Käytätkö Google Ads -hakusanamainontaan tuhansia tai kymmeniätuhansia euroja kuukaudessa? Hopkinsin Google Ads -auditointi kertoo sinulle, kuinka voit pienentää mainonnan kuluja ja kasvattaa myyntiä.
Hakusanamainonta on erittäin tehokas tapa mainostaa. Silti useimmat mainostajat kuluttavat suuren osan mainosbudjetistaan
- mainoksiin, jotka eivät tuo myyntiä
- avainsanoihin, jotka konvertoivat huonosti
- yleisöön, joka ei osta.
Siksi lähes jokaista hakusanamainonnan tiliä on mahdollista optimoida kampanjan, mainosryhmän, mainoksen ja avainsanan tasolla.
Google Ads -auditointi auttaa alentamaan kustannuksia ja lisäämään myyntiä
Auditoinnilla on kaksi tavoitetta:
- alentaa mainonnan mediakustannuksia
- lisätä mainonnan tuomaa myyntiä.
10 asiaa, jotka ratkaisevat hakusanamainonnan tuoton
Hopkinsin auditointi antaa sinulle rahanarvoista tietoa ja kehitysehdotuksia:
- Avainsanat: Käytätkö oikein broad match, phrase match ja exact match -avainsanoja, vai näkyykö mainontasi epärelevanteilla hakusanoilla, jotka eivät koskaan tuo sinulle myyntiä?
- Kohdistus: Näkyykö mainoksesi oikeaan aikaan oikeassa paikassa? Käytätkö kohdistuksessa remarketing-yleisöjä?
- Mainostekstit: Saavatko mainostekstit asiakkaan kiinnostuksen heräämään, houkuttelevatko ne klikkaamaan ja herättävätkö ne ostohalukkuutta – vai näytätkö muutamaa geneeristä mainosta riippumatta avainsanasta?
- Automatisointi: Perustuuko mainontasi pelkkään käsityöhön, vai onko mainonnan optimointia tehostettu käyttämällä automaattisia sääntöjä, koneoppimista ja skriptejä?
- Aktiivinen optimointi: Optimoidaanko tiliä säännöllisesti, vai pyöriikö mainontasi “set and forget” -periaatteella kiinteään kuukausihintaan? Kuinka usein tilille on lisätty uusia mainoksia tai tehty strategisesti jotain uutta?
- Budjetin jakaminen: Onko mainonnan budjettiallokaatio paras mahdollinen? Kuinka paljon lisää myyntiä voit saada pelkästään muokkaamalla budjetointia?
- Laatupisteet: Avainsanojen laatupisteet vaikuttavat suoraan klikkihintaan ja sen kautta mainonnan tuottoon. Kuinka tilisi laatupisteet jakautuvat ja kuinka voit parantaa niitä?
- Google Ads -laajennukset: Käyttääkö mainontasi oikein sivustolinkkejä, paikkalaajennuksia, puhelulaajennnuksia, callout-laajennuksia ja palvelulaajennuksia? Niiden avulla mainoksiasi klikataan useammin!
- Analytiikka: Mitataanko mainonnan tuottoa ja tuloksia oikein? Toimiiko Google Adsin ja Google Analyticsin liitos oikein? Onko Search Console liitetty Google Adsiin?
- Laskeutumissivut: Onko mainonnan laskeutumissivut valittu oikein ja ovatko ne parhaiden käytäntöjen mukaisia?
Näihin kysymyksiin saat vastauksen, kun tilaat meiltä hakusanamainonnan auditoinnin.
Näin Google-mainonnan auditointi etenee
Hakusanamainonnan auditointi etenee vaiheittain:
- Konsulttimme keskustelee kanssasi hakusanamainonnan tavoitteista ja nykytilasta. Tässä vaiheessa tarvitsemme lukuoikeuden mainostilille ja Google Analyticsiin.
- Hakukonemarkkinointiin ja analytiikkaan erikoistunut seniorikonsulttimme laatii Powerpoint-esityksen mainontasi nykytilasta ja suositukset sen kehittämiseksi.
- Esittelemme tulokset luonasi mikäli yrityksesi sijaitsee pääkaupunkiseudulla.
Auditoinnin jälkeen tiedät, kuinka sinun kannattaa kehittää mainontaasi nykyistä paremmin tuottavaksi. Voit halutessasi jatkaa mainonnan tekemistä nykyisen kumppanin kanssa tai toteuttaa muutokset itse.
Hopkins on Google Ads Premier Partner. Me luotamme dataan, analytiikkaan, tietoon ja osaamiseen parhaana keinona tehostaa digitaalista markkinointia.