Case study

Pakettipisteen sivustouudistus uudisti asiakaskokemuksen

 

5500 jakelupisteen ja yli 500 automaatin Pakettipiste on Suomen nopein kuljetusliike: iltapäivällä lähettäjältä noudettu lähetys on perillä seuraavaan aamuun klo 9 mennessä, kuutena päivänä viikossa.

Touko-kesäkuussa 2021 Pakettipiste aloitti projektin sivustonsa uudistamiseksi. Vanhaa sivustoa oli hankala päivittää, eikä sen jatkokehitys ollut järkevää.

Hopkins oli mukana uudistusprojektissa alusta pitäen ja toi siihen mukaan hakukone- ja konversio-optimoinnin näkökulmaa.

Parhaat käytännöt, parempi asiakaskokemus

Uudella sivustolla haluttiin pystyä tarjoamaan relevantteja sisältöjä eri kohderyhmille.

Hopkins oli mukana kommentoimassa jo ensimmäisiä rautalankamalleja. Näin monet parhaat suunnitteluperiaatteet ja hakukoneoptimoinnin parhaat käytännöt saatiin kustannustehokkaasti rakennettua uudelle sivustolle. Tällainen toimintamalli on yleensä aina kustannustehokkaampi kuin asioiden korjaaminen tai lisääminen myöhemmässä vaiheessa. Myös uuden sivuston latausaikojen optimointi huomioitiin huolella.

Hyvä ja avoin vuoropuhelu WordPress-kumppani Hahmon kanssa edesauttoi yhteistyötä.

Uudistunut sivusto tarjoaa asiakkaille näiden odotusten mukaisen asiakaskokemuksen. Myös tavoittavuus Google-haun kautta on kasvanut merkittävästi ja sivusto vastaa aihepiirissä usein kysyttyihin kysymyksiin myös suoraan hakutuloksissa.

Jatkuva kehittäminen mahdollistaa oppimisen ja reagoinnin

Jatkuva sivuston kehitys mahdollistaa entistäkin paremman vastaamisen asiakkaiden tarpeisiin, myös jatkossa. Samalla organisaatio oppii jatkuvasti ja pystyy herkemmällä korvalla tunnistamaan toimintaympäristön muutokset ja hyödyntämään niitä ensimmäisenä – esimerkiksi tuomalla uusia tuotteita ja palveluita markkinoille.

Osana jatkuvaa hakukoneoptimoinnin yhteistyötä Hopkins analysoi ja parantaa Pakettipisteelle olennaisia hakutuloksia. Uudella sivustolla pystytään vastaamaan hakukysyntään ilman rakenteellisia rajoitteita ja harjoittamaan heuristista konversio-optimointia.

Olemme Pakettipisteellä erittäin tyytyväisiä yhteiseen taipaleeseen Hopkinsin kanssa. Pitkään jatkunut yhteistyömme on ollut sujuvaa ja sen anti on ollut hyödyllistä meille. Hopkinsin kaikessa tekemisessä näkyy vahva asiantuntemus ja halu kehittää tekemistä yhdessä asiakkaan kanssa, saavutetut tulokset vahvistavat tämän.

Marjo Pääkkönen
Pakettipiste

Avoin ja tiivis vuoropuhelu asiakkaan ja sivustokumppani Hahmon kanssa toimi erittäin hyvin. Saimme monessa kohtaa rakennettua toiminnallisuuksia juuri oikein ja asiakkaan kannalta todella kustannustehokkaasti. Kun perusrakenne on nyt tehty erinomaiseen kuntoon niin tulevaisuudessa jatkuvan kehityksen mallilla sivustoa on helppo pitää jatkuvasti ajantasalla. Ylläpidettävyys on helppoa niin sisältöjen, käyttäjäystävällisyyden kuin hakukoneoptimoinnin näkökulmastakin. Helppo päivitettävyys takaa, että sivusto ei jää yleisestä netin kehityksestä jälkeen vaan vastaa asiakkaiden muuttuviin odotuksiin nyt ja tulevaisuudessa.

Lari Eteläniemi
Hopkins

Haluatko saada markkinoinnin tuottamaan kasvua? Ota yhteyttä!

Kiinnostuitko, mitä voisimme saada aikaan teille?

Soita meille 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake niin jatketaan juttua!