Hopkins Oy

Hopkins

  • Tiimi
  • Palvelut
    • Hakukoneoptimointi (SEO)
    • Hakusanamainonta (SEM/SEA)
    • Display-mainonta
      • Ohjelmallinen ostaminen
      • Natiivimainonta
      • Remarketing
      • Hyperlokaali mainonta
    • Somemainonta
      • Facebook-mainonta
      • Instagram-mainonta
      • LinkedIn-mainonta
      • Twitter-mainonta
      • YouTube-mainonta
      • VK-mainonta
    • Digitaalinen analytiikka
      • Google Analytics
      • Google Analytics 4
      • Google Tag Manager
      • Piwik PRO
      • Matomo
      • Attribuutiomallinnus
    • Markkinoinnin automaatio
      • HubSpot
      • Markkinoinnin automaation auditointi
      • Markkinoinnin automaation kilpailutus
  • Kokemuksia
  • Koulutukset
    • Somemainonnan tehokurssi
    • Facebook-mainonnan tehokurssi
    • Markkinoinnin automaation peruskurssi
    • Näin menestyt hakukoneoptimoinnissa
    • Suurten sivustojen hakukoneoptimointi
    • Google Ads -koulutus
    • Sarjakortti koulutuksiin
  • Rekry
    • Project Manager
    • (Senior) Digital Advertising Consultant
    • (Senior) Marketing Automation Consultant
  • Blogi
    • Analytiikka
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Konversio-optimointi
    • Mainonta
    • Markkinoinnin automaatio
    • Sosiaalinen media
  • Ota yhteyttä
  • In English
Etusivu » Koulutukset » Google Analytics -peruskurssi, koulutus verkossa

20.2.2017 Arttu Raittila

Google Analytics peruskurssi -verkkokoulutus

Verkkokoulutus
Kouluttajana Arttu Raittila

Arttu Raittila
Google Analytics on digimarkkinoijan salainen ase: näe tarkalleen mitä kävijät tekevät sivustollasi ja säädä markkinointiasi sen mukaan!
Löydä sivustosi pullonkaulat analytiikasta ja vapauta myyntisi piilopotentiaali!

Lähde nyt kokopäiväiseen koulutukseen nostamaan analytiikkaosaamistasi. Google Analytics on sivuston markkinoijan, kehittäjän ja myyjän korvaamaton työkalu, ja tässä koulutuksessa opit kuinka saat siitä kaikki irti.

Tämä koulutus on sinua varten, jos olet markkinoinnin, viestinnän tai myynnin ammattilainen, ja:

  • haluat tietää mitkä kanavat toimivat parhaiten
  • et ole varma miksi sivusto ei toimi toivotusti vaikka sillä on kävijöitä
  • olet aina halunnut osata analytiikan seurantaa, mutta et vielä ole tullut opetelleeksi miten.

Osallistuminen ei edellytä erityistä lähtötasoa puoleltasi. Vaikka et itse analytiikkaa tekisikään, kurssin jälkeen tiedät mistä puhutaan!

Miten hyödyt koulutuksesta?

  • Opit mittaamaan myyntiäsi tavalla, joka itse asiassa auttaa lisäämään myyntiä (pelkkä mittaaminen ei vielä auta kehittämään tuottoa).
  • Näet miten eri markkinointikanavien tuottoa mitataan, jolloin tiedät aina mihin kohdistat mainospanostuksesi.
  • Tunnistat myyntiisi muodostuneet pullonkaulat ja oivallat saman tien keinot avata ne.
  • Osaat tutkia käyttäjien toimintaa sivustolla, jotta näet mm. mihin ostajan tie pysähtyy tai mitä tuotteita haetaan eniten.
  • Opit segmentoimaan käyttäjiä, jotta osaat tarjota kullekin ryhmälle mitä he tarvitsevat.
  • Tiedät miten tägäät mainokset seurantaa varten, jolloin näet nopeasti mitkä mainokset tuottavat parhaiten.

Kouluttaja digimarkkinoinnin huipulta

Kouluttajasi Arttu Raittila tunnetaan yleisesti yhtenä Suomen kokeneimmista digimarkkinoinnin huippuosaajista. Arttu on kouluttanut jo satoja yritysten markkinointi- ja myyntihenkilöitä Google Analyticsin saloihin.

Artulla on poikkeuksellisen paksu digimarkkinoinnin ammattilaisen työkalupakki, josta hän ammentaa mielellään yleisölleen mitä häneltä vain keksitään kysyä. Älä siis jätä tilaisuutta väliin!

Ohjelma

Koulutuksen ohjelma on ohjeellinen ja siihen voi tulla muutoksia.

8.40–9.00 AAMUKAHVIT VIRTUAALITILASSA

Kouluttaja liittyy linjoille 8.40. Voit testata omaa yhteyttäsi ja tulla nauttimaan aamukahvit linjoille ennen koulutuksen alkua.

9.00–9.30 Web-analytiikka ja sen tavoitteet

  • Mitä kannattaa oikeasti seurata ja mikä on ajanhukkaa?
  • Miten muunnat kävijäseurannan antamat tiedot aktiivisesti myynniksi?
  • Mitä uutta Google Analytics 4 tuo tullessaan ja miten sen kanssa kannattaa menetellä?
  • Mitkä muut työkalut täydentävät Analyticsia?

9.30–10.00 Google Analyticsin perusteet

  • Analytiikan peruskäsitteet ja yleisimmät väärinkäsitykset
  • Miten Google Analytics asennetaan oikein ja miten vältetään tyypilliset asennusvirheet?
  • Miten käyttöoikeuksia hallitaan turvallisesti?

10.00–10.15 Tauko

10.15–11.00 Tavoitteet ja niiden määrittely

  • Mitä tavoitteet ovat ja miten ne määritellään analytiikassa?
  • Minkälaisia asioita kannattaa seurata tavoitteena?
  • Miten tavoitteen toteutumista voi seurata?

11.00–11.30 Liikenteen hankinta: markkinointi, mainonta, somekanavat

  • Mainonnan ja kampanjoiden seuraaminen: URL Builderin käyttö
  • Facebook-mainonnan seuraaminen uudella auto-tagging-ominaisuudella
  • Kampanjoiden tuoton seuraaminen – tuottaako mainonta vai ei, onko AdWords-mainonta laadukasta vai ei

11.30–12.30 Lounas

12.30–13.00 Yleisö – mitä kaikkea saamme selville sivuston vierailijoista?

  • Tekniikka: laitteet, puhelimet, tabletit, näytöt, palveluntarjoajat
  • Demografiset tiedot: kävijöiden ikä, sukupuoli ja kiinnostuksen kohteet
  • Milloin vierailijat käyvät sivustolla?

13.00–14.15 Käyttäytyminen

  • Sisällöt: mitä sisältöjä asiakkaat lukevat?
  • Miten eri sisällöt vaikuttavat ostopolulla?
  • Mitä asioita voidaan seurata tapahtumina?

14.15–14.30 Tauko ja keskustelua

14.30–15.00 Omien hallintapaneelien rakentaminen

  • Mitä muokatut raportit ja hallintapaneelit ovat?
  • Rakennetaan yksinkertainen hallintapaneeli ja ajastetaan sen lähetys sähköpostilla (hei hei, työläs raporttien kokoaminen käsin!)

15.00–15.15 GDPR, Safari ja Google Analytics

  • EU:n uusi tietosuoja-asetus astui voimaan 25.5.2018 ja vaikuttaa merkittävästi web-analytiikkaan.
  • Mitä toimenpiteitä voit tehdä Analytics-asennuksellesi käytännössä, jotta se olisi yhteensopiva GDPR-asetuksen kanssa?
  • Safari-selaimen uudet versiot rajoittavat Google Analytics -seurantaevästeen eliaikaa 7 tai 1 vuorokauteen, tapauksesta riippuen. Näin saat evästeen pysymään hengissä jopa 180 päivää edellisestä vierailusta.

15.15–15.30 Yhteenveto, kysymyksiä & vastauksia

Koulutuksen hinta

590 €/hlö + alv 24 %

Etu uutiskirjeen tilaajille

Hopkinsin uutiskirjeen tilaajana saat aina kaikista koulutuksistamme 10 % alennuksen.

Alennettu ryhmähinta

Alennettu ryhmähinta 490 €/hlö + alv 24 %, kun samasta organisaatiosta osallistuu vähintään kaksi henkilöä. Ryhmähintaa ja Hopkinsin uutiskirjealennusta ei ole mahdollista yhdistää.

Maksutavat

Verkkolasku, verkkopankki, luottokortti, yrityslasku (Collector) ja viitesiirto. Voit maksaa heti Checkout Finlandin välityksellä tai myöhemmin verkkolaskulla (valitse maksutapa lomakkeella).

Peruutusehdot

Voit tehdä maksuttoman peruutuksen viimeistään 7 päivää ennen koulutusta. Sen jälkeen tehdystä peruutuksesta veloitamme 50 % koulutuksen hinnasta, koska siitä koituu meille lisäkustannuksia. Voitte vapaasti vaihtaa osallistujaa saman organisaation sisällä aina koulutuspäivään saakka.

Ilmoittaudu koulutukseen

Jos haluat tarjouksen tai tarkempia lisätietoja tästä koulutuksesta, ota rohkeasti yhteyttä:

Suvi Miettinen
050 336 8446 
suvi.miettinen@hopkins.fi

Kouluttajasi

Arttu Raittila
040 518 7750
arttu.raittila@hopkins.fi

Kouluttajallasi on yli 14 vuoden kokemus digimarkkinoinnista.

Palautetta Artun aiemmilta kursseilta:

“Todella asiantunteva kouluttaja jota oli selkeää ja innostavaa seurata.”

“Artulla on aivan mahtava artikulaatio ja puheen nopeus luennointiin, erittäin helppo seurata. Helppous tekee omaksumisesta mielekästä tässä kohden.”

“Todella hyvä luennoitsija, rento ja asiantunteva. Hyvät esimerkit elävästä elämästä. Erotuksena muihin asiantuntijaluentoihin, tuli olo että jäbä haluaa oikeasti auttaa eikä vain lisätä omaa bisnestään. Paras kurssi jota IT-alalla olen käynyt. Kiitos!”

Hopkins_logo-white-01

Hopkins on yksi Suomen suurimmista digitaalisen markkinoinnin toimistoista. Keskitymme siihen, mitä osaamme parhaiten: hakukone­optimointiin, digitaaliseen mainontaan, markkinoinnin automaatioon ja analytiikkaan. 

Hopkins Oy

  • Eerikinkatu 27, 5. krs
    00180 Helsinki
  • 020 788 8120
  • Ota yhteyttä

Tietoa meistä

  • Tiimi
  • Työpaikat
  • Hopkins mediassa
  • Tietosuojaseloste

Palvelut

  • Hakusanamainonta
  • Hakukoneoptimointi
  • Somemainonta
  • Display-mainonta
  • Digitaalinen analytiikka
  • Markkinoinnin automaatio
  • Koulutukset

Seuraa meitä

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Uutiskirje
  • Tietosuojaseloste

© Hopkins Oy