Konversio-optimointi
Konversio-optimointi poistaa kitkaa asiakkaan polulta. Se vaikuttaa positiivisesti kaikkien digimarkkinoinnin kanavien tuloksellisuuteen.
Konversio-optimointi on verkkosivustosi dataan pohjautuvaa kehittämistä
Konversio-optimoinnin avulla haetaan enemmän liiketoimintahyötyä sivustollesi jo saapuvasta liikenteestä. Konversio-optimoinnissa parannetaan priorisoidussa järjestyksessä merkittävimpiä sivuston osioita tai sivuja. Tarkoituksena on tuoda mahdollisimman paljon suoraa ja mitattavaa liiketoimintahyötyä.
Jokaisen yrityksen kannattaa investoida konversio-optimointiin ainakin tärkeimpien laskeutumis- ja palvelusivujen osalta.
Verkkokaupoille konversio-optimoinnin tekeminen on elintärkeää: ilman ymmärrystä siitä, mikä saa asiakkaasi ostamaan, menetät kauppoja jatkuvasti kilpailijoillesi.
Kaksi lähestymistä konversio-optimointiin
Heuristinen konsultointi
Kun verkkosivuston kävijämäärä ei salli testien tekemistä luotettavasti ja tehokkaasti, teemme heuristista konversio-optimointia. Lopputuloksena tuotamme selkeät ja käytännönläheiset suositukset. Kunkin suosituksen liiketoimintapotentiaali on hyvin nähtävissä. Priorisoitujen suositusten pohjalta yrityksen on helppo lähteä kehittämään sivustoaan.
Dataan perustuva testaaminen
Kun verkkoliiketoimintasi volyymi on riittävällä tasolla, kehitämme sitä jatkuvien priorisoitujen hypoteesien ja konversio-optimointitestien kautta. Data kertoo meille lahjomattomalla tavalla, mikä saa juuri sinun asiakkaasi etenemään.
Konversio-optimoinnin avulla haetaan enemmän liiketoimintahyötyä sivustollesi jo saapuvasta liikenteestä.
Konversio-optimointi palveluna – näin autamme yritystäsi

konversio-optimoinnin pilotti
Teemme 3 kk mittaisen pilottijakson liiketoimintasi kehittämiseksi. Jatkamme yhteistyötä sen jälkeen vain mikäli vakuutut tuloksista.

Jatkuva optimointi ja kehittäminen
Teemme jatkuvia hypoteeseja ja testejä liiketoimintasi kehittämiseksi. Säännöllinen dataan pohjautuva sivuston kehittäminen on paras tapa liiketoiminnan parantamiseen.

Heuristinen optimointi
Jos sivuston liikenne ei mahdollista dataan pohjautuvaa konversio-optimointia, niin sivustoa voidaan parantaa heuristisella optimoinnilla.

yksittäiset kehityskohteet
Teemme myös konversio-optimoinnin täsmäiskuja, kuten laskeutumissivujen auditointeja.
Konversio-optimointi parantaa olemassaolevan liikenteen kannattavuutta ja voi muuttaa kannattamattoman liikenteen kannattavaksi.
Heuristinen konversioanalyysi
Heuristisessa konversioanalyysissa tutkitaan sivuston kipupisteitä, mikä toimii ja mikä aiheuttaa kävijöissä esteitä toimimiselle. Käymme läpi esimerkiksi:
- asiakkaiden hiiren liikkeet hiirinauhuriohjelmistosta,
- analysoimme klikkauksista syntyneet kuumakartat,
- luemme verkkosivun toimintokehotteet,
- luemme sähköpostit eri vaiheessa ostoprosessia,
- luemme asiakaspalautteet,
- luemme asiakasarviot,
- käymme läpi asiakaspalveluun tulevat kysymykset,
- tarkistamme, että asiakkaan epävarmuustekijöihin on vastattu,
- käymme läpi käytettävyyteen liittyvät tekijät.
Näiden ja muiden seikkojen läpikäynnin jälkeen muodostamme listan selkeistä kehityskohteista, jokaisen kehityskohdan priorisoinnin, arvion vaaditusta kehityspanoksesta ja saavutettavasta liiketoimintahyödystä.
Hopkinsin työ on hyvin konkreettista. He kertoivat, että mitä pitää tehdä, sekä miksi pitää tehdä ja miten. Hopkins osaa paljon, ja heillä on konkreettinen toimintasuunnitelma. Se on mukava tapa tehdä yhteistyötä.
Tuomo Simojoki, Director of Ecommerce, Marketing and IT
"Hopkinsin esittelemät konversiotestisuositukset otettiin meillä lämpimästi vastaan. Suositukset olivat selkeitä ja käytännönläheisiä, ja kunkin suosituksen liiketoimintapotentiaali oli hyvin nähtävissä. Suositusten pohjalta oli helppo lähteä kehittämään verkkokauppaa."
Suvi Kyyrönen, markkinointisuunnittelija, Manner Taidetarvikkeet Oy
Näin konversio-optimointi tukee muita digimarkkinoinnin palveluita
mainonta ja seo
Konversio-optimointi auttaa saamaan enemmän hyötyä irti sivustollesi suuntautuvasta liikenteestä – maksetusta ja orgaanisesta – jonka eteen olet panostanut.
analytiikka
Konversio-optimointi ja verkkoanalytiikka tukevat toisiaan: ne auttavat tunnistamaan verkkosivuston kehityskohteita ja mittaamaan muutosten vaikutusta.
markkinoinnin automaatio
Konversio-optimointi auttaa tunnistamaan useampia sivustokävijöitä, jolloin heitä voidaan hoitaa markkinoinnin automaation avulla eteenpäin.
Konversio-optimoinnilla saat paremman tuoton nykyisille markkinointipanostuksille.