X (entiseltä nimeltään Twitter) soveltuu mainonnassa erityisesti epäsuoraan vaikuttamiseen: sillä tavoittaa toimittajia, päättäjiä ja muita mielipidevaikuttajia.
X:n aktiivisten käyttäjien määrä ei ole yhtä suuri kuin Facebookin tai LinkedInin, mutta se sopii silloin tällöin näitä täydentäväksi mainoskanavaksi.
Mihin X-mainonta sopii?
X:ssä mainostaminen voi kannattaa esimerkiksi näissä tilanteissa:
- Haluat vaikuttaa mielipiteisiin hankintayksiköissä tai muissa suuria hankintoja valmistelevissa organisaatioissa.
- Valmistelette listautumista pörssiin, ja haluatte kasvattaa kiinnostusta sitä kohtaan.
- Haluat levittää yrityksesi näkemystä toimittajille, johtajille ja mielipidevaikuttajille.
- Etsit lahjoittajia hyväntekeväisyysjärjestölle.
- Markkinoit uniikkia tuotetta, joka vetoaa varhaisiin omaksujiin.
Kohdennustavat X-mainonnassa
X:ssä mainontaa voi kohdistaa muun muassa seuraavien avulla:
- valittujen tilien seuraajien kaltaiset käyttäjät
- avainsanat
- kiinnostukset
- lista sähköpostiosoitteita tai puhelinnumeroita
- selatut sivut omalla sivustolla (uudelleenmarkkinointi).
X-mainonnan ulkoistaminen
Toteutamme X-mainontaa joillekin asiakkaillemme osana laajempaa somemainonnan kokonaisuutta.
Yleensä se on täydentävä kanava esimerkiksi LinkedIn- ja Facebook-mainonnalle.
Haluatko kuulla, käyttäisimmekö X-mainontaa sinun yrityksellesi ja kuinka sen tekisimme? Ota yhteyttä!