Hopkins Oy

Hopkins

  • Tiimi
  • Palvelut
    • Hakukoneoptimointi (SEO)
    • Hakusanamainonta (SEM/SEA)
    • Display-mainonta
      • Ohjelmallinen ostaminen
      • Natiivimainonta
      • Remarketing
      • Hyperlokaali mainonta
    • Somemainonta
      • Facebook-mainonta
      • Instagram-mainonta
      • LinkedIn-mainonta
      • Twitter-mainonta
      • YouTube-mainonta
      • VK-mainonta
    • Digitaalinen analytiikka
      • Google Analytics
      • Google Analytics 4
      • Google Tag Manager
      • Piwik PRO
      • Matomo
      • Attribuutiomallinnus
    • Markkinoinnin automaatio
      • HubSpot
      • Markkinoinnin automaation auditointi
      • Markkinoinnin automaation kilpailutus
  • Kokemuksia
  • Koulutukset
    • Markkinoinnin automaation peruskurssi
    • Näin menestyt hakukoneoptimoinnissa
    • Suurten sivustojen hakukoneoptimointi
    • Google Ads -koulutus
    • Sarjakortti koulutuksiin
  • Rekry
    • Senior Digital Analytics Consultant
    • (Senior) Digital Advertising Consultant
  • Blogi
    • Analytiikka
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Konversio-optimointi
    • Mainonta
    • Markkinoinnin automaatio
    • Sosiaalinen media
  • Ota yhteyttä
  • In English

Hakukoneoptimointi

Haluatko sivustollesi lisää kävijöitä ja yrityksellesi lisää asiakkaita – ilman että sinun tarvitsee maksaa joka klikkauksesta? Hopkinsilla saat maan kokeneimman SEO-tiimin parantamaan oman sivustosi näkyvyyttä.

Hakukoneoptimointi tuo lisää kävijöitä ja myyntiä

Joka sekunti maailmassa tehdään 2,3 miljoonaa Google-hakua. Niistä joka toinen tehdään mobiililaitteella.

Jos haluat yrityksesi verkkosivustoille osan tästä valtavasta liikennemäärästä, on hakukoneoptimointi siihen paras tapa.

Hakukoneoptimoinnilla voi olla erilaisia tavoitteita:

  • yrityksen ja brändin näkyvyyden parantaminen
  • verkkosivuston kävijämäärän kasvattaminen
  • asiakaspalvelu ja viestintä
  • myynnin lisääminen.

Hopkinsin hakukoneoptimoinnissa painottuvat

Käyttökokemus

Sivu joka ei vastaa hyvin tarpeeseen, ei ole kilpailukykyinen. Sivustolta pitää löytyä hakuja vastaavia sivuja ja niiden on oltava kävijöille hyödyllisiä.

Laatu

Tarvitset riittävän laadukasta sisältöä, jotta voit ansaita linkkejä ja jotta sisältöihin päätyvistä kävijöistä on ylipäätään hyötyä. Hakusanojen ympärillä jaarittelevien “SEO-tekstien” aika on ohi.

Merkittävyys

Jos haluat sivustoasi vahvistavia linkkejä muilta sivuilta, sinun pitää tehdä jotain, jolla ne ansaitset. Se voi olla oikeanlaista sisältöä – tai muuta merkittävää. Tätä voi tukea aktiivisella kontaktoinnilla.

Automaatio

Erityisesti suurilla sivustoilla automaattiset, tietokannan tietoihin pohjautuvat tekstit ja ristiinlinkitykset voivat tuottaa parempaa käyttökokemusta ja enemmän hakukysyntään vastaavia sivuja.

Pullonkaulat vaihtelevat joka sivustolla. Menetelmät ovat aina samoja, mutta lähestymistavat ja optimoinnin painopisteet vaihtelevat.

Hakukoneoptimointi palveluna – näin autamme yritystäsi

Näkyvyyden pullonkaulat vaihtelevat eri sivustoilla, ja siksi jokaisen sivuston hakukoneoptimointi vaatii omaa lähestymistapaa. Todellinen kilpailu hakukoneoptimoinnissa alkaa, kun perusteet on saatu kuntoon.

Tekninen hakukoneystävällisyys ja pienet sisältömuutokset ovat tärkeää perustaa hakukonenäkyvyydelle, mutta monella alalla ne eivät riitä erinomaisiin tuloksiin.

SEO-auditointi

SEO-auditointi auttaa kohdistamaan resurssit oikein. Konsulttimme kartoittavat kilpailijoiden sivustot, alalla parhaiksi havaitut ratkaisut sekä asiakkaiden hakukäyttäytymisen. Auditin perusteella sivustolle tehdään priorisoitu kehityssuunnitelma.

Tekninen SEO

Lähes aina sivuston näkyvyyttä on helppo parantaa teknisillä muutoksilla. Tekniset muutokset parantavat kerralla suuren sivujoukon näkyvyyttä hakukoneissa. Mitä suurempi sivusto on, sitä suurempi hyöty teknisestä hakukoneoptimoinnista saadaan. Sivuston rakenteen, taksonomioiden ja ristiinlinkitysten optimointi voi saada suuren sivuston orgaanisen liikenteen moninkertaistumaan.

Hakusanatutkimus

Hakusanatutkimus auttaa sinua tuntemaan asiakkaasi paremmin. Hakusanat kertovat, mitä asiakkaat pitävät tärkeänä ja mitä sanoja he käyttävät etsiessään tietoa verkosta. Hakusanatutkimuksessa käytämme apuna omia, itse kehitettyjä työkaluja.

Sisältösuunnitelma

Hakukäyttäytymiseen ja kilpailija-analyysiin perustuva sisältösuunnitelma ja sen toteuttaminen auttavat yritystäsi parantamaan näkyvyyttä systemaattisesti ja pysyvästi. Siksi sisältömarkkinointi on nykyaikaisen hakukoneoptimoinnin tärkeimpiä osia. SEO-näkökulman lisäksi sisältösuunnitelmassa on keskeistä somenäkyvyys: sisältösuunnitelma toimii monella alalla myös somemainonnan lähtökohtana.

Linkkien hankkiminen

Varsinkin uuden tai pienen yrityksen kohdalla näkyvyyden parantaminen onnistuu usein hankkimalla lisää ulkopuolisia linkkejä sivustolle. Tarkoitusta varten laaditut sisällöt ja niiden täsmämarkkinointi skaalautuvat hyvin myös sinun yrityksesi tarpeisiin. Linkkien hankkiminen edellyttää aina sisältösuunnitelmaa ja sen toteuttamista.

Domainstrategia

Mitä useampia sivustoja ja verkkotunnuksia yrityksellä on, sitä tärkeämpi oikea domainstrategia on. Domainstrategian avulla hallitset sivustoja, sisältöjä ja sivustojen välisiä linkkejä optimaalisella tavalla.

Sivustouudistuksen konsultointi

Sivustouudistus on hakukonenäkyvyyden kannalta aina riski: sivuston rakenteen muuttuminen, linkkien rikkoutuminen ja sisältöjen poistaminen voi tuhota vuosien saavutukset yhdessä päivityksessä. Siksi SEO-konsultti kannattaa ottaa mukaan sivustouudistuksen suunnitteluun alusta alkaen.

JATKUVA HAKUKONEOPTIMOINTI

Yleensä hakukoneoptimoinnin tulokset saadaan vain jatkuvan ja systemaattisen työn kautta. Jatkuvassa optimoinnissa keskitytään aina siihen, mistä arvioidaan saatavan suurimmat hyödyt järkevällä työmäärällä. Tuloksia seurataan ja raportoidaan automatisoidusti dashboard-ratkaisuja hyödyntäen.

SEO toimii kaikissa hakukoneissa

Asiakkaamme ovat parantaneet näkyvyyttään monissa hakukoneissa. Myös oman sivuston hakutoiminto toimii paremmin hakukoneoptimoinnin myötä. Silloin kaikkein lähinnä ostopäätöstä olevat käyttäjät, jotka jo ovat sivustollasi, löytävät etsimänsä tuotteet tai sisällöt.

Google-haku

Google on maailman suosituin hakukone, jolla tavoittaa sekä palveluita ja tuotteita hakevat että ostopolun yläpäässä olevat.

Googlen kuvahaku

Googlen kuvahaku on länsimaissa toiseksi suosituin hakukone. Tavoitat sillä digiajan “ikkunashoppaajat”.

YouTube

YouTuben hakutoiminto on kolmanneksi suosituin hakukone länsimaissa. Sen kautta tavoitat ohjeita ja inspiraatiota etsivät.

Google Maps

Paikallishaun optimointi varmistaa näkyvyyden toimipisteiden lähiseudulla. Näkyvyyttä optimoidaan etenkin Google-haun karttaotteissa ja Google Maps -tuloksissa.

Bing & YAHOO

Microsoft Bingin markkinaosuus vaihtelee maittain ja Bing tuo pienen lisän Google-näkyvyyden päälle. Yahoon hakukone käyttää samoja hakutuloksia.

Yandex

Yandex on Venäjällä ja entisissä itäblokin maissa suosittu hakukone, jota varten teemme hakukoneoptimointia venäjäksi.

Ota yhteyttä

Soita 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake ja kerro, kuinka voimme auttaa sinua!

Asiantuntijamme kirjoittavat

Sisältömarkkinoinnin elinkaariarvo ja sen maksimointi

Jokaisella julkaistulla sisällöllä on elinikä, jonka aikana se tuo hyötyä. Tämä artikkeli kertoo, miten voit maksimoida sisältömarkkinoinnin elinkaariarvoa.

Lue koko artikkeli »

Mitä on viestinnällinen hakukoneoptimointi?

Viestinnällinen hakukoneoptimointi säästää käyttäjien hermoja ja asiakaspalvelun kustannuksia, kun vastaukset kysymyksiin löytyvät helposti Googlella. Se parantaa myös sivuston oman hakutoiminnon tuloksia.

Lue koko artikkeli »

Verkkokaupan hakukoneoptimoinnin teho-opas

Tämä opas sisältää yli 70 vinkkiä verkkokaupan hakukoneoptimointiin. Oppaan neljällä kirjoittajalla on yhteensä yli 55 vuoden kokemus hakukoneoptimoinnista.

Lue koko artikkeli »

Taksonomiat hakukone­optimoinnissa

Taksonomiat ovat tehokas väline suurten sivustojen hakukoneoptimoinnissa. Ne ovat sivujen luokittelun tapoja, jotka voivat olla merkitykseltään tarkempia kuin tuoteryhmät, kategoriat tai tagit.

Lue koko artikkeli »

Sivustouudistus voi romuttaa hakukone­näkyvyytesi

Suurin riski sivustosi saavuttamalle maksuttomalle hakukonenäkyvyydelle on sivustouudistus. Artikkelin luettuasi tiedät, mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota, jos et halua vahingoittaa liiketoimintaasi. Lataa myös asiantuntijoidemme koostama 31-kohtainen muistilista! Eräs suomalainen verkkokauppa

Lue koko artikkeli »

Nosta tärkeät asiat SEO-hakutulokseen Google My Business -viestillä!

Tiesitkö, että voit helposti nostaa Googlen hakutulosten yhteyteen ajankohtaista sisältöä? Äskettäin jokaisen yrityksen käyttöön tulleet Google My Business -viestit antavat sinun julkaista tapahtumiin, tuotteisiin ja palveluihin liittyviä viestejä suoraan hakutulosten

Lue koko artikkeli »
Hopkins_logo-white-01

Hopkins on yksi Suomen suurimmista digitaalisen markkinoinnin toimistoista. Keskitymme siihen, mitä osaamme parhaiten: hakukone­optimointiin, digitaaliseen mainontaan, markkinoinnin automaatioon ja analytiikkaan. 

Hopkins Oy

  • Eerikinkatu 27, 5. krs
    00180 Helsinki
  • 020 788 8120
  • Ota yhteyttä

Tietoa meistä

  • Tiimi
  • Työpaikat
  • Hopkins mediassa
  • Tietosuojaseloste

Palvelut

  • Hakusanamainonta
  • Hakukoneoptimointi
  • Somemainonta
  • Display-mainonta
  • Digitaalinen analytiikka
  • Markkinoinnin automaatio
  • Koulutukset

Seuraa meitä

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Uutiskirje
  • Tietosuojaseloste

© Hopkins Oy