Kvalitatiivinen data hyötykäyttöön: näin tehostat myyntiä ja markkinointia kielimallien avulla

Yrityksesi markkinointi seuraa todennäköisesti kaikkia tuttuja digitaalisen analytiikan mittareita: käyntejä, konversioita, hylkäysprosentteja ja liikevaihtoa.

Mutta numeroiden takana on sanoja. Asiakaspalautetta, chat-keskusteluja, tuotearvioita, kyselyvastauksia.

Suurin osa organisaatioista ei koskaan analysoi niitä, koska tähän asti se on ollut liian hidasta ja kallista.

Tilanne on muuttunut.

Hyödyntämätön puolet datastasi

Suurten kielimallien (LLM) avulla myös laadullista dataa voidaan nyt analysoida samaan tapaan kuin määrällistä dataa.

Tämä tarkoittaa, että analytiikan ja markkinoinnin käytettävissä oleva tieto voi käytännössä kaksinkertaistua yhdessä yössä.

Et näe ainoastaan, mitä tapahtui. 

Ymmärrät miksi se tapahtui, ja mitä asialle voi tehdä.

Kielimallien avulla voit esimerkiksi

Markkinointi- tai talousjohtajalle tämä tarkoittaa parempia päätöksiä ja parempaa ROI:ta kokonaisvaltaisen näkemyksen perusteella.

Datan sekamelskasta strategiseksi selkeydeksi

Otetaan esimerkki.

Analytiikkaraportti näyttää, että konversioiden määrä on laskenut. Numerot kertovat, mitä tapahtui, mutta eivät miksi.

Kun yhdistämme määrällisen ja laadullisen analyysin:

Nyt et enää arvaile.

Tiedät tarkalleen, mihin ongelmaan kannattaa kohdistaa budjettia, ja mikä todella vaikuttaa tulokseen.

Miltä tämä näyttää käytännössä?

Et tarvitse massiivista teknologiahanketta aloittaaksesi.

Jos sinulla on valmiiksi kerättyä CRM-dataa, asiakaskyselyiden vastauksia, chatteja, tai keräät jatkuvasti asiakaspalautetta, olet valmis aloittamaan AI-avusteisen analyysin vaikka tänään.

Hyödynnämme suuria kielimalleja, jotta voimme

Tuloksena saat täysin uuden näkökulman, joka on suoraan yhteydessä liiketoimintasi tavoitteisiin ja KPI-mittareihin.

Miksi tämä on taloudellisesti tärkeää?

Jokainen markkinointi-investointi ja tuotekehityspäätös perustuu asiakkaiden ymmärtämiseen.

Jos puolet datasta jää hyödyntämättä, jokainen päätös tehdään vajavaisen tiedon varassa. Näin käy helposti, jos analytiikka keskittyy klikki- ja skrollausdataan.

Laadullisen analytiikan avulla

Tämä on markkinoinnin kehittämistä, asiakaskokemuksen parantamista, riskien pienentämistä ja resurssien fiksumpaa käyttöä.

Analytiikan tulevaisuus on sekä inhimillinen että skaalautuva

Ensimmäistä kertaa laadullinen analytiikka on yhtä skaalautuvaa kuin määrällinen. Se on seuraava kilpailuetu datavetoisessa liiketoiminnassa.

Jos haluat ymmärtää, miksi asiakkaasi toimivat niin kuin toimivat, etkä vain, mitä he tekevät, me autamme sinua pääsemään sinne.

Kaksinkertaistetaan datasi ja parannetaan markkinoinnin tuottoa!

Artikkelit samasta aiheesta

Kiinnostuitko tästä aiheesta?

Soita meille 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake niin jatketaan juttua!