Hopkins Oy

Hopkins

  • Tiimi
  • Palvelut
    • Digitaalinen analytiikka
      • Analyysit
      • Google Analytics
      • Google Analytics 4
      • Google Tag Manager
      • Cookie consent
      • Server-side tagging
      • BigQuery-tietovarasto
      • Piwik PRO
      • Matomo
      • Attribuutiomallinnus
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Display-mainonta
      • Ohjelmallinen ostaminen
      • Natiivimainonta
      • Remarketing
      • Hyperlokaali mainonta
    • Somemainonta
      • Facebook-mainonta
      • Instagram-mainonta
      • LinkedIn-mainonta
      • Twitter-mainonta
      • YouTube-mainonta
    • Markkinoinnin automaatio
      • HubSpot
        • HubSpot-käyttöönotto
      • Custobar
      • ActiveCampaign
      • Leadoo
      • Markkinoinnin automaation auditointi
      • Markkinoinnin automaation kilpailutus
      • Markkinoinnin automaation palvelu verkkokaupoille ja verkossa myyville yrityksille
    • Konversio-optimointi
    • International Growth -ohjelma
  • Kokemuksia
  • Koulutukset
    • Sarjakortti koulutuksiin
    • Markkinoinnin automaatiojärjestelmän valinta – maksuton verkkokurssi
  • Rekry
  • Blogi
    • Analytiikka
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Konversio-optimointi
    • Mainonta
    • Markkinoinnin automaatio
    • Sosiaalinen media
  • Ota yhteyttä
  • In English

Matomo Analytics – turvallinen ja muokattava webanalytiikka

Matomo on avoimen lähdekoodin web-analytiikkaohjelmisto, jonka turvallisuus ja muokattavuus tekee siitä julkisen hallinnon suosiman järjestelmän.

Matomo on tunnetuin avoimeen lähdekoodiin perustuva analytiikkaohjelmisto. Tammikuuhun 2018 saakka se tunnettiin nimellä Piwik. Sitä ei pidä kuitenkaan sekoittaa Piwik PRO -ohjelmistoon, joka on Matomon kaupallisempi isoveli.

Sinun kannattaa valita Matomo analytiikkaratkaisuksesi, jos haluat

  1. asentaa analytiikan omalle palvelimelle
  2. muokata analytiikkajärjestelmän ohjelmakoodia
  3. tehdä tietokantakyselyitä suoraan raakadatasta.

Matomo on helppokäyttöinen

Matomo tarjoaa hyvin paljon samoja ominaisuuksia kuin tunnetumpi Google Analytics.

Sen valmiit raportit riittävät hyvin useimpiin tarkoituksiin. Lisäksi käyttäjä voi helposti rakentaa omia dashboardeja, jotka koostuvat valmiista elementeistä.

Matomon  peruskäyttö onkin yhtä helppoa kuin Google Analyticsin käyttö, eikä ohjelman logiikka poikkea juuri tunnetummasta kilpailijasta.

Reaaliaikaista tietoa kaikista käyttäjistä

Matomo sisältää myös reaaliaikaiset raporttinäkymät, aivan kuten Google Analytics.

Lisäksi tieto verkkosivuston selailusta ja konversioista tallentuu reaaliaikaisesti tietokantaasi. Näin käytössäsi on aina tuorein mahdollinen data.

Matomon tärkeimmät käyttäjäryhmät

Monelle käyttäjäryhmälle Matomo on hyvä vaihtoehto web-analytiikkaan:

  • julkinen sektori, erityisesti valtionhallinto
  • sosiaali- ja terveysalan palveluntarjoajat
  • pankki- ja vakuutusalan yritykset
  • lakiasiaintoimistot.

Näille kaikille yksityisyys ja tietoturva ovat tärkeitä.

Silloin kannattaa valita analytiikkajärjestelmä, jonka:

  • voi asentaa omalle, kotimaassa sijaitsevalle palvelimelle
  • data on helppo varmuuskopioida ja tarvittaessa muokattavissa
  • lähdekoodi on tutkittavissa ja muokattavissa vapaasti.

Kaikille organisaatioille Matomo kuitenkaan ole oikea ratkaisu. Esimerkiksi verkkokaupan analytiikkaratkaisuksi suosittelemme ensisijaisesti Google Analyticsia, vaikka Matomo tukee myös verkkokaupan seurantaa.

Isommille julkishallinnon ja sote-alan organisaatioille suosittelemme Piwik PRO:ta, koska sen käyttökokemus ja ominaisuudet ovat jalostuneempia.

Kaksi sertifioitua Matomo-konsulttia

Pidämme Matomoa varteenotettavana analytiikkaohjelmistona monille eri organisaatioille.

Siksi tarjoamme analytiikkapalveluitamme myös Matomoa käyttäville organisaatioille:

  • analytiikan määrittely
  • tägien hallinta
  • koulutukset ja käyttötuki
  • käyttäjien, sivuston ja markkinoinnin analyysit
  • integraatiot

Palvelutason varmistamiseksi kaksi konsulteistamme on suorittanut Matomo-sertifioinnin. Mikko Piippo ja Panu Kuuluvainen ovat valmiita auttamaan myös sinun organisaatiotasi Matomon käyttöönotossa ja käytössä.

Haluatko tietää lisää Matomosta? Ota yhteyttä asiantuntijaamme, niin saat tietää sopiiko Matomo juuri sinun organisaatiollesi!

Kyllä, haluan tietää enemmän Matomosta!

Matomo Analytics -logo

Hopkins_logo-white-01

Hopkins on yksi Suomen suurimmista digitaalisen markkinoinnin toimistoista. Keskitymme siihen, mitä osaamme parhaiten: hakukone­optimointiin, digitaaliseen mainontaan, markkinoinnin automaatioon ja analytiikkaan. 

Hopkins Oy

  • Eerikinkatu 27, 5. krs
    00180 Helsinki
  • 020 788 8120
  • Ota yhteyttä

Tietoa meistä

  • Tiimi
  • Työpaikat
  • Hopkins mediassa
  • Tietosuojaseloste

Palvelut

  • Hakusanamainonta
  • Hakukoneoptimointi
  • Somemainonta
  • Display-mainonta
  • Digitaalinen analytiikka
  • Markkinoinnin automaatio
  • Koulutukset

Seuraa meitä

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Uutiskirje
  • Tietosuojaselosteet

© Hopkins Oy