Hopkins Oy

Hopkins

  • Tiimi
  • Palvelut
    • Digitaalinen analytiikka
      • Google Analytics 4
      • Piwik PRO
      • Matomo
      • Google Tag Manager
      • Evästehallinta
      • Server-side tagging
      • BigQuery-tietovarasto
      • Analyysit
      • Attribuutiomallinnus
    • Markkinoinnin automaatio
      • HubSpot
        • HubSpot-käyttöönotto
        • Jatkuva HubSpot-kehitys
      • Custobar
      • Leadoo
      • Markkinoinnin automaation auditointi
      • Markkinoinnin automaation kilpailutus
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Display-mainonta
      • Ohjelmallinen ostaminen
      • Natiivimainonta
      • Remarketing
      • Hyperlokaali mainonta
    • Somemainonta
      • Facebook-mainonta
      • Instagram-mainonta
      • LinkedIn-mainonta
      • Twitter-mainonta
      • YouTube-mainonta
    • Videomainonta
    • Konversio-optimointi
    • International Growth -ohjelma
  • Kokemuksia
  • Koulutukset
    • Näin menestyt haku­kone­optimoinnissa 9.11.2023
    • Suurten sivustojen hakukone­optimointi 14.12.2023
    • Markkinoinnin automaatiojärjestelmän valinta – maksuton verkkokurssi
  • Ura Hopkinsilla
    • Työskentely ja kulttuuri
    • Tiimit ja tehtävät
    • Työpaikat
  • Blogi
    • Analytiikka
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Konversio-optimointi
    • Mainonta
    • Markkinoinnin automaatio
    • Sosiaalinen media
    • Arki Hopkinsilla
  • Ota yhteyttä
  • In English
Etusivu » Koulutukset » Google Analytics ja suurten sivustojen web-analytiikka

20.7.2017 Arttu Raittila

Suurten sivustojen web-analytiikka

Käytätkö Google Analyticsia suurella sivustolla?

“Löydä tilaisuudet ja ongelmat suuresta joukosta sivuja”

Tule kokopäivän koulutukseen ja opi analysoimaan suurta sivustoa Google Analyticsin avulla.

Tämän koulutuksen jälkeen tiedät, miten arvokas tieto seulotaan, vaikka sivuja olisi sivustolla tuhansittain.

Analytiikka on yksinkertaista, kun sivuja on muutamia kymmeniä tai muutamia satoja. Mutta mitä teet, kun sivustollasi on tuhat, sata tuhatta tai miljoona sivua?

Tässä koulutuksessa keskitytään menetelmiin, jotka ovat hyödyllisiä keskisuurilla sivustoilla – ja välttämättömiä suurten sivustojen analytiikassa. Koulutus sopii esimerkiksi suurten verkkokauppojen, mediasivustojen, yritysluetteloiden tai ilmoitussivustojen analytiikan parissa työskenteleville.

Koulutuksessa ei käsitellä perusteita, vaan kurssilla syvennetään perustason Google Analytics -osaamista erityisesti isojen sivustojen vaatimuksiin.

9.00 – 9.30 Mihin analytiikassa kannattaa pyrkiä?

  • Mitä on mahdollista seurata – mitä kannattaa seurata?
  • Tyypilliset virheet Analytics-asennuksissa ja kuinka ne vääristävät tilastoja

09.30 – 10.30 Segmentointi webanalytiikassa

  • Mitä segmentit ovat, miten niitä seurataan analytiikassa ja mitä hyötyä niistä on?
  • Kuinka rakennat toimivia segmenttejä sivustosi käytön analysoimiseksi?
  • Segmentoinnin sudenkuopat – miksi luvut eivät näytä järkeviltä?

10.30 – 10.45 Tauko

10.45 – 11.30 Sisältöryhmät ja sisältöryhmittelyt

  • Mitä sisältöryhmät ovat, mitä hyötyä niistä on ja kuinka käytät sisältöryhmiä?
  • Näin rakennat sisältöryhmät webanalytiikkaan!
  • Esimerkkejä toimivista sisältöryhmittelyistä

11.30 – 12.30 Lounas

12.30– 13.00 Omat tietoluokat ja mittarit

  • Kuinka Analyticsin tietoja rikastetaan omalla datalla: mitä teet, kun analytiikan tietoluokat ja mittarit eivät riitä, vaan haluat mitata omaa liiketoimintaa Analyticsilla?
  • Kuinka tuot käyttäjätunnisteen, asiakkaan elinkaaren arvon ja muun segmentointitiedon analytiikkaan?
  • Mitä tietoa et missään nimessä saa lähettää Analyticsiin?

13.00– 13.45 Attribuutiomallit, monikanavaisuus ja usean päätelaitteen maailma

  • Miten monikanavaisuus ja monen laitteen käyttö näkyvät analytiikassa?
  • Minkälaisia nyrkkisääntöjä voit käyttää attribuutiomallin valintaan?
  • Kuinka käyttäjää seurataan päätelaitteelta ja selaimelta toiselle?

13.45– 14.15 Säännölliset lausekkeet

  • Mitä säännölliset lausekkeet (regular expressions) ovat?
  • Kuinka käytät säännöllisiä lausekkeita tiedonhakuun?

14.15 – 14.30 Iltapäiväkahvi

14.30 – 15.15 Google Analytics -ylläpitäjän näkökulmasta

  • Analytiikka-audittien karut opetukset: 10 tyypillisintä asennusvirhettä
  • Kuinka tarkistat analytiikka-asennuksen toimivuuden?
  • Ilmaiset työkalut Analytics-asennuksen testaukseen ja kuinka käytät niitä oikein.

15.15 – 15.30 Yhteenveto, kysymyksiä & vastauksia

Kouluttaja

Mikko Piippo  tunnetaan myös kansainvälisesti analytiikan asiantuntijana. Mikko oli lokakuussa yksi Melbournen ja Sydneyn analytiikkakonferenssin (2016) puhujista, sertifioitu Google Analytics -osaaja ja kokenut web-analytiikan kouluttaja.

Paikka

Koulutus voidaan pitää Hopkinsin neukkarissa (Eerikinkatu 27, Helsinki) tai teidän toimistollanne pääkaupunkiseudulla. Voit myös järjestää sitä varten ulkopuoliset tilat.

Ilmoittaudu koulutukseen

Jos haluat tarjouksen tai tarkempia lisätietoja tästä koulutuksesta, ota rohkeasti yhteyttä:

 

Pekka Räsänen

050 570 7697
pekka.rasanen@hopkins.fi

Kouluttajasi

Mikko Piippo
Puh. 050 501 0488
mikko.piippo@hopkins.fi

Mikko on kansainvälisestikin tunnettu Google Analytics -asiantuntija.

Hopkins_logo-white-01

Hopkins on yksi Suomen suurimmista digitaalisen markkinoinnin toimistoista. Keskitymme siihen, mitä osaamme parhaiten: hakukone­optimointiin, digitaaliseen mainontaan, markkinoinnin automaatioon ja analytiikkaan. 

Hopkins Oy

  • Eerikinkatu 27, 5. krs
    00180 Helsinki
  • 020 788 8120
  • Ota yhteyttä

Tietoa meistä

  • Tiimi
  • Työpaikat
  • Hopkins mediassa
  • Tietosuojaseloste

Palvelut

  • Hakusanamainonta
  • Hakukoneoptimointi
  • Somemainonta
  • Display-mainonta
  • Digitaalinen analytiikka
  • Markkinoinnin automaatio
  • Koulutukset

Seuraa meitä

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Uutiskirje
  • Tietosuojaselosteet

© Hopkins Oy