Hakukoneoptimointi

SEO:n avulla varmistat, että vastaat kysyntään

Haluatko kasvattaa maksutonta näkyvyyttä hakukoneissa? Hopkinsilta saat Suomen kokeneimman SEO-tiimin kertomaan, miten kannattaa toimia.

Jutellaan lisää!

Lue lisää!

Haku­kone­optimointi palveluna

Näin autamme yritystäsi

Näkyvyyden pullonkaulat vaihtelevat eri sivustoilla, ja siksi jokaisen sivuston hakukoneoptimointi vaatii omaa lähestymistapaansa. Todellinen kilpailu hakukoneoptimoinnissa alkaa, kun perusteet on saatu kuntoon.

Tekninen hakukoneystävällisyys ja pienet sisältömuutokset ovat tärkeää perustaa hakukonenäkyvyydelle, mutta monella alalla erinomaiset tulokset vaativat enemmän kuin tällaista perus-SEO:a.

SEO-auditointi

SEO-auditointi auttaa kohdistamaan resurssit oikein. Konsulttimme kartoittavat kilpailijoiden sivustot, alalla parhaiksi havaitut ratkaisut sekä asiakkaiden hakukäyttäytymisen. Auditin perusteella sivustolle tehdään priorisoitu kehityssuunnitelma.

Tekninen SEO

Lähes aina sivuston näkyvyyttä on helppo parantaa teknisillä muutoksilla. Tekniset muutokset parantavat kerralla suuren sivujoukon näkyvyyttä hakukoneissa. Mitä suurempi sivusto on, sitä suurempi hyöty teknisestä hakukoneoptimoinnista saadaan. Sivuston rakenteen, taksonomioiden ja ristiinlinkitysten optimointi voi saada suuren sivuston orgaanisen liikenteen moninkertaistumaan.

Hakusanatutkimus

Hakusanatutkimus auttaa sinua tuntemaan asiakkaasi paremmin. Hakusanat kertovat, mitä asiakkaat pitävät tärkeänä ja mitä sanoja he käyttävät etsiessään tietoa verkosta. Hakusanatutkimuksessa käytämme apuna omia, itse kehitettyjä työkaluja.

Sisältösuunnitelma

Hakukäyttäytymiseen ja kilpailija-analyysiin perustuva sisältösuunnitelma ja sen toteuttaminen auttavat yritystäsi parantamaan näkyvyyttä systemaattisesti ja pysyvästi. Siksi sisältömarkkinointi on nykyaikaisen hakukoneoptimoinnin tärkeimpiä osia. SEO-näkökulman lisäksi sisältösuunnitelmassa on keskeistä somenäkyvyys: sisältösuunnitelma toimii monella alalla myös somemainonnan lähtökohtana.

Linkkien hakeminen

Varsinkin uuden tai pienen yrityksen kohdalla näkyvyyden parantaminen onnistuu usein hankkimalla lisää ulkopuolisia linkkejä sivustolle. Tarkoitusta varten laaditut sisällöt ja niiden täsmämarkkinointi skaalautuvat hyvin myös sinun yrityksesi tarpeisiin. Linkkien hankkiminen edellyttää aina sisältösuunnitelmaa ja sen toteuttamista.

Domainstrategia

Mitä useampia sivustoja ja verkkotunnuksia yrityksellä on, sitä tärkeämpää on luoda domainstrategia. Domainstrategian avulla hallitset sivustoja, sisältöjä ja sivustojen välisiä linkkejä optimaalisella tavalla.

Sivustouudistuksen konsultointi

Sivustouudistus on hakukonenäkyvyyden kannalta aina riski: sivuston rakenteen muuttuminen, linkkien rikkoutuminen ja sisältöjen poistaminen voivat tuhota vuosien saavutukset yhdessä päivityksessä. Siksi SEO-konsultti kannattaa ottaa mukaan sivustouudistuksen suunnitteluun alusta alkaen.

Jatkuva hakukoneoptimointi

Yleensä hakukoneoptimoinnin tulokset saadaan vain jatkuvan ja systemaattisen työn kautta. Jatkuvassa optimoinnissa keskitytään aina siihen, mistä arvioidaan saatavan suurimmat hyödyt järkevällä työmäärällä.

Hopkinsin hakukoneoptimoinnin painopisteet

Pullonkaulat vaihtelevat joka sivustolla. Menetelmät ovat aina samoja, mutta lähestymistavat ja optimoinnin painopisteet vaihtelevat.

Käyttökokemus

Hakukoneessa pärjäävät vain sivut, jotka vastaavat hyvin hakijoiden tarpeisiin. Sivustolta pitää löytyä hakuja vastaavia sivuja ja niiden on oltava kävijöille hyödyllisiä. Näiden sivujen tulee myös latautua riittävän nopeasti, jotta kokemus on hyvä.

Laatu

Tarvitset oikeasti laadukasta sisältöä, jotta voit ansaita linkkejä ja jotta sisältöihin päätyvistä kävijöistä on sinulle hyötyä. Hakusanojen ympärillä jaarittelevien “SEO-tekstien” aika on ohi.

Merkittävyys

Sinun pitää tehdä jotain niin arvokasta, että voit ansaita linkkejä muilta sivustoilta. Tämä voi tarkoittaa kilpailukykyistä, hakijoita palvelevaa sisältöä – tai muuta merkittävää. Prosessia voi tukea aktiivisella kontaktoinnilla.

Automaatio

Erityisesti suurilla sivustoilla automaattiset, tietokannan tietoihin pohjautuvat tekstit ja ristiinlinkitykset voivat tuottaa parempaa käyttökokemusta ja enemmän hakukysyntään vastaavia, käyttäjiä palvelevia sisältöjä.

Asiakaskokemus

Viestinnällinen hakukoneoptimointi luo parempia kokemuksia nykyisille asiakkaillesi, kun nämä löytävät etsimänsä asiat helposti Googlen kautta tai sivuston omalla hakutoiminnolla.

Mitä saat meiltä?

Ota meihin yhteyttä, kun perus-SEO ei riitä:

  • Haluat senioriosaamista. SEO-tiimillämme on vuosien kokemus hakukoneoptimoinnin eri osa-alueilta. Jokaisella meistä on omat erikoistumisalueensa. Yhdessä ratkomme hankalatkin tilanteet.
  • Perustaso ei riitä sinulle. Meillä on kokemusta myös vaativimmista keisseistä, joissa ratkotaan monimutkaisia teknisen hakukoneoptimoinnin ongelmia suurilla sivustoilla ja kilpailluilla toimialoilla.
  • Arvostat holistista näkökulmaa. Huomioimme tekemisessä koko ostopolun ja synergiat mainonnan kanssa.

“Halusimme parantaa tuloksia sekä SEM:ssä, että SEO:ssa kilpailutilanteen kiristyttyä merkittävästi. Suositusten sekä heidän vahvan sitoutuneen tiiminsä ansiosta valintamme kohdistui Hopkinsiin.”

Mikko Rosén,

Toimitusjohtaja
Kaalimato.com

SEO toimii kaikissa hakukoneissa

Asiakkaamme ovat parantaneet näkyvyyttään monissa hakukoneissa. Myös oman sivuston hakutoiminto toimii paremmin hakukoneoptimoinnin myötä. Silloin kaikkein lähinnä ostopäätöstä olevat käyttäjät, jotka jo ovat sivustollasi, löytävät etsimänsä tuotteet tai sisällöt

Google-haku

Google on maailman suosituin hakukone, jolla tavoittaa sekä palveluita ja tuotteita hakevat että ostopolun yläpäässä olevat.

Google Kuvahaku

Googlen kuvahaku on länsimaissa toiseksi suosituin hakukone. Tavoitat sillä digiajan ”ikkunashoppaajat”.

YouTube

YouTuben hakutoiminto on kolmanneksi suosituin hakukone länsimaissa. Sen kautta tavoitat ohjeita ja inspiraatiota etsivät.

Google Maps

Paikallishaun optimointi varmistaa näkyvyyden toimipisteiden lähiseudulla. Näkyvyyttä optimoidaan etenkin Google-haun karttaohjeissa ja Google Maps -tuloksissa.

Bing & Yahoo

Microsoft Bingin markkinaosuus vaihtelee maittain ja Bing tuo pienen lisän Google-näkyvyyden päälle. Yahoon hakukone käyttää samoja hakutuloksia.

Pinterest

Pinterestin hakutoimintoa käytetään visuaalisen inspiraation hakukoneena

Hopkins SEO-kumppanina

Miksi valita Hopkins?

Valitse meidät kun arvostat

  • asiantuntemusta, kokemusta ja osaamista eri toimialoilta
  • proaktiivista yhteistyötä
  • omaa liiketoimintaasi tukevia, skaalautuvia suosituksia.

Kiinnostaako SEO:n kehittäminen?

Soita meille 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake niin jatketaan juttua!

Asiantuntijamme kirjoittavat

Sivustouudistus voi romuttaa hakukone­näkyvyytesi

Suurin riski sivustosi saavuttamalle maksuttomalle hakukonenäkyvyydelle on sivustouudistus. Artikkelin luettuasi tiedät, mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota, jos et halua vahingoittaa liiketoimintaasi. Eräs suomalainen verkkokauppa menetti miljoonaluokassa liikevaihtoa uudistuksessa tehtyjen virheiden […]