Cookie consent pop up -ratkaisut
GDPR-asetuksen mukaan sivuston käyttäjältä tulee saada suostumus muille kuin välttämättömille evästeille. Suostumuksen tulee olla aktiivinen eli käyttäjän tulee omalla toiminnallaan hyväksyä seuranta.
Evästekyselyn toteutus palveluna
Traficomin linjauksen mukaan sellainen evästebanneri ei riitä, joka vain kertoo, että käyttöä jatkamalla hyväksyy evästeet tai että sivustolla käytetään evästeitä.
Tarvitset käyttäjän aktiivisesti antaman suostumuksen mainonnan ja analytiikan seurantaevästeille. Tämä tarkoittaa, että evästeet asetetaan vasta silloin, kun käyttäjä on antanut niille luvan.
Toteuttamme sinulle lainmukaisen evästekyselyn, joka kerää kuitenkin tehokkaasti suostumuksia:
- autamme valitsemaan cookie consent pop up -työkalun, joka sopii parhaiten organisaatiollesi
- otamme työkalun käyttöön ja suunnittelemme tehokkaan evästebannerin
- tarvittaessa päivitämme tai luomme tietosuojaselosteen lakitoimiston avustuksella
- testaamme, ettei tietoa varmasti kerätä ilman lupaa.
Vihreä käyrä kuvaa annettuja suostumuksia, oranssi annettuja kieltoja evästeiden käyttöön.
Kysymyksiä ja vastauksia
Kenen tulee käyttää pop up -kyselyä evästeistä?
Kaikkien verkkosivustojen, joilla halutaan seurata sivuston käyttöä tai markkinoinnin toimintaa evästeiden avulla.
Mikä on Consent Management Platform (CMP)?
CMP on selaimella käytettävä palvelu, jonka avulla luodaan sivustolla käytettävä pop up -ikkuna (“eävstebanneri”) evästelupien kysymistä varten. CMP ostetaan tyypillisesti luottokortilla, kuukausi- tai vuosiveloituksella.
Mikä on consent mode?
Google Tag Managerin Consent Moden käyttöönotto varmistaa, että Googlen seurannat toimivat käyttäjän suostumuksen mukaisesti. Sillä varmistetaan, että Google ei kerää tietoa ilman lupaa. Consent Mode mahdollistaa kuitenkin mallinnustiedon mainonnan tuloksista silloinkin, kun kaikki eivät anna lupaa seurantaan.
Mitä on Consent Management Optimization?
Se on optimointia, joka tähtää suureen hyväksymisprosenttiin evästeille. Pop upin suunnitteluvalinnat näyttelevät tässä isoa roolia. Suostumusprosenttia voi kasvattaa turvautumatta käyttäjiä hämääviin ratkaisuihin.
Miksi valitsisit Hopkinsin evästeidenhallinnan toteuttajaksi?
Yleinen kipupiste on se, että juuri kukaan ei oikein ymmärrä mitä saa ja mitä ei saa seurata ilman suostumusta.
Liikkeellä on paljon vajavaisia toteutuksia, jotka esimerkiksi vuotavat yksilöivää dataa ulospäin käyttäjien valinnoista riippumatta. Toisaalta tietyntyyppistä, käyttäjää yksilöimätöntä dataa on laillista kerätä myös ilman suostumusta.
Asennus Google Tag Managerissa pitää tehdä oikein, jotta tietoa ei kerätä laittomalla tavalla.
Pop up -ikkunan suunnittelussa pyrimme siihen, että mahdollisimman suuri osa kävijöistä antaisi suostumuksen evästeiden käytölle. Emme kuitenkaan käytä ns. dark pattern -ratkaisuja tai muita käyttäjiä hämääviä keinoja.
Meillä on kokemusta kolmesta erilaisille yrityksille sopivasta työkalusta ja markkinoijina ymmärrämme myös markkinoinnin tarpeet seurannalle.
Cookie consent -palvelut
Saat meiltä kaiken tarvittavan lain mukaisen evästehallinnan toteutukseen.

Työkalun valinta
Kartoitamme tarpeesi ja autamme sinua valitsemaan parhaiten soveltuvan ohjelmiston. Omistatte itse valittavan työkalun lisenssin.

Asennus ja käyttöönotto
Toteutamme pop up -kyselyn avaimet käteen -palveluna.

Toimivuuden testaus
Varmistamme, että kysely toimii oikein ja lain vaatimalla tavalla.

Ajantasainen tietosuojaseloste
Yhteistyökumppaninamme toimiva lakitoimisto luo teille tarvittaessa selostetekstin, joka huomioi käytössä olevat seurannat.
Kolme vaihtoehtoa lupakyselyihin
Toteutamme pop up -kyselyitä kolmella eri Consent Management Platform (CMP) -ohjelmistolla. Autamme valitsemaan parhaiten tarpeisiisi sopivan työkalun.
CookieBot
Helppo ja nopea ottaa käyttöön. Ei sisällä liikaa ominaisuuksia. Kevyt.
Cookie Information
Laajat mahdollisuudet pop up -ikkunan muokkaukseen: saat juuri sen näköisen lupakyselyn kuin haluat.
OneTrust
Vaativan organisaation enterprise-ratkaisu. Kattava, kustomoitavissa, laajennettava. Kehittynyt pääsyoikeuksien hallinta.
Ota yhteyttä
Soita 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake ja kerro, kuinka voimme auttaa sinua!Asiantuntijamme kirjoittavat
Mittausharha voi pilata markkinointisi
Markkinoinnin johtaminen tiedolla voi johtaa markkinointisi suoraan päin seinää. Jos luet digianalytiiikan tietoja väärin, teet todennäköisesti myös markkinointia väärin.
Tommi Pohjola: “Jos ei ole pitkäjänteisyyttä, niin tuskin ollaan huippuhyviä siinä, mitä tehdään”
Tommi Pohjola kertoo ajatuksiaan työstään, analytiikasta ja polustaan, joka johti töihin Hopkinsille.
Oleg Eremenko: “Muista aina konteksti datan tulkinnassa.”
Web-analytiikan seniorikonsultti Oleg Eremenko auttaa yrityksiä keräämään ja käyttämään dataa. Tässä haastattelussa Oleg valottaa, kuinka datan keruutavat ja konteksti täytyy huomioida johtopäätöksiä tehdessä.
Onko Google Analytics laiton? – 3 vaihtoehtoista tapaa reagoida viranomaislinjauksiin
3 vaihtoehtoista toimintalinjaa, joista Google Analyticsia käyttävä organisaatio voi valita oman riskinsietokykynsä ja yksityisyyspolitiikkansa mukaisen.
“Vain tulokset ratkaisevat” – satu digimarkkinoinnista
Olipa kerran kaksi hakukonemarkkinoinnin ammattilaista: hakukoneoptimoija ja hakusanamainonnan spesialisti. Oli myös Penan Painemutterit -nimisen verkkokaupan omistaja, joka sanoi, että hänelle markkinoinnin tulokset ratkaisevat. Mistään muusta hän ei ollut kiinnostunut.
6 tapaa kerätä dataa web-analytiikassa ja 5 suosittua alustaa vertailussa
Evästeet ja fingerprinting ovat yleisimpiä web-analytiikan seurantatapoja. Tämä artikkeli käy läpi niiden käyttömahdollisuuksia 5 suositussa ohjelmistossa.