Mikko Piippo

Advisor

Senior Consultant

Minusta

Keskityn Hopkinsilla verkkoanalytiikkaan ja datavetoiseen markkinointiin. Autan asiakkaitamme rauhallisella otteella analytiikan tilannekuvien muodostamisessa ja kehittämisessä. Olen yksi Hopkinsin perustajista ja lisäksi toimin analytiikan kouluttajana.

Tekoäly ja koneoppiminen rakentavat parempia ostajapersoonia

Ostajapersoona on tuttu työkalu markkinoinnin johtamisen apuna. Suurten kielimallien ja koneoppimisen avulla dataan perustuvien persoonien rakentaminen onnistuu aikaisempaa tehokkaammin. Mitä ostajapersoona tarkoittaa? Ostajapersoonat kuvaavat yrityksen kannalta ideaalisia ostajia. Ostajapersoonan esitys […]

Antikonversioiden analytiikka parantaa verkkokaupan konversiota

Verkkoanalytiikan avulla seurataan tyypillisesti verkkokaupan tehoa, tuottoa ja onnistumista. Mittaamme konversioita ja mikrokonversioita, askelia kohti lopullista maksutapahtumaa. Asiakaskokemuksen näkökulmasta kuitenkin juuri kipupisteiden tunnistaminen ja kivun lievittäminen voivat ratkaista sen, jääkö asiakkaan luottokortti lompakkoon vai ei.

Valokuva: mies

Facebook-mainonta vai Google Ads? Näin valitset oikein!

Pitäisikö yrityksesi investoida Facebook-mainontaan vai Google Ads -mainontaan? Vai molempiin? Lue tämä artikkeli, niin tiedät mitä sinun pitää tehdä! Valinta hakusanamainonnan ja Facebook-mainonnan välillä tuntuu usein hankalalta: toiset vannovat hakusanamainonnan […]

Tervetuloa Suvi Miettinen!

Suvi Miettinen liittyi Hopkinsin tiimiin syyskuun alussa. Suvi on kokenut projektipäällikkö, joka tuli meille vahvistamaan toimintaamme erityisesti suurimmissa asiakkuuksissa.

Tervetuloa Tuulia Hjulberg ja Mikko Pylkkänen

Hopkinsin tiimi kasvaa vauhdilla: vuodenvaihteessa tiimiin palkattiin kaksi uutta seniorikonsulttia. Mikko Pylkkänen on Hopkinsin tiimin uusin seniorikonsultti. Mikko on työskennellyt vuodesta 2010 alkaen hakukonemarkkinoinnin parissa. Mikon ura alkoi Menestystarinoilta, jota […]