Analyysit palveluna
Data ei ole itsessään hyödyllistä. Se alkaa tuoda hyötyä vasta, kun sitä analysoidaan ja tämän analyysin pohjalta syntyneitä suosituksia toteutetaan.
Ota askel datan keräämisestä sen hyödyntämiseen
Voit hyödyntää analyysejä monessa tarkoituksessa:
- Paranna verkkopalvelun käyttökokemusta.
- Kasvata verkkokaupan myyntiä ja vähennä palautuksia.
- Auditoi markkinointikeinojen hyödyllisyys.
- Allokoi budjettisi oikein.

Hopkinsin analyyseissä painottuvat
Datan analysoimisen tarkoitus on tuottaa sinulle toimenpidesuosituksia, joita voit alkaa heti edistämään.
Kattavat datalähteet
Saat terävämpää analyysiä, kun haemme dataa muistakin lähteistä kuin web-analytiikka-alustasta. Näitä lähteitä voivat olla esimerkiksi CRM, ERP, tietovarasto ja erilaisten tietokantojen tarjoajat (esim. Tilastokeskus, PRH ja Ilmatieteen laitos).
Kokonaisvaltainen näkökulma
Muodosta tietoon perustuva näkemys markkinoinnin kokonaisuudesta. Markkinoinnin vaikutusta analysoidessamme voimme huomioida digimarkkinoinnin lisäksi myös esimerkiksi TV- ja printtikampanjat.
Tilastotieteen menetelmät
Kauttamme käytössäsi ovat edistyneet tilastotieteen menetelmät, kuten ekonometrinen mallinnus ja koneoppiminen.
Vastuullisesti kerätystä datasta tulee arvokasta, kun sen analyysi muuttuu hypoteeseiksi ja nämä hypoteesit teoiksi.
Data-analyysien käyttökohteita
Autamme eri tyyppisiä organisaatioita julkishallinnosta verkkokaupoihin sekä kertaluontoisissa analyysiprojekteissa että jatkuvassa datan analyysissa.

Verkkokaupan myynti
Miten eri tuotteiden ja tuoteryhmien myynti- ja palautusmäärät eroavat kanavittain? Mitkä asiat selittävät eri tuotteiden myynnin vaihtelua?

Markkinoinnin tuotto
Mikä on mainonnan todellinen tuotto? Miten markkinointibudjettia kannattaisi allokoida? Miten offline-mainonta vaikuttaa myyntimääriin? Paljonko mainonta tuo verkkokauppaan uusia asiakkaita vs. aktivoi vanhoja?

Ostajapersoonat
Millaiset ovat yrityksesi ostajapersoonat web-analytiikka- ja CRM-datan perusteella?

Ennusteet
Laadimme ennusteen seuraavan kvartaalin tuloksista.

Käyttökokemus
Julkishallinnolle ja muille isoille palveluorganisaatioille web-analytiikka on ennen kaikkea tapa kehittää verkkopalvelua paremmaksi. Tähän kuuluvat käyttäjäkyselyt sekä lämpökarttoihin ja sessiotallennuksiin perustuvat analyysit, unohtamatta antikonversioiden tutkimista.
Esimerkkejä analyyseistä
Jokainen analyysi on tarpeisiinne räätälöity. Jos kaikkea tarvittavaa dataa ei ole, organisoimme sen keräämisen omista lähteistä tai hankkimisen ulkoisista lähteistä.
Uudet asiakkaat vs. aktivointi
Voit panostaa enemmän kanaviin ja kampanjoihin, jotka tuovat sinulle uusia asiakkaita.
Myynti ja palautukset kanavittain
Vähennä suurten palautusten kanavien ja kampanjoiden painotusta markkinoinnissa.
ROMI-mallinnus
Kanavien ja kampanjoiden todellinen tuotto (Return On Marketing Investment).
Offlinen vaikutus
TV:n, printin, radion ja ulkomainonnan vaikutus myyntimääriin.
Budjetin allokointi
Optimaalinen tapa allokoida budjettia eri kanaville ja kampanjoille.
Ennusteet kvartaalille
Tulokset seuraavan kvartaalin aikana.
myynnin vaihtelu
Eri tuotteiden myynnin vaihteluun vaikuttavat asiat.
Antikonversiot
Turhautumista ja käytön keskeytymistä aiheuttavat ongelmat sivustolla.
Nopeuden vaikutus
Sivuston nopeuden vaikutus myyntiin.
persoonat
Ostajapersoonien määrittely CRM- ja Google Analytics -datan perusteella.
Sään vaikutus
Säätilan vaikutus kysyntään ja myyntiin.
Käyttäjätutkimus
Käyttäjäkyselyihin, lämpökarttoihin ja sessiotallennuksiin perustuvat analyysit.
Media mix
Media mix -mallinnus kertoo, mikä on eri kanavien vaikutus myyntiin.
Yhdessä ostetut
Ostoskorianalyysi kertoo, mitä tuotteita ja tuoteryhmiä ostetaan verkkokaupasta yhdessä.
Lukijoiden persoonat
Lukijapersoonat, eli miten eri lukijaryhmät kuluttavat sivuston sisältöjä.
Ota yhteyttä
Soita 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake ja kerro, kuinka voimme auttaa sinua!Asiantuntijamme kirjoittavat
Mittausharha voi pilata markkinointisi
Markkinoinnin johtaminen tiedolla voi johtaa markkinointisi suoraan päin seinää. Jos luet digianalytiiikan tietoja väärin, teet todennäköisesti myös markkinointia väärin.
Tommi Pohjola: “Jos ei ole pitkäjänteisyyttä, niin tuskin ollaan huippuhyviä siinä, mitä tehdään”
Tommi Pohjola kertoo ajatuksiaan työstään, analytiikasta ja polustaan, joka johti töihin Hopkinsille.
Oleg Eremenko: “Muista aina konteksti datan tulkinnassa.”
Web-analytiikan seniorikonsultti Oleg Eremenko auttaa yrityksiä keräämään ja käyttämään dataa. Tässä haastattelussa Oleg valottaa, kuinka datan keruutavat ja konteksti täytyy huomioida johtopäätöksiä tehdessä.
Onko Google Analytics laiton? – 3 vaihtoehtoista tapaa reagoida viranomaislinjauksiin
3 vaihtoehtoista toimintalinjaa, joista Google Analyticsia käyttävä organisaatio voi valita oman riskinsietokykynsä ja yksityisyyspolitiikkansa mukaisen.
“Vain tulokset ratkaisevat” – satu digimarkkinoinnista
Olipa kerran kaksi hakukonemarkkinoinnin ammattilaista: hakukoneoptimoija ja hakusanamainonnan spesialisti. Oli myös Penan Painemutterit -nimisen verkkokaupan omistaja, joka sanoi, että hänelle markkinoinnin tulokset ratkaisevat. Mistään muusta hän ei ollut kiinnostunut.
6 tapaa kerätä dataa web-analytiikassa ja 5 suosittua alustaa vertailussa
Evästeet ja fingerprinting ovat yleisimpiä web-analytiikan seurantatapoja. Tämä artikkeli käy läpi niiden käyttömahdollisuuksia 5 suositussa ohjelmistossa.