Nosta tärkeät asiat SEO-hakutulokseen Google My Business -viestillä!
Tiesitkö, että voit helposti nostaa Googlen hakutulosten yhteyteen ajankohtaista sisältöä?
Äskettäin jokaisen yrityksen käyttöön tulleet Google My Business -viestit antavat sinun julkaista tapahtumiin, tuotteisiin ja palveluihin liittyviä viestejä suoraan hakutulosten yhteydessä.
Google My Business -postaus saa hyvin näkyvyyttä
Desktop-haun yhteydessä viestisi näytetään hakutulosten oikeassa laidassa, muun yritystäsi koskevan tiedon yhteydessä. Samalla nosto heikentää kilpailijoidesi näkyvyyttä hakutuloksissa, kun ”Käyttäjät hakevat myös näitä” -osio putoaa pykälän alemmaksi näytöllä.
Mobiiliselaimessa viestit tulevat näkyviin kätevässä karusellissa. Lisäksi käyttäjä pääsee selaamaan niitä myös Viestit-välilehden avulla. Mobiilissa nostot toimivat niiden näyttävyyden ansiosta todennäköisesti vielä desktop-hakua tehokkaammin.
Viestit sopivat hyvin esimerkiksi uuden blogipostauksen, tuotteen tai palvelun nostamiseksi esiin.
Näin julkaiset Google-postauksen
Viestien kirjoittaminen tapahtuu Google My Business -palvelun käyttöliittymässä.
Viestien julkaisemiseen pääset myös ”hampurilaisvalikon” kohdasta Viestit.
Julkaise viesti antaa käyttöösi muokkaimen, jossa voit
- kirjoittaa viestin
- lisätä valokuvan
- lisätä tekstiä
- lisätä tapahtumalle ajan
- lisätä viestiin painikkeen.
Viestin otsikkoon mahtuu vain muutama sana: enimmäispituus on 58 merkkiä.
Kuva on neliön muotoinen png- tai jpg-kuvatiedosto. Kuvan vähimmäiskoko on 720 x 720 pikseliä. Koska kuva näytetään ruudulla pienikokoisena, kannattaa siinä käyttää huomiota herättäviä, kirkkaita värejä.
Itse viestin pituus voi olla peräti 1500 merkkiä. Itse viestiin et valitettavasti voi upottaa html-koodia – käytössä on pelkästään muotoilematon teksti rivivaihdoin.
Viisi eri toimintakehotetta käytettävissäsi
Painikkeena voit käyttää muutamaa vaihtoehtoa: Lisätietoja, Varaa, Kirjautuminen, Osta ja Pyydä tarjous.
Kun olet valmis, klikkaa Esikatselu. Sen jälkeen Julkaisu tuo viestisi näkyviin hakutuloksissa minuutin tai kahden sisällä.
Parin päivän kuluttua pääset tutkimaan myös postauksen näyttö- ja klikkausmääriä. Sitä odottaessasi voit tutkia klikkauksia Google Analyticsistä, kunhan huomasit lisätä kampanjatägit linkkeihin.
Artikkelit samasta aiheesta
Sivustouudistus voi romuttaa hakukonenäkyvyytesi
Suurin riski sivustosi saavuttamalle maksuttomalle hakukonenäkyvyydelle on sivustouudistus. Artikkelin luettuasi tiedät, mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota, jos et halua vahingoittaa liiketoimintaasi. Eräs suomalainen verkkokauppa menetti miljoonaluokassa liikevaihtoa uudistuksessa tehtyjen virheiden […]
Mikael Marila: ”On hyvä pitää itselleen selkeänä, että sivustoa rakennetaan ja optimoidaan ihmiskäyttäjää varten”
Mikael on start-upien kautta digialalle ponnistanut Hopkinsin seniorikonsultti. Hänen sekä Suomessa että kansainvälisesti hankittua erityisosaamistaan on edistynyt hakukoneoptimointi.
Verkkokaupan hakukoneoptimoinnin teho-opas
Tämä opas sisältää yli 70 vinkkiä verkkokaupan hakukoneoptimointiin.
Kiinnostuitko tästä aiheesta?
Soita meille 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake niin jatketaan juttua!