Hakukoneoptimointi
Haluatko sivustollesi lisää kävijöitä ja yrityksellesi lisää asiakkaita – ilman että sinun tarvitsee maksaa joka klikkauksesta? Hopkinsilla saat maan kokeneimman SEO-tiimin parantamaan oman sivustosi näkyvyyttä.
Hakukoneoptimointi tuo lisää kävijöitä ja myyntiä
Joka sekunti maailmassa tehdään 2,3 miljoonaa Google-hakua. Niistä joka toinen tehdään mobiililaitteella.
Jos haluat yrityksesi verkkosivustoille osan tästä valtavasta liikennemäärästä, on hakukoneoptimointi siihen paras tapa.
Hakukoneoptimoinnilla voi olla erilaisia tavoitteita:
- yrityksen ja brändin näkyvyyden parantaminen
- verkkosivuston kävijämäärän kasvattaminen
- asiakaspalvelu ja viestintä
- myynnin lisääminen.
Hopkinsin hakukoneoptimoinnissa painottuvat
Käyttökokemus
Sivu joka ei vastaa hyvin tarpeeseen, ei ole kilpailukykyinen. Sivustolta pitää löytyä hakuja vastaavia sivuja ja niiden on oltava kävijöille hyödyllisiä.
Laatu
Tarvitset riittävän laadukasta sisältöä, jotta voit ansaita linkkejä ja jotta sisältöihin päätyvistä kävijöistä on ylipäätään hyötyä. Hakusanojen ympärillä jaarittelevien “SEO-tekstien” aika on ohi.
Merkittävyys
Jos haluat sivustoasi vahvistavia linkkejä muilta sivuilta, sinun pitää tehdä jotain, jolla ne ansaitset. Se voi olla oikeanlaista sisältöä – tai muuta merkittävää. Tätä voi tukea aktiivisella kontaktoinnilla.
Automaatio
Erityisesti suurilla sivustoilla automaattiset, tietokannan tietoihin pohjautuvat tekstit ja ristiinlinkitykset voivat tuottaa parempaa käyttökokemusta ja enemmän hakukysyntään vastaavia sivuja.
Pullonkaulat vaihtelevat joka sivustolla. Menetelmät ovat aina samoja, mutta lähestymistavat ja optimoinnin painopisteet vaihtelevat.
Hakukoneoptimointi palveluna – näin autamme yritystäsi
Näkyvyyden pullonkaulat vaihtelevat eri sivustoilla, ja siksi jokaisen sivuston hakukoneoptimointi vaatii omaa lähestymistapaa. Todellinen kilpailu hakukoneoptimoinnissa alkaa, kun perusteet on saatu kuntoon.
Tekninen hakukoneystävällisyys ja pienet sisältömuutokset ovat tärkeää perustaa hakukonenäkyvyydelle, mutta monella alalla ne eivät riitä erinomaisiin tuloksiin.

SEO-auditointi
SEO-auditointi auttaa kohdistamaan resurssit oikein. Konsulttimme kartoittavat kilpailijoiden sivustot, alalla parhaiksi havaitut ratkaisut sekä asiakkaiden hakukäyttäytymisen. Auditin perusteella sivustolle tehdään priorisoitu kehityssuunnitelma.

Tekninen SEO
Lähes aina sivuston näkyvyyttä on helppo parantaa teknisillä muutoksilla. Tekniset muutokset parantavat kerralla suuren sivujoukon näkyvyyttä hakukoneissa. Mitä suurempi sivusto on, sitä suurempi hyöty teknisestä hakukoneoptimoinnista saadaan. Sivuston rakenteen, taksonomioiden ja ristiinlinkitysten optimointi voi saada suuren sivuston orgaanisen liikenteen moninkertaistumaan.

Hakusanatutkimus
Hakusanatutkimus auttaa sinua tuntemaan asiakkaasi paremmin. Hakusanat kertovat, mitä asiakkaat pitävät tärkeänä ja mitä sanoja he käyttävät etsiessään tietoa verkosta. Hakusanatutkimuksessa käytämme apuna omia, itse kehitettyjä työkaluja.

Sisältösuunnitelma
Hakukäyttäytymiseen ja kilpailija-analyysiin perustuva sisältösuunnitelma ja sen toteuttaminen auttavat yritystäsi parantamaan näkyvyyttä systemaattisesti ja pysyvästi. Siksi sisältömarkkinointi on nykyaikaisen hakukoneoptimoinnin tärkeimpiä osia. SEO-näkökulman lisäksi sisältösuunnitelmassa on keskeistä somenäkyvyys: sisältösuunnitelma toimii monella alalla myös somemainonnan lähtökohtana.

Linkkien hankkiminen
Varsinkin uuden tai pienen yrityksen kohdalla näkyvyyden parantaminen onnistuu usein hankkimalla lisää ulkopuolisia linkkejä sivustolle. Tarkoitusta varten laaditut sisällöt ja niiden täsmämarkkinointi skaalautuvat hyvin myös sinun yrityksesi tarpeisiin. Linkkien hankkiminen edellyttää aina sisältösuunnitelmaa ja sen toteuttamista.

Domainstrategia
Mitä useampia sivustoja ja verkkotunnuksia yrityksellä on, sitä tärkeämpi oikea domainstrategia on. Domainstrategian avulla hallitset sivustoja, sisältöjä ja sivustojen välisiä linkkejä optimaalisella tavalla.

Sivustouudistuksen konsultointi
Sivustouudistus on hakukonenäkyvyyden kannalta aina riski: sivuston rakenteen muuttuminen, linkkien rikkoutuminen ja sisältöjen poistaminen voi tuhota vuosien saavutukset yhdessä päivityksessä. Siksi SEO-konsultti kannattaa ottaa mukaan sivustouudistuksen suunnitteluun alusta alkaen.

JATKUVA HAKUKONEOPTIMOINTI
Yleensä hakukoneoptimoinnin tulokset saadaan vain jatkuvan ja systemaattisen työn kautta. Jatkuvassa optimoinnissa keskitytään aina siihen, mistä arvioidaan saatavan suurimmat hyödyt järkevällä työmäärällä. Tuloksia seurataan ja raportoidaan automatisoidusti dashboard-ratkaisuja hyödyntäen.
SEO toimii kaikissa hakukoneissa
Asiakkaamme ovat parantaneet näkyvyyttään monissa hakukoneissa. Myös oman sivuston hakutoiminto toimii paremmin hakukoneoptimoinnin myötä. Silloin kaikkein lähinnä ostopäätöstä olevat käyttäjät, jotka jo ovat sivustollasi, löytävät etsimänsä tuotteet tai sisällöt.
Google-haku
Google on maailman suosituin hakukone, jolla tavoittaa sekä palveluita ja tuotteita hakevat että ostopolun yläpäässä olevat.
Googlen kuvahaku
Googlen kuvahaku on länsimaissa toiseksi suosituin hakukone. Tavoitat sillä digiajan “ikkunashoppaajat”.
YouTube
YouTuben hakutoiminto on kolmanneksi suosituin hakukone länsimaissa. Sen kautta tavoitat ohjeita ja inspiraatiota etsivät.
Google Maps
Paikallishaun optimointi varmistaa näkyvyyden toimipisteiden lähiseudulla. Näkyvyyttä optimoidaan etenkin Google-haun karttaotteissa ja Google Maps -tuloksissa.
Bing & YAHOO
Microsoft Bingin markkinaosuus vaihtelee maittain ja Bing tuo pienen lisän Google-näkyvyyden päälle. Yahoon hakukone käyttää samoja hakutuloksia.
Yandex
Yandex on Venäjällä ja entisissä itäblokin maissa suosittu hakukone, jota varten teemme hakukoneoptimointia venäjäksi.
Ota yhteyttä
Asiantuntijamme kirjoittavat
Sisältömarkkinoinnin elinkaariarvo ja sen maksimointi
Jokaisella julkaistulla sisällöllä on elinikä, jonka aikana se tuo hyötyä. Tämä artikkeli kertoo, miten voit maksimoida sisältömarkkinoinnin elinkaariarvoa.
Mitä on viestinnällinen hakukoneoptimointi?
Viestinnällinen hakukoneoptimointi säästää käyttäjien hermoja ja asiakaspalvelun kustannuksia, kun vastaukset kysymyksiin löytyvät helposti Googlella. Se parantaa myös sivuston oman hakutoiminnon tuloksia.
Verkkokaupan hakukoneoptimoinnin teho-opas
Tämä opas sisältää yli 70 vinkkiä verkkokaupan hakukoneoptimointiin. Oppaan neljällä kirjoittajalla on yhteensä yli 55 vuoden kokemus hakukoneoptimoinnista.
Taksonomiat hakukoneoptimoinnissa
Taksonomiat ovat tehokas väline suurten sivustojen hakukoneoptimoinnissa. Ne ovat sivujen luokittelun tapoja, jotka voivat olla merkitykseltään tarkempia kuin tuoteryhmät, kategoriat tai tagit.
Sivustouudistus voi romuttaa hakukonenäkyvyytesi
Suurin riski sivustosi saavuttamalle maksuttomalle hakukonenäkyvyydelle on sivustouudistus. Artikkelin luettuasi tiedät, mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota, jos et halua vahingoittaa liiketoimintaasi. Lataa myös asiantuntijoidemme koostama 31-kohtainen muistilista! Eräs suomalainen verkkokauppa
Nosta tärkeät asiat SEO-hakutulokseen Google My Business -viestillä!
Tiesitkö, että voit helposti nostaa Googlen hakutulosten yhteyteen ajankohtaista sisältöä? Äskettäin jokaisen yrityksen käyttöön tulleet Google My Business -viestit antavat sinun julkaista tapahtumiin, tuotteisiin ja palveluihin liittyviä viestejä suoraan hakutulosten