Hopkins Oy

Hopkins

  • Tiimi
  • Palvelut
    • Digitaalinen analytiikka
      • Analyysit
      • Google Analytics
      • Google Analytics 4
      • Google Tag Manager
      • Cookie consent
      • Server-side tagging
      • BigQuery-tietovarasto
      • Piwik PRO
      • Matomo
      • Attribuutiomallinnus
    • Markkinoinnin automaatio
      • HubSpot
        • HubSpot-käyttöönotto
      • Custobar
      • ActiveCampaign
      • Leadoo
      • Markkinoinnin automaation auditointi
      • Markkinoinnin automaation kilpailutus
      • Markkinoinnin automaation palvelu verkkokaupoille ja verkossa myyville yrityksille
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Display-mainonta
      • Ohjelmallinen ostaminen
      • Natiivimainonta
      • Remarketing
      • Hyperlokaali mainonta
    • Somemainonta
      • Facebook-mainonta
      • Instagram-mainonta
      • LinkedIn-mainonta
      • Twitter-mainonta
      • YouTube-mainonta
    • Konversio-optimointi
    • International Growth -ohjelma
  • Kokemuksia
  • Koulutukset
    • Google Ads -koulutus 11.5.2023
    • Markkinoinnin automaation peruskurssi 8.6.2023
    • Google Analytics 4 -peruskurssi 5.10.2023
    • Näin menestyt haku­kone­optimoinnissa 9.11.2023
    • Suurten sivustojen hakukone­optimointi 14.12.2023
    • Sarjakortti koulutuksiin
    • Markkinoinnin automaatiojärjestelmän valinta – maksuton verkkokurssi
  • Rekry
    • Marketing Automation Consultant (Ecommerce)
  • Blogi
    • Analytiikka
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Konversio-optimointi
    • Mainonta
    • Markkinoinnin automaatio
    • Sosiaalinen media
  • Ota yhteyttä
  • In English

Server-side tagging

Tuo web-analytiikka ja mainonnan seuranta aikaan, jossa selaimet rajoittavat evästeiden elinikää, sivujen latausnopeus on kilpailuetu ja käyttäjien IP-osoitteiden valuminen Yhdysvaltoihin on estettävä.
Ota yhteyttä

Google Tag Manager, Server-Side 

Server-side tagging tarkoittaa, että web-analytiikan ja mainonnan seurantakoodit suoritetaan erillisellä palvelimella eikä vanhaan tapaan käyttäjän selaimessa.

Sen avulla sivut latautuvat nopeammin ja kävijäseurannan evästeet elävät pidempään. Nämä 1. osapuolen evästeet mahdollistavat sen, että samaa käyttäjää voi seurata analytiikassa yli yksittäisten vierailujen.

Server-side-toteutuksella voidaan myös estää käyttäjien IP-osoitteiden siirtyminen Yhdysvaltoihin, esimerkiksi Google Analytics -seurannan myötä. Joidenkin EU-maiden viranomaiset ovat tulkinneet IP-osoitteet sellaisiksi henkilötiedoiksi, joita ei saa siirtyä Yhdysvaltoihin tai amerikkalaisille yrityksille. 

Tarjoamme palvelun, jossa siirrämme sivustosi seurannan server-side-aikaan käyttäen Google Tag Manager Server-Side -palvelua. Tarvittaessa suunnittelemme ja toteutamme tarvittavat seurannat nollasta, mikäli on kyseessä on uusi sivusto.

Ota yhteyttä

Kysymyksiä ja vastauksia

Ketkä hyötyvät server-side tagging -ratkaisuista?

Server-side tagging sopii

  • yrityksille, joiden sivuilla vieraillaan useita kertoja ennen konversiota
  • tietoturvaa ja tietosuojaa arvostaville organisaatiolle
  • kun datan omistajuus ja kontrollointi on tärkeää
  • osaksi sivujen latausnopeuden optimointia
  • niille, joilla prosenteissa pienet edut tuottavat suuria summia.
Miten server-side tagging vaikuttaa evästeisiin?

Safari-selain ja Applen puhelimet tuhoavat 1. osapuolen evästeet nopeimmillaan 1 vuorokaudessa vierailun jälkeen, jollei server-side tagging ole käytössä.

Käytännössä evästeen tuhoutuminen näkyy niin, että samasta ihmiskäyttäjästä tulee analytiikassa uusi “käyttäjä”, jonka aiempi historia jää pimentoon. Markkinointia on vaikea kehittää pitkäjänteisesti, kun näkymä asiakaspolkuihin hämärtyy.

Server-side tagging muuttaa tavan, jolla selaimet kokevat evästeet: JavaScript-evästeistä tulee palvelimen asettamia evästeitä, jollaisten elinikää selaimet eivät aktiivisesti rajoita.

Miksi valita Hopkins server-side tagging -projektin toteuttajaksi?

Teknologian nuoruuden huomioiden meillä on pitkä kokemus.

Ymmärrämme server-side GTM:n infraa syvällisesti ja rakennamme tarpeen tullen vaativia kustomoituja ratkaisuja.

Olemme silti markkinoijia, minkä vuoksi tiedämme markkinoinnin tarpeet ja vaatimukset seurannalle.

Ota yhteyttä

Server-side tagging tuo monia hyötyjä

Latausnopeus

Käyttäjän selainta ja nettiyhteyttä ei enää rasiteta suurilla JavaScript-kuormilla. Tämä parantaa sivuston käyttökokemusta.

Konversiotieto

Digimarkkinoinnin konversioseuranta toimii luotettavammin eikä päätöksiä tarvitse tehdä puuttuvin tiedoin.

Käyttäjädata

Samoja käyttäjiä voi seurata pidemmän ajan web-analytiikassa, kun selaimet eivät tuhoa evästeitä.

Blokkausesto

Adblocker-estot seurantakoodeille menettävät vaikutustaan.

Tietosuoja

Seurantaan menevä tieto ei näy ulospäin koodista. Estät käyttäjien IP-osoitteiden siirtymisen amerikkalaisille yrityksille.

Kontrolli

Seurantakoodien hallinta palvelimella mahdollistaa datan käsittelyn, siivoamisen ja rikastamisen ennen kuin se lähetetään eteenpäin järjestelmiin.

Ota yhteyttä

Soita 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake ja kerro, kuinka voimme auttaa sinua!

Asiantuntijamme kirjoittavat

Mittausharha voi pilata markkinointisi

Markkinoinnin johtaminen tiedolla voi johtaa markkinointisi suoraan päin seinää. Jos luet digianalytiiikan tietoja väärin, teet todennäköisesti myös markkinointia väärin.

Lue koko artikkeli »

Tommi Pohjola: “Jos ei ole pitkäjänteisyyttä, niin tuskin ollaan huippuhyviä siinä, mitä tehdään”

Tommi Pohjola kertoo ajatuksiaan työstään, analytiikasta ja polustaan, joka johti töihin Hopkinsille.

Lue koko artikkeli »

Oleg Eremenko: “Muista aina konteksti datan tulkinnassa.”

Web-analytiikan seniorikonsultti Oleg Eremenko auttaa yrityksiä keräämään ja käyttämään dataa. Tässä haastattelussa Oleg valottaa, kuinka datan keruutavat ja konteksti täytyy huomioida johtopäätöksiä tehdessä.

Lue koko artikkeli »

Onko Google Analytics laiton? – 3 vaihtoehtoista tapaa reagoida viranomaislinjauksiin

3 vaihtoehtoista toimintalinjaa, joista Google Analyticsia käyttävä organisaatio voi valita oman riskinsietokykynsä ja yksityisyyspolitiikkansa mukaisen.

Lue koko artikkeli »

“Vain tulokset ratkaisevat” – satu digimarkkinoinnista

Olipa kerran kaksi hakukonemarkkinoinnin ammattilaista: hakukoneoptimoija ja hakusanamainonnan spesialisti. Oli myös Penan Painemutterit -nimisen verkkokaupan omistaja, joka sanoi, että hänelle markkinoinnin tulokset ratkaisevat. Mistään muusta hän ei ollut kiinnostunut.

Lue koko artikkeli »

6 tapaa kerätä dataa web-analytiikassa ja 5 suosittua alustaa vertailussa

Evästeet ja fingerprinting ovat yleisimpiä web-analytiikan seurantatapoja. Tämä artikkeli käy läpi niiden käyttömahdollisuuksia 5 suositussa ohjelmistossa.

Lue koko artikkeli »
Hopkins_logo-white-01

Hopkins on yksi Suomen suurimmista digitaalisen markkinoinnin toimistoista. Keskitymme siihen, mitä osaamme parhaiten: hakukone­optimointiin, digitaaliseen mainontaan, markkinoinnin automaatioon ja analytiikkaan. 

Hopkins Oy

  • Eerikinkatu 27, 5. krs
    00180 Helsinki
  • 020 788 8120
  • Ota yhteyttä

Tietoa meistä

  • Tiimi
  • Työpaikat
  • Hopkins mediassa
  • Tietosuojaseloste

Palvelut

  • Hakusanamainonta
  • Hakukoneoptimointi
  • Somemainonta
  • Display-mainonta
  • Digitaalinen analytiikka
  • Markkinoinnin automaatio
  • Koulutukset

Seuraa meitä

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Uutiskirje
  • Tietosuojaselosteet

© Hopkins Oy