Hopkins Oy

Hopkins

  • Tiimi
  • Palvelut
    • Hakukoneoptimointi (SEO)
    • Hakusanamainonta (SEM/SEA)
    • Display-mainonta
      • Ohjelmallinen ostaminen
      • Natiivimainonta
      • Remarketing
      • Hyperlokaali mainonta
    • Somemainonta
      • Facebook-mainonta
      • Instagram-mainonta
      • LinkedIn-mainonta
      • Twitter-mainonta
      • YouTube-mainonta
      • VK-mainonta
    • Digitaalinen analytiikka
      • Google Analytics
      • Google Tag Manager
      • Piwik PRO
      • Matomo
      • Attribuutiomallinnus
    • Markkinoinnin automaatio
      • HubSpot
      • Markkinoinnin automaation auditointi
      • Markkinoinnin automaation kilpailutus
  • Kokemuksia
  • Koulutukset
    • Google Analytics -peruskurssi
    • Markkinoinnin automaation peruskurssi
    • Somemainonnan tehokurssi
    • Facebook-mainonnan tehokurssi
    • Näin menestyt hakukoneoptimoinnissa
    • Suurten sivustojen hakukoneoptimointi
    • Google Ads -koulutus
    • Sarjakortti koulutuksiin
  • Rekry
    • Digital Advertising Consultant
    • Marketing Automation Consultant
    • Senior Digital Analytics Consultant
  • Blogi
    • Analytiikka
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Konversio-optimointi
    • Mainonta
    • Markkinoinnin automaatio
    • Sosiaalinen media
  • Ota yhteyttä
  • In English
Etusivu » Artikkelit » Nosta tärkeät asiat SEO-hakutulokseen Google My Business -viestillä!

Nosta tärkeät asiat SEO-hakutulokseen Google My Business -viestillä!

10.7.2017 Mikko Piippo

Tiesitkö, että voit helposti nostaa Googlen hakutulosten yhteyteen ajankohtaista sisältöä?

Äskettäin jokaisen yrityksen käyttöön tulleet Google My Business -viestit antavat sinun julkaista tapahtumiin, tuotteisiin ja palveluihin liittyviä viestejä suoraan hakutulosten yhteydessä.

Google My Business -postaus saa hyvin näkyvyyttä

Desktop-haun yhteydessä viestisi näytetään hakutulosten oikeassa laidassa, muun yritystäsi koskevan tiedon yhteydessä. Samalla nosto heikentää kilpailijoidesi näkyvyyttä hakutuloksissa, kun ”Käyttäjät hakevat myös näitä” -osio putoaa pykälän alemmaksi näytöllä.

Desktop-haku nostaa postaukset oikean palstan tietolaatikkoon.

Mobiiliselaimessa viestit tulevat näkyviin kätevässä karusellissa. Lisäksi käyttäjä pääsee selaamaan niitä myös Viestit-välilehden avulla. Mobiilissa nostot toimivat niiden näyttävyyden ansiosta todennäköisesti vielä desktop-hakua tehokkaammin.

Viestit sopivat hyvin esimerkiksi uuden blogipostauksen, tuotteen tai palvelun nostamiseksi esiin.

Google-postaukset mobiiliselaimessa.
Google-postaukset näkyvät mobiiliselaimessa selattavana karusellina.

Näin julkaiset Google-postauksen

Viestien kirjoittaminen tapahtuu Google My Business -palvelun käyttöliittymässä.

Viestien julkaisemiseen pääset myös ”hampurilaisvalikon” kohdasta Viestit.

Julkaise viesti antaa käyttöösi muokkaimen, jossa voit

  • kirjoittaa viestin
  • lisätä valokuvan
  • lisätä tekstiä
  • lisätä tapahtumalle ajan
  • lisätä viestiin painikkeen.

Viestin otsikkoon mahtuu vain muutama sana: enimmäispituus on 58 merkkiä.

Kuva on neliön muotoinen png- tai jpg-kuvatiedosto. Kuvan vähimmäiskoko on 720 x 720 pikseliä. Koska kuva näytetään ruudulla pienikokoisena, kannattaa siinä käyttää huomiota herättäviä, kirkkaita värejä.

Itse viestin pituus voi olla peräti 1500 merkkiä. Itse viestiin et valitettavasti voi upottaa html-koodia – käytössä on pelkästään muotoilematon teksti rivivaihdoin.

Viisi eri toimintakehotetta käytettävissäsi

Painikkeena voit käyttää muutamaa vaihtoehtoa: Lisätietoja, Varaa, Kirjautuminen, Osta ja Pyydä tarjous.

Kun olet valmis, klikkaa Esikatselu. Sen jälkeen Julkaisu tuo viestisi näkyviin hakutuloksissa minuutin tai kahden sisällä.

Parin päivän kuluttua pääset tutkimaan myös postauksen näyttö- ja klikkausmääriä. Sitä odottaessasi voit tutkia klikkauksia Google Analyticsistä, kunhan huomasit lisätä kampanjatägit linkkeihin.

P.S. Katso seuraava avoin SEO-koulutus.

Mikko Piippo

Mikko on kansainvälisesti tunnettu Google Analytics -asiantuntija. GA:n lisäksi Mikko on innostunut datasta, matematiikasta ja tilastotieteestä. Ja tietenkin shakista.

Seuraava SEO-koulutus:
Näin menestyt haku­kone­optimoinnissa

20.5.2021 · Verkkokoulutus
Kouluttajana Arttu Raittila

Arttu Raittila

Tutustu koulutukseen

Hopkins_logo-white-01

Hopkins on yksi Suomen suurimmista digitaalisen markkinoinnin toimistoista. Keskitymme siihen, mitä osaamme parhaiten: hakukone­optimointiin, digitaaliseen mainontaan, markkinoinnin automaatioon ja analytiikkaan. 

Hopkins Oy

  • Eerikinkatu 27, 5. krs
    00180 Helsinki
  • 020 788 8120
  • Ota yhteyttä

Tietoa meistä

  • Tiimi
  • Työpaikat
  • Hopkins mediassa
  • Tietosuojaseloste

Palvelut

  • Hakusanamainonta
  • Hakukoneoptimointi
  • Somemainonta
  • Display-mainonta
  • Digitaalinen analytiikka
  • Markkinoinnin automaatio
  • Koulutukset

Seuraa meitä

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Uutiskirje
  • Tietosuojaseloste

© Hopkins Oy