Meta Advantage+ Shopping: tehokas ratkaisu verkkokauppiaille

Metan Advantage+ Shopping (ASC) -kampanjatyyppi on suunniteltu tehokkaimmaksi ratkaisuksi tuloshakuisille mainostajille, jotka haluavat lisätä verkkomyynnin määrää. Se tarjoaakin erinomaisia mahdollisuuksia verkkokauppiaille.
Tämän kampanjatyypin algoritmi poikkeaa perinteisestä konversiokampanjasta ja sitä voikin osittain verrata Googlen Performance Max -kampanjaan.
Advantage+ -kampanjatyypin edut ja tehokkuus
Verrattuna manuaalisiin myyntikampanjoihin, Advantage+ -ostoskampanjat vaativat vähemmän työtä kampanjan luomisen aikana. Kampanja yksinkertaistaa yleisövaihtoehtoja ja virtaviivaistaa luovien materiaalien hallintaprosessia.
Tämä poistaa tarpeen ajaa useita kampanjoita erilaisilla kohdistuksilla ja luovilla, ja antaa mainosjärjestelmälle enemmän mahdollisuuksia tavoittaa ihmiset, jotka todennäköisesti ostavat tuotteita, ja parantaa näin myyntiä.
Kampanja nojaa vahvasti ajatukseen antaa algoritmille riittävästi vapautta ja parhaat mahdolliset eväät parantaa tehokkuutta. Kampanjassa voi hyödyntää kaikkia eri mainostyyppejä: kuvaa, videota ja tuotefeediin perustuvia dynaamisia mainosmuotoja.
Kampanjalla on joitakin vakioasetuksia, joilla se eroaa manuaalisista kampanjoista; ikäkohdistus on aina kaikille 18-vuotiaista ylöspäin ja mainossijoitteluina on kaikki sijoittelut. Myös maantieteellinen kohdistaminen tapahtuu maatasolla.
Advantage+ Shopping -kampanjoilla on saatu erinomaisia tuloksia.
Kampanjatyypin avulla voit
- hyödyntää koneoppimista saavuttaaksesi parhaan myynnin Metan ekosysteemissä
- yksinkertaistaa kampanjoiden luontia ja vähentää manuaalista työtä pyörittämällä vähemmän kampanjoita
- luoda kampanjaan jopa 150 erilaista mainosvariaatiota sekä testata niiden toimintaa ja automaattisesti näyttää parhaiten toimivia mainoksia
Seuranta ja optimointi
Vaikka kampanja pohjaa vahvasti koneoppimiseen, ei kyseessä ole “set and forget” -ratkaisu.
Virtaviivaistuksen myötä kampanjassa on tietysti myös kontrollimahdollisuuksia perinteisiä myyntikampanjoita vähemmän. Kuten muiden ”black box” -lähestymistapojen kanssa, joissa algoritmi on merkittävässä roolissa testauksessa ja kampanjan hienosäädössä, on markkinoijien silti seurattava kampanjoiden toimintaa tiiviisti.
Huomiota kannattaa kiinnittää erityisesti esimerkiksi mainosjärjestelmälle syötettävän datan laatuun, mainosluoviin ja päätelmiin jotka voidaan kampanjan datan perusteella tehdä.
Tilitason yleisöillä lisää kontrollia mainontaan
Lisäämällä tilitason yleisöjä ja hyödyntämällä budjettirajoituksia voi lisätä myös kontrollia. Voit esimerkiksi rajoittaa kuinka paljon budjettia kuluu jo tuotteita ostaneille olemassa oleville asiakkaille. Tilitason yleisöjä voi hyödyntää monin eri tavoin, esimerkiksi tiettyjen yleisöjen poissulkemiseen budjettirajoituksilla.
Tilitason yleisöparametreillä taas voit parantaa läpinäkyvyyttä ja tuoda tarkempaa dataa esimerkiksi Google Analyticsiin.
Kun tilitasolle lisätään yleisöparametrit uudesta ja olemassa olevasta asiakkaasta, Meta lisää mainoksen URL:iin automaattisesti parametrin arvon. Jotta parametrit saa näkyviin myös Google Analyticsissä, vaatii se parametrien lisäämisen seurantaan Tag Managerin ja Analyticsin avulla.
Kokeile nyt!
Nyt viimeistään kannattaa lähteä testaamaan tätä kampanjatyyppiä. Autamme mielellämme somemainonnan suunnittelussa ja toteuteutuksessa – ota yhteyttä tiimimme!
Artikkelit samasta aiheesta

Mitä on zero click -markkinointi?
Zero click -markkinointi tarkoittaa digimarkkinointia, joka ei tähtää klikkaukseen markkinoijan omalle sivustolle.

Hei Custobar-käyttäjä, aktivoi asiakkaasi lomakkeiden avulla
Uudet Custobar-lomakkeet, -popupit ja -bannerit mahdollistavat konversioiden ja asiakaskokemuksen parantamisen, uutiskirjerekisterin kasvattamisen, asiakasdatan rikastamisen kiinnostuksen kohteilla ja muilla tiedoilla sekä viestien entistä tarkemman kohdentamisen.

ChatGPT markkinoinnin ideageneraattorina: näin saat parempia ideoita
Usein ChatGPT:n tuottamat markkinointitekstit ovat kuin toistensa kopioita. Tehokas ideointiprompti kertoo sille yrityksestä, sen palveluista tai tuotteista ja asiakkaista.
Kiinnostuitko tästä aiheesta?
Soita meille 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake niin jatketaan juttua!