Hopkins Oy

Hopkins

  • Tiimi
  • Palvelut
    • Digitaalinen analytiikka
      • Analyysit
      • Google Analytics
      • Google Analytics 4
      • Google Tag Manager
      • Cookie consent
      • Server-side tagging
      • BigQuery-tietovarasto
      • Piwik PRO
      • Matomo
      • Attribuutiomallinnus
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Display-mainonta
      • Ohjelmallinen ostaminen
      • Natiivimainonta
      • Remarketing
      • Hyperlokaali mainonta
    • Somemainonta
      • Facebook-mainonta
      • Instagram-mainonta
      • LinkedIn-mainonta
      • Twitter-mainonta
      • YouTube-mainonta
    • Markkinoinnin automaatio
      • HubSpot
        • HubSpot-käyttöönotto
      • Custobar
      • ActiveCampaign
      • Leadoo
      • Markkinoinnin automaation auditointi
      • Markkinoinnin automaation kilpailutus
      • Markkinoinnin automaation palvelu verkkokaupoille ja verkossa myyville yrityksille
    • Konversio-optimointi
    • International Growth -ohjelma
  • Kokemuksia
  • Koulutukset
    • Sarjakortti koulutuksiin
    • Markkinoinnin automaatiojärjestelmän valinta – maksuton verkkokurssi
  • Rekry
  • Blogi
    • Analytiikka
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Konversio-optimointi
    • Mainonta
    • Markkinoinnin automaatio
    • Sosiaalinen media
  • Ota yhteyttä
  • In English

Analyysit palveluna

Data ei ole itsessään hyödyllistä. Se alkaa tuoda hyötyä vasta, kun sitä analysoidaan ja tämän analyysin pohjalta syntyneitä suosituksia toteutetaan.

Ota askel datan keräämisestä sen hyödyntämiseen

Voit hyödyntää analyysejä monessa tarkoituksessa:

  • Paranna verkkopalvelun käyttökokemusta.
  • Kasvata verkkokaupan myyntiä ja vähennä palautuksia.
  • Auditoi markkinointikeinojen hyödyllisyys.
  • Allokoi budjettisi oikein.
Tarjoamme erilaisia analyysejä sekä jatkuvana palveluna että yksittäisinä projekteina.
Ota yhteyttä

Hopkinsin analyyseissä painottuvat

Datan analysoimisen tarkoitus on tuottaa sinulle toimenpidesuosituksia, joita voit alkaa heti edistämään.

Kattavat datalähteet

Saat terävämpää analyysiä, kun haemme dataa muistakin lähteistä kuin web-analytiikka-alustasta. Näitä lähteitä voivat olla esimerkiksi CRM, ERP, tietovarasto ja erilaisten tietokantojen tarjoajat (esim. Tilastokeskus, PRH ja Ilmatieteen laitos).

Kokonaisvaltainen näkökulma

Muodosta tietoon perustuva näkemys markkinoinnin kokonaisuudesta. Markkinoinnin vaikutusta analysoidessamme voimme huomioida digimarkkinoinnin lisäksi myös esimerkiksi TV- ja printtikampanjat.

Tilastotieteen menetelmät

Kauttamme käytössäsi ovat edistyneet tilastotieteen menetelmät, kuten ekonometrinen mallinnus ja koneoppiminen.

Vastuullisesti kerätystä datasta tulee arvokasta, kun sen analyysi muuttuu hypoteeseiksi ja nämä hypoteesit teoiksi.

Data-analyysien käyttökohteita

Autamme eri tyyppisiä organisaatioita julkishallinnosta verkkokaupoihin sekä kertaluontoisissa analyysiprojekteissa että jatkuvassa datan analyysissa.

Verkkokaupan myynti

Miten eri tuotteiden ja tuoteryhmien myynti- ja palautusmäärät eroavat kanavittain? Mitkä asiat selittävät eri tuotteiden myynnin vaihtelua?

Markkinoinnin tuotto

Mikä on mainonnan todellinen tuotto? Miten markkinointibudjettia kannattaisi allokoida? Miten offline-mainonta vaikuttaa myyntimääriin? Paljonko mainonta tuo verkkokauppaan uusia asiakkaita vs. aktivoi vanhoja?

Ostajapersoonat

Millaiset ovat yrityksesi ostajapersoonat web-analytiikka- ja CRM-datan perusteella?

Ennusteet

Laadimme ennusteen seuraavan kvartaalin tuloksista. 

Käyttökokemus

Julkishallinnolle ja muille isoille palveluorganisaatioille web-analytiikka on ennen kaikkea tapa kehittää verkkopalvelua paremmaksi. Tähän kuuluvat käyttäjäkyselyt sekä lämpökarttoihin ja sessiotallennuksiin perustuvat analyysit, unohtamatta antikonversioiden tutkimista.

Esimerkkejä analyyseistä 

Jokainen analyysi on tarpeisiinne räätälöity. Jos kaikkea tarvittavaa dataa ei ole, organisoimme sen keräämisen omista lähteistä tai hankkimisen ulkoisista lähteistä.

Uudet asiakkaat vs. aktivointi

Voit panostaa enemmän kanaviin ja kampanjoihin, jotka tuovat sinulle uusia asiakkaita.

Myynti ja palautukset kanavittain

Vähennä suurten palautusten kanavien ja kampanjoiden painotusta markkinoinnissa.

ROMI-mallinnus

Kanavien ja kampanjoiden todellinen tuotto (Return On Marketing Investment).

Offlinen vaikutus

TV:n, printin, radion ja ulkomainonnan vaikutus myyntimääriin.

Budjetin allokointi

Optimaalinen tapa allokoida budjettia eri kanaville ja kampanjoille.

Ennusteet kvartaalille

Tulokset seuraavan kvartaalin aikana.

myynnin vaihtelu

Eri tuotteiden myynnin vaihteluun vaikuttavat asiat.

Antikonversiot

Turhautumista ja käytön keskeytymistä aiheuttavat ongelmat sivustolla.

Nopeuden vaikutus

Sivuston nopeuden vaikutus myyntiin.

persoonat

Ostajapersoonien määrittely CRM- ja Google Analytics -datan perusteella.

Sään vaikutus

Säätilan vaikutus kysyntään ja myyntiin.

Käyttäjätutkimus

Käyttäjäkyselyihin, lämpökarttoihin ja sessiotallennuksiin perustuvat analyysit.

Media mix

Media mix -mallinnus kertoo, mikä on eri kanavien vaikutus myyntiin.

Yhdessä ostetut

Ostoskorianalyysi kertoo, mitä tuotteita ja tuoteryhmiä ostetaan verkkokaupasta yhdessä.

Lukijoiden persoonat

Lukijapersoonat, eli miten eri lukijaryhmät kuluttavat sivuston sisältöjä.

Ota yhteyttä

Soita 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake ja kerro, kuinka voimme auttaa sinua!

Asiantuntijamme kirjoittavat

Tommi Pohjola: “Jos ei ole pitkäjänteisyyttä, niin tuskin ollaan huippuhyviä siinä, mitä tehdään”

Tommi Pohjola kertoo ajatuksiaan työstään, analytiikasta ja polustaan, joka johti töihin Hopkinsille.

Lue koko artikkeli »

Oleg Eremenko: “Muista aina konteksti datan tulkinnassa.”

Web-analytiikan seniorikonsultti Oleg Eremenko auttaa yrityksiä keräämään ja käyttämään dataa. Tässä haastattelussa Oleg valottaa, kuinka datan keruutavat ja konteksti täytyy huomioida johtopäätöksiä tehdessä.

Lue koko artikkeli »

Onko Google Analytics laiton? – 3 vaihtoehtoista tapaa reagoida viranomaislinjauksiin

3 vaihtoehtoista toimintalinjaa, joista Google Analyticsia käyttävä organisaatio voi valita oman riskinsietokykynsä ja yksityisyyspolitiikkansa mukaisen.

Lue koko artikkeli »

“Vain tulokset ratkaisevat” – satu digimarkkinoinnista

Olipa kerran kaksi hakukonemarkkinoinnin ammattilaista: hakukoneoptimoija ja hakusanamainonnan spesialisti. Oli myös Penan Painemutterit -nimisen verkkokaupan omistaja, joka sanoi, että hänelle markkinoinnin tulokset ratkaisevat. Mistään muusta hän ei ollut kiinnostunut.

Lue koko artikkeli »

6 tapaa kerätä dataa web-analytiikassa ja 5 suosittua alustaa vertailussa

Evästeet ja fingerprinting ovat yleisimpiä web-analytiikan seurantatapoja. Tämä artikkeli käy läpi niiden käyttömahdollisuuksia 5 suositussa ohjelmistossa.

Lue koko artikkeli »

Mitä on server-side tagging?

Server-side tagging on uusi teknologia, joka nopeuttaa sivustoa ja tuo pidemmän keskimääräisen eliniän 1. osapuolen evästeille.

Lue koko artikkeli »
Hopkins_logo-white-01

Hopkins on yksi Suomen suurimmista digitaalisen markkinoinnin toimistoista. Keskitymme siihen, mitä osaamme parhaiten: hakukone­optimointiin, digitaaliseen mainontaan, markkinoinnin automaatioon ja analytiikkaan. 

Hopkins Oy

  • Eerikinkatu 27, 5. krs
    00180 Helsinki
  • 020 788 8120
  • Ota yhteyttä

Tietoa meistä

  • Tiimi
  • Työpaikat
  • Hopkins mediassa
  • Tietosuojaseloste

Palvelut

  • Hakusanamainonta
  • Hakukoneoptimointi
  • Somemainonta
  • Display-mainonta
  • Digitaalinen analytiikka
  • Markkinoinnin automaatio
  • Koulutukset

Seuraa meitä

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Uutiskirje
  • Tietosuojaselosteet

© Hopkins Oy