Hopkins Oy

Hopkins

  • Tiimi
  • Palvelut
    • Hakukoneoptimointi (SEO)
    • Hakusanamainonta (SEM/SEA)
    • Display-mainonta
      • Ohjelmallinen ostaminen
      • Natiivimainonta
      • Remarketing
      • Hyperlokaali mainonta
    • Somemainonta
      • Facebook-mainonta
      • Instagram-mainonta
      • LinkedIn-mainonta
      • Twitter-mainonta
      • YouTube-mainonta
      • VK-mainonta
    • Digitaalinen analytiikka
      • Google Analytics
      • Google Tag Manager
      • Piwik PRO
      • Matomo
      • Attribuutiomallinnus
    • Markkinoinnin automaatio
      • HubSpot
      • Markkinoinnin automaation auditointi
      • Markkinoinnin automaation kilpailutus
  • Kokemuksia
  • Koulutukset
    • Google Analytics -peruskurssi
    • Markkinoinnin automaation peruskurssi
    • Somemainonnan tehokurssi
    • Facebook-mainonnan tehokurssi
    • Näin menestyt hakukoneoptimoinnissa
    • Suurten sivustojen hakukoneoptimointi
    • Google Ads -koulutus
    • Sarjakortti koulutuksiin
  • Rekry
    • Digital Advertising Consultant
    • Marketing Automation Consultant
    • Senior Digital Analytics Consultant
  • Blogi
    • Analytiikka
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Konversio-optimointi
    • Mainonta
    • Markkinoinnin automaatio
    • Sosiaalinen media
  • Ota yhteyttä
  • In English
Etusivu » Koulutukset » Google Analytics -tehokurssi

20.2.2017 Mikko Piippo

Google Analytics -tehokurssi

Käytätkö Google Analyticsia rutiinilla, mutta tiedät ettet saa siitä täyttä hyötyä?

Mikko Piippo

”Ota kaikki irti Google Analyticsista”

Tule nyt kokopäivän koulutukseen ja vie Analytics-osaamisesi aivan uudelle tasolle.

Tämän koulutuksen jälkeen osaat muokata Analyticsin asetukset juuri sinun yrityksesi tarpeita vastaavaksi. Enää sinun ei tarvitse tyytyä sessioiden ja konversioiden mittaamiseen!

Koulutuksessa ei käydä läpi perusasioita, vaan kurssi on tarkoitettu valmiin Google Analytics -osaamisen syventämiseen.

Tämän päivän jälkeen osaat rakentaa aikaisempaa paremman Analytics-toteutuksen ja tiedät, mitä voit vaatia Analytics-kumppaniltasi. Enää et tyydy sivunlatausten ja konversioiden seurantaan!

Koulutuspäivän aikana opit

  • rakentamaan analytiikkatilin, joka toimii vielä tulevaisuudessakin
  • määrittämään tapahtumaseurannan, jonka avulla tutkit asiakkaiden käyttäytymistä yksittäisten sivujen sisällä (oletuksena GA ei kerro tästä mitään!)
  • seuraamaan sivun vieritystä, videoiden katselua ja nappien klikkausta tarkemmin kuin koskaan
  • asentamaan Google Analyticsin oikeaoppisesti Tag Managerin avulla
  • löytämään tavallisimmat asennusvirheet ja korjaamaan ne itse
  • tehostamaan mainontaa Analyticsin attribuutiomallien avulla.

Google Analytics -tehokurssin ohjelma

9.00 – 9.30 Mihin analytiikassa kannattaa pyrkiä?

  • Mitä on mahdollista seurata – mitä kannattaa seurata?
  • Tyypilliset virheet Analytics-asennuksissa ja kuinka ne vääristävät tilastoja

9.30 – 10.00 Google Analytics -käyttöönotto

  • Näin asennat GA:n Google Tag Managerin avulla (paras tapa asentaa nykyaikana)
  • Tilirakenne joka toimii nyt ja tulevaisuudessa
  • Kuinka lisäät analytiikkaan suodattimet, jotka siivoavat spämmibotit pois analytiikastasi?

10.00 – 10.15 Tauko

10.15 – 11.00 Sivuston painikkeiden tapahtumaseuranta

  • Mitä tapahtumat ovat, miten niitä seurataan analytiikassa ja mitä hyötyä niistä on?
  • Minkälaisia asioita kannattaa seurata tapahtumina – ja miten niitä kannattaa seurata?
  • Miten yksinkertainen tapahtuma lisätään seurantaan Google Tag Managerin avulla?
  • Tapahtumaseurannan sudenkuopat – mitä meni pieleen?

11.00 – 11.30 Videokatselut, skrollaukset ja yhteystietojen klikkaukset

  • Kuinka seuraat sivustolle upotettuja YouTube-videoita analytiikassa?
  • Tuo analytiikkaan tieto siitä, kuinka alas käyttäjä skrollasi sivua ja paranna sen avulla käytettävyyttä
  • Mittaa email-osoitteiden ja puhelinnumeroiden klikkauksia ja hipaisuja mikrokonversioina

11.30 – 12.30 Lounas

12.30 – 13.00 Omat tietoluokat ja mittarit

  • Kuinka Analyticsin tietoja rikastetaan omalla datalla: mitä teet, kun analytiikan tietoluokat ja mittarit eivät riitä, vaan haluat mitata omaa liiketoimintaa Analyticsilla?
  • Kuinka tuot käyttäjätunnisteen, asiakkaan elinkaaren arvon ja muun segmentointitiedon analytiikkaan?
  • Mitä tietoa et missään nimessä saa lähettää Analyticsiin?

13.00 – 13.45 Attribuutiomallit, monikanavaisuus ja usean päätelaitteen maailma

  • Miten monikanavaisuus ja monen laitteen käyttö näkyvät analytiikassa?
  • Minkälaisia nyrkkisääntöjä voit käyttää attribuutiomallin valintaan?
  • Kuinka käyttäjää seurataan päätelaitteelta ja selaimelta toiselle?

13.45 – 14.15 Tuo analytiikan luvut dashboardille

  • Mitä teet, kun Analyticsin dashboardit alkavat tuntua alkeellisilta?
  • Data Studio -työkalun käyttö: kuinka rakennat dashboardin, josta voit seurata (lähes) reaaliaikaisesti webbisivuston toimintaa?

14.15 – 14.30 Iltapäiväkahvi

14.30 – 15.15 Google Analytics ylläpitäjän näkökulmasta

  • Analytiikka-audittien karut opetukset: 10 tyypillisintä asennusvirhettä
  • Kuinka tarkistat analytiikka-asennuksen toimivuuden?
  • Ilmaiset työkalut Analytics-asennuksen testaukseen ja kuinka käytät niitä oikein.

15.15 – 15.30 Yhteenveto, kysymyksiä & vastauksia

Kouluttaja

Mikko Piippo tunnetaan kansainvälisestikin Google Analytics – asiantuntijana. Mikko oli yksi Melbournen ja Sydneyn analytiikka-konferenssin (2016) sekä  MeasureCampin (Lontoo 2017) puhujista. Hän on sertifioitu Google Analytics -osaaja (GAIQ 2011-) ja kokenut kouluttaja.

Paikka

Koulutus voidaan pitää Hopkinsilla (Eerikinkatu 27, Helsinki) tai teidän toimistollanne pääkaupunkiseudulla. Voit myös järjestää sitä varten ulkopuoliset tilat.

Ilmoittaudu koulutukseen

Jos haluat tarjouksen tai tarkempia lisätietoja tästä koulutuksesta, ota rohkeasti yhteyttä:

Suvi Miettinen
050 336 8446 
suvi.miettinen@hopkins.fi

Kouluttajasi

Mikko Piippo
Puh. 050 501 0488
mikko.piippo@hopkins.fi

Mikko on kansainvälisestikin tunnettu Google Analytics -asiantuntija.

Hopkins_logo-white-01

Hopkins on yksi Suomen suurimmista digitaalisen markkinoinnin toimistoista. Keskitymme siihen, mitä osaamme parhaiten: hakukone­optimointiin, digitaaliseen mainontaan, markkinoinnin automaatioon ja analytiikkaan. 

Hopkins Oy

  • Eerikinkatu 27, 5. krs
    00180 Helsinki
  • 020 788 8120
  • Ota yhteyttä

Tietoa meistä

  • Tiimi
  • Työpaikat
  • Hopkins mediassa
  • Tietosuojaseloste

Palvelut

  • Hakusanamainonta
  • Hakukoneoptimointi
  • Somemainonta
  • Display-mainonta
  • Digitaalinen analytiikka
  • Markkinoinnin automaatio
  • Koulutukset

Seuraa meitä

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Uutiskirje
  • Tietosuojaseloste

© Hopkins Oy