Digitaalinen analytiikka
Digitaalinen analytiikka on asiakas- ja käyttäjäkokemuksen mittaamista, tutkimista ja kehittämistä. Kun keräät oikeisiin kysymyksiin vastaavaa dataa oikein, voit johtaa markkinointia ja palvelun kehittämistä tiedon perusteella.
Tee oikeita päätöksiä luotettavan analytiikan avulla
Web-analytiikka on verkkoliiketoiminnan kirjanpitoa, johdon laskentatoimea, markkinoinnin ja palvelumuotoilun työkalu.
Analytiikan avulla saat selville vastauksen esimerkiksi näihin kysymyksiin:
- Mikä on eri kanavien ROI?
- Mitkä mainoskampanjat tuovat parhaita asiakkaita?
- Onko sosiaalisesta mediasta hyötyä myynnin kannalta?
Analytiikka on työkalu, jonka avulla johdat ja kehität verkkoliiketoimintaasi. Analytiikan avulla saat kaiken irti markkinointibudjetista ja sivuston kävijöistä.
Mutta vain silloin, kun mittaat sivustoa ja sen kävijöitä oikein. Vain silloin teet oikeita päätelmiä ja ratkaisuja, jotka tuovat yritykselle enemmän rahaa.
- Mistä saat hankittua uusia kävijöitä aikaisempaa halvemmalla?
- Mihin kampanjoihin sinun kannattaa investoida nykyistä enemmän?
- Mitkä sivuston toiminnallisuudet ovat tarpeettomia, mitkä tarpeellisia myynnin kannalta?
Analytiikka palveluna – näin autamme yritystäsi
Toteutamme yrityksellesi analytiikkapalveluita projekteina ja retainer-mallin mukaisella jatkuvalla sopimuksella. Saat meiltä kaiken, mitä tarvitset: analytiikan suunnittelun, toteutuksen, koulutuksen ja jatkuvan tuen markkinoinnin, verkkosivuston ja digitaalisen liiketoiminnan kehittämiseksi.

Analytiikan auditointi
Tutkimme analytiikkatoteutuksen tason, etsimme epäjohdonmukaisuudet, tunnistamme asennuksen puutteet. Auditoinnin jälkeen tunnet analytiikan ja datan laadun, tiedät voitko luottaa siihen, ja kuinka analytiikkaa on kehitettävä.
Tavallisesti auditointi paljastaa kymmeniä virheitä. Lähes aina niiden joukossa on kriittisen tärkeitä ongelmia, joiden vuoksi markkinoinnin johtaminen datan perusteella on vaikeaa, ellei mahdotonta. Hyvin usein auditoinnissa paljastuu myös henkilötiedon vuotoja analytiikkaan..

Analytiikan suunnittelu
Oikein toteutettu analytiikka auttaa kehittämään verkkosivustoa ja markkinointia toimimaan aikaisempaa paremmin. Analytiikkatoteutuksen suunnittelu ja määrittely käynnistyvät workshopilla, jossa kartoitetaan analytiikan eri käyttäjäryhmien tarpeet.
Tämä on edellytys kaikkia käyttäjäryhmiä palvelevalle analytiikkatoteutukselle. Workshopin myötä syntyvän suunnitelman avulla tiedät, kuinka web-analytiikkaa kehitetään paremmin yrityksesi markkinoinnin, viestinnän, liiketoiminnan ja palvelumuotoilun tarpeita vastaavaksi.

Analytiikan toteutus ja tägien hallinta
Suunnitelman mukaisen web-analytiikan toteutus edellyttää muutoksia sivuston koodiin. Määrittelemme tarvittavat muutokset ja johdamme analytiikan toteutusta puolestasi. Määrittelyn pohjalta toteutamme analytiikan, joka mittaa sivustoa ja markkinointia oikein.
Analytiikan toteutus ja tagien hallinta (tag management) liittyvät kiinteästi yhteen. Markkinoinnin ja analytiikan tägejä hallitaan keskitetysti erillisen tag management -sovelluksen avulla.
Kun ulkoistat tagien hallinnan meille, saat selkeän ja toimivan toteutuksen. Kuukausimaksullisen palvelun avulla varmistat, että saat seurannan edellyttämät tägit lisättyä ja poistettua ketterästi – aina tarpeen vaatiessa. Suosittelemme aina analytiikan ylläpidon ja tägien hallinnan keskittämistä yhdelle kumppanille.

Analyysit ja optimointi
Analytiikan tehtävä on tuottaa informaatiota ja tietoa, jonka avulla kehität markkinointia ja verkkosivustoa entistä paremmin toimivaksi.
Autamme sinua löytämään web-analytiikan avulla vastauksia sivuston kehittämistä, yrityksesi mainontaa sekä asiakkaita koskeviin kysymyksiin.

Analytiikan koulutus
Koulutamme henkilökuntasi ja inhouse-tiimisi käyttämään yrityksesi web-analytiikkaa markkinoinnin ja sivuston kehittämisen työkaluna. Koulutuksen avulla markkinointitiimisi oppii käyttämään juuri sinun yrityksesi tarpeita varten rakennettua analytiikkaa markkinoinnin, mainonnan ja liiketoiminnan kehittämiseksi.
Tarvittaessa koulutamme asiakkaan myös toteuttamaan parhaita käytäntöjä noudattavan analytiikka-asennuksen Google Tag Managerin avulla. Google Analyticsin ja Google Tag Managerin käytön lisäksi koulutamme asiakkaitamme käyttämään Piwik PRO sekä Matomo Analytics -analytiikkatyökaluja.
Analytiikan työkalut ja järjestelmät
Käytämme lukuisia eri analytiikkatyökaluja asiakkaan tarpeiden mukaan. Asiakkaidemme keskuudessa suosituimpia ovat Googlen analytiikkatyökalut, mutta niiden lisäksi käytämme myös muita analytiikkatyökaluja. Niistä tärkein meille on Piwik PRO.
Google Analytics
Google Analytics on maailman suosituin web-analytiikkaohjelmisto. Konsulttimme ovat toteuttaneet menestyksellisesti lukuisia analytiikan suunnittelu-, toteutus- ja kehitysprojekteja kotimaisille ja kansainvälisille asiakkaille.
Piwik PRO
Piwik PRO:n fokus on tietosuojassa. Ominaisuuksiltaan se on kuin “Matomo steroideilla”: sillä saa enterprise-ohjelmistojen ominaisuuksia, mutta järkihintaan. Hopkins on Piwik PRO:n virallinen edustaja Suomessa.
Matomo Analytics
Matomo on avoimen lähdekoodin ohjelmisto, joka sopii erityisesti julkisen sektorin web-analytiikkaan. Kun valitset Matomon, hallitset dataasi alusta loppuun. Hopkinsin konsulteilla on kokemusta myös vaativista Matomo-ratkaisuista.
Adobe Analytics
Adobe Analytics on suosittu enterprise-tason analytiikkaohjelmisto, joka kilpailee tasaväkisesti GA360:n kanssa. Jos tarvitset Adobe Analytics -konsulttia, käänny puoleemme!
Google Tag Manager
Looker Studio
Looker Studio (entinen Data Studio) on Googlen tarjoama työkalu datan visualisointiin ja dashboard-toteutuksiin. Looker Studion avulla kokoamme yrityksesi verkkoliiketoimintaa koskevat KPI-mittarit helppokäyttöiseen dashboard-näkymään.
Ota yhteyttä
Soita 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake ja kerro, kuinka voimme auttaa sinua!Asiantuntijamme kirjoittavat
Google Analyticsin pivot-taulukot auttavat saamaan tolkkua datasta
Google Analyticsissa on paljon “kätkettyjä” ominaisuuksia. Tai kyllähän ne ovat näkyvillä, mutta silti kukaan ei käytä niitä.
150 000 taalan kysymys: GA 360 vai maksuton Universal Analytics?
Asiakkaat ovat viime vuosina usein kysyneet minulta, suosittelenko heille GA 360:n ostamista. Lähes aina olen suositellut sen sijaan maksutonta Google Analyticsia. Tämän blogipostauksen luettuasi tiedät, miksi.
Ilmaiset Google Analytics -verkkokurssit ja oppaat
Oletko uusi Google Analyticsin käyttäjä? Onko sinun suoritettava Google Analytics -sertifikaatti (GAIQ) työnhaun tueksi? Tässä blogipostauksessa esittelemme tiedonlähteet, joiden avulla opit Analyticsin perusteet!
Paljasta haamut, tunnista liidit – näin me sen teemme!
Sivustollasi käy joka päivä ihmisiä, jotka eivät osta. Vaikka heidän kaiken järjen mukaan pitäisi ostaa. Nyt tai myöhemmin. Heillä on budjetti olemassa, sinun yrityksesi kykenisi täyttämään tarpeen.
Vuotaako analytiikkasi dataa? Näin tunnistat ja paikkaat vuotokohdat!
Data on uusi öljy. Kuitenkin moni verkkosivusto vuotaa dataa vääriin käsiin huonosti tilkityistä ikkunoista. Luettuasi tämän blogipostauksen tunnistat ja paikkaat kävijäseurannan tavallisimmat vuotokohdat. Silloin öljy ei leviä minne tahansa ja
Tiedätkö, mitä Google Analyticsin suora liikenne on? – Todennäköisesti et!
Markkinoijat ovat aina kiinnostuneita liikenteen lähteistä. Varsinkin mainonnan ja markkinoinnin tuottoon kiinnitetään runsaasti huomiota. Se taas raportoidaan tavallisesti Google Analyticsin avulla.