Hopkins Oy

Hopkins

  • Tiimi
  • Palvelut
    • Digitaalinen analytiikka
      • Analyysit
      • Google Analytics
      • Google Analytics 4
      • Google Tag Manager
      • Cookie consent
      • Server-side tagging
      • BigQuery-tietovarasto
      • Piwik PRO
      • Matomo
      • Attribuutiomallinnus
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Display-mainonta
      • Ohjelmallinen ostaminen
      • Natiivimainonta
      • Remarketing
      • Hyperlokaali mainonta
    • Somemainonta
      • Facebook-mainonta
      • Instagram-mainonta
      • LinkedIn-mainonta
      • Twitter-mainonta
      • YouTube-mainonta
    • Markkinoinnin automaatio
      • HubSpot
        • HubSpot-käyttöönotto
      • Custobar
      • ActiveCampaign
      • Leadoo
      • Markkinoinnin automaation auditointi
      • Markkinoinnin automaation kilpailutus
      • Markkinoinnin automaation palvelu verkkokaupoille ja verkossa myyville yrityksille
    • Konversio-optimointi
    • International Growth -ohjelma
  • Kokemuksia
  • Koulutukset
    • Sarjakortti koulutuksiin
    • Markkinoinnin automaatiojärjestelmän valinta – maksuton verkkokurssi
  • Rekry
  • Blogi
    • Analytiikka
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Konversio-optimointi
    • Mainonta
    • Markkinoinnin automaatio
    • Sosiaalinen media
  • Ota yhteyttä
  • In English
Etusivu » Koulutukset » Google Analytics 4 -koulutus

20.2.2017 Arttu Raittila

Google Analytics 4 -peruskurssi

 

1 pv  
Radisson Blu Royal, Helsinki
Kouluttajana Tommi Pohjola

Google Analytics on digimarkkinoijan salainen ase: näe tarkalleen mitä kävijät tekevät sivustollasi ja säädä markkinointiasi sen mukaan!
Löydä sivustosi pullonkaulat analytiikasta ja vapauta myyntisi piilopotentiaali!

Lähde nyt kokopäiväiseen koulutukseen nostamaan analytiikkaosaamistasi. Google Analytics on sivuston markkinoijan, kehittäjän ja myyjän korvaamaton työkalu, ja tässä koulutuksessa opit kuinka saat siitä kaikki irti.

Tämä koulutus on sinua varten, jos olet markkinoinnin, viestinnän tai myynnin ammattilainen, ja:

  • haluat tietää mitkä kanavat toimivat parhaiten
  • et ole varma miksi sivusto ei toimi toivotusti vaikka sillä on kävijöitä
  • olet aina halunnut osata analytiikan seurantaa, mutta et vielä ole tullut opetelleeksi miten.

Osallistuminen ei edellytä erityistä lähtötasoa puoleltasi. Vaikka et itse analytiikkaa tekisikään, kurssin jälkeen tiedät mistä puhutaan!

Miten hyödyt koulutuksesta?

  • Opit mittaamaan myyntiäsi tavalla, joka itse asiassa auttaa lisäämään myyntiä (pelkkä mittaaminen ei vielä auta kehittämään tuottoa).
  • Näet miten eri markkinointikanavien tuottoa mitataan, jolloin tiedät aina mihin kohdistat mainospanostuksesi.
  • Tunnistat myyntiisi muodostuneet pullonkaulat ja oivallat saman tien keinot avata ne.
  • Osaat tutkia käyttäjien toimintaa sivustolla, jotta näet mm. mihin ostajan tie pysähtyy tai mitä tuotteita haetaan eniten.
  • Opit segmentoimaan käyttäjiä, jotta osaat tarjota kullekin ryhmälle mitä he tarvitsevat.
  • Tiedät miten tägäät mainokset seurantaa varten, jolloin näet nopeasti mitkä mainokset tuottavat parhaiten.

Ohjelma

Koulutuksen ohjelma on ohjeellinen ja siihen voi tulla muutoksia.

8.30–9.00 Aamiainen

9.00–9.30 Web-analytiikka ja sen tavoitteet

  • Mitä kannattaa oikeasti seurata ja mikä on ajanhukkaa?
  • Miten muunnat kävijäseurannan antamat tiedot aktiivisesti myynniksi?
  • Vanha Google Analytics vs. Google Analytics 4: mikä muuttui?
  • Mitkä muut työkalut täydentävät Analyticsia?

9.30–10.00 Google Analytics 4:n perusteet

  • Analytiikan peruskäsitteet ja yleisimmät väärinkäsitykset
  • Miten Google Analytics 4 asennetaan oikein ja miten vältetään tyypilliset asennusvirheet?
  • Miten käyttöoikeuksia hallitaan turvallisesti?

10.00–10.15 Tauko

10.15–11.00 Tavoitteet ja niiden määrittely

  • Mitä tavoitteet ovat ja miten ne määritellään analytiikassa?
  • Minkälaisia asioita kannattaa seurata tavoitteena?
  • Miten tavoitteen toteutumista voi seurata?

11.00–11.30 Liikenteen hankinta: markkinointi, mainonta, somekanavat

  • Mainonnan ja kampanjoiden seuraaminen: URL Builderin käyttö
  • Facebook-mainonnan seuraaminen auto-tagging-ominaisuudella
  • Kampanjoiden tuoton seuraaminen – tuottaako mainonta vai ei, onko hakusanamainonta laadukasta vai ei

11.30–12.30 Lounas

12.30–13.00 Yleisö – mitä kaikkea saamme selville sivuston vierailijoista?

  • Tekniikka: laitteet, puhelimet, tabletit, näytöt
  • Demografiset tiedot: kävijöiden ikä, sukupuoli ja kiinnostuksen kohteet
  • Yleisöanalyysin tekeminen

13.00–14.15 Käyttäytyminen

  • Sisällöt: mitä sisältöjä asiakkaat lukevat?
  • Asiakaspolkujen tutkiminen
  • Mitä asioita voidaan seurata tapahtumina?

14.15–14.30 Tauko ja keskustelua

14.30–15.00 Omien analyysien ja raporttien rakentaminen

  • Millä tavoilla voit rakentaa analyysejä?
  • Rakennetaan yksinkertainen raportti, tallennetaan ja ladataan se (hei hei, työläs raporttien kokoaminen käsin!)

15.00–15.15 GDPR, Safari ja Google Analytics

  • EU:n uusi tietosuoja-asetus astui voimaan 25.5.2018 ja vaikuttaa merkittävästi web-analytiikkaan.
  • Google Signals: mitä pitää huomioida, kun samoja käyttäjiä halutaan tunnistaa eri laitteilla ja tehdään uudelleenmarkkinointia?
  • Tietojen poistopyynnöt ja datan tallennusaika
  • Safari-selaimen ja iOS:n uudet versiot rajoittavat Google Analytics -seurantaevästeen eliaikaa 7 tai 1 vuorokauteen, tapauksesta riippuen. Varmista, että pystyt tavoittamaan asiakkaasi rajoitteista huolimatta.

15.15–15.30 Yhteenveto, kysymyksiä & vastauksia

Koulutuspaikka ja tarjoilut

Radisson Blu Royal
Runeberginkatu 2, Helsinki
(Kampin metroaseman vieressä)

Runsaat tarjoilut sisältyvät koulutuksen hintaan:

  • Aamiainen (kahvia, teetä, suolainen kahvileipä, tuorepuuroa, hedelmiä ja mehua)
  • Laadukas ja monipuolinen lounasbuffet hotellin omassa ravintolassa
  • Iltapäivän kahvitarjoilu (makeaa kahvileipää, smoothie tai power shot, hedelmiä ja tummaa suklaata)
  • Koko päivän ajan tarjolla erikoiskahveja ja pientä naposteltavaa

Koulutuksen hinta

790 €/hlö + alv 24 %

Hinta sisältää täyteen pakattujen koulutussessioiden lisäksi kaikki päivän tarjoilut.

Etu uutiskirjeen tilaajille

Hopkinsin uutiskirjeen tilaajana saat aina kaikista koulutuksistamme 10 % alennuksen.

Alennettu ryhmähinta

Alennettu ryhmähinta 690 €/hlö + alv 24 %, kun samasta organisaatiosta osallistuu vähintään kaksi henkilöä. Ryhmähintaa ja Hopkinsin uutiskirjealennusta ei ole mahdollista yhdistää.

Maksutavat

Verkkolasku, verkkopankki, luottokortti, yrityslasku (Collector) ja viitesiirto. Voit maksaa heti Checkout Finlandin välityksellä tai myöhemmin verkkolaskulla (valitse maksutapa lomakkeella).

Peruutusehdot

Voit tehdä maksuttoman peruutuksen viimeistään 14 päivää ennen koulutusta. Sen jälkeen tehdystä peruutuksesta veloitamme 50 % koulutuksen hinnasta, koska siitä koituu meille lisäkustannuksia. Voitte vapaasti vaihtaa osallistujaa saman organisaation sisällä aina koulutuspäivään saakka.

Kysy seuraavaa ajankohtaa:

Jos haluat tarjouksen tai tarkempia lisätietoja tästä koulutuksesta, ota rohkeasti yhteyttä:

Pekka Räsänen

050 570 7697
pekka.rasanen@hopkins.fi

Hopkins_logo-white-01

Hopkins on yksi Suomen suurimmista digitaalisen markkinoinnin toimistoista. Keskitymme siihen, mitä osaamme parhaiten: hakukone­optimointiin, digitaaliseen mainontaan, markkinoinnin automaatioon ja analytiikkaan. 

Hopkins Oy

  • Eerikinkatu 27, 5. krs
    00180 Helsinki
  • 020 788 8120
  • Ota yhteyttä

Tietoa meistä

  • Tiimi
  • Työpaikat
  • Hopkins mediassa
  • Tietosuojaseloste

Palvelut

  • Hakusanamainonta
  • Hakukoneoptimointi
  • Somemainonta
  • Display-mainonta
  • Digitaalinen analytiikka
  • Markkinoinnin automaatio
  • Koulutukset

Seuraa meitä

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Uutiskirje
  • Tietosuojaselosteet

© Hopkins Oy