Hopkins Oy

Hopkins

  • Tiimi
  • Palvelut
    • Digitaalinen analytiikka
      • Analyysit
      • Google Analytics
      • Google Analytics 4
      • Google Tag Manager
      • Cookie consent
      • Server-side tagging
      • BigQuery-tietovarasto
      • Piwik PRO
      • Matomo
      • Attribuutiomallinnus
    • Markkinoinnin automaatio
      • HubSpot
        • HubSpot-käyttöönotto
      • Custobar
      • ActiveCampaign
      • Leadoo
      • Markkinoinnin automaation auditointi
      • Markkinoinnin automaation kilpailutus
      • Markkinoinnin automaation palvelu verkkokaupoille ja verkossa myyville yrityksille
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Display-mainonta
      • Ohjelmallinen ostaminen
      • Natiivimainonta
      • Remarketing
      • Hyperlokaali mainonta
    • Somemainonta
      • Facebook-mainonta
      • Instagram-mainonta
      • LinkedIn-mainonta
      • Twitter-mainonta
      • YouTube-mainonta
    • Konversio-optimointi
    • International Growth -ohjelma
  • Kokemuksia
  • Koulutukset
    • Google Ads -koulutus 11.5.2023
    • Markkinoinnin automaation peruskurssi 8.6.2023
    • Google Analytics 4 -peruskurssi 5.10.2023
    • Näin menestyt haku­kone­optimoinnissa 9.11.2023
    • Suurten sivustojen hakukone­optimointi 14.12.2023
    • Sarjakortti koulutuksiin
    • Markkinoinnin automaatiojärjestelmän valinta – maksuton verkkokurssi
  • Rekry
    • Marketing Automation Consultant (Ecommerce)
  • Blogi
    • Analytiikka
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Konversio-optimointi
    • Mainonta
    • Markkinoinnin automaatio
    • Sosiaalinen media
  • Ota yhteyttä
  • In English

Hakukoneoptimoinnin konsultointi

Haluatko nostaa hakukoneoptimoinnin tekemisen seuraavalle tasolle organisaatiossasi? Hopkinsilta saat Suomen kokeneimman SEO-tiimin kertomaan, miten teidän kannattaa toimia.
Ota yhteyttä

Hopkinsin tapa toimia

Meidän puoleemme käännytään, kun perus-SEO ei riitä:

  • Kaikilla SEO-konsulteillamme on vuosien kokemus hakukoneoptimoinnista: emme hivuta sinulle junnua sen jälkeen, kun sennu on pistäytynyt myyntipalaverissa.
  • Meillä on kokemusta myös vaativimmista keisseistä, joissa ratkotaan monimutkaisia teknisen hakukoneoptimoinnin ongelmia.
  • Näkökulmamme on holistinen: huomioimme tekemisessä koko ostopolun ja synergiat mainonnan kanssa.
Ota yhteyttä

Hopkinsin hakukoneoptimoinnissa painottuvat

Käyttökokemus

Hakukoneessa pärjäävät vain sivut, jotka vastaavat hyvin hakijoiden tarpeisiin. Sivustolta pitää löytyä hakuja vastaavia sivuja ja niiden on oltava kävijöille hyödyllisiä. Näiden sivujen tulee myös latautua riittävän nopeasti, jotta kokemus on hyvä.

Laatu

Tarvitset oikeasti laadukasta sisältöä, jotta voit ansaita linkkejä ja jotta sisältöihin päätyvistä kävijöistä on sinulle hyötyä. Hakusanojen ympärillä jaarittelevien “SEO-tekstien” aika on ohi.

Merkittävyys

Sinun pitää tehdä jotain niin arvokasta, että voit ansaita linkkejä muilta sivustoilta. Tämä voi tarkoittaa kilpailukykyistä, hakijoita palvelevaa sisältöä – tai muuta merkittävää. Prosessia voi tukea aktiivisella kontaktoinnilla.

Automaatio

Erityisesti suurilla sivustoilla automaattiset, tietokannan tietoihin pohjautuvat tekstit ja ristiinlinkitykset voivat tuottaa parempaa käyttökokemusta ja enemmän hakukysyntään vastaavia, käyttäjiä palvelevia sisältöjä.

Asiakaskokemus

Viestinnällinen hakukoneoptimointi luo parempia kokemuksia nykyisille asiakkaillesi, kun nämä löytävät etsimänsä asiat helposti Googlen kautta tai sivuston omalla hakutoiminnolla.

Ota yhteyttä

Pullonkaulat vaihtelevat joka sivustolla. Menetelmät ovat aina samoja, mutta lähestymistavat ja optimoinnin painopisteet vaihtelevat.

Hakukoneoptimointi palveluna – näin autamme yritystäsi

Näkyvyyden pullonkaulat vaihtelevat eri sivustoilla, ja siksi jokaisen sivuston hakukoneoptimointi vaatii omaa lähestymistapaa. Todellinen kilpailu hakukoneoptimoinnissa alkaa, kun perusteet on saatu kuntoon.

Tekninen hakukoneystävällisyys ja pienet sisältömuutokset ovat tärkeää perustaa hakukonenäkyvyydelle, mutta monella alalla erinomaiset tulokset vaativat enemmän kuin tällaista perus-SEO:a.

SEO-auditointi

SEO-auditointi auttaa kohdistamaan resurssit oikein. Konsulttimme kartoittavat kilpailijoiden sivustot, alalla parhaiksi havaitut ratkaisut sekä asiakkaiden hakukäyttäytymisen. Auditin perusteella sivustolle tehdään priorisoitu kehityssuunnitelma.

Tekninen SEO

Lähes aina sivuston näkyvyyttä on helppo parantaa teknisillä muutoksilla. Tekniset muutokset parantavat kerralla suuren sivujoukon näkyvyyttä hakukoneissa. Mitä suurempi sivusto on, sitä suurempi hyöty teknisestä hakukoneoptimoinnista saadaan. Sivuston rakenteen, taksonomioiden ja ristiinlinkitysten optimointi voi saada suuren sivuston orgaanisen liikenteen moninkertaistumaan.

Hakusanatutkimus

Hakusanatutkimus auttaa sinua tuntemaan asiakkaasi paremmin. Hakusanat kertovat, mitä asiakkaat pitävät tärkeänä ja mitä sanoja he käyttävät etsiessään tietoa verkosta. Hakusanatutkimuksessa käytämme apuna omia, itse kehitettyjä työkaluja.

Sisältösuunnitelma

Hakukäyttäytymiseen ja kilpailija-analyysiin perustuva sisältösuunnitelma ja sen toteuttaminen auttavat yritystäsi parantamaan näkyvyyttä systemaattisesti ja pysyvästi. Siksi sisältömarkkinointi on nykyaikaisen hakukoneoptimoinnin tärkeimpiä osia. SEO-näkökulman lisäksi sisältösuunnitelmassa on keskeistä somenäkyvyys: sisältösuunnitelma toimii monella alalla myös somemainonnan lähtökohtana.

Linkkien hankkiminen

Varsinkin uuden tai pienen yrityksen kohdalla näkyvyyden parantaminen onnistuu usein hankkimalla lisää ulkopuolisia linkkejä sivustolle. Tarkoitusta varten laaditut sisällöt ja niiden täsmämarkkinointi skaalautuvat hyvin myös sinun yrityksesi tarpeisiin. Linkkien hankkiminen edellyttää aina sisältösuunnitelmaa ja sen toteuttamista.

Domainstrategia

Mitä useampia sivustoja ja verkkotunnuksia yrityksellä on, sitä tärkeämpää on luoda domainstrategia. Domainstrategian avulla hallitset sivustoja, sisältöjä ja sivustojen välisiä linkkejä optimaalisella tavalla.

Sivustouudistuksen konsultointi

Sivustouudistus on hakukonenäkyvyyden kannalta aina riski: sivuston rakenteen muuttuminen, linkkien rikkoutuminen ja sisältöjen poistaminen voivat tuhota vuosien saavutukset yhdessä päivityksessä. Siksi SEO-konsultti kannattaa ottaa mukaan sivustouudistuksen suunnitteluun alusta alkaen.

JATKUVA HAKUKONEOPTIMOINTI

Yleensä hakukoneoptimoinnin tulokset saadaan vain jatkuvan ja systemaattisen työn kautta. Jatkuvassa optimoinnissa keskitytään aina siihen, mistä arvioidaan saatavan suurimmat hyödyt järkevällä työmäärällä.

Asiakkaiden kokemuksia

 

Olen yli kymmenen vuoden aikana työskennellyt monen digitaalisia palveluita toimittaneen yrityksen kanssa ja voin hetkeä miettimättä todeta, että Hopkinsin toiminta on erittäin ammattitaitoista, innovatiivista ja asiakaskeskeistä. He kuuntelevat ja ymmärtävät ongelman, mutta uskaltavat ehdottaa ratkaisua, mikä ei ole kaikista helpoin tehdä. Tätä arvostan asiakkaana suuresti ja siitä muiden pitäisi ottaa oppia. Hopkins sai meidät ajattelemaan hakukoneoptimointia täysin uudesta näkökulmasta!

Matti Rautanen, MeetingPackage

Valitsimme Hopkinsin vahvojen suositusten perusteella kumppaniksemme SEO/SEM-alueella. Emme ole katuneet.

Karri Hautanen, Technopolis Holding Plc

It has been a pleasure working and seeing the results of the collaboration with Hopkins. We’ve been working with them for more than a year and we started seeing improvements in our rankings since the early months of our collaboration. Over the course of the year our SEO traffic increased 200% in an extremely competitive landscape.

Cezarina Catea, CapitalBox

Asiakastarina

FCG sai 344 % enemmän ilmoittautumisia koulutuksiinsa, kun se tavoitteellisti digimarkkinointiaan

Lue tarina »

SEO toimii kaikissa hakukoneissa

Asiakkaamme ovat parantaneet näkyvyyttään monissa hakukoneissa. Myös oman sivuston hakutoiminto toimii paremmin hakukoneoptimoinnin myötä. Silloin kaikkein lähinnä ostopäätöstä olevat käyttäjät, jotka jo ovat sivustollasi, löytävät etsimänsä tuotteet tai sisällöt.

Google-haku

Google on maailman suosituin hakukone, jolla tavoittaa sekä palveluita ja tuotteita hakevat että ostopolun yläpäässä olevat.

Googlen kuvahaku

Googlen kuvahaku on länsimaissa toiseksi suosituin hakukone. Tavoitat sillä digiajan “ikkunashoppaajat”.

YouTube

YouTuben hakutoiminto on kolmanneksi suosituin hakukone länsimaissa. Sen kautta tavoitat ohjeita ja inspiraatiota etsivät.

Google Maps

Paikallishaun optimointi varmistaa näkyvyyden toimipisteiden lähiseudulla. Näkyvyyttä optimoidaan etenkin Google-haun karttaotteissa ja Google Maps -tuloksissa.

Bing & YAHOO

Microsoft Bingin markkinaosuus vaihtelee maittain ja Bing tuo pienen lisän Google-näkyvyyden päälle. Yahoon hakukone käyttää samoja hakutuloksia.

pinterest

Pinterestin hakutoimintoa käytetään visuaalisen inspiraation hakukoneena.

Ota yhteyttä

Soita 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake ja kerro, kuinka voimme auttaa sinua!

Asiantuntijamme kirjoittavat

Sisältömarkkinoinnin elinkaariarvo ja sen maksimointi

Jokaisella julkaistulla sisällöllä on elinikä, jonka aikana se tuo hyötyä. Tämä artikkeli kertoo, miten voit maksimoida sisältömarkkinoinnin elinkaariarvoa.

Lue koko artikkeli »

Verkkokaupan hakukoneoptimoinnin teho-opas

Tämä opas sisältää yli 70 vinkkiä verkkokaupan hakukoneoptimointiin.

Lue koko artikkeli »

“Vain tulokset ratkaisevat” – satu digimarkkinoinnista

Olipa kerran kaksi hakukonemarkkinoinnin ammattilaista: hakukoneoptimoija ja hakusanamainonnan spesialisti. Oli myös Penan Painemutterit -nimisen verkkokaupan omistaja, joka sanoi, että hänelle markkinoinnin tulokset ratkaisevat. Mistään muusta hän ei ollut kiinnostunut.

Lue koko artikkeli »

Mitä on viestinnällinen hakukoneoptimointi?

Viestinnällinen hakukoneoptimointi säästää käyttäjien hermoja ja asiakaspalvelun kustannuksia, kun vastaukset kysymyksiin löytyvät helposti Googlella. Se parantaa myös sivuston oman hakutoiminnon tuloksia.

Lue koko artikkeli »

Taksonomiat hakukone­optimoinnissa

Taksonomiat ovat tehokas väline suurten sivustojen hakukoneoptimoinnissa. Ne ovat sivujen luokittelun tapoja, jotka voivat olla merkitykseltään tarkempia kuin tuoteryhmät, kategoriat tai tagit.

Lue koko artikkeli »

Sivustouudistus voi romuttaa hakukone­näkyvyytesi

Suurin riski sivustosi saavuttamalle maksuttomalle hakukonenäkyvyydelle on sivustouudistus. Artikkelin luettuasi tiedät, mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota, jos et halua vahingoittaa liiketoimintaasi. Lataa myös asiantuntijoidemme koostama 31-kohtainen muistilista! Eräs suomalainen verkkokauppa

Lue koko artikkeli »
Hopkins_logo-white-01

Hopkins on yksi Suomen suurimmista digitaalisen markkinoinnin toimistoista. Keskitymme siihen, mitä osaamme parhaiten: hakukone­optimointiin, digitaaliseen mainontaan, markkinoinnin automaatioon ja analytiikkaan. 

Hopkins Oy

  • Eerikinkatu 27, 5. krs
    00180 Helsinki
  • 020 788 8120
  • Ota yhteyttä

Tietoa meistä

  • Tiimi
  • Työpaikat
  • Hopkins mediassa
  • Tietosuojaseloste

Palvelut

  • Hakusanamainonta
  • Hakukoneoptimointi
  • Somemainonta
  • Display-mainonta
  • Digitaalinen analytiikka
  • Markkinoinnin automaatio
  • Koulutukset

Seuraa meitä

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Uutiskirje
  • Tietosuojaselosteet

© Hopkins Oy