Hopkins Oy

Hopkins

  • Tiimi
  • Palvelut
    • Digitaalinen analytiikka
      • Analyysit
      • Google Analytics
      • Google Analytics 4
      • Google Tag Manager
      • Cookie consent
      • Server-side tagging
      • BigQuery-tietovarasto
      • Piwik PRO
      • Matomo
      • Attribuutiomallinnus
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Display-mainonta
      • Ohjelmallinen ostaminen
      • Natiivimainonta
      • Remarketing
      • Hyperlokaali mainonta
    • Somemainonta
      • Facebook-mainonta
      • Instagram-mainonta
      • LinkedIn-mainonta
      • Twitter-mainonta
      • YouTube-mainonta
    • Markkinoinnin automaatio
      • HubSpot
        • HubSpot-käyttöönotto
      • Custobar
      • ActiveCampaign
      • Markkinoinnin automaation auditointi
      • Markkinoinnin automaation kilpailutus
      • Markkinoinnin automaation palvelu verkkokaupoille ja verkossa myyville yrityksille
    • Konversio-optimointi
  • Kokemuksia
  • Koulutukset
    • Somemainonnan tehokurssi
    • Facebook-mainonnan tehokurssi
    • Google Analytics 4 -peruskurssi
    • Markkinoinnin automaatio myyjien tukena
    • Näin menestyt hakukoneoptimoinnissa
    • Suurten sivustojen hakukoneoptimointi
    • Sarjakortti koulutuksiin
    • Markkinoinnin automaatiojärjestelmän valinta – maksuton verkkokurssi
  • Rekry
    • (Senior) Google Ads Consultant
  • Blogi
    • Analytiikka
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Konversio-optimointi
    • Mainonta
    • Markkinoinnin automaatio
    • Sosiaalinen media
  • Ota yhteyttä
  • In English
Etusivu » Koulutukset » Markkinoinnin automaatio myyjien tukena 17.11.2022

8.2.2022 Susanna Junnila

Markkinoinnin automaatio myyjien tukena

1 pv | 17.11.2022
Radisson Blu Royal, Helsinki
Kouluttajana Susanna Junnila

Markkinoinnin automaatio hoitaa väsymättä liidejäsi ja saa asiakkaasi ostamaan enemmän.

Älä jätä liidejäsi ja asiakkaitasi oman onnensa nojaan. Palvele paremmin ja myy enemmän automaation avulla!

Lähde nyt koko päivän koulutukseen nostamaan markkinoinnin automaation osaamistasi. Sinun ei tarvitse osata valmiiksi mitään aiheen parista.

Tässä koulutuksessa keskitymme liidipohjaiseen tekemiseen. Koulutus sopii sinulle, jos myyntinne perustuu henkilökohtaiseen tarjous- ja neuvotteluprosessiin ja haluat tukea sitä liidihankinnan, asiakasmarkkinoinnin ja automaation keinoin.

Koulutus on teknologiariippumaton. Tavoitteenamme on saada sinut oivaltamaan, miten markkinoinnin automaatio auttaa hankkimaan liidejä ja lisää myyntiä.

Tämä koulutus on sinua varten, jos:

  • olet markkinoinnin tai myynnin ammattilainen ja haluat syventää markkinoinnin automaation osaamistasi
  • et ole varma, miten yrityksesi voisi parhaiten hyötyä markkinoinnin automaatiosta
  • haluat ymmärtää markkinoinnin automaatiota sekä yleisellä tasolla että kuulla runsaasti käytännön esimerkkejä ja parhaita käytäntöjä.

Tämä koulutus ei ole sinua varten, jos:

  • haluat kehittää verkko- tai kivijalkakaupan myyntiä (katso toinen kurssimme)
  • ostaminen teiltä tapahtuu itsepalveluna
  • myyntistrategianne perustuu tyrkyttämiseen – eikä teillä ole aikomustakaan muuttaa sitä
  • etsit spesifejä teknisiä vinkkejä tietyn järjestelmän käyttöönottoon (tämä koulutus on teknologiariippumaton – voit pyytää meiltä myös omaa koulutussessiota, jos tarvitset teknisempää koulutusta)

Osallistuminen ei edellytä erityistä lähtötasoa puoleltasi. Vaikka et itse automaatioita tekisikään, kurssin jälkeen tiedät mistä puhutaan. Kotiin viemisinä saat lisäksi onnistuneen liikkeellelähdön tarkistuslistan

Miten hyödyt koulutuksesta?

  • Ymmärrät, mitä markkinoinnin automaatiolla voi saada aikaan.
  • Tiedät, miten saat tehokkaan lähdön markkinoinnin automaation hyödyntämiseen.
  • Vältät yleisimmät sudenkuopat markkinoinnin automaatiossa.
  • Opit keräämään liidejä ja saattelemaan heitä kohti asiakkuutta.
  • Osaat vertailla markkinoinnin automaation järjestelmiä kriittisesti, jolloin vältät kalliit virheostokset.

Kouluttaja digimarkkinoinnin huipulta

Kouluttajasi Susanna Junnila on markkinoinnin automaation ja oman median optimoinnin moniosaaja.

Susannalla on kokemusta markkinoinnin automaation rakentamisesta mm. kansainvälisesti toimiville B2B-yrityksille, kuluttajabrändeille ja kolmannelle sektorille. Kokemus markkinointiautomaation työkaluista ulottuu kevyistä ratkaisuista aina enterprise-järjestelmiin saakka.

Koko päivän koulutuksessa kuulet paljon käytännön vinkkejä ja kokemuksia, parhaita käytäntöjä ja vältettäviä asioita. Toisin sanoen hyödyt kaikesta, mitä Susanna on käytännössä oppinut. Älä siis jätä tilaisuutta väliin!

Ohjelma

8.30–9.00 Aamiainen

Pidämme taukoja noin kerran tunnissa koko päivän ajan.

9.00–9.45 Mitä markkinoinnin automaatio on – ja mitä se ei ole?

  • Miksi markkinoinnin automaatio on tärkeämpää kuin koskaan
  • Liidien ja asiakkaiden saattelu eteenpäin asiakkaan polulla
  • Markkinoinnin automaation keinovalikoima on muutakin kuin sähköpostia: sms, sovellusten lähettämät push-viestit, chatbotit, sivustolla näkyvät tarjoukset ja henkilökohtainen yhteydenotto osana automaatioita
  • Uutiskirje vs. automaatio – erot ja yhtäläisyydet

9.45–10.30 Markkinoinnin automaatio osana liiketoimintaasi

  • Järkevät tulostavoitteet ja mittarit: saat mitä seuraat joten valitse huolellisesti
  • Markkinoinnin ja myynnin yhteispeli
  • Tärkeimmät strategiat: inbound, asiakkuusmarkkinointi, ABM
  • Konkreettiset taktiikat joilla pääset ketterästi alkuun

10.30–11.30 Markkinoinnin automaation tehokas johtaminen

  • Asiakaspersoonat ja -polut asiakkaan näkökulman ymmärtämisessä
  • Sisältöstrategian ja sisällöntuotannon rooli
  • Miten löydät kannattavimmat automaatiomahdollisuudet – mikä on ajanhukkaa

11.30–12.30 Lounastauko

12.30–13.30 Asiakasdatan kerääminen ja hyödyntäminen

  • Liidien tunnistaminen ja rekisterin kerääminen
  • Markkinointiluvat ja GDPR eli miten suojaat selustasi
  • Liidien nurturointi, pisteyttäminen ja luovuttaminen myynnille
  • Kuinka saat automaattisen viestinnän tuntumaan henkilökohtaiselta ja saat aikaan toimintaa

13.30–14.15 Käytännön esimerkkejä: 9 usein käytettyä automaatiota

  • Uutiskirjetilaajan tervetulokampanja
  • Sisältölataus ja sen jälkeinen hoito
  • Sivuillesi palaavan liidin hoitaminen
  • Tapahtumailmoittautuminen
  • Uuden asiakkaan perehdytys
  • Jatko- ja ristiinmyyntikampanja
  • Passivoituneiden pelastuskampanja
  • Automatisoitu palautekysely
  • Myynnin muistutukset ja hälytykset (esim. uusi kiinnostava liidi, tarjouksen close date lähestyy, sopimus umpeutumassa, asiakas aktivoituu)

14.15–14.30 Näin vertailet markkinoinnin automaatiojärjestelmiä

  • Tärkeimmät erot järjestelmien välillä
  • Milloin on syytä vaihtaa markkinoinnin automaatiojärjestelmää

14.30–14.45 Osaaminen ja yhteistyö kumppanien kanssa

  • Minkälaista osaamista markkinoinnin automaatio vaatii
  • Mikä on toimiva työnjako kumppanin kanssa

14.45–15.15 Yleisimmät ongelmat ja sudenkuopat

  • Yleisimmät ongelmat organisaation sisällä, sisällöntuotannossa ja teknologiavalinnoissa
  • Miten vältät sudenkuopat

15.15–15.30 Yhteenveto, kysymyksiä & vastauksia

Osallistujien kokemuksia aiemmilta kursseilta

“Tämä koulutus oli hyvällä sisällöllä varustettu ja erittäin ammattimaisesti vedetty.”

“Kokonaisuudessaan erittäin ajatuksia herättävä ja informatiivinen päivä!”

“Asiat erittäin ajankohtaisia ja markkinoinnin automaation aihepiiriä käsiteltiin monipuolisesti. Kouluttaja oli erittäin ajan tasalla aihepiirin suhteen ja päivä oli minulle erittäin antoisa.”

Koulutuspaikka ja tarjoilut

Radisson Blu Royal
Runeberginkatu 2, Helsinki
(Kampin metroaseman vieressä)

Runsaat tarjoilut sisältyvät koulutuksen hintaan:

  • Aamiainen (kahvia, teetä, suolainen kahvileipä, tuorepuuroa, hedelmiä ja mehua)
  • Laadukas ja monipuolinen lounasbuffet hotellin omassa ravintolassa
  • Iltapäivän kahvitarjoilu (makeaa kahvileipää, smoothie tai power shot, hedelmiä ja tummaa suklaata)
  • Koko päivän ajan tarjolla erikoiskahveja ja pientä naposteltavaa.

Koulutuksen hinta

749 €/hlö + alv 24 %e

Hinta sisältää täyteen pakattujen koulutussessioiden lisäksi kaikki päivän tarjoilut.

Etu uutiskirjeen tilaajille

Hopkinsin uutiskirjeen tilaajana saat aina kaikista koulutuksistamme 10 % alennuksen.

Alennettu ryhmähinta

Alennettu ryhmähinta 649 €/hlö + alv 24 %, kun samasta organisaatiosta osallistuu vähintään kaksi henkilöä. Ryhmähintaa ja Hopkinsin uutiskirjealennusta ei ole mahdollista yhdistää.

Maksutavat

Verkkolasku, verkkopankki, luottokortti, yrityslasku (Collector) ja viitesiirto. Voit maksaa heti Checkout Finlandin välityksellä tai myöhemmin verkkolaskulla (valitse maksutapa lomakkeella).

Peruutusehdot

Voit tehdä maksuttoman peruutuksen viimeistään 14 päivää ennen koulutusta. Sen jälkeen tehdystä peruutuksesta veloitamme 50 % koulutuksen hinnasta, koska siitä koituu meille lisäkustannuksia. Voitte vapaasti vaihtaa osallistujaa saman organisaation sisällä aina koulutuspäivään saakka.

Ilmoittaudu nyt, niin olet mukana!

Täytä ilmoittautumistietosi alle, niin varmistat paikkasi mukaan koulutukseen:

Markkinoinnin automaatio myyjien tukena 17.11.2022

  • Price:
  • Price:
  • Price: 590,00 €
    649 €/hlö.
  • 0,00 €
    Hintaan lisätään alv 24 %.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Olet lämpimästi tervetullut!

Kouluttajasi

Susanna Junnila
Puh. 040 721 1382
susanna.junnila@hopkins.fi

Susannalla on kokemusta markkinoinnin automaation rakentamisesta mm. globaaleille kuluttajabrändeille, kansainvälisille B2B-yrityksille ja kolmannelle sektorille. Hän on myös kokenut kouluttaja ja fasilitaattori.

Palautetta Susannan aiemmilta kursseilta:

”Koulutus oli hyvällä sisällöllä varustettu ja erittäin ammattimaisesti vedetty.”

”Asiantunteva, erittäin miellyttävä, selkeä kouluttaja. Koulutus oli tähän tilanteeseen sopiva ja sopivan kattava sekä informatiivinen.”

”Sisältö oli hyvin jäsennelty ja sain todella hyvän käsityksen aiheesta, vaikkei ennakkotietoa ollut juurikaan. Erityisesti kiitosta käytännönläheisyydestä, sisältö oli koko ajan kiinni oikeassa (liike-)elämässä ja kouluttajalla paljon realistista näkemystä.”

”Kokonaisuudessaan erittäin ajatuksia herättävä ja informatiivinen päivä!”

Hopkins_logo-white-01

Hopkins on yksi Suomen suurimmista digitaalisen markkinoinnin toimistoista. Keskitymme siihen, mitä osaamme parhaiten: hakukone­optimointiin, digitaaliseen mainontaan, markkinoinnin automaatioon ja analytiikkaan. 

Hopkins Oy

  • Eerikinkatu 27, 5. krs
    00180 Helsinki
  • 020 788 8120
  • Ota yhteyttä

Tietoa meistä

  • Tiimi
  • Työpaikat
  • Hopkins mediassa
  • Tietosuojaseloste

Palvelut

  • Hakusanamainonta
  • Hakukoneoptimointi
  • Somemainonta
  • Display-mainonta
  • Digitaalinen analytiikka
  • Markkinoinnin automaatio
  • Koulutukset

Seuraa meitä

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Uutiskirje
  • Tietosuojaselosteet

© Hopkins Oy