Google Ads -koulutus
1 pv
Radisson Blu Plaza, Helsinki
Kouluttajana Arttu Raittila
Hakusanamainonnalla saat sivuillesi ostovalmiita kävijöitä. Display- ja YouTube-mainonta auttavat tavoittamaan myös laajempia yleisöjä ja pehmittämään sivuillasi käyneitä.
Tunne tehokeinot ja vältä ansat Google Ads -mainonnassa!
Lähde nyt kokopäivän koulutukseen nostamaan ymmärrystäsi digimarkkinoinnin tärkeimmästä yksittäisestä mainosjärjestelmästä. Koulutuksessa opit esimerkkien kautta miten saat Google Adsin pelaamaan pussiisi koko ostopolun matkalla, tietoisuuden herättämisestä aina ostovaiheeseen asti.
Tämä koulutus on sinua varten, jos työskentelet markkinoinnin parissa tai haluat ymmärtää siitä enemmän ja:
- haluat tuntea Google Adsin uusimmatkin mahdollisuudet ja miten niillä tehdään myyntiä – ettet toistaisi vanhoja keinoja kilpailijoiden kiitäessä ohi
- et halua hassata budjettiasi epäolennaisiin paikkoihin – Google tekee tätä suoraan purkista, jollet ole tarkkana oikeissa paikoissa
- pidät tärkeänä, että mainonta on mitattavaa ja sitä optimoidaan tulosten perusteella – liian usein Google Ads pyörii tehottomalla autopilotilla.
Osallistuminen ei edellytä erityistä lähtötasoa puoleltasi. Vaikka et itse mainontaa tekisikään, kurssin jälkeen tiedät mistä puhutaan!
Esimerkki koulutuspaikasta ja tarjoiluista
Radisson Blu Plaza
Mikonkatu 23, 00100 Helsinki
Runsaat tarjoilut sisältyvät koulutuksen hintaan:
- Aamukahvit
- Päivän lounas
- Iltapäivän kahvitarjoilu
Miten hyödyt koulutuksesta?
- Tunnistat mainonnan pahimmat vaaranpaikat, jolloin et käytä rahoja vahingossa väärään yleisöön.
- Osaat arvioida nykyisen mainonnan laatua ja tiedät, miltä laadukkaan mainonnan pitää suurin piirtein näyttää.
- Tunnet Google Adsin uudetkin tuottoisat mahdollisuudet, kuten YouTube-mainonnan uudet ominaisuudet myynnin/liidien optimointiin ja tarinankerrontaan.
- Osaat analysoida ja arvioida mainonnan tuloksia – etkä esimerkiksi haksahda ns. viimeisen klikkauksen virhepäätelmään, mikä on todella yleistä!
Kokenut kouluttaja
Kouluttajasi Arttu Raittila on Suomen kokeneimpia digimarkkinnin tekijöitä ja kouluttajia. Arttu on tehnyt Google-mainontaa vuodesta 2008. Arttu on kouluttanut nelinumeroisen määrän markkinoijia tekemään tehokkaampaa, mittaukseen perustuvaa digimarkkinointia.
Esimerkkiohjelma
Koulutuksen ohjelma on ohjeellinen ja siihen voi tulla muutoksia.
8.30–9.00 AAMiainen
09.00–10.30 Google Adsin toimintalogiikka ja periaatteet
- Google Ads -mainonnan hyödyt
- Kampanjatyypit ja niiden mahdollisuudet
- Mainostilin rakenne ja järkevä kampanjahierarkia
- REAN–malli ja asiakkaan ostospolut
- Relevanttius eli osuvuus
- Testaaminen ja jatkuva optimointi
- Automaatio ja koneoppiminen
10.30–10.40 Tauko
10:40–12:00 Hakusanamainonnan periaatteet
- Mitä Googlen hakutulossivulla tapahtuu?
- Mainos- ja hakutulosesimerkkejä
- Tila haltuun hakutulossivulla
- Brändimainonnan teho
- Mainonnan dedikoidut laskeutumissivut ja ”Ads-putki”
12.00–12.45 Lounastauko
12.45–13.30 HAKUSANAMAINONTA (jatkuu)
- Kampanjan perustaminen ja suunnittelu
- Google Adsin peruskäsitteet ja -mittarit
- Google Adsin käyttöliittymä
- Oikeiden avainsanojen löytäminen ja valinta
- Budjetin suunnittelu ja bidaustrategiat
- Mainokset, mainoslaajennukset ja tehokas copywriting
- Hakusanamainonnan uudet toiminnallisuudet
13.30–14.30 Tehokas display- ja videomainonta
- Google Display Network ja mitä se pitää sisällään
- Bannerit vs. responsiiviset mainokset
- Display-mainonnan käyttökohteet eri vaiheissa ostopolkua
- Uudelleenmarkkinointi – näin pehmität sivustosi kävijät kohti asiakkuutta
- Custom audience – halpojen klikkien takaovi monella alalla
- Eri tavat tehdä videomainontaa
- Video- ja Discovery-mainontaan sopivat kohdennustavat, kuten life events
14.30–14.40 Tauko
14.40–15.30 Tulosten mittaus ja liikenteen laadun arviointi
- Google Analytics ja tulosten seuranta
- Kävijöiden laadun validointi, näin tiedät tavoitatko oikeata yleisöä
- Muutoshistoria, eli kuka teki mitä – vai tekikö kukaan mitään?
Extrat
- TOP-10 Google Adsin sudenkuopat
- Mitä sinun tulisi vaatia digitoimistolta tai tiimiltäsi
- Kysymyksiä ja vastauksia
- Lähteitä itseopiskeluun
Tilaa koulutus organisaatiollesi tai kysy lisää!
Jos haluat tarjouksen tai tarkempia lisätietoja tästä koulutuksesta, ota rohkeasti yhteyttä:
Pekka Räsänen