Case study
Ebike Centerin kasvuloikka: panostus brändiin ja digimarkkinointiin nelinkertaisti myynnin

Tulokset lyhyesti
17 %
markkinaosuus sähköpyörien orgaanisesta hausta.
+300 %
lähes nelinkertainen liikevaihto.
Tietoa yrityksestä
Ebike Center on vuonna 2023 perustettu suomalainen sähköpyöräilyn erikoisliike, jolla on verkkokauppa sekä myymälät Vantaalla, Oulussa ja Tampereella.
Yhteistyö Ebike Centerin, Hopkinsin ja hasan & partnersin välillä alkoi marraskuussa 2023 ja rima tuloksille asetettiin heti korkealle: Ebike Centerin tavoitteena oli nelinkertaistaa liikevaihto vuonna 2024.
Kasvua lähdettiin rakentamaan brändin kirkastamisella ja digimarkkinoinnin operatiivisella kehittämisellä.
“Yhteistyö Hopkinsin ja hasan & partnersin kanssa on ollut merkittävä käännekohta Ebike Centerin kasvutarinassa. Molempien kumppaneiden ammattitaito ja sitoutuminen eivät vain tukeneet kunnianhimoisia tavoitteitamme, vaan myös ylittivät odotuksemme”, Ebike Centerin hallituksen puheenjohtaja Timo Uotila kertoo.
Intohimo sähköpyöriin brändityön keskiössä
Ebike Centerin liiketoiminta oli vasta käynnistynyt työn alkaessa, mutta yrittäjien tavoitteena oli brändi, joka heijastaa yrityksen kunnianhimoa ja potentiaalia.
Työ aloitettiin kevyellä brändin äänensävyn ja ilmeen kirkastamisella hasan & partnersin johdolla. Sähköpyöräilyn profiilin noston ohella erilaistumistekijöiksi nousivat valikoiman laadukkuus ja erinomainen asiakaskokemus.

Kasvavan yrityksen brändityössä korostuu ketterä vaiheittainen kehittäminen, ja digimainonnan avulla esimerkiksi kuvia ja viestikulmia on helppo testata, jotta nähdään mikä yleisössä resonoi.
“Tehty työ on hyvä osoitus siitä, että keveälläkin prosessilla voi saada aikaan hyvää, kun rohkeasti vain kokeillaan. Jos kantava idea on vahva, voi päästä nopeastikin liikkeelle, ja sen jälkeen annetaan markkinan kertoa, mikä toimii. Luovuus ja tehokkuus toimivat käsi kädessä”, hasan & partnersin toimitusjohtaja Riku Vassinen kuvaa yhteistyötä.
Ebike Centerille 17 prosentin markkinaosuus sähköpyörien hauista
Yhteistyön alkaessa oli havaittu, että Ebike Centerin pyörävalikoiman hakukonenäkyvyydessä oli kehitettävää.
Hakusanatutkimuksen avulla Hopkins kartoitti, miten ihmiset hakevat sähköpyöriä verkosta ja tämän pohjalta Ebike Centerin verkkokaupan käytettävyyttä lähdettiin yhdessä parantamaan.
Verkkokaupan teknisen hakukoneoptimoinnin ja sisältöjen kehittämisen ansiosta Ebike Centerin verkkokauppa nousee nyt orgaanisissa hakutuloksissa kolmen kärkeen tärkeimmillä hakutermeillä.
Ebike Centerin markkinaosuus sähköpyöriin liittyvissä orgaanisissa hauissa on noussut kuluneen vuoden aikana 17 prosenttiin ja ohittanut kilpailijat.
“Hopkinsin tarkka hakukoneoptimointi ja dataan pohjautuvat digiratkaisut yhdistettynä hasan & partnersin luovaan visuaaliseen näkemykseen ovat nostaneet brändimme uudelle tasolle. Intohimo sähköpyöriä kohtaan on keskiössä kaikessa, mitä teemme, ja tämä yhteistyö on heijastanut samaa energistä, rohkeaa ja innovatiivista otetta, jolla haluamme palvella asiakkaitamme”, Timo Uotila kuvailee.
“Tämä on ollut enemmän kuin kumppanuus – se on alku pitkälle matkalle, jolla viemme sähköpyöräilyn uuden sukupolven huipulle yhdessä!”
Tuloksellinen verkkokaupan markkinointi nojaa brändiin ja toimivaan tuotemainontaan
Myös mainonta saatiin toimimaan erittäin kannattavasti noudattaen full-funnel-strategiaa luomalla mainontaan jatkuvat kampanjat brändin tunnettuuden lisäämiseksi sekä liikenteen ja myynnin kasvattamiseksi.
Tuloksellinen verkkokauppamainonta rakentuu laadukkaan tuotemainonnan varaan ja yhteistyössä keskityttiin sen kehittämiseen monin eri tavoin.
Kampanjarakenteiden uudistamisella ja segmentoinnilla Google Ads -tili saatiin performoimaan aikaisempaa selkeästi paremmin. Meta-mainontaa on kehitetty eteenpäin Smartlyn teknologiaa hyödyntäen, ja näin Ebike Centerin brändi-ilme on saatu tehokkaasti jalkautettua mainontaan.
Alkuperäiset mediabudjettisuunnitelmat päätettiin ylittää reilusti, kun panostuksia lisättiin myynnin kannattavuuden kasvaessa.
”On ollut innostavaa työskennellä dynaamisten yrittäjien kanssa ja mahtavaa olla mukana rakentamassa uutta brändiä markkinoille. On erityisen palkitsevaa nähdä omien tekojen positiivinen vaikutus nopeasti muuttuvassa ympäristössä”, kuvailee mainonnan konsultti Elina Ojala Hopkinsilta.
Kiinnostaako verkkokaupan brändin ja myynnin kehittäminen? Laita meille viestiä niin jutellaan lisää!
Hopkinslaiset referenssin takana



Kiinnostuitko, mitä voisimme saada aikaan teille?
Soita meille 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake niin jatketaan juttua!