Case study

Facebook- ja Instagram-mainonta tuotti 89 % paremmin, kun NOSH panosti testaukseen, automatisointiin ja visuaalisuuteen

NOSH on suomalainen vaatevalmistaja, joka panostaa voimakkaasti vastuullisuuteen. Sen vaatteet suunnitellaan Suomessa, valmistetaan Euroopassa ja niiden pääraaka-aine on luomupuuvilla.

Syksyllä 2019 NOSH etsi verkkokauppansa Facebook- ja Instagram-mainontaan kumppania, joka olisi “tuloshakuinen, proaktiivinen ja keskusteleva”. Vuodenvaihteessa kumppanina aloitti Hopkins.

Mainonnan tuottosuhde parani 89 % ja se toi 20 % enemmän liikevaihtoa 36 % pienemmällä budjetilla, kun NOSH panosti automatisointiin, visuaalisuuteen ja testaukseen. Luvut ovat tammi-toukokuulta 2020 ja vertailu samaan ajanjaksoon vuonna 2019.

Automatisointi levittää sisällöt oikeille yleisöille

Somessa menestyminen vaatii, että yleisölle tarjotaan jatkuvasti jotain uutta. Siksi NOSHin oma tiimi julkaisee jatkuvasti uusia, kohderyhmää kiinnostavia postauksia Facebook-sivulla.

Hopkins automatisoi näiden postausten maksetun mainonnan. Siinä käytetään Smartly.ion Automated Post Boosting -kampanjoita, jotka levittävät julkaisut automaattisesti oikeille yleisöille.

Automatisoidulla mainonnalla ja NOSHin omalla sisällöntuotannolla on luotu uskollinen ja ostovalmis “superfanien” joukko, joka sisältää muitakin kuin vain Facebook-sivun tykkääjiä.

Fiidipohjainen automaatio tekee mainonnasta puhuttelevampaa

NOSHin Facebook- ja Instagram-mainonnassa hyödynnetään voimakkaasti tuotesyötettä eli “fiidiä” ja sitä käyttäviä Smartly.ion Automated Ads ja Dynamic Ads -kampanjoita.

Fiidin ansiosta Facebookin ja Instagramin käyttäjille voidaan mainostaa tuotteita, joista he ovat todennäköisemmin kiinnostuneita. Näitä ovat esimerkiksi käyttäjän katsomat ja vastaavat tuotteet.

Tuotefiidiä hyödynnetään myös hetkellisissä kampanjoissa. Silloin tarvitaan vain kampanjan piirissä olevien tuotteiden id:t, joiden avulla oikeat tuotteet poimitaan fiidistä.

Mainonnasta vastaava seniorikonsultti Clarissa Salonen kommentoi fiidin hyötyjä näin:

Fiidin täysi hyödyntäminen on auttanut skaalaamaan mainontaa ja näyttämään yksittäisille käyttäjille personoituja mainoksia.

Rikas visuaalisuus erottaa NOSHin mainokset massasta

NOSHin mainoksissa käytetään Smartly.ion video- ja kuvapohjia. Niillä tuotteet voidaan esittää inspiroivalla ja erottuvalla tavalla.

Rikas visuaalisuus on nostanut merkittävästi mainosten huomioarvoa. Tämä näkyy 40 % kasvaneena klikkiprosenttina.

Testaus paljastaa mikä toimii – sekä mainonnassa että tuotteissa

NOSHin Facebook- ja Instagram-mainonnassa tehdään jatkuvaa testaamista ja kokeiluja. Siinä on testattu esimerkiksi eri kohdennusyleisöjä, kuvia ja teemoja.

Testit eivät kerro vain mainoksista: ne kertovat myös siitä, mitkä tuotteet koetaan kiinnostaviksi.

Sitä kautta mainonta auttaa osaltaan kehittämään tuotevalikoimaa kokonaisvaltaisesti.

Enemmän myyntiä pienemmällä budjetilla

Uusi tapa mainostaa verkkokauppaa näkyi somemainonnan tuloksissa tammi-toukokuussa 2020 verrattuna samaan jaksoon edellisvuonna:

Somemainontaan käytettiin kuitenkin rahaa 36 % vähemmän kuin edellisvuonna.

NOSH Company Oy:n markkinointipäällikkö Paula van Scheppingen kuvaa yhteistyötä näin:

Olemme olleet erittäin tyytyväisiä yhteistyöhön Hopkinsin kanssa. Mainonnan tulokset ovat kehittyneet aivan uudelle tasolle jatkuvan testaamisen ja kokeilujen kautta. Lisäksi arvostamme suuresti Hopkinsin asiantuntijoiden proaktiivisuutta työssään. Yhteistyö on kaikin puolin sujuvaa ja joustavaa.


Haluaisitko kuulla tarkemmin kuluttajamarkkinoinnin palveluistamme? Ota meihin yhteyttä niin jutellaan lisää!

Kiinnostuitko, mitä voisimme saada aikaan teille?

Soita meille 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake niin jatketaan juttua!