Eri markkinointikanavien tuoton oikea mittaaminen on yksi web-analytiikan päätehtävistä. Kun asiakas kohtaa yrityksesi useita kertoja, attribuutiomallinnus auttaa tunnistamaan eri kanavien merkityksen.
Lähes aina asiakas kohtaa yrityksen useita kertoja ennen lopullista ostopäätöstä. Jokainen näistä kohtaamisista vaikuttaa ostopäätöksen syntyyn.
Silti useimmat yritykset ja markkinoijat toimivat ikäänkuin viimeinen kohtaamispiste yksin ratkaisisi ostotapahtuman. Viimeiseen klikkiin perustuva attribuutiomalli johtaa aina osaoptimointiin. Samalla mediabudjetti jaetaan väärin kanavien ja kampanjoiden kesken.
Asiakkaan ja yrityksesi eri kohtaamisten vaikutuksen selvittäminen on aina kannattava investointi.
Käyttämämme menetelmät:
- Heuristiset attribuutiomallit
- Markov-mallit
- Tilastotieteelliset mallit
- Kampanja-allokaatioiden testaaminen
- Dummy-mainosten käyttäminen
Haluatko kuulla lisää attribuutiomallinnuksesta ja eri markkinointikanavien arvon mittaamisesta? Ota yhteyttä!