Youtube-mainonta
Tunnettuutta, lisäkosketuksia ja suoraa myyntiä YouTubesta
Youtube-mainonta rakentaa tunnettuutta, saa sivustolla aiemmin käyneitä ostamaan ja tuo suoraa myyntiä laajemmistakin yleisöistä.
Youtube-mainonnan mahdollisuudet
3 syytä tehdä Youtube-mainontaa
Videomainontaa YouTubessa tehdään Google Ads -mainosjärjestelmän kautta. Siellä on käytössä tehokkaita kohdennustapoja, jotka monesta muusta mainosjärjestelmästä poiketen antavat kohdentaa myös käyttäjän hetkelliseen kiinnostukseen.
Kasvata tunnettuutta
Tunnettuuden kasvattaminen on perinteinen tavoite videomainonnalle. YouTube on siinä omiaan laajan ja moni-ikäisen käyttäjäkuntansa vuoksi. Tämä vaatii kuitenkin merkittävää mediabudjettia, sillä edullisuudestaan huolimatta mainonta ei ole ilmaista!
Uudelleenmarkkinointi
Sivustolla vierailleiden lämmittely uudelleenmarkkinoinnilla on sekin hyvin tyypillinen käyttökohde. Niin saadaan useampi kävijä palaamaan asiaan myöhemmin tai pedataan parempaa klousausprosenttia myyjille. Rahaa ei kulu suuria määriä – riippuen toki sivuston kävijämääristä.
Suora myynti tai liidien keruu
Myynnin tai liidien hankkiminen on uusi tapa tehdä YouTube-mainontaa. Tällainen konversiohakuinen YouTube for action -mainonta perustuu koneoppimiseen, joka vaatii toimiakseen useiden tuhansien eurojen budjetin. Myös mainosmateriaalin täytyy olla varsin toisenlaista kuin tyypillisessä tunnettuutta kasvattavassa mainonnassa.
Näin autamme yritystäsi
Youtube-mainonnan palvelumme
YouTube-mainonta on aina osa laajempaa yhteen pelaavien keinojen kokonaisuutta, johon kuuluu vähintäänkin hakusanamainontaa ja kustannustehokasta display-mainontaa Google Display Networkin kautta. Pelkän mainosten “trafikoinnin” sijasta osallistumme myös videotuotannon sparraukseen ja esitämme näkemyksemme toimivasta kokonaisstrategiasta.

Videomainonnan suunnittelu
Autamme sinua suunnittelemaan oikeasti toimivat mainosvideot – rahoja ei kannata käyttää tylsien tai hitaasti alkavien videoiden levitykseen. Näiden jakeluun tarjoamme tarkasti mietityt ja rakennetut kohdennukset, jotka tukevat liiketoimintaasi.

Mainonnan optimointi ja raportointi
Seuraamme mainonnan tuloksellisuutta ja reagoimme mainontaa optimoimalla, myös kesken kampanjoiden. Huolehdimme myös, että Youtube-mainontasi on tasapainossa suhteessa muihin keinoihin – ei liian pienellä tai liian suurella panostuksella.
Lisää tehoa Youtube-mainontaan?
Soita meille 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake niin jatketaan juttua!
Lue lisää

Mitä on zero click -markkinointi?
Zero click -markkinointi tarkoittaa digimarkkinointia, joka ei tähtää klikkaukseen markkinoijan omalle sivustolle.

ChatGPT markkinoinnin ideageneraattorina: näin saat parempia ideoita
Usein ChatGPT:n tuottamat markkinointitekstit ovat kuin toistensa kopioita. Tehokas ideointiprompti kertoo sille yrityksestä, sen palveluista tai tuotteista ja asiakkaista.

Kohdenna digimainontaa asiakasdatalla – näin pääset alkuun
Voit käyttää yrityksesi keräämää asiakasdataa mainonnan kohdentamiseen alustoilla, kuten Google Ads, Meta ja Sanoma.