Hopkins Oy

Hopkins

  • Tiimi
  • Palvelut
    • Digitaalinen analytiikka
      • Analyysit
      • Google Analytics
      • Google Analytics 4
      • Google Tag Manager
      • Cookie consent
      • Server-side tagging
      • BigQuery-tietovarasto
      • Piwik PRO
      • Matomo
      • Attribuutiomallinnus
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Display-mainonta
      • Ohjelmallinen ostaminen
      • Natiivimainonta
      • Remarketing
      • Hyperlokaali mainonta
    • Somemainonta
      • Facebook-mainonta
      • Instagram-mainonta
      • LinkedIn-mainonta
      • Twitter-mainonta
      • YouTube-mainonta
    • Markkinoinnin automaatio
      • HubSpot
        • HubSpot-käyttöönotto
      • Custobar
      • ActiveCampaign
      • Leadoo
      • Markkinoinnin automaation auditointi
      • Markkinoinnin automaation kilpailutus
      • Markkinoinnin automaation palvelu verkkokaupoille ja verkossa myyville yrityksille
    • Konversio-optimointi
    • International Growth -ohjelma
  • Kokemuksia
  • Koulutukset
    • Sarjakortti koulutuksiin
    • Markkinoinnin automaatiojärjestelmän valinta – maksuton verkkokurssi
  • Rekry
  • Blogi
    • Analytiikka
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Konversio-optimointi
    • Mainonta
    • Markkinoinnin automaatio
    • Sosiaalinen media
  • Ota yhteyttä
  • In English

Natiivimainonta ohjelmallisen ostamisen kautta

Natiivimainonta sopii sekä kuluttaja- että B2B-markkinointiin. Sitä voi ostaa suoraan mediataloilta tai tarkemmin kohdennettuna ohjelmallisen ostamisen kautta.

Mitä natiivimainonta on?

Natiivimainonta sulautuu julkaisun ilmeeseen, minkä vuoksi se huomataan paremmin kuin bannerit.

Käytännössä se voi tarkoittaa kahta eri asiaa:

  1. Maksettu artikkeli verkkolehdessä. Tällöin natiivimainos on käytännössä sama asia kuin printtimaailmasta tuttu advertoriaali.
  2. Toimituksellisen noston näköinen mainos, jonka klikkaaminen vie lukijan mainostajan sivustolle.

Alla on esimerkki jälkimmäisestä eli omalle sivustolle linkittävästä natiivimainonnasta.

(Teksti jatkuu kuvan jälkeen.)

Natiivimainos Ilta-Sanomat-sivustolla
Ohjelmallisesti ostettu natiivimainos Ilta-Sanomien sivustolla.

Natiivimainonta huomataan uutisvirran seassa

Natiivimainonta kiinnittää niidenkin ihmisten huomion, jotka ovat tottuneet jättämään mainokset huomiotta.

Selitys on mainosten ulkoasussa, joka on lähellä julkaisuympäristöä. Siksi natiivimainonta huomataan paremmin kuin sivujen reuna-alueiden bannerit, jotka jäävät helposti mainossokeuden uhreiksi.

Monesti toimiva natiivimainos ei olekaan liian “myyntihenkinen”, vaan se pyrkii herättämään kiinnostusta samalla tavoin kuin isäntämedian toimitukselliset sisällöt.

Kenelle natiivimainonta sopii?

Omalle sivustolle ohjaava natiivimainonta toimii parhaiten, kun sivustolla on siihen sopivaa sisältömarkkinointia. Parhaat tehot lohkeavat siis muilla kuin kovin klousaushenkisillä myyntisivuilla.

Natiivimainonta ei oikein sovellu pienikatteiseen liiketoimintaan, koska se on kalliimpaa kuin vaikkapa Facebook-mainonta tai Google Display Network -mainonta.

Muutoin se soveltuu kaikenlaisille toimialoille, sekä B2C- että B2B-liiketoimintaan, kunhan valittavissa on kohderyhmiin osuvia kohdennustapoja.

Ohjelmallinen natiivimainonta – älä kohdenna kaikille himoklikkaajille

Natiivimainontaa voi ostaa ilman mediamyyjää

  • natiiviin erikoistuneiden järjestelmien kautta (esim. Strossle ja Readpeak)
  • ohjelmallisen ostamisen järjestelmien, kuten Adformin kautta.

Verrattuna mediamyyjältä ostamiseen, ohjelmallisesti ostetussa natiivimainonnassa onnistuu

  • tarkemmat kohdennukset
  • nopea reagointi ja budjettimuutokset kesken kampanjoiden
  • maltillinen budjetin käyttö – etenkin jos halutaan testata mikä kanava toimii parhaiten.

Kohdennustapoja ovat esimerkiksi remarketing, ostetut yleisöt ja sijainti (jopa 100 metrin tarkkuudella).

Oletko kiinnostunut kokeilemaan ohjelmallista natiivimainontaa? Ota yhteyttä!

Hopkins_logo-white-01

Hopkins on yksi Suomen suurimmista digitaalisen markkinoinnin toimistoista. Keskitymme siihen, mitä osaamme parhaiten: hakukone­optimointiin, digitaaliseen mainontaan, markkinoinnin automaatioon ja analytiikkaan. 

Hopkins Oy

  • Eerikinkatu 27, 5. krs
    00180 Helsinki
  • 020 788 8120
  • Ota yhteyttä

Tietoa meistä

  • Tiimi
  • Työpaikat
  • Hopkins mediassa
  • Tietosuojaseloste

Palvelut

  • Hakusanamainonta
  • Hakukoneoptimointi
  • Somemainonta
  • Display-mainonta
  • Digitaalinen analytiikka
  • Markkinoinnin automaatio
  • Koulutukset

Seuraa meitä

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Uutiskirje
  • Tietosuojaselosteet

© Hopkins Oy