Hopkins Oy

Hopkins

  • Tiimi
  • Palvelut
    • Digitaalinen analytiikka
      • Google Analytics 4
      • Piwik PRO
      • Matomo
      • Google Tag Manager
      • Evästehallinta
      • Server-side tagging
      • BigQuery-tietovarasto
      • Analyysit
      • Attribuutiomallinnus
    • Markkinoinnin automaatio
      • HubSpot
        • HubSpot-käyttöönotto
        • Jatkuva HubSpot-kehitys
      • Custobar
      • Leadoo
      • Markkinoinnin automaation auditointi
      • Markkinoinnin automaation kilpailutus
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Display-mainonta
      • Ohjelmallinen ostaminen
      • Natiivimainonta
      • Remarketing
      • Hyperlokaali mainonta
    • Somemainonta
      • Facebook-mainonta
      • Instagram-mainonta
      • LinkedIn-mainonta
      • Twitter-mainonta
      • YouTube-mainonta
    • Videomainonta
    • Konversio-optimointi
    • International Growth -ohjelma
  • Kokemuksia
  • Koulutukset
    • Suurten sivustojen hakukone­optimointi 14.12.2023
    • Markkinoinnin automaatiojärjestelmän valinta – maksuton verkkokurssi
  • Ura Hopkinsilla
    • Työskentely ja kulttuuri
    • Tiimit ja tehtävät
    • Työpaikat
      • Palkataan Content SEO Consultant
  • Blogi
    • Analytiikka
    • Digimarkkinoinnin strategia
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Konversio-optimointi
    • Mainonta
    • Markkinoinnin automaatio
    • Sosiaalinen media
    • Arki Hopkinsilla
  • Ota yhteyttä
  • In English
Etusivu » Kokemuksia » Pelastakaa Lapset ry teki kaikkien aikojen ennätyksen joulukeräyksessä – 2,9 miljoonaa euroa

Pelastakaa Lapset ry teki kaikkien aikojen ennätyksen joulukeräyksessä – 2,9 miljoonaa euroa

15.4.2021 Arttu Raittila

Jokavuotisessa joulukampanjassa Pelastakaa Lapset ry kerää varoja lasten syrjäytymisen ehkäisyyn Suomessa.

Lahjoituksilla tuetaan vähävaraisten perheiden lapsia opinnoissa ja harrastuksissa sekä tarjotaan mm. tukiperheitä ja keskustelutukea vaikeassa elämäntilanteessa oleville lapsille ja nuorille.

Koronavuoden 2020 vaikutuksia lahjoittamiseen oli vaikea ennakoida. Rohkeus sijoittaa keräyksen mainontaan ja halu kasvattaa annettavan tuen määrää auttoivat lopulta kasvattamaan keräyspottia ennätyslukemiin. Suomalaisten avokätisyys vaikeinakin aikoina oli liikuttava kokemus.

Pienempi budjetti, moninkertainen keräystulos

Kampanja saavutti edellisvuoteen verrattuna 29 % pienemmällä digimarkkinoinnin budjetilla 381 % suuremman keräystuloksen.

Ennätystulos kertoo ihmisten huikean auttamishalun lisäksi oikeista strategisista ratkaisuista ja dataan perustuvista päätöksistä. Digimarkkinoinnin kumppani Hopkins toteutti yhteensä satoja eri mainonnan testejä ja valitsi jatkoon parhaiten toimineet keinot.

Hopkins toteutti kampanjan digimarkkinointia lähestulkoon täysin pro bono -yhteistyönä.

Näin työskentelyä kuvaa Pelastakaa Lapset ry:n Ulla Sarén:

Hopkins vakuutti meidät vankalla markkinoinnin asiantuntemuksellaan. Samuelin, Panun ja muun tiimin dataorientoituneisuus ja kunnianhimoisuus siivittivät joulukeräyksemme ennätystulokseen. Tiimin kanssa työskentely oli ketterää ja mukavaa. Heidän asenteensa oli läpi projektin positiivinen ja ratkaisukeskeinen.

Toteuttajan näkökulma

Digitaalisen mainonnan toteutuksesta vastasi Hopkinsin tuolloin vielä tuore vahvistus, Samuel Aarnio.

Näin Samuel kuvaa projektia:

Otin vastaan kampanjan digitaalisen mainonnan kokonaisuuden toteutuksen innostuneesti, sillä olen aina ollut hyväntekeväisyydessä mukana. Tämä projekti oli siis kunnia toteuttaa. Huomasin, kuinka tehokkaita Hopkinsin menetelmät ovat, miten laadukas sisäinen koulutusohjelma meillä on ja kuinka timanttisia työkavereita täällä on.

 
Haluatko saada markkinoinnin tuottamaan kasvua? Ota yhteyttä!

Hopkins_logo-white-01

Hopkins on yksi Suomen suurimmista digitaalisen markkinoinnin toimistoista. Keskitymme siihen, mitä osaamme parhaiten: hakukone­optimointiin, digitaaliseen mainontaan, markkinoinnin automaatioon ja analytiikkaan. 

Hopkins Oy

  • Eerikinkatu 27, 5. krs
    00180 Helsinki
  • 020 788 8120
  • Ota yhteyttä

Tietoa meistä

  • Tiimi
  • Työpaikat
  • Hopkins mediassa
  • Tietosuojaseloste

Palvelut

  • Hakusanamainonta
  • Hakukoneoptimointi
  • Somemainonta
  • Display-mainonta
  • Digitaalinen analytiikka
  • Markkinoinnin automaatio
  • Koulutukset

Seuraa meitä

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Uutiskirje
  • Tietosuojaselosteet

© Hopkins Oy