Hopkins Oy

Hopkins

  • Tiimi
  • Palvelut
    • Digitaalinen analytiikka
      • Analyysit
      • Google Analytics
      • Google Analytics 4
      • Google Tag Manager
      • Cookie consent
      • Server-side tagging
      • BigQuery-tietovarasto
      • Piwik PRO
      • Matomo
      • Attribuutiomallinnus
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Display-mainonta
      • Ohjelmallinen ostaminen
      • Natiivimainonta
      • Remarketing
      • Hyperlokaali mainonta
    • Somemainonta
      • Facebook-mainonta
      • Instagram-mainonta
      • LinkedIn-mainonta
      • Twitter-mainonta
      • YouTube-mainonta
    • Markkinoinnin automaatio
      • HubSpot
        • HubSpot-käyttöönotto
      • Custobar
      • ActiveCampaign
      • Leadoo
      • Markkinoinnin automaation auditointi
      • Markkinoinnin automaation kilpailutus
      • Markkinoinnin automaation palvelu verkkokaupoille ja verkossa myyville yrityksille
    • Konversio-optimointi
    • International Growth -ohjelma
  • Kokemuksia
  • Koulutukset
    • Sarjakortti koulutuksiin
    • Markkinoinnin automaatiojärjestelmän valinta – maksuton verkkokurssi
  • Rekry
  • Blogi
    • Analytiikka
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Konversio-optimointi
    • Mainonta
    • Markkinoinnin automaatio
    • Sosiaalinen media
  • Ota yhteyttä
  • In English

Cookie consent pop up -ratkaisut

GDPR-asetuksen mukaan sivuston käyttäjältä tulee saada suostumus muille kuin välttämättömille evästeille. Suostumuksen tulee olla aktiivinen eli käyttäjän tulee omalla toiminnallaan hyväksyä seuranta.
Ota yhteyttä

Evästekyselyn toteutus palveluna 

Traficomin linjauksen mukaan sellainen evästebanneri ei riitä, joka vain kertoo, että käyttöä jatkamalla hyväksyy evästeet tai että sivustolla käytetään evästeitä.

Tarvitset käyttäjän aktiivisesti antaman suostumuksen mainonnan ja analytiikan seurantaevästeille. Tämä tarkoittaa, että evästeet asetetaan vasta silloin, kun käyttäjä on antanut niille luvan.

Toteuttamme sinulle lainmukaisen evästekyselyn, joka kerää kuitenkin tehokkaasti suostumuksia:

  • autamme valitsemaan cookie consent pop up -työkalun, joka sopii parhaiten organisaatiollesi
  • otamme työkalun käyttöön ja suunnittelemme tehokkaan evästebannerin
  • tarvittaessa päivitämme tai luomme tietosuojaselosteen lakitoimiston avustuksella
  • testaamme, ettei tietoa varmasti kerätä ilman lupaa.
    Vihreä käyrä kuvaa annettuja suostumuksia, oranssi annettuja kieltoja evästeiden käyttöön.

Kysymyksiä ja vastauksia

Kenen tulee käyttää pop up -kyselyä evästeistä?

Kaikkien verkkosivustojen, joilla halutaan seurata sivuston käyttöä tai markkinoinnin toimintaa evästeiden avulla.

Mikä on Consent Management Platform (CMP)?

CMP on selaimella käytettävä palvelu, jonka avulla luodaan sivustolla käytettävä pop up -ikkuna (“eävstebanneri”) evästelupien kysymistä varten. CMP ostetaan tyypillisesti luottokortilla, kuukausi- tai vuosiveloituksella.

Mikä on consent mode?

Google Tag Managerin Consent Moden käyttöönotto varmistaa, että Googlen seurannat toimivat käyttäjän suostumuksen mukaisesti. Sillä varmistetaan, että Google ei kerää tietoa ilman lupaa. Consent Mode mahdollistaa kuitenkin mallinnustiedon mainonnan tuloksista silloinkin, kun kaikki eivät anna lupaa seurantaan.

Mitä on Consent Management Optimization?

Se on optimointia, joka tähtää suureen hyväksymisprosenttiin evästeille. Pop upin suunnitteluvalinnat näyttelevät tässä isoa roolia. Suostumusprosenttia voi kasvattaa turvautumatta käyttäjiä hämääviin ratkaisuihin.

Miksi valitsisit Hopkinsin evästeidenhallinnan toteuttajaksi?

Yleinen kipupiste on se, että juuri kukaan ei oikein ymmärrä mitä saa ja mitä ei saa seurata ilman suostumusta.

Liikkeellä on paljon vajavaisia toteutuksia, jotka esimerkiksi vuotavat yksilöivää dataa ulospäin käyttäjien valinnoista riippumatta. Toisaalta tietyntyyppistä, käyttäjää yksilöimätöntä dataa on laillista kerätä myös ilman suostumusta.

Asennus Google Tag Managerissa pitää tehdä oikein, jotta tietoa ei kerätä laittomalla tavalla.

Pop up -ikkunan suunnittelussa pyrimme siihen, että mahdollisimman suuri osa kävijöistä antaisi suostumuksen evästeiden käytölle. Emme kuitenkaan käytä ns. dark pattern -ratkaisuja tai muita käyttäjiä hämääviä keinoja.

Meillä on kokemusta kolmesta erilaisille yrityksille sopivasta työkalusta ja markkinoijina ymmärrämme myös markkinoinnin tarpeet seurannalle.

Ota yhteyttä

Cookie consent -palvelut

Saat meiltä kaiken tarvittavan lain mukaisen evästehallinnan toteutukseen.

Työkalun valinta

Kartoitamme tarpeesi ja autamme sinua valitsemaan parhaiten soveltuvan ohjelmiston. Omistatte itse valittavan työkalun lisenssin.

Asennus ja käyttöönotto

Toteutamme pop up -kyselyn avaimet käteen -palveluna.

Toimivuuden testaus

Varmistamme, että kysely toimii oikein ja lain vaatimalla tavalla.

Ajantasainen tietosuojaseloste

Yhteistyökumppaninamme toimiva lakitoimisto luo teille tarvittaessa selostetekstin, joka huomioi käytössä olevat seurannat.

Kolme vaihtoehtoa lupakyselyihin

Toteutamme pop up -kyselyitä kolmella eri Consent Management Platform (CMP) -ohjelmistolla. Autamme valitsemaan parhaiten tarpeisiisi sopivan työkalun.

CookieBot

Helppo ja nopea ottaa käyttöön. Ei sisällä liikaa ominaisuuksia. Kevyt.

Cookie Information

Laajat mahdollisuudet pop up -ikkunan muokkaukseen: saat juuri sen näköisen lupakyselyn kuin haluat.

OneTrust

Vaativan organisaation enterprise-ratkaisu. Kattava, kustomoitavissa, laajennettava. Kehittynyt pääsyoikeuksien hallinta.

Ota yhteyttä

Soita 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake ja kerro, kuinka voimme auttaa sinua!

Asiantuntijamme kirjoittavat

Tommi Pohjola: “Jos ei ole pitkäjänteisyyttä, niin tuskin ollaan huippuhyviä siinä, mitä tehdään”

Tommi Pohjola kertoo ajatuksiaan työstään, analytiikasta ja polustaan, joka johti töihin Hopkinsille.

Lue koko artikkeli »

Oleg Eremenko: “Muista aina konteksti datan tulkinnassa.”

Web-analytiikan seniorikonsultti Oleg Eremenko auttaa yrityksiä keräämään ja käyttämään dataa. Tässä haastattelussa Oleg valottaa, kuinka datan keruutavat ja konteksti täytyy huomioida johtopäätöksiä tehdessä.

Lue koko artikkeli »

Onko Google Analytics laiton? – 3 vaihtoehtoista tapaa reagoida viranomaislinjauksiin

3 vaihtoehtoista toimintalinjaa, joista Google Analyticsia käyttävä organisaatio voi valita oman riskinsietokykynsä ja yksityisyyspolitiikkansa mukaisen.

Lue koko artikkeli »

“Vain tulokset ratkaisevat” – satu digimarkkinoinnista

Olipa kerran kaksi hakukonemarkkinoinnin ammattilaista: hakukoneoptimoija ja hakusanamainonnan spesialisti. Oli myös Penan Painemutterit -nimisen verkkokaupan omistaja, joka sanoi, että hänelle markkinoinnin tulokset ratkaisevat. Mistään muusta hän ei ollut kiinnostunut.

Lue koko artikkeli »

6 tapaa kerätä dataa web-analytiikassa ja 5 suosittua alustaa vertailussa

Evästeet ja fingerprinting ovat yleisimpiä web-analytiikan seurantatapoja. Tämä artikkeli käy läpi niiden käyttömahdollisuuksia 5 suositussa ohjelmistossa.

Lue koko artikkeli »

Mitä on server-side tagging?

Server-side tagging on uusi teknologia, joka nopeuttaa sivustoa ja tuo pidemmän keskimääräisen eliniän 1. osapuolen evästeille.

Lue koko artikkeli »
Hopkins_logo-white-01

Hopkins on yksi Suomen suurimmista digitaalisen markkinoinnin toimistoista. Keskitymme siihen, mitä osaamme parhaiten: hakukone­optimointiin, digitaaliseen mainontaan, markkinoinnin automaatioon ja analytiikkaan. 

Hopkins Oy

  • Eerikinkatu 27, 5. krs
    00180 Helsinki
  • 020 788 8120
  • Ota yhteyttä

Tietoa meistä

  • Tiimi
  • Työpaikat
  • Hopkins mediassa
  • Tietosuojaseloste

Palvelut

  • Hakusanamainonta
  • Hakukoneoptimointi
  • Somemainonta
  • Display-mainonta
  • Digitaalinen analytiikka
  • Markkinoinnin automaatio
  • Koulutukset

Seuraa meitä

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Uutiskirje
  • Tietosuojaselosteet

© Hopkins Oy