Somemainonnan tehokurssi -verkkokoulutus
1 pv | To 18.3.2021
Verkkokoulutus
Kouluttajana Arttu Raittila

Tavoita kohderyhmäsi ihmiset somepalveluissa, joissa he viettävät eniten aikaansa.
Somemainonnalla tavoitat oikeat ihmiset – niin että se huomataan!
Osallistu mukavaan verkossa järjestettävään kokopäivän koulutukseen ja opi tekemään somemainontaa tuloksellisesti (ei tarvitse valmiiksi osata mitään).
Tämä kurssi on sinua varten, jos:
- teet somemainontaa itse tai ostat sitä kumppanilta
- et ole varma, onko teillä käytössä hyödyllisimmät mittarit ja tavoitteet (vinkki: tykkäysmäärät eivät kuulu niihin)
- haluaisit mainonnasta selkeästi enemmän tuloksia (kuten myyntiä, työhakemuksia, tunnettuutta)
- koet tärkeäksi kohdentaa mainonnan mahdollisimman oikealle yleisölle (jottei budjettisi uppoa ”kylähulluihin”, maksukyvyttömiin tai ihmisiin joita ei kiinnosta)
- haluat varmistua, että käytät kussakin tapauksessa oikeaa somepalvelua ja mainosmuotoa (jottet tärvää budjettiasi heti alkuunsa)
- olet kiinnostunut mittaamaan mainonnan vaikutusta (jotta saat parhaat hyödyt budjetistasi).
Osallistuminen ei edellytä erityistä lähtötasoa puoleltasi. Vaikka et itse mainontaa tekisikään, kurssin jälkeen tiedät mistä puhutaan.
Somemainontaa käsitellään koulutuksissa harvoin näin tuloshakuisella otteella ja tätä kurssia ei järjestetä usein. Tule siis mukaan kun vielä paikkoja löytyy!
Miten hyödyt koulutuksesta?
- Opit välttämään tyypilliset virheet mainonnan kohdennuksessa (erityisesti Facebook voi olla petollinen tässä).
- Osaat markkinoida avoimia työpaikkoja somessa juuri oikean profiilin ihmisille (tämän vuoksi LinkedIn on hyödyllinen myös B2C-yrityksille).
- Näet käytännön esimerkkien kautta, kuinka kohdennuksia rakennetaan Facebookin, LinkedInin ja Twitterin mainosjärjestelmissä.
- Osaat tavoittaa sivustosi kävijät uudelleen remarketing-mainonnalla.
- Tiedät mitä kuvakokoja tarvitset mainontaa varten eri somepalveluissa ja mainosformaateissa (saat näistä kätevän erillisen muistilistan).
- Osaat mitata mainonnan vaikutusta paitsi järjestelmien omilla seurannoilla niin myös puolueettomammalla Google Analyticsilla.
- Ymmärrät somemainonnan roolin digimarkkinoinnin kokonaisuudessa ja osaat suunnitella strategiaa siihen liittyen.
- Kuulet paljon käytännön esimerkkejä, millaisella somemainonnalla on saatu tuloksia aikaan eri tarkoituksissa.
Kouluttaja digimarkkinoinnin huipulta
Kouluttajasi Arttu Raittila tunnetaan yhtenä Suomen kokeneimmista digimarkkinoinnin osaajista. Jo yli tuhat suomalaista markkinoinnin ammattilaista on käynyt Artun koulutuksissa oppimassa käytännön digimarkkinointia.
Artulla on pitkä kokemus somemainonnasta mm. näillä aloilla:
- verkkokaupat
- ICT-yritykset
- matkailupalvelut
- elintarvikkeet
- kulttuuri
- liikunta ja hyvinvointi
- digituotteiden myynti
- autonvuokraus
- remontointi
- vakuutusyhtiöt
- B2B-palvelut
- SaaS-yritykset
- rekrytointi
Arttu on myös suurelta osin vastannut Hopkinsin omasta aktiivisesta somemainonnasta ja paljastaa koulutuksessa hyödyllisimmät sitä kautta löytyneet keinot.
Ohjelma
Ohjelma on ohjeellinen ja siihen voi tulla muutoksia.
8.40–9.00 Aamukahvit virtuaalitilassa
Kouluttaja liittyy linjoille 8:40. Voit testata omaa yhteyttäsi ja tulla nauttimaan aamukahvit linjoille ennen koulutuksen alkua.
9.00–9.30 Millainen somemainonta toimii ja mikä on sen rooli ”isossa kuvassa”
- Mitä roolia somemainonta näyttelee toimivassa ”markkinointikoneessa” – ja mitä muuta tarvitaan sen rinnalle.
- Kuinka somemainonta kannattaa huomioida sisältömarkkinoinnissa ja sisällön suunnittelussa.
- Somepalveluiden keskeiset erot ja tyypilliset käyttökohteet mainonnassa.
9.30–12.00 Facebook- ja Instagram-mainonta
- Oikeuksien jakaminen tietoturvallisesti Business Managerilla.
- Mainosten hallinnan rakenne ja käyttö.
- Mihin eri kampanjatyyppejä ja mainosmuotoja kannattaa käyttää.
- Dynaaminen luova sisältö (testaa hetkessä satoja tekstien ja kuvien yhdistelmiä).
- Kohdennuksen rakentaminen ja tallentaminen myöhempää käyttöä varten (huima ajansäästö).
- Miten kohdennustavat kannattaa valita ja yhdistellä keskenään.
- Kuinka pehmität sivustollasi käyneitä uudelleenmarkkinoinnilla.
- Sähköpostiosoitteiden ja puhelinnumeroiden käyttö mainonnan kohdentamiseen.
- Postauksen buustaus – kuinka teet sen oikein (vinkki: älä koske Mainosta julkaisua -nappulaan!)
- Tulosten mittaus Facebookin sisällä ja Google Analyticsissa (ja mitkä ovat näiden erot).
- Instagram-mainonta Facebookin mainosjärjestelmän kautta: parhaat käytännöt.
- Hyvän mainoksen anatomia.
- Näin vakoilet kilpailijoiden mainoksia.
N. 10.30–10.45 Tauko ja keskustelua
12.00–13.00 Lounastauko
13.00–14.30 LinkedIn-mainonta rekrytoinnissa ja liidien hankinnassa
- LinkedIn-mainonnan oikeat käyttökohteet.
- Mainonnan käynnistäminen ja oikeuksien hallinta.
- Campaign Managerin rakenne ja tärkeimmät valinnat.
- Kohdennustavat, niiden valinta ja toimivat yhdistelmät.
- Uudelleenmarkkinointi oman sivuston kävijöille.
- Liidimainokset.
- Direct Sponsored Post -mainokset (täsmäviesti täsmäyleisölle).
- Tekstimainokset ja miten ne saa käyttöön.
- Bannerimainonta LinkedInissä.
- Yhteystietojen ja yrityslistojen käyttö kohdennukseen.
- Liidien poiminta LinkedIn-seurantakoodin avulla (mitkä yritykset ovat käyneet sivuillasi?).
- Tulosten seuranta.
- Kilpailijan LinkedIn-mainosten vakoilu.
14.30–14.45 Tauko ja keskustelua
14.45–15.30 Twitter-mainonta
- Mihin käyttötapauksiin Twitter-mainonta sopii?
- Ads Managerin rakenne ja keskeiset valinnat.
- Kohdennustapojen käyttö ja niiden tehokkuuden vertailu.
- Uudelleenmarkkinointi ja yleisöjen rakentaminen.
- Tulosten seuranta.
- Toimivan Twitter-kampanjan anatomia.
- Kilpailijoiden Twitter-mainosten vakoilu.
Koulutuksen hinta
590 €/hlö + alv 24 %
Etu uutiskirjeen tilaajille
Hopkinsin uutiskirjeen tilaajana saat aina kaikista koulutuksistamme 10 % alennuksen.
Alennettu ryhmähinta
Alennettu ryhmähinta 490 €/hlö + alv 24 %, kun samasta organisaatiosta osallistuu vähintään kaksi henkilöä. Ryhmähintaa ja Hopkinsin uutiskirjealennusta ei ole mahdollista yhdistää.
Maksutavat
Verkkolasku, verkkopankki, luottokortti, yrityslasku (Collector) ja viitesiirto. Voit maksaa heti Checkout Finlandin välityksellä tai myöhemmin verkkolaskulla (valitse maksutapa lomakkeella).
Peruutusehdot
Voit tehdä maksuttoman peruutuksen viimeistään 7 päivää ennen koulutusta. Sen jälkeen tehdystä peruutuksesta veloitamme 50 % koulutuksen hinnasta, koska siitä koituu meille lisäkustannuksia. Voitte vapaasti vaihtaa osallistujaa saman organisaation sisällä aina koulutuspäivään saakka.
Ilmoittaudu nyt, niin olet mukana koulutuksessa!
Täytä ilmoittautumistietosi alle, niin varmistat paikkasi mukaan koulutukseen: