Google Analytics 4
Google Analytics 4 on Googlen analytiikkaohjelmiston uusi versio. Suosittelemme sen pikaista käyttöönottoa kaikille Google Analyticsin nykyisille käyttäjille.
Valmistaudu web-analytiikassa tulevaisuuteen
Google ei tule enää päivittämään Google Analyticsin vanhaa versiota, Universal Analyticsia.
Jos haluat kaikki uudet ja tulevat Google Analytics -ominaisuudet käyttöösi, sinun on otettava käyttöön uusi Google Analytics 4.
Jos sinulla on jo vanha Google Analytics asennettuna, suosittelemme asentamaan sen rinnalle nelosversion pikaisesti ja kerryttämään molempiin dataa, jotta historiatietoa alkaa kertyä.
Vanha Google Analytics lakkaa toimimasta 1.7.2023.
Jos olet julkaisemassa täysin uutta sivustoa, silloin sinulle riittää Google Analytics 4, eikä sinun tarvitse asentaa rinnalle enää Analyticsin vanhempaa versiota. Jotkut organisaatiot haluavat kuitenkin turvata selustansa tietosuojamielessä asentamalla rinnalle Piwik PRO:n tai Matomon.
Autamme sinua Google Analytics 4:n käytössä
Toteutamme Google Analytics 4 -palveluita projekteina ja retainer-mallin mukaisella jatkuvalla sopimuksella. Saat meiltä Google Analytics 4 -seurannan suunnittelun, toteutuksen, koulutuksen ja jatkuvan tuen markkinoinnin, verkkosivuston ja digitaalisen liiketoiminnan kehittämiseksi.

Google Analytics 4 -seurannan suunnittelu
Oikein toteutettu analytiikka auttaa kehittämään verkkosivustoa ja markkinointia toimimaan aikaisempaa paremmin. Google Analytics 4 -toteutuksen suunnittelu ja määrittely käynnistyvät workshopilla, jossa kartoitetaan analytiikan eri käyttäjäryhmien tarpeet.
Tämä on edellytys kaikkia käyttäjäryhmiä palvelevalle analytiikkatoteutukselle. Workshopin myötä syntyvän suunnitelman avulla tiedät, kuinka web-analytiikkaa kehitetään paremmin yrityksesi markkinoinnin, viestinnän, liiketoiminnan ja palvelumuotoilun tarpeita vastaavaksi.

Google Analytics 4 -asennus
Suunnitelman mukaisen web-analytiikan toteutus edellyttää muutoksia sivuston koodiin. Määrittelemme tarvittavat muutokset ja johdamme analytiikan toteutusta puolestasi. Määrittelyn pohjalta toteutamme analytiikan, joka mittaa sivustoa ja markkinointia oikein.
Analytiikan toteutus ja tagien hallinta (tag management) liittyvät kiinteästi yhteen. Markkinoinnin ja analytiikan tägejä hallitaan keskitetysti erillisen tag management -sovelluksen avulla.
Kun ulkoistat tagien hallinnan meille, saat selkeän ja toimivan toteutuksen. Kuukausimaksullisen palvelun avulla varmistat, että saat seurannan edellyttämät tägit lisättyä ja poistettua ketterästi – aina tarpeen vaatiessa. Suosittelemme aina analytiikan ylläpidon ja tägien hallinnan keskittämistä yhdelle kumppanille.

Analyysit ja optimointi
Analytiikan tehtävä on tuottaa tietoa, jolla kehität markkinointia ja sivustoa entistä paremmin toimivaksi.
Autamme sinua löytämään Google Analytics 4:n avulla vastauksia sivuston kehittämistä, mainontaa ja asiakkaita koskeviin kysymyksiin.

Google Analytics 4 -koulutus
Koulutamme inhouse-tiimisi käyttämään Analyticsin uutta versiota markkinoinnin ja sivuston kehittämisen työkaluna.
Koulutuksen avulla markkinointitiimisi oppii käyttämään juuri sinun yrityksesi tarpeita varten rakennettua analytiikkaa markkinoinnin, mainonnan ja liiketoiminnan kehittämiseksi.
Tarvittaessa koulutamme myös toteuttamaan parhaita käytäntöjä noudattavan Google Analytics 4 -asennuksen Google Tag Managerin avulla.
Google Analytics 4:n hyötyjä
Google Analytics 4 tuo useita uudistuksia verrattuna Analyticsin vanhempaan versioon. Tässä on joitakin tärkeimpiä.
Tietovarastointi
Raakadata tallennetaan BigQueryyn, josta sen saa myöhemmin myös ulos analyysejä varten.
Aiemmin tämä onnistui vain kalliissa Google Analytics 360:ssa.
Analysointi
Datan analysointiin on entistä parempia vaihtoehtoja, mm. segmentoinnissa ja asiakaspolkujen tutkimisessa.
Näitä ominaisuuksia ei tule Google Analyticsin vanhaan versioon.
Automaattiset tapahtumat
Tapahtumaseurannan asentaminen onnistuu perussivustoilla “nappia painamalla”.
Tämä koskee esimerkiksi sivun vierityksen, videoiden katseluiden ja linkkien klikkausten seurantaa.
Ota yhteyttä
Soita 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake ja kerro, kuinka voimme auttaa sinua!Asiantuntijamme kirjoittavat
Google Analyticsin pivot-taulukot auttavat saamaan tolkkua datasta
Google Analyticsissa on paljon “kätkettyjä” ominaisuuksia. Tai kyllähän ne ovat näkyvillä, mutta silti kukaan ei käytä niitä.
150 000 taalan kysymys: GA 360 vai maksuton Universal Analytics?
Asiakkaat ovat viime vuosina usein kysyneet minulta, suosittelenko heille GA 360:n ostamista. Lähes aina olen suositellut sen sijaan maksutonta Google Analyticsia. Tämän blogipostauksen luettuasi tiedät, miksi.
Ilmaiset Google Analytics -verkkokurssit ja oppaat
Oletko uusi Google Analyticsin käyttäjä? Onko sinun suoritettava Google Analytics -sertifikaatti (GAIQ) työnhaun tueksi? Tässä blogipostauksessa esittelemme tiedonlähteet, joiden avulla opit Analyticsin perusteet!
Paljasta haamut, tunnista liidit – näin me sen teemme!
Sivustollasi käy joka päivä ihmisiä, jotka eivät osta. Vaikka heidän kaiken järjen mukaan pitäisi ostaa. Nyt tai myöhemmin. Heillä on budjetti olemassa, sinun yrityksesi kykenisi täyttämään tarpeen.
Vuotaako analytiikkasi dataa? Näin tunnistat ja paikkaat vuotokohdat!
Data on uusi öljy. Kuitenkin moni verkkosivusto vuotaa dataa vääriin käsiin huonosti tilkityistä ikkunoista. Luettuasi tämän blogipostauksen tunnistat ja paikkaat kävijäseurannan tavallisimmat vuotokohdat. Silloin öljy ei leviä minne tahansa ja
Tiedätkö, mitä Google Analyticsin suora liikenne on? – Todennäköisesti et!
Markkinoijat ovat aina kiinnostuneita liikenteen lähteistä. Varsinkin mainonnan ja markkinoinnin tuottoon kiinnitetään runsaasti huomiota. Se taas raportoidaan tavallisesti Google Analyticsin avulla.