Seurannan ja kohdentamisen strategia
Onko sinulle jo selvää, miten yrityksesi sopeutuu evästeiden ja seurannan muutoksiin? Jos ei, anna tehtävä meidän ratkottavaksi. Suunnittelemme teille parhaiten soveltuvat keinot, joilla mukaudutte 3. osapuolen evästeiden marginalisoitumiseen mainonnassa ja evästeiden rajoituksiin analytiikassa.
Näin muodostamme suunnitelman
Hopkins suunnittelee teille parhaiten soveltuvat mainonnassa tarvittavat uudet ratkaisut sekä analytiikkaan ja konversioseurantaan tarvittavat muutokset.
Suunnitelma dokumentoidaan, esitellään ja luovutetaan teille.
MAINONTA
Miten teidän kannattaa kohdentaa mainontaa sivustonne kävijöille ja ostoaikeissa oleville, kun 3. osapuolen evästeitä on yhä harvemman selaimessa?
VERKKOANALYTIIKKA
Miten sopeudutte 1. osapuolen evästeiden rajoituksiin web-analytiikassa ja konversioseurannassa?
TIETOSUOJA
Mitä tietosuojakysymyksiä ratkaisuihin liittyy ja kuinka riskejä voi hallita?
Miksi seurantastrategia kannattaa päivittää nyt?
Digimarkkinoinnissa on pitkään luotettu evästeisiin kävijöiden seuraamiseksi ja mainosyleisöjen keräämiseksi. Lainsäädäntö, selainvalmistajien toimet ja kuluttajien käyttämät ad blockerit vaikuttavat kuitenkin siten, että seuranta muuttuu koko ajan vaikeammaksi.
Uudelleen- markkinointi
Evästeiden väheneminen näkyy siinä, että remarketing-yleisöt sivustokävijöistä ovat pienentyneet merkittävästi.
MAINONNAN YLEISÖT
Käyttäytymiseen tai demografioihin perustuvista yleisöistä on vähemmän hyätyä, kun niitä on kerätty vähentyneillä 3. osapuolen evästeillä.
ANALYTIIKAN HAASTEET
Sivustolle palaavan käyttäjän tunnistamiseen on käytetty ns. 1. osapuolen evästeitä. Niiden keräämässä datassa on isoja aukkoja.
Mitä strategiatyö maksaa?
Projekti sisältää seuraavat vaiheet:
- Kickoff-palaverin (etänä, kesto 50 minuuttia), jossa tutustumme digimarkkinointiinne ja sovimme tiedonjaon käytännöt.
- Auditoimme käytössänne olevat digimainonnan keinot sekä verkkoanalytiikan ja konversioseurannan teknologiat.
- Laadimme kirjallisen strategian ja tiekartan teille suositeltavista ratkaisuista ja esittelemme sen etäpalaverissa.
Hinta alkaen: 2 100 € + alv 24 %
Pyydä tarjous!
Ota yhteyttä tällä lomakkeella niin päivitetään teille liiketoimintaanne tukeva seurannan ja kohdentamisen tiekartta. Halutessasi voit myös soittaa meille: 020 788 8120.
Asiantuntijamme kirjoittavat
Mittausharha voi pilata markkinointisi
Markkinoinnin johtaminen tiedolla voi johtaa markkinointisi suoraan päin seinää. Jos luet digianalytiiikan tietoja väärin, teet todennäköisesti myös markkinointia väärin.
Mitä markkinoijan tulee tietää evästeistä?
Näin sopeudut 3. osapuolen evästeiden marginalisoitumiseen ja 1. osapuolen evästeisiin kohdistuviin rajoituksiin.
“Google Analyticsin asennus on 5 minuutin projekti” – 3 virhekäsitystä analytiikan asennuksesta
Google Analytics 4 on monikäyttöinen, hyödyllinen ja verrattain helppokäyttöinen ohjelmisto, josta kannattaa ottaa kaikki irti. Valitettavasti näin tapahtuu erittäin harvoin.
Antikonversioiden analytiikka parantaa verkkokaupan konversiota
Verkkoanalytiikan avulla seurataan tyypillisesti verkkokaupan tehoa, tuottoa ja onnistumista. Mittaamme konversioita ja mikrokonversioita, askelia kohti lopullista maksutapahtumaa. Asiakaskokemuksen näkökulmasta kuitenkin juuri kipupisteiden tunnistaminen ja kivun lievittäminen voivat ratkaista sen, jääkö asiakkaan luottokortti lompakkoon vai ei.
Mitä on evästeetön analytiikka?
Evästeetön web-analytiikka auttaa raportoimaan ja analysoimaan kattavammin sivuston käyttöä: sen avulla saat kerätä dataa myös käyttäjistä, jotka eivät hyväksy evästeitä evästebannerissa.
Digianalytiikan käyttäjätunnisteet paljastavat pitkätkin ostopolut
Käyttäjätunnisteet (user ids) auttavat seuraamaan pitkiä ostopolkuja, kun käyttäjät saadaan välillä kirjautumaan sisään tai antamaan sähköpostiosoitteensa. Tässä artikkelissa kerromme, miten käyttäjätunnisteita hyödyntämällä eri markkinointikanavien hyödyistä saadaan luotettavampaa tietoa kuin analytiikan perusasennuksella.