Twitter soveltuu mainonnassa erityisesti epäsuoraan vaikuttamiseen: sillä tavoittaa toimittajia, päättäjiä ja muita mielipidevaikuttajia.
Twitterin aktiivisten käyttäjien määrä ei ole yhtä suuri kuin Facebookin tai LinkedInin, mutta se sopii silloin tällöin näitä täydentäväksi mainoskanavaksi.
Mihin Twitter-mainonta sopii?
Twitterissä mainostaminen voi kannattaa esimerkiksi näissä tilanteissa:
- Haluat vaikuttaa mielipiteisiin hankintayksiköissä tai muissa suuria hankintoja valmistelevissa organisaatioissa.
- Valmistelette listautumista pörssiin, ja haluatte kasvattaa kiinnostusta sitä kohtaan.
- Haluat levittää yrityksesi näkemystä toimittajille, johtajille ja mielipidevaikuttajille.
- Etsit lahjoittajia hyväntekeväisyysjärjestölle.
- Markkinoit uniikkia tuotetta, joka vetoaa varhaisiin omaksujiin.
- Haluat tavoittaa tietyn tittelin henkilöt, jotka eivät ole aktiivisia LinkedInissä.
Kohdennustavat Twitter-mainonnassa
Twitterissä mainontaa voi kohdistaa muun muassa seuraavien avulla:
- seuratut tilit
- avainsanat
- kiinnostukset
- lista sähköpostiosoitteita tai puhelinnumeroita
- valitut Twitter-käyttäjätunnukset
- selatut sivut omalla sivustolla (uudelleenmarkkinointi).
Twitter-mainonnan ulkoistaminen
Toteutamme Twitter-mainontaa joillekin asiakkaillemme osana laajempaa somemainonnan kokonaisuutta.
Yleensä se on täydentävä kanava esimerkiksi LinkedIn- ja Facebook-mainonnalle.
Haluatko kuulla, käyttäisimmekö Twitter-mainontaa sinun yrityksellesi ja kuinka sen tekisimme? Ota yhteyttä!