Tarvitset markkinoinnin automaation auditointia, kun haluat nostaa tekemisen uudelle tasolle. Samalla varmistat, että toimintanne on parhaiden käytäntöjen ja nykyisen lainsäädännön mukaista.
Ensin huonot uutiset. Jokainen auditointi, jossa asiantuntijamme ovat olleet mukana, on paljastanut ongelmia markkinoinnin automaation toiminnassa.
Yleisimmät ongelmat liittyvät markkinointilupien hallintaan, asiakasdatan laatuun ja integraatioihin. Esimerkiksi markkinointikielto ei siirry järjestelmästä toiseen, jonka seurauksena osa tilauksen peruuttaneista asiakkaista saa edelleen viestejä. Lopulta he merkitsevät viestisi spämmiksi päästäkseen eroon viesteistäsi ja maineesi lähettäjänä kärsii.
Huonojen asiakaskokemusten lisäksi moni markkinoinnin automaatiojärjestelmä toimii epäoptimaalisella tavalla. Silloin tulokset jäävät odotettua heikommiksi. Esimerkiksi tietyltä sivulta listalle liittyneitä ei tägätä oikein, jolloin hukkaat arvokasta dataa heidän kiinnostuksen kohteistaan.
Milloin auditointi on hyödyllinen
Markkinoinnin automaation auditointi on erityisen hyödyllinen, kun:
- haluat nostaa tekemisenne uudelle tasolle
- olet vaihtamassa markkinoinnin automaation kumppaniasi tai harkitsemassa vaihtoa
- sisäinen tiimisi on ottamassa suurempaa roolia markkinoinnin automaatiossa
- olet vastikään siirtynyt vastaamaan markkinoinnin automaatiosta
- tai muusta syystä haluat asiantuntijan antaman kokonaiskuvan nykytilanteesta.
Lyhyesti sanottuna: nykyisen tekemisen sudenkuopat ja hyvät puolet kannattaa tunnistaa ennen kuin lähtee voimakkaasti kehittämään järjestelmää.
Mitä Hopkinsin tekemä auditointi sisältää
Auditointi alkaa kickoff-tapaamisella, jossa käymme läpi nykytilanne ja tavoitteenne.
Itse auditointia varten Hopkinsin asiantuntijan tulee päästä kirjautumaan markkinoinnin automaatiojärjestelmäänne sekä mahdollisesti muihin järjestelmiin, kuten CRM:ään ja verkkosivujen julkaisujärjestelmään. Toteutamme auditoinnin aina NDA:n alaisena.
Auditointiin kuuluu sekä teknisiä että sisällöllisiä elementtejä, kuten:
- markkinointilupien hallinta
- datan laatu
- käynnissä olevat ohjelmat
- miten kokonaisuus sopii yhteen yrityksenne liiketoimintatavoitteiden / markkinointistrategian kanssa
- sisällön laatu ja oikeellisuus
- tuloksellisuus
Käymme tulokset läpi yhdessä ja saat kattavan raportin, jossa on listattu markkinoinnin automaation ongelmakohdat ja kehitysideat. Kerromme selkeästi, mitkä ongelmat tulisi korjata välittömästi, ja minkälaiset parannukset todennäköisesti tuottavat liiketoimintahyötyjä.
Auditoinnin jälkeen
Auditoinnin jälkeen tiedät, kuinka sinun kannattaa kehittää markkinoinnin automaatiota nykyistä paremmin tuottavaksi. Voit jatkaa tekemistä nykyisen kumppanisi kanssa, toteuttaa korjaukset itse tai aloittaa yhteistyön Hopkinsin kanssa niin halutessasi.
Haluatko tehdä parempaa tulosta markkinoinnin automaatiolla? Varmista, että otat budjetistasi kaiken irti ja ota meihin yhteyttä.
Kyllä, haluan tarjouksen markkinoinnin automaation auditoinnista