Google Analytics on yksi verkkokaupan kriittisen tärkeistä työvälineistä. Sen avulla mittaat myynnin kehittymistä, näet miten tehostaa markkinointiasi ja paljastat ostamisen esteet. Tämän koulutuksen jälkeen osaat käyttää Analyticsia kaupankäynnin edistämiseen!
Verkkokauppias tarvitsee kaupan kehittämiseen kaikkia Google Analyticsin tärkeitä ominaisuuksia, ei vain perusteita. Siksi järjestämme verkkokaupan ammattilaisille aivan oman koulutuksen, jossa analytiikkaan pureudutaan nimenomaan verkkokaupan näkökulmasta.
GA ja verkkokauppa -koulutuspäivän aikana opit mm:
- mittaamaan myyntiä ja myynnin tehokkuutta… jotta tiedät miten parhaiten edistät myyntiä
- mittaamaan eri markkinointikanavien tuottoa… jotta tiedät mihin kanaviin panostamalla saat parhaan tuoton
- tägäämään mainokset seurantaa varten… jolloin näet nopeasti mitkä mainokset tuottavat
- löytämään myynnin pullonkaulat ja mitä tehdä niille
- tutkimaan käyttäjien toimintaa sivustolla, jotta näet mm. mihin ostajan tie pysähtyy tai mitä tuotteita haetaan eniten
- segmentoimaan käyttäjiä… jotta osaat tarjota kullekin ryhmälle mitä he tarvitsevat
Koulutus on suunnattu verkkokaupan ammattilaisille, markkinointipäälliköille ja digitiimien jäsenille. Jos tunnistat itsesi tästä joukosta, voit olla varma että saat päivästä todella vankan osaamispaketin analytiikan hyödyntämiseen kaupassasi.
Erityisen hyvin koulutus sopii verkkokauppiaalle, joka aidosti haluaa kehittää kaupastaan todellisen myyntikoneen – siihen tämä koulutus tähtää!
Tule mukaan niin opastamme sinut sisälle järjestelmälliseen verkkokaupan kehittämiseen analytiikan avulla…
Google Analytics -koulutuspäivän ohjelma
9.00 – 9.30 Web-analytiikka ja sen tavoitteet verkkokaupassa
- Mitkä ovat tärkeimmät analytiikan työkalut verkkokauppiaalle?
- Mitä analytiikassa kannattaa seurata ja mikä on turhaa ajanhukkaa?
- Miten kävijäseurannan tiedot muunnetaan myynniksi?
9.30 – 10.00 Google Analyticsin perusteet
- Analytiikan peruskäsitteet ja yleisimmät väärinkäsitykset
- Miten Google Analytics asennetaan oikein ja vältetään tyypilliset asennusvirheet (ja mitä niistä voi seurata)?
- Miten käyttöoikeuksia hallitaan turvallisesti?
10.00 – 10.15 Tauko ja keskustelua
10.15 – 11.30 Verkkokaupan seuranta
- Mitkä ovat Analyticsin tärkeimmät raportit?
- Kuinka seuraat myyntiä sentin ja tuotteen tarkkuudella?
- Kampanjoiden tuoton seuraaminen – tuottaako mainonta vai ei, onko AdWords-mainonta laadukasta vai ei
- Kuinka optimoit mainontaa kävijätiedon perusteella
- Kuinka rakennat juuri omiin tarpeisiisi sopivia raportteja?
11.30 – 12.30 Lounas ja keskustelua
12.30 – 13.30 Asiakasymmärryksen lisääminen analytiikalla
- Mitä Analytics osaa kertoa asiakkaistasi ja kuinka hyödynnät tätä tietoa?
- Näin rakennat omia segmenttejä asiakkaista – kuinka asiakasryhmät toimivat sivustollasi?
- Miten tietoja voidaan rikastaa asiakasrekisterin tiedoilla?
13.30 – 14.15 Asiakkaan käyttäytymisestä tuottoisia oivalluksia
- Mitä analytiikka osaa kertoa asiakkaiden käyttäytymisestä?
- Sivustohaku: näin huomaat kaupasta puuttuvat tuotteet, väärät tuotenimet ja tunnistat hankalan käyttökokemuksen
- Ostoprosessin vaiheet – mitä asiakkaasi tekevät sivustolla, missä järjestyksessä, ja miksi?
- Tuotesivulta maksuun – toimiiko ostoskorin käsittely niin hyvin kuin oletat?
14.15 – 14.30 Iltapäiväkahvi ja keskustelua
14.30 – 15.15 Monikanavaisuus ja attribuutiomallit
- Miten eri kanavien tuottoa mitataan, kun asiakkaat käyvät kaupassa monta kertaa eri laitteilla?
- Miten mainosrahaa kannattaa jakaa eri markkinointikanaviin seurannan avulla?
15.15 – 15.30 Yhteenveto, kysymyksiä & vastauksia
Päivän kouluttajasi
Mikko Piippo kuuluu Suomen kokeneimpiin digimarkkinoijiin ja tunnetaan myös kansainvälisesti analytiikan asiantuntijana. Mikko oli lokakuussa 2016 yksi Melbournen ja Sydneyn analytiikkakonferenssin puhujista.
Paikka
Koulutus voidaan pitää Hopkinsilla (Eerikinkatu 27, Helsinki) tai teidän toimistollanne pääkaupunkiseudulla. Voit myös järjestää sitä varten ulkopuoliset tilat.
Ilmoittaudu koulutukseen
Jos haluat tarjouksen tai tarkempia lisätietoja tästä koulutuksesta, ota rohkeasti yhteyttä:
Pekka Räsänen