Suurten sivustojen web-analytiikka
Käytätkö Google Analyticsia suurella sivustolla?
“Löydä tilaisuudet ja ongelmat suuresta joukosta sivuja”
Tule kokopäivän koulutukseen ja opi analysoimaan suurta sivustoa Google Analyticsin avulla.
Tämän koulutuksen jälkeen tiedät, miten arvokas tieto seulotaan, vaikka sivuja olisi sivustolla tuhansittain.
Analytiikka on yksinkertaista, kun sivuja on muutamia kymmeniä tai muutamia satoja. Mutta mitä teet, kun sivustollasi on tuhat, sata tuhatta tai miljoona sivua?
Tässä koulutuksessa keskitytään menetelmiin, jotka ovat hyödyllisiä keskisuurilla sivustoilla – ja välttämättömiä suurten sivustojen analytiikassa. Koulutus sopii esimerkiksi suurten verkkokauppojen, mediasivustojen, yritysluetteloiden tai ilmoitussivustojen analytiikan parissa työskenteleville.
Koulutuksessa ei käsitellä perusteita, vaan kurssilla syvennetään perustason Google Analytics -osaamista erityisesti isojen sivustojen vaatimuksiin.
9.00 – 9.30 Mihin analytiikassa kannattaa pyrkiä?
- Mitä on mahdollista seurata – mitä kannattaa seurata?
- Tyypilliset virheet Analytics-asennuksissa ja kuinka ne vääristävät tilastoja
09.30 – 10.30 Segmentointi webanalytiikassa
- Mitä segmentit ovat, miten niitä seurataan analytiikassa ja mitä hyötyä niistä on?
- Kuinka rakennat toimivia segmenttejä sivustosi käytön analysoimiseksi?
- Segmentoinnin sudenkuopat – miksi luvut eivät näytä järkeviltä?
10.30 – 10.45 Tauko
10.45 – 11.30 Sisältöryhmät ja sisältöryhmittelyt
- Mitä sisältöryhmät ovat, mitä hyötyä niistä on ja kuinka käytät sisältöryhmiä?
- Näin rakennat sisältöryhmät webanalytiikkaan!
- Esimerkkejä toimivista sisältöryhmittelyistä
11.30 – 12.30 Lounas
12.30– 13.00 Omat tietoluokat ja mittarit
- Kuinka Analyticsin tietoja rikastetaan omalla datalla: mitä teet, kun analytiikan tietoluokat ja mittarit eivät riitä, vaan haluat mitata omaa liiketoimintaa Analyticsilla?
- Kuinka tuot käyttäjätunnisteen, asiakkaan elinkaaren arvon ja muun segmentointitiedon analytiikkaan?
- Mitä tietoa et missään nimessä saa lähettää Analyticsiin?
13.00– 13.45 Attribuutiomallit, monikanavaisuus ja usean päätelaitteen maailma
- Miten monikanavaisuus ja monen laitteen käyttö näkyvät analytiikassa?
- Minkälaisia nyrkkisääntöjä voit käyttää attribuutiomallin valintaan?
- Kuinka käyttäjää seurataan päätelaitteelta ja selaimelta toiselle?
13.45– 14.15 Säännölliset lausekkeet
- Mitä säännölliset lausekkeet (regular expressions) ovat?
- Kuinka käytät säännöllisiä lausekkeita tiedonhakuun?
14.15 – 14.30 Iltapäiväkahvi
14.30 – 15.15 Google Analytics -ylläpitäjän näkökulmasta
- Analytiikka-audittien karut opetukset: 10 tyypillisintä asennusvirhettä
- Kuinka tarkistat analytiikka-asennuksen toimivuuden?
- Ilmaiset työkalut Analytics-asennuksen testaukseen ja kuinka käytät niitä oikein.
15.15 – 15.30 Yhteenveto, kysymyksiä & vastauksia
Kouluttaja
Mikko Piippo tunnetaan myös kansainvälisesti analytiikan asiantuntijana. Mikko oli lokakuussa yksi Melbournen ja Sydneyn analytiikkakonferenssin (2016) puhujista, sertifioitu Google Analytics -osaaja ja kokenut web-analytiikan kouluttaja.
Paikka
Koulutus voidaan pitää Hopkinsin neukkarissa (Eerikinkatu 27, Helsinki) tai teidän toimistollanne pääkaupunkiseudulla. Voit myös järjestää sitä varten ulkopuoliset tilat.
Ilmoittaudu koulutukseen
Jos haluat tarjouksen tai tarkempia lisätietoja tästä koulutuksesta, ota rohkeasti yhteyttä:
Pekka Räsänen