Hopkins Oy

Hopkins

  • Tiimi
  • Palvelut
    • Digitaalinen analytiikka
      • Google Analytics 4
      • Piwik PRO
      • Matomo
      • Google Tag Manager
      • Evästehallinta
      • Server-side tagging
      • BigQuery-tietovarasto
      • Analyysit
      • Attribuutiomallinnus
    • Markkinoinnin automaatio
      • HubSpot
        • HubSpot-käyttöönotto
        • Jatkuva HubSpot-kehitys
      • Custobar
      • Leadoo
      • Markkinoinnin automaation auditointi
      • Markkinoinnin automaation kilpailutus
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Display-mainonta
      • Ohjelmallinen ostaminen
      • Natiivimainonta
      • Remarketing
      • Hyperlokaali mainonta
    • Somemainonta
      • Facebook-mainonta
      • Instagram-mainonta
      • LinkedIn-mainonta
      • Twitter-mainonta
      • YouTube-mainonta
    • Videomainonta
    • Konversio-optimointi
    • International Growth -ohjelma
  • Kokemuksia
  • Koulutukset
    • Näin menestyt haku­kone­optimoinnissa 9.11.2023
    • Suurten sivustojen hakukone­optimointi 14.12.2023
    • Markkinoinnin automaatiojärjestelmän valinta – maksuton verkkokurssi
  • Ura Hopkinsilla
    • Työskentely ja kulttuuri
    • Tiimit ja tehtävät
    • Työpaikat
  • Blogi
    • Analytiikka
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Konversio-optimointi
    • Mainonta
    • Markkinoinnin automaatio
    • Sosiaalinen media
    • Arki Hopkinsilla
  • Ota yhteyttä
  • In English
Etusivu » Artikkelit » Aloita liidien hankinta verkkosivujen liikenteestä: 3-osainen menetelmä

Aloita liidien hankinta verkkosivujen liikenteestä: 3-osainen menetelmä

5.10.2022 Aki Töyräs

Liidien hankinta kannattaa aloittaa yksinkertaisesti: niistä kävijöistä, joita saat sivustollesi nykyisillä markkinoinnin toimilla.

Tiivistän tässä artikkelissa 3-osaisen menetelmän, jolla

  1. löydät parhaat sivut liidien hankintaan omalta sivustoltasi
  2. hankit liidejä näiden sivujen kävijöistä liidimagneettien avulla
  3. lämmittelet hankkimiasi liidejä myyntiä varten.

Artikkelin lopussa voit myös tilata sähköpostiisi 12+1 ideaa liidimagneetiksi.

1. Tutki analytiikasta sivut, joilla on vierailtu eniten

Liidimagneetit kannattaa sijoittaa niille sivuille, joilla on eniten kävijöitä.

Tutki analytiikasta sivut, joille tulee maksutonta liikennettä, sekä erikseen sivut, joita hyödynnetään mainonnassa. Tutki myös eniten luetut blogipostaukset.

Sivulta on hyvä löytyä vähintään 100 kävijää kuussa, jotta sieltä voisi saada esimerkiksi 3-10 uutta liidiä kuukaudessa.

2. Rakenna sivuille simppeli liidimagneetti

Käytä liidien hankintaan liidimagneetteja, joita pystyt rakentamaan riittävän helposti. Lisää niitä suosituille sivuille, jotka löysit vaiheen 1 tutkimuksessa.

Valitse kullekin sivulle sen tarkoitukseen sopiva liidimagneetti, joka voi olla

  • etusivulla chatbot
  • palvelusivuilla hintalaskuri
  • blogipostauksissa lyhyt opas tai tarkistuslista.

Erään asiakkaamme kanssa huomasimme, että blogipostaus yrityksen katetuoton laskennasta keräsi hyvin kävijöitä sivuille Googlesta, mutta sivulta ei löytynyt liidimagneettia.

Lisäsimme artikkeliin simppelin katetuotantolaskurin, jonka kävijät pystyivät lataamaan. Yksinään tällä yhdellä liidimagneetilla saimme tuhansia uusia liidejä pidemmällä aikavälillä.

Monesti liidimagneettia mietitään liian monimutkaisesti ja luullaan, että sivuilla pitää olla esimerkiksi 50-sivuinen opas.

Käytäntö on osoittanut, että mitä simppelimpi liidimagneetti on, sitä todennäköisemmin se tulee toteutettua.

Markkinoinnin automaatiojärjestelmilllä, kuten Hubspot tai ActiveCampaign, voit rakentaa kaiken liidimagneettiin liittyvän tekniikan helposti. Leadoo ja Serviceform ovat esimerkkejä työkaluista, joilla voidaan nopeasti rakentaa hintalaskuri tai chatbot sivuille.

👉 Lataa opas: 12+1 ideaa liidimagneetiksi

3. Rakenna liideille automatisoitu nurturointiputki

Kun liidien hankinta nettisivuilta alkaa toimimaan, älä jätä liidejä oman onnensa nojaan.

Lähetä liideille automatisoitu viestisarja, jossa lähetät käyttäjän tilaaman sisällön sekä kerrot yrityksesi erottautumistekijöistä ja miten voit auttaa heitä.

Nurturointiputkessa kannattaa hyödyntää jo olemassa olevia sisältöjä, kuten relevantteja blogipostauksia.

Näin voit aloittaa keskustelun ihmisten kanssa jo aikaisessa vaiheessa ja heistä tulee todennäköisemmin asiakkaitasi.

Nurturointiputken pituus kannattaa sovittaa myyntisyklin pituuteen.

Jos myyntisykli kestää esimerkiksi puoli vuotta, kaikkia sisältöjä ei kannata lähettää ensimmäisen kahden viikon aikana.

Rakenna myös liidipisteytyksen avulla automaatioita hankkimillesi liideille. Esimerkiksi kun liidi on osoittanut riittävästi kiinnostusta, liidi voidaan välittää automaattisesti myynnin kontaktoitavaksi.

Lataa opas: 12+1 ideaa liidimagneetiksi

Tilaa tiivis, helposti luettava idealista sähköpostiisi alla olevalla lomakkeella.

Aki Töyräs

Akilla on kokemusta markkinoinnin automaatiosta ja hakukoneoptimoinnista niin konsulttina kuin yrittäjänä. Hänellä on liiketoiminnallista ymmärrystä ja kokonaisvaltaista näkemystä, miten saa parhaiten tuloksia ja myyntiä aikaan. 

Hopkins_logo-white-01

Hopkins on yksi Suomen suurimmista digitaalisen markkinoinnin toimistoista. Keskitymme siihen, mitä osaamme parhaiten: hakukone­optimointiin, digitaaliseen mainontaan, markkinoinnin automaatioon ja analytiikkaan. 

Hopkins Oy

  • Eerikinkatu 27, 5. krs
    00180 Helsinki
  • 020 788 8120
  • Ota yhteyttä

Tietoa meistä

  • Tiimi
  • Työpaikat
  • Hopkins mediassa
  • Tietosuojaseloste

Palvelut

  • Hakusanamainonta
  • Hakukoneoptimointi
  • Somemainonta
  • Display-mainonta
  • Digitaalinen analytiikka
  • Markkinoinnin automaatio
  • Koulutukset

Seuraa meitä

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Uutiskirje
  • Tietosuojaselosteet

© Hopkins Oy