Markkinoinnin automaation koulutus (1 pv)
Markkinoinnin automaatio on väsymätön myyntikone ja asiakaspalvelija. Sen avulla tarjoat ainutlaatuisia asiakaskokemuksia, parannat konversioita ja lisäät myyntiä. Älä jätä liidejäsi ja asiakkaitasi oman onnensa nojaan. Palvele paremmin ja myy enemmän automaation avulla!
Tilaa yhden päivän tehokas koulutus yrityksellesi nostamaan markkinoinnin automaation osaamisenne uudelle tasolle.
Tämä kurssi on sinua varten, jos:
- olet markkinoinnin tai myynnin ammattilainen
- et ole varma, miten yrityksesi voisi parhaiten hyötyä markkinoinnin automaatiosta
- haluat ymmärtää markkinoinnin automaatiota sekä yleisellä tasolla että kuulla runsaasti käytännön esimerkkejä ja parhaita käytäntöjä
… tai haluat muuten syventää markkinoinnin automaation osaamistasi. Muista, että osallistuminen ei edellytä erityistä lähtötasoa puoleltasi.
Tämä koulutus ei ole sinua varten, jos:
- myyntistrategianne perustuu tyrkyttämiseen – eikä teillä ole aikomustakaan muuttaa sitä
- etsit spesifejä teknisiä vinkkejä tietyn järjestelmän käyttöönottoon (tämä koulutus on teknologiariippumaton – mutta laita meille toki viesti jos haluat teknisempää koulutusta tietyn järjestelmän käyttämiseen)
Koulutuspäivän aikana opit:
- ymmärtämään mitä markkinoinnin automaatiolla voi saada aikaan
- miten saat tehokkaan lähdön markkinoinnin automaation hyödyntämiseen
- välttämään yleisimmät sudenkuopat
- keräämään uusia kontakteja ja lisää tietoa olemassa olevista asiakkaistasi
- vertailemaan markkinoinnin automaation järjestelmiä kriittisesti, jolloin vältät kalliit virheostokset
…ja paljon, PALJON muuta.
Et halua jättää tätä väliin, koska…
Vastaavaa koulutusta markkinoinnin automaatiosta ei helposti Suomesta tai välttämättä lähimaistakaan löydy.
Useimmat markkinoinnin automaation koulutukset ovat huonosti naamioituja myyntispiikkejä tietyn järjestelmän puolesta.
Hopkinsin koulutus on teknologiariippumaton ja tavoitteenamme on saada sinut oivaltamaan, miten yrityksesi liiketoimintaa voi parhaiten kehittää.
Kouluttaja
Kouluttajasi Susanna Junnila on markkinoinnin automaation ja oman median optimoinnin moniosaaja.
Susannalla on kokemusta markkinoinnin automaation rakentamisesta mm. globaaleille kuluttajabrändeille, suomalaisille B2B-yrityksille ja kolmannelle sektorille. Kokemus markkinointiautomaation työkaluista ulottuu kevyistä ratkaisuista aina enterprise-järjestelmiin saakka.
Koko päivän koulutuksessa kuulet paljon käytännön vinkkejä ja kokemuksia, parhaita käytäntöjä ja vältettäviä asioita. Toisin sanoen hyödyt kaikesta, mitä Susanna on käytännössä oppinut. Älä siis jätä tilaisuutta väliin!
Päivän ohjelma
Koulutuspäiväsi aikana näet mm. minkälaiset automaatiot sopivat liidien lämmittelyyn ja olemassa olevien asiakkaiden elinkaaren arvon kasvattamiseen, kuinka tuotetaan automaatioita, jotka tuntuvat henkilökohtaiselta ja arvokkaalta vastaanottajalle ja minkälaista osaamista tarvitaan markkinoinnin automaation päivittäiseen tekemiseen.
9.00-9.40 Mitä markkinoinnin automaatio on – ja mitä se ei ole?
- Liidien ja asiakkaiden saattelu eteenpäin asiakkaan polulla
- Markkinoinnin automaation keinovalikoima on muutakin kuin sähköpostia: sms, sovellusten lähettämät push-viestit, chatit ja chatbotit, sivustolla näkyvät tarjoukset ja henkilökohtainen yhteydenotto osana automaatioita
- Uutiskirje vs. automaatio – erot ja yhtäläisyydet
9.40-10.20 Markkinoinnin automaatio osana liiketoimintaasi
- Järkevät tulostavoitteet ja mittarit: saat mitä seuraat joten valitse huolellisesti
- Strategiat B2B:ssä ja B2C:ssä: inbound, loyalty, ABM
- Konkreettiset taktiikat joilla pääset ketterästi alkuun
10.20-10.30 Tauko ja keskustelua
10.30-11.30 Markkinoinnin automaation tehokas johtaminen
- Asiakaspersoonat ja -polut asiakkaan näkökulman ymmärtämisessä
- Sisältöstrategian ja sisällöntuotannon rooli
- Miten löydät kannattavimmat automaatiomahdollisuudet – mikä on ajanhukkaa
11.30-12.30 Lounas
12.30-13.00 Asiakasdatan kerääminen ja hyödyntäminen
- Liidien tunnistaminen ja rekisterin kerääminen
- Markkinointiluvat ja GDPR eli miten suojaat selustasi
- Miten keräät lisää tietoa liideistäsi ja asiakkaistasi jotta voit viestiä tehokkaammin
- Kuinka saat automaattisen viestinnän tuntumaan henkilökohtaiselta ja saat aikaan toimintaa
13.00-13.50 Käytännön esimerkkejä: 11 usein käytettyä automaatiota
- Uuden tilaajan tervetulokampanja
- Sisältölataus ja sen jälkeinen hoito
- Sivuillesi palaava liidi (ja liidihälytys myyjälle)
- Tapahtumailmoittautuminen
- Uuden asiakkaan perehdytys
- Hylätyn ostoskorin pelastuskampanja
- Jatko- ja ristiinmyyntikampanja
- Syntymäpäivät ja merkkipäivät
- Passivoituneiden pelastuskampanja
- Automatisoitu palautekysely
- Jatkotilauksen / vuosihuollon muistutukset
13.50-14.00 Tauko ja keskustelua
14.00-14.30 Näin vertailet markkinoinnin automaatiojärjestelmiä
- Tärkeimmät erot järjestelmien välillä
- Milloin on syytä vaihtaa markkinoinnin automaatiojärjestelmää
14.30-14.45 Osaaminen ja yhteistyö kumppanien kanssa
- Minkälaista osaamista markkinoinnin automaatio vaatii
- Mikä on toimiva työnjako kumppanin kanssa
14.45-15.15 Yleisimmät ongelmat ja sudenkuopat
- Yleisimmät ongelmat organisaation sisällä, sisällöntuotannossa ja teknologiavalinnoissa
- Miten vältät sudenkuopat
15.15-15.30 Yhteenveto, kysymyksiä & vastauksia
+ Kotiin viemisinä: onnistuneen liikkeellelähdön tarkistuslista
Koulutuspaikka keskeisellä paikalla Kampissa tai omissa tiloissasi
Voit tilata koulutuksen omalle toimistollesi tai voimme pitää sen Hopkinsin tiloissa osoitteessa Eerikinkatu 27, Helsinki.
Tilaa koulutus tai kysy lisää
Jos haluat tarjouksen tai tarkempia lisätietoja tästä koulutuksesta, ota rohkeasti yhteyttä:
Pekka Räsänen