Markkinoinnin automaation auditointi
Ota kaikki tehot irti nykyisestä järjestelmästäsi ja löydä piilossa oleva potentiaali tuoda lisää myyntiä.
Milloin auditointi on hyödyllinen
Tarvitset markkinoinnin automaation auditointia, kun haluat nostaa tekemisenne uudelle tasolle. Samalla varmistat, että toimintanne on parhaiden käytäntöjen mukaista.
Kokonaiskuva
Kun haluat kokeneen asiantuntijan antaman kokonaiskuvan nykytilanteesta.
Tulokset
Kun haluat roadmapin, joka nostaa tekemisenne uudelle tasolle.
Perehtyminen
Kun olet vastikään siirtynyt vastaamaan markkinoinnin automaatiosta.
Muutostilanteet
Kun sisäinen tiimisi on ottamassa suurempaa roolia markkinoinnin automaatioon liittyen.
Mitä auditoinnissa tyypillisesti havaitaan
Usein toistuvia havaintoja, joihin annamme auditoinnin yhteydessä ratkaisuehdotuksia:
- Verkkosivuilla ei kerätä optimaalisesti uutiskirjeen tilaajia, liidejä, kanta-asiakkaita…
- Toimialalle tyypillisiä automaatioita ei ole käytössä
- Nykyiset automaatiot eivät hyödynnä parhaita käytäntöjä eikä niiden liiketoimintavaikutusta seurata
- Asiakasdata on vanhentunutta tai heikkolaatuista
- Järjestelmän käyttäjiltä puuttuu yhtenäinen toimintatapa
- Markkinointilupien käsittely on vaikeaselkoinen himmeli ja näin altis virheille
- Vaivalla kerättyä markkinointirekisteriä ei hyödynnetä esim. mainonnassa
- Toimintaa ei ole dokumentoitu – tieto on ehkäpä yhden ex-työntekijän päässä.
Toisin sanoen: paljon myyntipotentiaalia jää hyödyntämättä.
Miten auditointi käytännössä tapahtuu
Sopimus ja NDA. Itse auditointia varten Hopkinsin asiantuntijan tulee päästä kirjautumaan markkinoinnin automaatiojärjestelmäänne sekä mahdollisesti muihin järjestelmiin, kuten CRM:ään ja verkkosivujen julkaisujärjestelmään. Siksi toteutamme auditoinnin aina NDA:n alaisena.
Kickoff. Auditointi alkaa kickoff-puhelulla, jossa briiffaatte meille nykytilanteenne ja tavoitteenne. Tarvittaessa sovitaan auditoinnin rajauksista, mikäli toimitte useilla markkinoilla tai useissa liiketoimintasegmenteissä.
Haastattelut. Haastattelemme järjestelmän käyttäjiä ja keräämme heidän havaitsemat kehitystarpeensa yhteen.
Itsenäinen auditointityö. Tutustumme itsenäisesti järjestelmäänne, dataanne ja toimenpiteisiinne. Tarkastelemme, miten tämän hetken aktiviteettinne sopivat yhteen liiketoimintatavoitteiden kanssa, sekä luomme ehdotukset näiden parantamiseksi. Tämä on työn laajin osuus.
Tulosten läpikäynti. Käymme tulokset läpi yhteisessä palaverissa. Saatte kattavan kirjallisen raportin, jossa on listattu havainnot ja kehitysideat.
Kerromme selkeästi, mitkä ongelmat tulisi korjata välittömästi, ja minkälaiset parannukset todennäköisesti tuottavat liiketoimintahyötyjä.
Auditoinnin jälkeen
Auditoinnin jälkeen tiedät, kuinka sinun kannattaa kehittää markkinoinnin automaatiota nykyistä paremmin tuottavaksi. Voit jatkaa tätä kehitystä nykyisen kumppanisi kanssa, toteuttaa korjaukset itse tai aloittaa yhteistyön Hopkinsin kanssa niin halutessasi.
Ota yhteyttä
Haluatko tehdä parempaa tulosta markkinoinnin automaatiolla? Ota yhteyttä alla olevalla lomakkeella!
Jos sinulle jäi auditoinnista tai palveluistamme kysyttävää, voit lähettää myös kysymyksiäsi tällä lomakkeella ja olemme sinuun yhteydessä.