Hopkins Oy

Hopkins

  • Tiimi
  • Palvelut
    • Digitaalinen analytiikka
      • Analyysit
      • Google Analytics
      • Google Analytics 4
      • Google Tag Manager
      • Cookie consent
      • Server-side tagging
      • BigQuery-tietovarasto
      • Piwik PRO
      • Matomo
      • Attribuutiomallinnus
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Display-mainonta
      • Ohjelmallinen ostaminen
      • Natiivimainonta
      • Remarketing
      • Hyperlokaali mainonta
    • Somemainonta
      • Facebook-mainonta
      • Instagram-mainonta
      • LinkedIn-mainonta
      • Twitter-mainonta
      • YouTube-mainonta
    • Markkinoinnin automaatio
      • HubSpot
        • HubSpot-käyttöönotto
      • Custobar
      • ActiveCampaign
      • Leadoo
      • Markkinoinnin automaation auditointi
      • Markkinoinnin automaation kilpailutus
      • Markkinoinnin automaation palvelu verkkokaupoille ja verkossa myyville yrityksille
    • Konversio-optimointi
    • International Growth -ohjelma
  • Kokemuksia
  • Koulutukset
    • Sarjakortti koulutuksiin
    • Markkinoinnin automaatiojärjestelmän valinta – maksuton verkkokurssi
  • Rekry
  • Blogi
    • Analytiikka
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Konversio-optimointi
    • Mainonta
    • Markkinoinnin automaatio
    • Sosiaalinen media
  • Ota yhteyttä
  • In English

Hyperlokaali mainonta

Hyperlokaali mainoskohdennus Helsingin Messukeskukseen
Hypelokaalilla kohdennuksella voi tavoittaa esimerkiksi Messukeskuksessa kävijöitä. Kuva: Google

Hyperlokaali mainonta tavoittaa ihmiset tarkasti halutuissa paikoissa, kun nämä käyttävät älypuhelinta tai tablettia.

GPS-paikannus antaa sinun kohdistaa viestisi jopa vain 100 metrin säteelle annetuista koordinaateista. Näin et polta mainosrahaa kohdealueen ulkopuolella.

Hyperlokaalia voi tehdä Facebook-mainonnassa ja ohjelmallisessa ostamisessa:

  • Facebook-mainonnassa mainokset näkyvät Facebookin ja Instagramin puhelinsovelluksissa, kun käyttäjä paikannetaan kohdealueelle.
  • Ohjelmallisen ostamisen kautta mainoksia saa suureen joukkoon sovelluksia ja sivustoja, joilla käyttäjä on sallinut paikannuksen.

Käyttökohteita hyperlokaalille B2B- ja B2C-markkinoinnissa

Hyperlokaali mainonta sopii sekä B2C- että B2B-markkinointiin.

B2B-markkinoinnissa hyperlokaali sopii tilanteisiin, joissa kohderyhmä on keskittynyt tietynlaisiin paikkoihin, kuten toimitiloihin tai messualueelle.

Kuluttajamarkkinoinnissa se soveltuu laajojen kohderyhmien tavoitteluun omien toimipisteiden lähistöltä. Matkailualalla hypelokaalia voi kohdentaa hotelleihin ja turistikohteisiin.

Alla esittelemme hyperlokaalin käyttökohteita tarkemmin:

B2B-myynnin tuki

Voit mainostaa prospekteille näiden omissa toimitiloissa, mutta myös heidän suosimissaan muissa paikoissa.

Esimerkiksi rakennustuotteiden mainontaa voi kohdentaa rakennusliikkeiden toimistoihin.

Hyperlokaalin B2B-mainoksen tekstissä voit puhutella tiettyä toimialaa tai jopa yksittäistä yritystä.

Messumarkkinointi

Mainoksilla voit ohjata messukävijöitä omalle ständille. Oman ständin messumainonnassa auttaa riittävän houkutteleva ja juuri kohderyhmää puhutteleva porkkana.

Messualueelta tavoitat myös ylipäätään oikeanlaisen yleisön, joka on sopivasti pakkautunut tapahtuma-alueelle.

Rekrymarkkinointi

Vaikeasti rekrytoitavien ammattilaisten huomiota saat mainostamalla näiden työantajien toimitiloissa tai sopivissa yrityspuistoissa.

Ravintola-, myymälä- tai huoltamoketjun myynnin kasvattaminen

Mainostamalla toimipisteiden lähiympäristössä houkuttelet siellä asuvia ja työssä käyviä asiakkaiksi.

Parhaiten tällainen jatkuva mainonta toimii, kun mainoksiin päivitetään automaattisesti esimerkiksi ajankohtaiset tarjoukset tai vaikkapa lounasvaihtoehdot.

Kauppakeskusmarkkinointi

Mobiilimainoksilla voit aktivoida kauppakeskuksen kävijöitä vierailemaan omassa liikkeessäsi.

Kauppakeskuksessakin mainonta kannattaa toteuttaa pitkäkestoisesti eikä kertakampanjana, koska hetkellistä tavoittavuutta rajoittaa mobiilikäytön määrä mainoksia näyttävissä sovelluksissa ja sivustoilla.

Myymälälanseeraus

Aluekohdennus yhdistettynä uudelleenmarkkinointiin ja asiakasrekisterin hyödyntämiseen on kokemuksemme mukaan tehokas tapa lisätä uuden myymälän liikevaihtoa.

Mainonta-alueiden valinnassa voidaan huomioida myös yrityskanta tai ihmisten tulotaso.

Matkailumarkkinointi turisteille

Lähialueella olevia tai kaikkia maassa olevia turisteja tavoitat hotelleissa ja muissa selkeissä turistikohteissa.

Hyperlokaalisti tavoitettuja turisteja voit houkutella esimerkiksi ohjelmapalveluun tai museoon.

Opiskelijahankinta

Korkeakoulut voivat tavoittaa lukiolaisia kohdentamalla mainontaa suureen joukkoon lukioita.

Mainokset ohjaavat tällöin omille sivuille, jotka vakuuttavat kävijöitä tarjonnasta, eduista ja meiningistä, jotta oma oppilaitos valittaisiin myöhemmin Opintopolun kautta haettaessa.

Hopkins on hyperlokaalin edelläkävijä Suomessa

Olemme toteuttaneet hyperlokaalia mainontaa pitkään esimerkiksi vaativassa B2B-myynnissä, rekrymarkkinoinnissa, messualueilla ja toimipisteiden lähialueella.

Paikallisesti relevantit bannerimainokset on noteerattu muita paremmin: klikkausprosentit ovat olleet 2-11 % – merkittävästi suurempia kuin normaalit bannereiden klikkausprosentit. Hyperlokaaleihin mainoksiin ovat reagoineet jopa messualueella liikkuneet toimittajat.

Hyperlokaalin banneri-, video- ja natiivimainonnan lisäksi teemme hyperlokaalia Facebook- ja Instagram-mainontaa, joka auttaa tavoittamaan vielä useamman palveluiden tiheän käyttöasteen ansiosta.

Sopiiko hyperlokaali sinun alallesi?

Pyydä maksuton arvio, onko hyperlokaalilla potentiaalia sinun organisaatiosi tarpeisiin.

Ota yhteyttä!

 

Hopkins_logo-white-01

Hopkins on yksi Suomen suurimmista digitaalisen markkinoinnin toimistoista. Keskitymme siihen, mitä osaamme parhaiten: hakukone­optimointiin, digitaaliseen mainontaan, markkinoinnin automaatioon ja analytiikkaan. 

Hopkins Oy

  • Eerikinkatu 27, 5. krs
    00180 Helsinki
  • 020 788 8120
  • Ota yhteyttä

Tietoa meistä

  • Tiimi
  • Työpaikat
  • Hopkins mediassa
  • Tietosuojaseloste

Palvelut

  • Hakusanamainonta
  • Hakukoneoptimointi
  • Somemainonta
  • Display-mainonta
  • Digitaalinen analytiikka
  • Markkinoinnin automaatio
  • Koulutukset

Seuraa meitä

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Uutiskirje
  • Tietosuojaselosteet

© Hopkins Oy