Digitaalinen analytiikka
Attribuutiomallinnus tuo markkinointikanavien arvon näkyviin
Eri markkinointikanavien tuoton oikea mittaaminen on yksi web-analytiikan päätehtävistä. Kun asiakas kohtaa yrityksesi useita kertoja, attribuutiomallinnus auttaa tunnistamaan eri kanavien merkityksen.
Attribuutiomallinnus lyhyesti
Ymmärrä mihin kannattaa investoida
Asiakas kohtaa yrityksen useita kertoja ennen lopullista ostopäätöstä. Jokainen näistä kohtaamisista vaikuttaa ostopäätöksen syntyyn.
Silti useimmat yritykset ja markkinoijat toimivat ikäänkuin viimeinen kohtaamispiste yksin ratkaisisi ostotapahtuman. Viimeiseen klikkiin perustuva attribuutiomalli johtaa aina osaoptimointiin. Samalla mediabudjetti jaetaan väärin kanavien ja kampanjoiden kesken.
Käyttämämme menetelmät:
- Heuristiset attribuutiomallit
- Markov-mallit
- Tilastotieteelliset mallit
- Kampanja-allokaatioiden testaaminen
- Dummy-mainosten käyttäminen
”Asiakkaan ja yrityksesi eri kohtaamisten vaikutuksen selvittäminen on aina kannattava investointi.”
Markkinoinnin arvon mittaaminen jiiriin?
Soita meille 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake niin jatketaan juttua!
Asiantuntijamme kirjoittavat
Tekoäly ja koneoppiminen rakentavat parempia ostajapersoonia
Ostajapersoona on tuttu työkalu markkinoinnin johtamisen apuna. Suurten kielimallien ja koneoppimisen avulla dataan perustuvien persoonien rakentaminen onnistuu aikaisempaa tehokkaammin. Mitä ostajapersoona tarkoittaa? Ostajapersoonat kuvaavat yrityksen kannalta ideaalisia ostajia. Ostajapersoonan esitys […]
Digianalytiikan käyttäjätunnisteet paljastavat pitkätkin ostopolut
Käyttäjätunnisteet (user ids) auttavat seuraamaan pitkiä ostopolkuja, kun käyttäjät saadaan välillä kirjautumaan sisään tai antamaan sähköpostiosoitteensa. Tässä artikkelissa kerromme, miten käyttäjätunnisteita hyödyntämällä eri markkinointikanavien hyödyistä saadaan luotettavampaa tietoa kuin analytiikan perusasennuksella.
Mitä on evästeetön analytiikka?
Evästeetön web-analytiikka auttaa raportoimaan ja analysoimaan kattavammin sivuston käyttöä: sen avulla saat kerätä dataa myös käyttäjistä, jotka eivät hyväksy evästeitä evästebannerissa.
Mitä markkinoijan tulee tietää evästeistä?
Näin sopeudut 3. osapuolen evästeiden poistumiseen ja 1. osapuolen evästeisiin kohdistuviin rajoituksiin.
Pakollinen Google Consent Mode V2
Googlen Consent Mode V2 tulee pakolliseksi Euroopassa, mikäli haluaa jatkaa datan keräämistä Google Analytics ja Google Ads -järjestelmillä.
Mitä toimitusjohtajan ja hallituksen pitää ymmärtää digimarkkinoinnista?
Tietyt nyrkkisäännöt auttavat tekemään laadukkaampia digimarkkinointiin liittyviä päätöksiä.