Hopkins Oy

Hopkins

  • Tiimi
  • Palvelut
    • Digitaalinen analytiikka
      • Analyysit
      • Google Analytics
      • Google Analytics 4
      • Google Tag Manager
      • Cookie consent
      • Server-side tagging
      • BigQuery-tietovarasto
      • Piwik PRO
      • Matomo
      • Attribuutiomallinnus
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Display-mainonta
      • Ohjelmallinen ostaminen
      • Natiivimainonta
      • Remarketing
      • Hyperlokaali mainonta
    • Somemainonta
      • Facebook-mainonta
      • Instagram-mainonta
      • LinkedIn-mainonta
      • Twitter-mainonta
      • YouTube-mainonta
    • Markkinoinnin automaatio
      • HubSpot
        • HubSpot-käyttöönotto
      • Custobar
      • ActiveCampaign
      • Leadoo
      • Markkinoinnin automaation auditointi
      • Markkinoinnin automaation kilpailutus
      • Markkinoinnin automaation palvelu verkkokaupoille ja verkossa myyville yrityksille
    • Konversio-optimointi
    • International Growth -ohjelma
  • Kokemuksia
  • Koulutukset
    • Sarjakortti koulutuksiin
    • Markkinoinnin automaatiojärjestelmän valinta – maksuton verkkokurssi
  • Rekry
  • Blogi
    • Analytiikka
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Konversio-optimointi
    • Mainonta
    • Markkinoinnin automaatio
    • Sosiaalinen media
  • Ota yhteyttä
  • In English

Instagram-mainonta myy ja vaikuttaa

Instagram-mainonta sopii sekä myyntiin että mielikuvien rakentamiseen.

Instagram (IG) tavoittaa nuorempia ikäluokkia paremmin kuin “mummomedia” Facebook. Yli 15-vuotiaista suomalaisista sitä käyttää 40 % eli 1,6 miljoonaa, mutta esim. 25-34-vuotiaista sitä käyttää 61 % ja 15-24-vuotiaista 76 %. (Lähde: DNA:n ja Nepan tutkimus 25.3.2019.)

Instagram-mainonnassa on käytettävissä samat kohdennustavat kuin Facebook-mainonnassa sekä Facebookin koneoppiva algoritmi, joka optimoi mainostajalle tuloksia järkihintaan.

Instagram-mainonnan käyttökohteet

Instagram sopii joillekin yrityksille etenkin brändimainontaan ja työnantajamielikuvan kehittämiseen.

Meillä on kuitenkin paljon kokemuksia, kuinka Instagram-mainonta on ajanut tehokkaasti suoraa myyntiä.

Hyviä käyttökohteita ovat esimerkiksi seuraavat:

  • tarjousten ja kampanjoiden mainonta
  • työnantajamielikuvaa edistävät mainokset
  • yrityksen arvojen esiintuominen
  • referenssien nostaminen
  • uudelleenmarkinointi katsotuista tuotteista.

8 tapaa kohdentaa Instagram-mainontaa

Instagram-mainontaa tehdään Facebookin mainosjärjestelmän kautta ja siinä on käytettävissä samat kohdennukset:

  • kiinnostukset, joihin käyttäjiä on profiloitu näiden käyttäytymisen perusteella
  • demografiset tiedot, kuten sukupuoli, ikä, vanhemmuus ja parisuhdestatus
  • elämäntapahtumat, kuten kihlautuminen, muutto
  • asuinpaikka, matkakohde tai hetkellinen sijainti
  • uutiskirjeen tilaajat ja asiakasrekisteri
  • remarketing eli esimerkiksi tuotteen mainonta sitä katsoneille kävijöille
  • sivustolla vietetty aika (esim. top-25 % -ajankäyttäjät)
  • ns. lookalike-yleisöt, eli vaikkapa 5 % käyttäjistä, jotka muistuttavat eniten sivulla käyneitä tai ostaneita asiakkaita.

Hyödyntämällä mainosjärjestelmään kuuluvaa koneoppimista mainostaja saa tavoittelemiaan tuloksia halvimpaan hintaan budjettinsa puitteissa. Siksi oikea tavoitteiden määrittely ja niiden toimiva seuranta ovat ensiarvoisen tärkeitä mainonnan onnistumiselle.

Instagram-mainonnan budjetti

Tyypillisesti Instagram-mainonta jakaa samaa mediabudjettia Facebook-mainonnan kanssa, koska molemmat toteutetaan samassa mainosjärjestelmässä. Hopkinsin asiakkailla se on tyypillisesti 5 000 – 30 000 €/kk, mutta suurimmat mainostajat voivat käyttää paljon enemmänkin.

Järkevään budjettiin vaikuttavat

  • kohdeyleisöjen koko
  • tavoitteet (aggressiivinen vs. kustannustehokas kasvu)
  • muut mainos- ja markkinointikeinot, joiden kanssa IG-mainonta toimii synergiassa
  • tuotteiden kate ja tavoiteltava mainonnan takaisinmaksuaika.

Instagram-mainonta osana markkinointikonetta

Toteutamme Instagram-mainontaa Facebook-mainonnan yhteydessä merkittävälle osalle asiakkaistamme. Se on osa laajempaa yhteen pelaavien keinojen kokonaisuutta, johon voi kuulua myös mainontaa muissa somepalveluissa, ohjelmallista mainonnan ostamista, hakukonemarkkinointia ja markkinoinnin automaatiota.

Käytämme Instagram-mainonnassa hyväksi myös automaatiota: mainoksiin voidaan upottaa automaattisesti tietoja ja kuvia esim. tuotteista, matkakohteista tai käyttäjän kotikunnasta tai -kaupunginosasta. Näin saadaan huomiota herättäviä mainoksia, jotka puhuttelevat vastaanottajia tehokkaasti.

Haluaisitko kuulla, kuinka Instagram-mainonta voisi hyödyttää sinun yritystäsi? Ota yhteyttä!

Hopkins_logo-white-01

Hopkins on yksi Suomen suurimmista digitaalisen markkinoinnin toimistoista. Keskitymme siihen, mitä osaamme parhaiten: hakukone­optimointiin, digitaaliseen mainontaan, markkinoinnin automaatioon ja analytiikkaan. 

Hopkins Oy

  • Eerikinkatu 27, 5. krs
    00180 Helsinki
  • 020 788 8120
  • Ota yhteyttä

Tietoa meistä

  • Tiimi
  • Työpaikat
  • Hopkins mediassa
  • Tietosuojaseloste

Palvelut

  • Hakusanamainonta
  • Hakukoneoptimointi
  • Somemainonta
  • Display-mainonta
  • Digitaalinen analytiikka
  • Markkinoinnin automaatio
  • Koulutukset

Seuraa meitä

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Uutiskirje
  • Tietosuojaselosteet

© Hopkins Oy