Hei Custobar-käyttäjä, aktivoi asiakkaasi lomakkeiden avulla


Asiakasdata on onnistuneen markkinointiautomaation perusta.
Custobariin on julkaistu ja tullaan julkaisemaan lähiaikoina uusia ominaisuuksia, jotka helpottavat asiakasdatan keräämistä ja hyödyntämistä entistään.
Uudet Custobar-lomakkeet, -popupit ja -bannerit mahdollistavat
- konversioiden ja asiakaskokemuksen parantamisen
- uutiskirjerekisterin kasvattamisen
- asiakasdatan rikastamisen kiinnostuksen kohteilla ja muilla tiedoilla
- viestien entistä tarkemman kohdentamisen.
Tässä katsaus tuleviin ominaisuuksiin ja vinkkejä siihen, miten voit valmistautua niiden hyödyntämiseen.
Custobar-lomakkeet
Custobarin uudet lomakkeet mahdollistavat asiakassuhteen rakentamisen jo varhaisessa vaiheessa. Ne toimivat verkkosivustolla joko ponnahdusikkunoina tai bannereina ja voivat sisältää joustavasti tekstiä, kuvia ja toimintakehotuksia (CTA).
Ensimmäisessä vaiheessa lomakkeilla voi kerätä sähköpostiosoitteita ja puhelinnumeroita.
Myöhemmin niiden avulla voi kerätä tarkempaa tietoa, kuten asiakkaiden kiinnostuksen kohteita tai vaikkapa kengän kokoa. Mitä tarkempaa tietoa sinulla on asiakkaistasi, sitä paremmin voit kohdentaa viestintää ja parantaa konversioita.
Lomakkeisiin on mahdollista liittää oma kiitos-popup, joka vahvistaa lomakkeen onnistuneen lähetyksen ja ohjaa asiakkaan seuraavaan haluttuun toimintaan.
Lomakkeiden avulla voit
- luoda näyttäviä ponnahdusikkunoita ja bannereita, joissa on tekstiä, kuvia ja houkuttelevia toimintakehotuspainikkeita (CTA) verkkosivustollasi
- kerätä arvokasta asiakastietoa, kuten sähköpostiosoitteita, SMS-lupia ja kiinnostuksen kohteita
- lisätä konversioita tarjoamalla oikeaa sisältöä oikeille asiakkaille.


Esimerkkejä lomakkeiden käyttötapauksista
- Uutiskirjeen tilaajamäärän kasvattaminen
- Alennuskoodien tarjoaminen
- Tapahtumien tai kampanjoiden mainostaminen
- Kohdennettu viestintä tietyn sivun tai kampanjan kävijöille
Lomakkeet ovat tällä hetkellä pilottiasiakkaiden testikäytössä. Tarkkaa julkaisupäivää ei ole vielä vahvistettu, mutta voit jo nyt valmistautua suunnittelemalla käyttötapauksia ja valmistelemalla tekniset edellytykset.
Huom! Lomakkeet edellyttävät uutta Custobar-skriptiä ja päivitettyä site trackingia.
Uusi site tracking
Uusien lomakkeiden, popuppien ja bannerien käyttö edellyttää päivitettyä Custobar site trackingia. Uusi seuranta on selvästi aiempaa helpompi ottaa käyttöön. Käytännössä tarvitset vain yhden skriptin lisäämisen verkkosivustollesi.
Mitä uusi site tracking mahdollistaa?
- Nopea ja helppo käyttöönotto: vain pieni koodinpätkä verkkosivustolle.
- Pääsy uusiin ominaisuuksiin: lomakkeet, popupit, bannerit ja CTA-elementit. Näiden käyttö ei onnistu vanhalla seurannalla, joten päivitys on tärkeä askel eteenpäin.
- Monipuolisempi tapa seurata ja hyödyntää verkkosivutapahtumia.
- Helpompi omien tapahtumien määrittely ja automaatioiden rakentaminen käyttäytymisen perusteella.
Miten otat site trackingin käyttöön?
- Site tracking -ominaisuus löytyy Custobarissa kohdasta:
Campaigns → Sites - Custobarin päivitetyn ohjeen site trackingin käyttöönottoon löydät tästä.
Vaikka vanha seuranta toimii edelleen, uudet ominaisuudet edellyttävät päivitystä. Jos haluat hyödyntää uusia mahdollisuuksia nopeasti ja pysyä kehityksen kärjessä, suosittelemme päivittämään seurannan mahdollisimman pian.

Näin pääset alkuun
Uusien ominaisuuksien käyttöönotto on testivaiheessa pilottiasiakkailla, ja virallinen julkaisu lähestyy. Nyt on hyvä aika valmistautua:
- Asenna uusi Custobar-skripti verkkosivustollesi
- Varmista site trackingin ajantasaisuus
- Suunnittele ensimmäiset lomakkeet, popupit ja bannerit
- Mieti, miten kerättyä dataa hyödynnetään automaatioissa ja asiakaspoluissa.
Kaipaatko sparraajaa ja apukäsiä Custobarin hyödyntämiseen?
Autamme niin strategisessa suunnittelussa kuin operatiivisessa toteutuksessa. Ota yhteyttä, autamme mielellämme!
Artikkelit samasta aiheesta

Kohdenna digimainontaa asiakasdatalla – näin pääset alkuun
Voit käyttää yrityksesi keräämää asiakasdataa mainonnan kohdentamiseen alustoilla, kuten Google Ads, Meta ja Sanoma.

Black Friday 2024: 7 trendiä, jotka erottavat sinut kilpailijoista
Black Friday on kasvanut Suomessa sekä kuluttajien, että yritysten toimintamalleja muuttavaksi ostohuumaksi. Miltä näyttää Black Friday vuonna 2024, kun tekoäly, ekologisuus ja personointi astuvat yhä suurempaan rooliin?

Sähköpostimarkkinointi 2025: edelleen verkkokaupan kultakaivos?
Sähköpostimarkkinoinnin tuloksellisuudesta käydään säännöllisin väliajoin keskustelua. Kerromme tässä kirjoituksessa, miksi sähköpostiin kannattaa panostaa kanavana edelleen vuonna 2025 ja miten vakuuttaa myös johto sen toimivuudesta.
Kiinnostuitko tästä aiheesta?
Soita meille 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake niin jatketaan juttua!