Server-side tagging
Tuo web-analytiikka ja mainonnan seuranta aikaan, jossa selaimet rajoittavat evästeiden elinikää, sivujen latausnopeus on kilpailuetu ja käyttäjien IP-osoitteiden valuminen Yhdysvaltoihin on estettävä.
Google Tag Manager, Server-Side
Server-side tagging tarkoittaa, että web-analytiikan ja mainonnan seurantakoodit suoritetaan erillisellä palvelimella eikä vanhaan tapaan käyttäjän selaimessa.
Sen avulla sivut latautuvat nopeammin ja kävijäseurannan evästeet elävät pidempään. Nämä 1. osapuolen evästeet mahdollistavat sen, että samaa käyttäjää voi seurata analytiikassa yli yksittäisten vierailujen.
Server-side-toteutuksella voidaan myös estää käyttäjien IP-osoitteiden siirtyminen Yhdysvaltoihin, esimerkiksi Google Analytics -seurannan myötä. Joidenkin EU-maiden viranomaiset ovat tulkinneet IP-osoitteet sellaisiksi henkilötiedoiksi, joita ei saa siirtyä Yhdysvaltoihin tai amerikkalaisille yrityksille.
Tarjoamme palvelun, jossa siirrämme sivustosi seurannan server-side-aikaan käyttäen Google Tag Manager Server-Side -palvelua. Tarvittaessa suunnittelemme ja toteutamme tarvittavat seurannat nollasta, mikäli on kyseessä on uusi sivusto.
Kysymyksiä ja vastauksia
Ketkä hyötyvät server-side tagging -ratkaisuista?
Server-side tagging sopii
- yrityksille, joiden sivuilla vieraillaan useita kertoja ennen konversiota
- tietoturvaa ja tietosuojaa arvostaville organisaatiolle
- kun datan omistajuus ja kontrollointi on tärkeää
- osaksi sivujen latausnopeuden optimointia
- niille, joilla prosenteissa pienet edut tuottavat suuria summia.
Miten server-side tagging vaikuttaa evästeisiin?
Safari-selain ja Applen puhelimet tuhoavat 1. osapuolen evästeet nopeimmillaan 1 vuorokaudessa vierailun jälkeen, jollei server-side tagging ole käytössä.
Käytännössä evästeen tuhoutuminen näkyy niin, että samasta ihmiskäyttäjästä tulee analytiikassa uusi “käyttäjä”, jonka aiempi historia jää pimentoon. Markkinointia on vaikea kehittää pitkäjänteisesti, kun näkymä asiakaspolkuihin hämärtyy.
Server-side tagging muuttaa tavan, jolla selaimet kokevat evästeet: JavaScript-evästeistä tulee palvelimen asettamia evästeitä, jollaisten elinikää selaimet eivät aktiivisesti rajoita.
Miksi valita Hopkins server-side tagging -projektin toteuttajaksi?
Teknologian nuoruuden huomioiden meillä on pitkä kokemus.
Ymmärrämme server-side GTM:n infraa syvällisesti ja rakennamme tarpeen tullen vaativia kustomoituja ratkaisuja.
Olemme silti markkinoijia, minkä vuoksi tiedämme markkinoinnin tarpeet ja vaatimukset seurannalle.
Server-side tagging tuo monia hyötyjä
Latausnopeus
Käyttäjän selainta ja nettiyhteyttä ei enää rasiteta suurilla JavaScript-kuormilla. Tämä parantaa sivuston käyttökokemusta.
Konversiotieto
Digimarkkinoinnin konversioseuranta toimii luotettavammin eikä päätöksiä tarvitse tehdä puuttuvin tiedoin.
Käyttäjädata
Samoja käyttäjiä voi seurata pidemmän ajan web-analytiikassa, kun selaimet eivät tuhoa evästeitä.
Blokkausesto
Adblocker-estot seurantakoodeille menettävät vaikutustaan.
Tietosuoja
Seurantaan menevä tieto ei näy ulospäin koodista. Estät käyttäjien IP-osoitteiden siirtymisen amerikkalaisille yrityksille.
Kontrolli
Seurantakoodien hallinta palvelimella mahdollistaa datan käsittelyn, siivoamisen ja rikastamisen ennen kuin se lähetetään eteenpäin järjestelmiin.
Ota yhteyttä
Soita 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake ja kerro, kuinka voimme auttaa sinua!Asiantuntijamme kirjoittavat
“Google Analyticsin asennus on 5 minuutin projekti” – 3 virhekäsitystä analytiikan asennuksesta
Google Analytics 4 on monikäyttöinen, hyödyllinen ja verrattain helppokäyttöinen ohjelmisto, josta kannattaa ottaa kaikki irti. Valitettavasti näin tapahtuu erittäin harvoin.
Yhteen lukuun tuijottaminen johtaa optimoinnin helposti harhapoluille
Optimoitko mainontaasi tai verkkosivustosi analytiikan avulla? Toivottavasti, sillä optimoinin avulla tuloksesi pysyvät hyvinä ja paranevat. Onnistuminen edellyttää sitä, että optimoit sivustoa oikeiden mittareiden avulla.
Mittausharha voi pilata markkinointisi
Markkinoinnin johtaminen tiedolla voi johtaa markkinointisi suoraan päin seinää. Jos luet digianalytiiikan tietoja väärin, teet todennäköisesti myös markkinointia väärin.
Ota sisältöstrategia ja sisältömarkkinointi web-analytiikan lähtökohdaksi!
Sisältömarkkinoinnin pitää tuottaa tulosta. Mutta kuinka mittaat sisältömarkkinointia? Onko webanalytiikkasi yhteydessä sisältöstrategiaan vai ei?
Tommi Pohjola: “Jos ei ole pitkäjänteisyyttä, niin tuskin ollaan huippuhyviä siinä, mitä tehdään”
Tommi Pohjola kertoo ajatuksiaan työstään, analytiikasta ja polustaan, joka johti töihin Hopkinsille.
Oleg Eremenko: “Muista aina konteksti datan tulkinnassa.”
Web-analytiikan seniorikonsultti Oleg Eremenko auttaa yrityksiä keräämään ja käyttämään dataa. Tässä haastattelussa Oleg valottaa, kuinka datan keruutavat ja konteksti täytyy huomioida johtopäätöksiä tehdessä.