Hopkins Oy

Hopkins

  • Tiimi
  • Palvelut
    • Digitaalinen analytiikka
      • Analyysit
      • Google Analytics
      • Google Analytics 4
      • Google Tag Manager
      • Cookie consent
      • Server-side tagging
      • BigQuery-tietovarasto
      • Piwik PRO
      • Matomo
      • Attribuutiomallinnus
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Display-mainonta
      • Ohjelmallinen ostaminen
      • Natiivimainonta
      • Remarketing
      • Hyperlokaali mainonta
    • Somemainonta
      • Facebook-mainonta
      • Instagram-mainonta
      • LinkedIn-mainonta
      • Twitter-mainonta
      • YouTube-mainonta
    • Markkinoinnin automaatio
      • HubSpot
        • HubSpot-käyttöönotto
      • Custobar
      • ActiveCampaign
      • Leadoo
      • Markkinoinnin automaation auditointi
      • Markkinoinnin automaation kilpailutus
      • Markkinoinnin automaation palvelu verkkokaupoille ja verkossa myyville yrityksille
    • Konversio-optimointi
  • Kokemuksia
  • Koulutukset
    • Somemainonnan tehokurssi
    • Facebook-mainonnan tehokurssi
    • Google Analytics 4 -peruskurssi
    • Markkinoinnin automaatio myyjien tukena
    • Näin menestyt hakukoneoptimoinnissa
    • Suurten sivustojen hakukoneoptimointi
    • Sarjakortti koulutuksiin
    • Markkinoinnin automaatiojärjestelmän valinta – maksuton verkkokurssi
  • Rekry
    • (Senior) Google Ads Consultant
  • Blogi
    • Analytiikka
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Konversio-optimointi
    • Mainonta
    • Markkinoinnin automaatio
    • Sosiaalinen media
  • Ota yhteyttä
  • In English
Etusivu » Kokemuksia » Bo LKV vauhditti kasvua automatisoimalla Facebook- ja Instagram-mainontaa

Bo LKV vauhditti kasvua automatisoimalla Facebook- ja Instagram-mainontaa

11.6.2020 Julius Jansson

Bo LKV

Bo LKV on yksi Suomen nopeimmin kasvavista kiinteistönvälitysketjuista. Saavuttaakseen tavoitteensa se alkoi automatisoida Facebook- ja Instagram-mainontaa yhdessä Hopkinsin kanssa tammikuussa 2019.

Automatisoinnin ansiosta Bo LKV sai verkkosivuston lomakkeilla 52 % edellisvuotta enemmän liidejä vuoden 2020 ensimmäisellä kvartaalilla.

Sisältöjen mainonnan CPM-hinta laski 41 % ja klikkihinta 88 % samalla, kun Bo LKV tavoitti 30 % enemmän kuluttajia.

Kovat kasvutavoitteet vaativat tehostamista

Vaikka vuonna 2015 perustettu Bo LKV on löytänyt paikkansa alalla ja kasvanut vauhdikkaasti, kilpailu kiinteistönvälityksessä on ankaraa.

Bo LKV:n täytyi tehostaa digitaalista markkinointia tukeakseen kunnianhimoisia kasvutavoitteita.

Automatisointi skaalasi sisältöjen levityksen

Tammikuussa 2019 Bo LKV ryhtyi rakentamaan digitaalisen markkinoinnin kokonaisuutta yhdessä Hopkinsin kanssa.

Facebook- ja Instagram-mainonnassa alettiin käyttää Smartly.ion Automated Post Boosting -kampanjoita, jotka nostavat automaattisesti mainontaan Facebook- tai Instagram-sivulla julkaistuja postauksia.

Niiden avulla sisällöt jokaiselta 10 Facebook-sivulta tavoittavat kiinteistönvälitysmarkkinassa aktiiviset kuluttajat kaikkien aluetoimistojen toiminta-alueelta.

Enemmän liidejä paikallisesti puhuttelevalla mainonnalla – skaalautuvasti ilman ylimääräistä työtä

Bo LKV:n Automated Ads -mainontaa Smartly.io-alustaa hyödyntäen

Taktista liidien keruuta varten otettiin käyttöön Smartlyn avulla rakennetut Automated Ads -kampanjat.

10 kaupungin paikallinen mainonta saatiin näin yhden kampanjan alle. Näin mainokset ovat aina paikallisten aluetoimistojen nimissä ja ne kohdennettu oikeille alueille ilman vaivalloista manuaalista työtä.

Näin kampanjadata saatiin kertymään yhteen Facebook-kampanjaan ja algoritmit parempaan käyttöön verrattuna vaihtoehtoon, jossa alueellinen mainonta olisi hajautettu eri kampanjoihin.

Samalla tehostettiin kehitystyötä, kun erillisiä paikalliskampanjoita ei tarvitse optimoida ja kehittää yksi kerrallaan.

Tulokset

Sisältöjen mainonnan automatisointi ja yhtenäistäminen 10 paikallismarkkinalle mahdollisti Facebook-mainonnan CPM-hinnan laskun 41 % ja klikkihinnan laskun 88 % vuoden 2020 ensimmäisellä kvartaalilla edellisvuoteen verrattuna.

Kokonaisvaltainen lähestymistapa somemainontaan – niin sisältöjen levitykseen kuin taktiseen liidinkeruuseen – auttoi Bo LKV:ta kasvattamaan verkkosivuston tuottamien arviokäyntipyyntöjen määrää 52 % edellisvuoteen verrattuna.

Bo Family Group Oyn toimitusjohtaja Tuomo Räsänen kuvaa yhteistyötä näin:

Systemaattisuus ja pragmaattinen tuloshakuisuus kuvaavat sanoina hyvin yhteistyötämme Hopkinsin kanssa.

Jatkuva mittaaminen, analyysi ja niitä seuraavat toimenpide-ehdotukset ovat tuottaneet meille merkittävää liiketoimintahyötyä viimeisen vuoden aikana.

Avoin ja positiivisella tavalla kriittinen dialogi antaa hyvät edellytykset yhteistyölle ja tekemiselle heidän kanssaan.

Haluatko saada markkinoinnin tuottamaan kasvua? Ota yhteyttä!

Hopkins_logo-white-01

Hopkins on yksi Suomen suurimmista digitaalisen markkinoinnin toimistoista. Keskitymme siihen, mitä osaamme parhaiten: hakukone­optimointiin, digitaaliseen mainontaan, markkinoinnin automaatioon ja analytiikkaan. 

Hopkins Oy

  • Eerikinkatu 27, 5. krs
    00180 Helsinki
  • 020 788 8120
  • Ota yhteyttä

Tietoa meistä

  • Tiimi
  • Työpaikat
  • Hopkins mediassa
  • Tietosuojaseloste

Palvelut

  • Hakusanamainonta
  • Hakukoneoptimointi
  • Somemainonta
  • Display-mainonta
  • Digitaalinen analytiikka
  • Markkinoinnin automaatio
  • Koulutukset

Seuraa meitä

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Uutiskirje
  • Tietosuojaselosteet

© Hopkins Oy