
Hyperlokaali mainonta tavoittaa ihmiset tarkasti halutuissa paikoissa, kun nämä käyttävät älypuhelinta tai tablettia.
GPS-paikannus antaa sinun kohdistaa viestisi jopa vain 100 metrin säteelle annetuista koordinaateista. Näin et polta mainosrahaa kohdealueen ulkopuolella.
Hyperlokaalia voi tehdä Facebook-mainonnassa ja ohjelmallisessa ostamisessa:
- Facebook-mainonnassa mainokset näkyvät Facebookin ja Instagramin puhelinsovelluksissa, kun käyttäjä paikannetaan kohdealueelle.
- Ohjelmallisen ostamisen kautta mainoksia saa suureen joukkoon sovelluksia ja sivustoja, joilla käyttäjä on sallinut paikannuksen.
Käyttökohteita hyperlokaalille B2B- ja B2C-markkinoinnissa
Hyperlokaali mainonta sopii sekä B2C- että B2B-markkinointiin.
B2B-markkinoinnissa hyperlokaali sopii tilanteisiin, joissa kohderyhmä on keskittynyt tietynlaisiin paikkoihin, kuten toimitiloihin tai messualueelle.
Kuluttajamarkkinoinnissa se soveltuu laajojen kohderyhmien tavoitteluun omien toimipisteiden lähistöltä. Matkailualalla hypelokaalia voi kohdentaa hotelleihin ja turistikohteisiin.
Alla esittelemme hyperlokaalin käyttökohteita tarkemmin:
B2B-myynnin tuki
Voit mainostaa prospekteille näiden omissa toimitiloissa, mutta myös heidän suosimissaan muissa paikoissa.
Esimerkiksi rakennustuotteiden mainontaa voi kohdentaa rakennusliikkeiden toimistoihin.
Hyperlokaalin B2B-mainoksen tekstissä voit puhutella tiettyä toimialaa tai jopa yksittäistä yritystä.
Messumarkkinointi
Mainoksilla voit ohjata messukävijöitä omalle ständille. Oman ständin messumainonnassa auttaa riittävän houkutteleva ja juuri kohderyhmää puhutteleva porkkana.
Messualueelta tavoitat myös ylipäätään oikeanlaisen yleisön, joka on sopivasti pakkautunut tapahtuma-alueelle.
Rekrymarkkinointi
Vaikeasti rekrytoitavien ammattilaisten huomiota saat mainostamalla näiden työantajien toimitiloissa tai sopivissa yrityspuistoissa.
Ravintola-, myymälä- tai huoltamoketjun myynnin kasvattaminen
Mainostamalla toimipisteiden lähiympäristössä houkuttelet siellä asuvia ja työssä käyviä asiakkaiksi.
Parhaiten tällainen jatkuva mainonta toimii, kun mainoksiin päivitetään automaattisesti esimerkiksi ajankohtaiset tarjoukset tai vaikkapa lounasvaihtoehdot.
Kauppakeskusmarkkinointi
Mobiilimainoksilla voit aktivoida kauppakeskuksen kävijöitä vierailemaan omassa liikkeessäsi.
Kauppakeskuksessakin mainonta kannattaa toteuttaa pitkäkestoisesti eikä kertakampanjana, koska hetkellistä tavoittavuutta rajoittaa mobiilikäytön määrä mainoksia näyttävissä sovelluksissa ja sivustoilla.
Myymälälanseeraus
Aluekohdennus yhdistettynä uudelleenmarkkinointiin ja asiakasrekisterin hyödyntämiseen on kokemuksemme mukaan tehokas tapa lisätä uuden myymälän liikevaihtoa.
Mainonta-alueiden valinnassa voidaan huomioida myös yrityskanta tai ihmisten tulotaso.
Matkailumarkkinointi turisteille
Lähialueella olevia tai kaikkia maassa olevia turisteja tavoitat hotelleissa ja muissa selkeissä turistikohteissa.
Hyperlokaalisti tavoitettuja turisteja voit houkutella esimerkiksi ohjelmapalveluun tai museoon.
Opiskelijahankinta
Korkeakoulut voivat tavoittaa lukiolaisia kohdentamalla mainontaa suureen joukkoon lukioita.
Mainokset ohjaavat tällöin omille sivuille, jotka vakuuttavat kävijöitä tarjonnasta, eduista ja meiningistä, jotta oma oppilaitos valittaisiin myöhemmin Opintopolun kautta haettaessa.
Hopkins on hyperlokaalin edelläkävijä Suomessa
Olemme toteuttaneet hyperlokaalia mainontaa pitkään esimerkiksi vaativassa B2B-myynnissä, rekrymarkkinoinnissa, messualueilla ja toimipisteiden lähialueella.
Paikallisesti relevantit bannerimainokset on noteerattu muita paremmin: klikkausprosentit ovat olleet 2-11 % – merkittävästi suurempia kuin normaalit bannereiden klikkausprosentit. Hyperlokaaleihin mainoksiin ovat reagoineet jopa messualueella liikkuneet toimittajat.
Hyperlokaalin banneri-, video- ja natiivimainonnan lisäksi teemme hyperlokaalia Facebook- ja Instagram-mainontaa, joka auttaa tavoittamaan vielä useamman palveluiden tiheän käyttöasteen ansiosta.
Sopiiko hyperlokaali sinun alallesi?
Pyydä maksuton arvio, onko hyperlokaalilla potentiaalia sinun organisaatiosi tarpeisiin.