Somemainonnan tehokurssi
1 pv
Radisson Blu Royal, Helsinki
Kouluttajana Arttu Raittila

Tavoita kohderyhmäsi somepalveluissa, joissa he viettävät paljon aikaansa ja mainosten huomioarvo on suuri.
Luo somemainonnalla kysyntää silloinkin, kun sitä ei vielä ole.
Tule mukavaan kokopäiväiseen koulutukseen Kamppiin ja opi tekemään somemainontaa tuloksellisemmin (ei tarvitse valmiiksi osata mitään).
Tämä kurssi on sinua varten, jos:
Tiimisi tekee somemainontaa itse tai ostatte sitä kumppanilta, ja:
- et ole ihan varma, onko käytössä tehokkaimmat menetelmät
- haluat, että mainonta tähtää selkeästi tuloksiin, kuten myyntiin, työhakemuksiin tai tunnettuuteen
- pidät tärkeänä, että mainonta kohdennetaan mahdollisimman oikealle yleisölle, jotta budjettisi ei uppoa satunnaisiin tykkääjiin ja klikkaajiin
- haluat varmistua, että käytätte kussakin tapauksessa oikeaa somepalvelua ja mainosmuotoa
- olet kiinnostunut mittaamaan, millainen vaikutus mainonnalla on.
Osallistuminen ei edellytä erityistä lähtötasoa puoleltasi. Vaikka et itse mainontaa tekisikään, tämän kurssin jälkeen tiedät paljon, miten sitä kannattaa tehdä.
Somemainontaa käsitellään koulutuksissa harvoin näin tuloshakuisella otteella ja tätä kurssia ei järjestetä usein. Tule siis mukaan kun vielä paikkoja löytyy!
Miten hyödyt koulutuksesta?
- Opit välttämään tyypilliset virheet mainonnan kohdennuksessa (erityisesti Facebook voi olla petollinen tässä).
- Osaat markkinoida avoimia työpaikkoja somessa juuri oikean profiilin ihmisille (tämän vuoksi LinkedIn on hyödyllinen myös B2C-yrityksille).
- Näet käytännön esimerkkien kautta, kuinka kohdennuksia rakennetaan Facebookin, LinkedInin ja Twitterin mainosjärjestelmissä.
- Osaat tavoittaa sivustosi kävijät uudelleen remarketing-mainonnalla.
- Tiedät mitä kuvakokoja tarvitset mainontaa varten eri somepalveluissa ja mainosformaateissa (saat näistä kätevän erillisen muistilistan).
- Osaat mitata mainonnan vaikutusta paitsi järjestelmien omilla seurannoilla niin myös puolueettomammalla Google Analyticsilla.
- Ymmärrät somemainonnan roolin digimarkkinoinnin kokonaisuudessa ja osaat suunnitella strategiaa siihen liittyen.
- Kuulet käytännön esimerkkejä, millaisella somemainonnalla on saatu tuloksia aikaan eri tarkoituksissa.
Kouluttaja digimarkkinoinnin huipulta
Kouluttajasi Arttu Raittila tunnetaan yhtenä Suomen kokeneimmista digimarkkinoinnin osaajista.
Nelinumeroinen määrä markkinoinnin ammattilaisia on käynyt Artun koulutuksissa oppimassa käytännön digimarkkinointia vuodesta 2008 alkaen.
Artulla on pitkä kokemus somemainonnan tekemisestä mm. näillä toimialoilla:
- verkkokaupat
- matkailupalvelut
- ruoka ja juoma
- kulttuuri
- järjestöt
- kuntosalit ja personal training
- digituotteiden myynti
- autonvuokraus
- remontointi
- vakuutusyhtiöt
- B2B-asiantuntijapalvelut
- ICT-yritykset
- SaaS-yritykset
- rekrytointi.
Arttu on myös suurelta osin vastannut Hopkinsin omasta aktiivisesta somemainonnasta ja paljastaa tässä koulutuksessa hyödyllisimpiä keinoja, joita on sitä kautta oppinut.
Näistä keinoista voisi mainita tässä sen verran, että somemainonta on ollut ajamassa sitä nopeaa kasvua, jolla Hopkinsista on tullut yksi Suomen suurimmista digimarkkinointitoimistosta (kaksi sijoitusta Deloitten kasvuyrityslistalla ja yksi Financial Timesin 1000 nopeiten kasvaneen eurooppalaisyrityksen listalla). Uskomme siis itsekin niihin keinoihin, joita myymme asiakkaillemme ja joista kuulet tässä koulutuksessa.
Artulla on poikkeuksellisen paksu digimarkkinoinnin ammattilaisen työkalupakki, josta hän ammentaa mielellään yleisölleen mitä häneltä vain keksitään kysyä. Älä siis jätä tilaisuutta väliin!
Ohjelma
Ohjelmaan saattaa tulla pieniä muutoksia, mikäli tuoreet muutokset mainosjärjestelmissä antavat niihin aihetta.
8.30–9.00 Aamiainen
9.00–9.30 Millainen somemainonta toimii ja mikä on sen rooli isossa kuvassa
- Mitä roolia somemainonta näyttelee toimivassa “markkinointikoneessa” – ja mitä muuta tarvitaan sen rinnalle.
- Kuinka somemainonta kannattaa huomioida sisältömarkkinoinnissa ja sisällön suunnittelussa.
- Somepalveluiden keskeiset erot ja tyypilliset käyttökohteet mainonnassa.
9.30–12.00 Facebook- ja Instagram-mainonta
- Oikeuksien jakaminen tietoturvallisesti Meta Business Managerilla.
- Mainosten hallinnan rakenne ja käyttö.
- Mihin eri kampanjatyyppejä ja mainosmuotoja kannattaa käyttää (varmista, että valinnat ovat linjassa liiketoiminnan kanssa!).
- Dynaaminen luova sisältö (testaa hetkessä satoja tekstien ja kuvien yhdistelmiä).
- Kohdennuksen rakentaminen ja tallentaminen myöhempää käyttöä varten (huima ajansäästö).
- Miten kohdennustavat kannattaa valita ja yhdistellä keskenään.
- Kuinka pehmität sivustollasi käyneitä tai mainoksiisi reagoineita uudelleenmarkkinoinnilla.
- Sähköpostiosoitteiden ja puhelinnumeroiden käyttö mainonnan kohdentamiseen.
- Postauksen buustaus – kuinka teet sen oikein (vinkki: älä koske Mainosta julkaisua -nappulaan!)
- Tulosten mittaus Facebookin sisällä ja Google Analyticsissa (ja mitkä ovat näiden erot).
- Instagram-mainonta Facebookin mainosjärjestelmän kautta: parhaat käytännöt ja esimerkkejä toimivista mainoksista.
- Hyvän mainoksen ominaisuuksia ja tyypillisiä ongelmia mainoksissa.
- Näin vakoilet helposti kilpailijoiden mainoksia.
N. 10.30–10.45 Tauko ja keskustelua
12.00–13.00 Lounastauko
13.00–14.30 LinkedIn-mainonta rekrytoinnissa ja liidien hankinnassa
- LinkedIn-mainonnan oikeat käyttökohteet.
- Mainonnan käynnistäminen ja oikeuksien hallinta.
- Uusi LinkedIn Business Manager ja mitä siitä pitää tietää.
- Campaign Managerin rakenne ja tärkeimmät valinnat.
- Kohdennustavat, niiden valinta ja toimivat yhdistelmät.
- Uudelleenmarkkinointi oman sivuston kävijöille.
- Liidimainokset.
- Direct Sponsored Post -mainokset (täsmäviesti täsmäyleisölle).
- Tekstimainokset ja miten ne saa käyttöön.
- Yhteystietojen ja yrityslistojen käyttö kohdennukseen.
- Liidien poiminta LinkedIn-seurantakoodin avulla (mitkä yritykset ovat käyneet sivuillasi?).
- Tulosten seuranta ja arviointikriteerit.
- Kilpailijoiden LinkedIn-mainosten vakoilu.
14.30–14.45 Tauko ja keskustelua
14.45–15.30 Twitter-mainonta
- Mihin käyttötapauksiin Twitter-mainonta sopii?
- Ads Managerin rakenne ja keskeiset valinnat.
- Suomessa relevantit kohdennustavat.
- Kirurgisen tarkka kohdennuskeino kohderyhmäsi vaikuttajille, jollaista ei löydy muista mainosjärjestelmistä.
- Uudelleenmarkkinointi ja yleisöjen rakentaminen.
- Mittauksen vaaranpaikat.
Koulutuspaikka ja tarjoilut
Radisson Blu Royal
Runeberginkatu 2, Helsinki
(Kampin metroaseman vieressä)
Runsaat tarjoilut sisältyvät koulutuksen hintaan:
- Aamiainen (kahvia, teetä, suolainen kahvileipä, tuorepuuroa, hedelmiä ja mehua)
- Laadukas ja monipuolinen lounasbuffet hotellin omassa ravintolassa
- Iltapäivän kahvitarjoilu (makeaa kahvileipää, smoothie tai power shot, hedelmiä ja tummaa suklaata)
- Koko päivän ajan tarjolla erikoiskahveja ja pientä naposteltavaa.

Koulutuksen hinta
690 €/hlö + alv 24 %
Hinta sisältää täyteen pakattujen koulutussessioiden lisäksi kaikki päivän tarjoilut.
Etu uutiskirjeen tilaajille
Hopkinsin uutiskirjeen tilaajana saat aina kaikista koulutuksistamme 10 % alennuksen.Alennettu ryhmähinta
Alennettu ryhmähinta 590 €/hlö + alv 24 %, kun samasta organisaatiosta osallistuu vähintään kaksi henkilöä. Ryhmähintaa ja Hopkinsin uutiskirjealennusta ei ole mahdollista yhdistää.Maksutavat
Verkkolasku, verkkopankki, luottokortti, yrityslasku (Collector) ja viitesiirto. Voit maksaa heti Checkout Finlandin välityksellä tai myöhemmin verkkolaskulla (valitse maksutapa lomakkeella).Peruutusehdot
Voit tehdä maksuttoman peruutuksen viimeistään 14 päivää ennen koulutusta. Sen jälkeen tehdystä peruutuksesta veloitamme 50 % koulutuksen hinnasta, koska siitä koituu meille lisäkustannuksia. Voitte vapaasti vaihtaa osallistujaa saman organisaation sisällä aina koulutuspäivään saakka.Kysy koulutuksen seuraavaa ajankohtaa:
Jos haluat tarjouksen tai tarkempia lisätietoja tästä koulutuksesta, ota rohkeasti yhteyttä:
Pekka Räsänen