Hopkins Oy

Hopkins

  • Tiimi
  • Palvelut
    • Digitaalinen analytiikka
      • Analyysit
      • Google Analytics
      • Google Analytics 4
      • Google Tag Manager
      • Cookie consent
      • Server-side tagging
      • BigQuery-tietovarasto
      • Piwik PRO
      • Matomo
      • Attribuutiomallinnus
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Display-mainonta
      • Ohjelmallinen ostaminen
      • Natiivimainonta
      • Remarketing
      • Hyperlokaali mainonta
    • Somemainonta
      • Facebook-mainonta
      • Instagram-mainonta
      • LinkedIn-mainonta
      • Twitter-mainonta
      • YouTube-mainonta
    • Markkinoinnin automaatio
      • ActiveCampaign
      • Custobar
      • HubSpot
      • Markkinoinnin automaation auditointi
      • Markkinoinnin automaation kilpailutus
      • Markkinoinnin automaation palvelu verkkokaupoille ja verkossa myyville yrityksille
    • Konversio-optimointi
  • Kokemuksia
  • Koulutukset
    • Google Ads -koulutus
    • Sarjakortti koulutuksiin
    • Markkinoinnin automaatiojärjestelmän valinta – maksuton verkkokurssi
  • Rekry
    • (Senior) Google Ads Consultant
  • Blogi
    • Analytiikka
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Konversio-optimointi
    • Mainonta
    • Markkinoinnin automaatio
    • Sosiaalinen media
  • Ota yhteyttä
  • In English

Ohjelmallinen ostaminen on tehokasta ja vaikuttavaa display-mainontaa

Unohda digimainonnan ostaminen mediamyyjän kautta! Ohjelmallinen ostaminen tuo verkon näkyvimmät mainospaikat ulottuvillesi älykkäillä kohdennuksilla – ja päivän hintaan.

Mitä ohjelmallinen ostaminen on?

Ohjelmallinen ostaminen tarkoittaa banneripaikkojen, videonäyttöjen ja natiivimainosten ostamista digitaalisten markkinapaikkojen kautta, ilman yhteyttä mediamyyjään.

Vielä muutama vuosi sitten mainospaikat varattiin puhelimitse tai sähköpostitse. Nyt lähes jokainen suosittu verkkosivusto ja -lehti tarjoaa erottuvimmatkin paikkansa ohjelmallisen ostamisen kautta.

Mitä hyötyä tästä on?

Saat mainonnan näkyviin hetkessä myös suurten verkkolehtien sivuilla

Mainostajan kannalta ohjelmallinen ostaminen on muuttanut display-mainonnan käytännöt täysin.

Se on tuonut

  • parhaat mainospaikat (ilman rajoittavaa minimibudjettia)
  • läpinäkyvyyttä hinnoitteluun (et maksa myyjästä riippuvia “provikkalisiä”)
  • enemmän tapoja kohdentaa mainontaa (et halua kenen tahansa silmäpareja ja klikkejä)
  • lisää dynaamisuutta display-mainontaan (kampanjoita voi optimoida kesken kaiken).

Lisäksi mediatilan ostaminen on aikaisempaa helpompaa ja nopeampaa. Enää sinun ei tarvitse pyytää mediamyyjältä tarjouksia, odottaa vastauksia ja neuvotella puhelimessa.

Siksi saat mainonnan näkyviin vaikkapa saman päivän aikana – myös maan suurimmilla sivustoilla!

Mainonnan kohdistaminen on tarkempaa kuin koskaan

Kun ostat mainontaa perinteisesti mediamyyjän kautta, olet valmiiden kohdennusten armoilla. Ohjelmallinen display tuo ulottuvillesi aikaisempaa paljon monipuolisemmat ja tarkemmat kohdennustavat.

  • Remarketing eli uudelleenmarkkinointi tavoittaa sivuston vanhat kävijät ja parhaat asiakkaat.
  • Sijainnin ja kielen avulla mainonta kohdistetaan juuri oikealle yleisölle.
  • Käytettävä laite auttaa tavoittamaan asiakkaan oikeassa tilanteessa.
  • Mainosverkot ja yksittäiset sivustot saavat yrityksesi näkymään oikeassa ympäristössä.
  • Ostettujen yleisöjen avulla kohdistat viestin oikealle, tunnistetulle ihmisryhmälle.
  • Hyperlokaali kohdennus rajaa mainonnan jopa 100 metrin säteen tarkkuudella oikealle alueelle.

Kohdennustapoja sopivasti yhdistämällä saat parhaan tuloksen. Digimainonta on kulkenut kauas ajoista, jolloin kohdentaminen oli vain yksittäisten sivustojen valitsemista!

Reaaliaikainen optimointi datan perusteella tuo mainontaan ketteryyttä

Ohjelmallinen ostaminen poikkeaa perinteisestä ostamisesta vielä yhdellä, tärkeällä tavalla:

Ohjelmallinen ostaminen mahdollistaa mainonnan reaaliaikaisen optimoinnin datan avulla. Ostamisesta vastaava konsultti optimoi mainonnan kohdentamista ja mainospaikasta huutokaupassa maksettavaa hintaa tarvittaessa tunti tunnilta.

Siksi kampanjan jatkuva kehittäminen onnistuu helposti – tarvittaessa myös mainokset voidaan vaihtaa nopeasti uusiin.

Tämä kaikki tapahtuu datan perusteella: mainosjärjestelmä tarjoaa ostajalla tarkkaa tietoa mainonnan kustannuksista, tuotosta ja tehokkuudesta.

Paranna yrityksen tunnettuutta – ja myy aikaisempaa enemmän

Ohjelmallinen ostaminen sopii jokaisen yrityksen työkaluksi:

  • Remarketing ja tarkkaan kohdistettu viesti tekevät ohjelmallisesta tehokkaan välineen myynnin lisäämiseksi.
  • Tarkoitukseen sopivalla budjetilla ohjelmallinen sopii loistavasti myös brändin tunnettuuden ja markkinaosuuden kasvattamiseksi.

Haluatko kuulla, kuinka ohjelmallinen ostaminen sopii tukemaan yrityksesi markkinointia? Ota yhteyttä meihin, kerromme sinulle lisää!

Haluan tietää lisää ohjelmallisesta ostamisesta!

Hopkins_logo-white-01

Hopkins on yksi Suomen suurimmista digitaalisen markkinoinnin toimistoista. Keskitymme siihen, mitä osaamme parhaiten: hakukone­optimointiin, digitaaliseen mainontaan, markkinoinnin automaatioon ja analytiikkaan. 

Hopkins Oy

  • Eerikinkatu 27, 5. krs
    00180 Helsinki
  • 020 788 8120
  • Ota yhteyttä

Tietoa meistä

  • Tiimi
  • Työpaikat
  • Hopkins mediassa
  • Tietosuojaseloste

Palvelut

  • Hakusanamainonta
  • Hakukoneoptimointi
  • Somemainonta
  • Display-mainonta
  • Digitaalinen analytiikka
  • Markkinoinnin automaatio
  • Koulutukset

Seuraa meitä

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Uutiskirje
  • Tietosuojaselosteet

© Hopkins Oy