Hopkins Oy

Hopkins

  • Tiimi
  • Palvelut
    • Digitaalinen analytiikka
      • Analyysit
      • Google Analytics
      • Google Analytics 4
      • Google Tag Manager
      • Cookie consent
      • Server-side tagging
      • BigQuery-tietovarasto
      • Piwik PRO
      • Matomo
      • Attribuutiomallinnus
    • Markkinoinnin automaatio
      • HubSpot
        • HubSpot-käyttöönotto
      • Custobar
      • ActiveCampaign
      • Leadoo
      • Markkinoinnin automaation auditointi
      • Markkinoinnin automaation kilpailutus
      • Markkinoinnin automaation palvelu verkkokaupoille ja verkossa myyville yrityksille
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Display-mainonta
      • Ohjelmallinen ostaminen
      • Natiivimainonta
      • Remarketing
      • Hyperlokaali mainonta
    • Somemainonta
      • Facebook-mainonta
      • Instagram-mainonta
      • LinkedIn-mainonta
      • Twitter-mainonta
      • YouTube-mainonta
    • Konversio-optimointi
    • International Growth -ohjelma
  • Kokemuksia
  • Koulutukset
    • Google Ads -koulutus 11.5.2023
    • Markkinoinnin automaation peruskurssi 8.6.2023
    • Google Analytics 4 -peruskurssi 5.10.2023
    • Näin menestyt haku­kone­optimoinnissa 9.11.2023
    • Suurten sivustojen hakukone­optimointi 14.12.2023
    • Sarjakortti koulutuksiin
    • Markkinoinnin automaatiojärjestelmän valinta – maksuton verkkokurssi
  • Rekry
    • Marketing Automation Consultant (Ecommerce)
  • Blogi
    • Analytiikka
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Konversio-optimointi
    • Mainonta
    • Markkinoinnin automaatio
    • Sosiaalinen media
  • Ota yhteyttä
  • In English

Somemainonta tavoittaa oikean yleisön – ja myy enemmän

Mainonta sosiaalisessa mediassa tuo yrityksellesi lisää myyntiä ja liidejä. Somemainonta toimii erinomaisesti sekä B2C- että B2B-markkinoinnissa.

Mainonta sosiaalisessa mediassa tuo viestin samaan somefiidiin, jossa vastaanottaja viettää muutenkin aikaansa. Näin se saa paljon enemmän huomiota verrattuna tyypilliseen display-mainontaan.

Somemainonta auttaa myymään enemmän

Mainonnan tehtävä on lisätä myyntiä. Tämä koskee myös somemainontaa.

Somessa mainonta sopii erityisesti seuraaviin tapauksiin:

  • tarjoukset ja kampanjat
  • liidien generointi
  • uudelleenmarkkinointi (mistä on oltu kiinnostuneita sivustolla?)
  • uudelleenmarkkinointilistojen kartuttaminen oikeanlaisella yleisöllä (myöhempää mainontaa varten)
  • tapahtumien markkinointi
  • rekrymarkkinointi
  • työnantajamielikuvan kehittäminen
  • brändäys.

Erityisen tärkeää somemainonta on sisältömarkkinoinnin levittämisessä, koska maksuton somenäkyvyys on normaalisti varsin rajallista ja mahdolliseen Google-näkyvyyteenkin menee aikansa. Somemainonnan avulla lukijat löytävät sisältömarkkinointisi heti.

Somemainonnan tarkka kohdennus tehostaa kampanjaa

Somemainonta on erittäin tarkkaan kohdennettavissa.

Somepalveluissa mainontaa voi kohdentaa esimerkiksi seuraavilla tavoilla:

  • kiinnostukset (tykkäysten ja käyttäytymisten perusteella)
  • remarketing (toiminta omalla sivustolla)
  • sähköpostilistat (syötetään mainosjärjestelmään)
  • ammatilliset tiedot, kuten titteli, työnantaja ja osaaminen
  • käyttäjän seuraamat tilit (esim. kilpailijat ja täydentävät palvelut).

Useimmissa somepalveluissa eri kohdentamistapoja voi yhdistää keskenään. Näin voimme rakentaa yrityksellesi erittäin tarkkoja kohdeyleisöjä. Jokaiselle kohdeyleisölle voidaan kertoa omaa, räätälöityä viestiä.

Monikanavainen somemainonta tavoittaa eri ihmisiä

Yleensä toteutamme asiakkaille somemainontaa samanaikaisesti useissa eri kanavissa. Näin tavoitat koko kohdeyleisön varmemmin kuin pelkästään yhteen kanavaan keskittymällä.

Mainonta sosiaalisessa mediassa toimii yhtä hyvin kuluttaja- ja yritysmarkkinoinnissa.

Kokemuksemme mukaan Facebook ja Instagram sopivat erinomaisesti myös B2b-markkinointiin. B2b-yrityksen ei siis kannata keskittyä pelkkään LinkedIniin – vaan tavoittaa yleisö joka kanavassa.

Toteutamme asiakkaillemme mainontaa seuraavissa somekanavissa:

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Mainontaan käytettävät somekanavat vaihtelevat aina tilanteen mukaan. Etsimme yrityksellesi sopivan kanavavalikoiman tuotteiden, palveluiden ja asiakaskunnan mukaan.

Samalla haluamme pysyä ketteränä: jos tietyt somepalvelut toimivat paremmin kuin toiset, niihin suunnataan suurempi osuus budjetista ja työstä. Siksi somemainonta kannattaa kokonaisuudessaan ulkoistaa meille.

Haluatko lisää myyntiä somen avulla? Ota meihin yhteyttä!

Hopkins_logo-white-01

Hopkins on yksi Suomen suurimmista digitaalisen markkinoinnin toimistoista. Keskitymme siihen, mitä osaamme parhaiten: hakukone­optimointiin, digitaaliseen mainontaan, markkinoinnin automaatioon ja analytiikkaan. 

Hopkins Oy

  • Eerikinkatu 27, 5. krs
    00180 Helsinki
  • 020 788 8120
  • Ota yhteyttä

Tietoa meistä

  • Tiimi
  • Työpaikat
  • Hopkins mediassa
  • Tietosuojaseloste

Palvelut

  • Hakusanamainonta
  • Hakukoneoptimointi
  • Somemainonta
  • Display-mainonta
  • Digitaalinen analytiikka
  • Markkinoinnin automaatio
  • Koulutukset

Seuraa meitä

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Uutiskirje
  • Tietosuojaselosteet

© Hopkins Oy