Hopkins Oy

Hopkins

  • Tiimi
  • Palvelut
    • Digitaalinen analytiikka
      • Analyysit
      • Google Analytics
      • Google Analytics 4
      • Google Tag Manager
      • Cookie consent
      • Server-side tagging
      • BigQuery-tietovarasto
      • Piwik PRO
      • Matomo
      • Attribuutiomallinnus
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Display-mainonta
      • Ohjelmallinen ostaminen
      • Natiivimainonta
      • Remarketing
      • Hyperlokaali mainonta
    • Somemainonta
      • Facebook-mainonta
      • Instagram-mainonta
      • LinkedIn-mainonta
      • Twitter-mainonta
      • YouTube-mainonta
    • Markkinoinnin automaatio
      • HubSpot
        • HubSpot-käyttöönotto
      • Custobar
      • ActiveCampaign
      • Leadoo
      • Markkinoinnin automaation auditointi
      • Markkinoinnin automaation kilpailutus
      • Markkinoinnin automaation palvelu verkkokaupoille ja verkossa myyville yrityksille
    • Konversio-optimointi
    • International Growth -ohjelma
  • Kokemuksia
  • Koulutukset
    • Sarjakortti koulutuksiin
    • Markkinoinnin automaatiojärjestelmän valinta – maksuton verkkokurssi
  • Rekry
  • Blogi
    • Analytiikka
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Konversio-optimointi
    • Mainonta
    • Markkinoinnin automaatio
    • Sosiaalinen media
  • Ota yhteyttä
  • In English

Konversio-optimointi

Konversio-optimointi poistaa kitkaa asiakkaan polulta. Se vaikuttaa positiivisesti kaikkien digimarkkinoinnin kanavien tuloksellisuuteen.
Ota yhteyttä

Konversio-optimointi on verkkosivustollasi tapahtuvia parannuksia

Konversio-optimoinnin avulla haetaan enemmän liiketoimintahyötyä sivustollesi jo saapuvasta liikenteestä. Konversio-optimoinnissa parannetaan priorisoidussa järjestyksessä merkittävimpiä sivuston osioita tai sivuja. Tarkoituksena on tuoda mahdollisimman paljon suoraa ja mitattavaa liiketoimintahyötyä.

Jokaisen yrityksen kannattaa investoida konversio-optimointiin ainakin tärkeimpien laskeutumis- ja palvelusivujen osalta.

Verkkokaupoille konversio-optimoinnin tekeminen on elintärkeää: ilman ymmärrystä siitä, mikä saa asiakkaasi ostamaan, menetät kauppoja jatkuvasti kilpailijoillesi.

Kaksi lähestymistä konversio-optimointiin

Heuristinen konsultointi

Kun verkkosivuston kävijämäärä ei salli testien tekemistä luotettavasti ja tehokkaasti, teemme heuristista konversio-optimointia. Lopputuloksena tuotamme selkeät ja käytännönläheiset suositukset. Kunkin suosituksen liiketoimintapotentiaali on hyvin nähtävissä. Priorisoitujen suositusten pohjalta yrityksen on helppo lähteä kehittämään sivustoaan.

Dataan perustuva testaaminen

Kun verkkoliiketoimintasi volyymi on riittävällä tasolla, kehitämme sitä jatkuvien priorisoitujen hypoteesien ja konversio-optimointitestien kautta. Data kertoo meille lahjomattomalla tavalla, mikä saa juuri sinun asiakkaasi etenemään.

Konversio-optimoinnin avulla haetaan enemmän liiketoimintahyötyä sivustollesi jo saapuvasta liikenteestä.

Konversio-optimointi palveluna – näin autamme yritystäsi

konversio-optimoinnin pilotti

Teemme 3 kk mittaisen pilottijakson liiketoimintasi kehittämiseksi. Jatkamme yhteistyötä sen jälkeen vain mikäli vakuutut tuloksista.

Jatkuva optimointi ja kehittäminen

Teemme jatkuvia hypoteeseja ja testejä liiketoimintasi kehittämiseksi. Säännöllinen dataan pohjautuva sivuston kehittäminen on paras tapa liiketoiminnan parantamiseen.

Heuristinen optimointi

Jos sivuston liikenne ei mahdollista dataan pohjautuvaa konversio-optimointia, niin sivustoa voidaan parantaa heuristisella optimoinnilla.

yksittäiset kehityskohteet

Teemme myös konversio-optimoinnin täsmäiskuja, kuten laskeutumissivujen auditointeja.

Konversio-optimointi parantaa olemassaolevan liikenteen kannattavuutta ja voi muuttaa kannattamattoman liikenteen kannattavaksi.

Heuristinen konversioanalyysi

Heuristisessa konversioanalyysissa tutkitaan sivuston kipupisteitä, mikä toimii ja mikä aiheuttaa kävijöissä esteitä toimimiselle. Käymme läpi esimerkiksi: 

  • asiakkaiden hiiren liikkeet hiirinauhuriohjelmistosta,
  • analysoimme klikkauksista syntyneet kuumakartat, 
  • luemme verkkosivun toimintokehotteet,
  • luemme sähköpostit eri vaiheessa ostoprosessia,
  • luemme asiakaspalautteet, 
  • luemme asiakasarviot,
  • käymme läpi asiakaspalveluun tulevat kysymykset,
  • tarkistamme, että asiakkaan epävarmuustekijöihin on vastattu,
  • käymme läpi käytettävyyteen liittyvät tekijät.

Näiden ja muiden seikkojen läpikäynnin jälkeen muodostamme listan selkeistä kehityskohteista, jokaisen kehityskohdan priorisoinnin, arvion vaaditusta kehityspanoksesta ja saavutettavasta liiketoimintahyödystä.

"Hopkinsin esittelemät konversiotestisuositukset otettiin meillä lämpimästi vastaan. Suositukset olivat selkeitä ja käytännönläheisiä, ja kunkin suosituksen liiketoimintapotentiaali oli hyvin nähtävissä. Suositusten pohjalta oli helppo lähteä kehittämään verkkokauppaa."

Suvi Kyyrönen, markkinointisuunnitelija, Manner Taidetarvikkeet Oy

Näin konversio-optimointi tukee muita digimarkkinoinnin palveluita

mainonta ja seo

Konversio-optimointi auttaa saamaan enemmän hyötyä irti sivustollesi suuntautuvasta liikenteestä – maksetusta ja orgaanisesta – jonka eteen olet panostanut.

analytiikka

Konversio-optimointi ja verkkoanalytiikka tukevat toisiaan: ne auttavat tunnistamaan verkkosivuston kehityskohteita ja mittaamaan muutosten vaikutusta.

markkinoinnin automaatio

Konversio-optimointi auttaa tunnistamaan useampia sivustokävijöitä, jolloin heitä voidaan hoitaa markkinoinnin automaation avulla eteenpäin.

Konversio-optimoinnilla saat paremman tuoton nykyisille markkinointipanostuksille.

Ota yhteyttä

Soita 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake ja kerro, kuinka voimme auttaa sinua!
Hopkins_logo-white-01

Hopkins on yksi Suomen suurimmista digitaalisen markkinoinnin toimistoista. Keskitymme siihen, mitä osaamme parhaiten: hakukone­optimointiin, digitaaliseen mainontaan, markkinoinnin automaatioon ja analytiikkaan. 

Hopkins Oy

  • Eerikinkatu 27, 5. krs
    00180 Helsinki
  • 020 788 8120
  • Ota yhteyttä

Tietoa meistä

  • Tiimi
  • Työpaikat
  • Hopkins mediassa
  • Tietosuojaseloste

Palvelut

  • Hakusanamainonta
  • Hakukoneoptimointi
  • Somemainonta
  • Display-mainonta
  • Digitaalinen analytiikka
  • Markkinoinnin automaatio
  • Koulutukset

Seuraa meitä

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Uutiskirje
  • Tietosuojaselosteet

© Hopkins Oy