Nosta tärkeät asiat SEO-hakutulokseen Google My Business -viestillä!

Tiesitkö, että voit helposti nostaa Googlen hakutulosten yhteyteen ajankohtaista sisältöä?
Äskettäin jokaisen yrityksen käyttöön tulleet Google My Business -viestit antavat sinun julkaista tapahtumiin, tuotteisiin ja palveluihin liittyviä viestejä suoraan hakutulosten yhteydessä.
Google My Business -postaus saa hyvin näkyvyyttä
Desktop-haun yhteydessä viestisi näytetään hakutulosten oikeassa laidassa, muun yritystäsi koskevan tiedon yhteydessä. Samalla nosto heikentää kilpailijoidesi näkyvyyttä hakutuloksissa, kun ”Käyttäjät hakevat myös näitä” -osio putoaa pykälän alemmaksi näytöllä.

Mobiiliselaimessa viestit tulevat näkyviin kätevässä karusellissa. Lisäksi käyttäjä pääsee selaamaan niitä myös Viestit-välilehden avulla. Mobiilissa nostot toimivat niiden näyttävyyden ansiosta todennäköisesti vielä desktop-hakua tehokkaammin.
Viestit sopivat hyvin esimerkiksi uuden blogipostauksen, tuotteen tai palvelun nostamiseksi esiin.

Näin julkaiset Google-postauksen
Viestien kirjoittaminen tapahtuu Google My Business -palvelun käyttöliittymässä.
Viestien julkaisemiseen pääset myös ”hampurilaisvalikon” kohdasta Viestit.
Julkaise viesti antaa käyttöösi muokkaimen, jossa voit
- kirjoittaa viestin
- lisätä valokuvan
- lisätä tekstiä
- lisätä tapahtumalle ajan
- lisätä viestiin painikkeen.
Viestin otsikkoon mahtuu vain muutama sana: enimmäispituus on 58 merkkiä.
Kuva on neliön muotoinen png- tai jpg-kuvatiedosto. Kuvan vähimmäiskoko on 720 x 720 pikseliä. Koska kuva näytetään ruudulla pienikokoisena, kannattaa siinä käyttää huomiota herättäviä, kirkkaita värejä.
Itse viestin pituus voi olla peräti 1500 merkkiä. Itse viestiin et valitettavasti voi upottaa html-koodia – käytössä on pelkästään muotoilematon teksti rivivaihdoin.
Viisi eri toimintakehotetta käytettävissäsi
Painikkeena voit käyttää muutamaa vaihtoehtoa: Lisätietoja, Varaa, Kirjautuminen, Osta ja Pyydä tarjous.
Kun olet valmis, klikkaa Esikatselu. Sen jälkeen Julkaisu tuo viestisi näkyviin hakutuloksissa minuutin tai kahden sisällä.
Parin päivän kuluttua pääset tutkimaan myös postauksen näyttö- ja klikkausmääriä. Sitä odottaessasi voit tutkia klikkauksia Google Analyticsistä, kunhan huomasit lisätä kampanjatägit linkkeihin.
Artikkelit samasta aiheesta
GEO-optimointi pienyritykselle: 14 kysymystä ja vastausta
Johdatus AI-optimointiin pienyritysten näkökulmasta Marketing Finlandin ja KAMK:n koulutuksessa.
Miten GEO muuttaa SEO:a?
GEO:ssa painottuvat tietyt SEO-keinot, kuten sisällöissä UKK-sisällöt, tekniikassa server-side-renderöinti ja sivuston ulkopuolisessa SEO:ssa PR.
Mitä on zero click -markkinointi?
Zero click -markkinointi tarkoittaa digimarkkinointia, joka ei tähtää klikkaukseen markkinoijan omalle sivustolle.
Kiinnostuitko tästä aiheesta?
Soita meille 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake niin jatketaan juttua!