
Hopkinsin toteuttama anonyymi ja evästeetön analytiikka nelinkertaisti asiakkaan kampanjaliikenteen. Piwik PRO:n ja Matomo Analyticsin avulla yritykset voivat mitata tuloksiaan GDPR-yhteensopivasti ja saada luotettavaa dataa päätöksenteon tueksi ilman henkilötietoja ja evästeitä.
Erityiset henkilötietoryhmät digimarkkinoinnissa
Arkaluonteista tietoa ei saa lähettää analytiikka-alustoille eikä mainosjärjestelmille, vaikka siihen saisi käyttäjän luvan.
Strateginen digitaalinen markkinointi tekoälyn tuella
Data alkaa keskustella strategian kanssa, kun yhdistämme digitaalisen analytiikan, SEO-työkalut, laadullisen ja määrällisen vertailutiedon ja tekoälyn.
Kvalitatiivinen data hyötykäyttöön: näin tehostat myyntiä ja markkinointia kielimallien avulla
Suurten kielimallien (LLM) avulla myös laadullista dataa voidaan nyt analysoida samaan tapaan kuin määrällistä dataa.
Garbage in, garbage out – ohjaatko markkinointia roskadatan avulla?
Tietojenkäsittelyn sanonta ”Garbage in, garbage out” pätee loistavasti myös moderniin digimarkkinointiin ja analytiikkaan.
Maksimalismi vs. minimalismi digianalytiikassa
Analytiikassa GDPR, toimintavarmuus ja kustannukset kallistavat vaa’an yleensä minimalismin suuntaan.