Tomi Halonen Hopkinsin toimitusjohtajaksi

Tomi Halonen

Hopkinsin toimitusjohtajana on aloittanut 2.11.2020 Tomi Halonen.

Aiemmin toimitusjohtajana toiminut Aki Abe siirtyy talousjohtajan tehtävään. Abe työskenteli toimitusjohtajana yrityksen perustamisesta lähtien vuodesta 2016.

Vauhdikas kasvu vaatii nykyaikaista johtamista

Hopkins on perustamisestaan lähtien kasvanut nopeasti ja pääsi vuoden 2020 alussa Deloitten Technology Fast 50 -kasvuyrityslistalle.

Halosen nimityksellä halutaan tukea sitä, että kasvu kulkee käsi kädessä henkilöstön hyvinvoinnin kanssa, kertoo hallituksen puheenjohtaja Arttu Raittila:

Tomi on sitoutunut vaalimaan ja kehittämään Hopkinsin ei-hierarkkista yrityskulttuuria. Haluamme ymmärtää ja huomioida erilaisuutta sekä pitää yllä psykologista turvallisuutta, jotta ihmiset uskaltavat olla turvallisesti eri mieltä. Yritys ei kehity ilman erilaisuutta ja erilaisia näkemyksiä.

Halonen kertoo johtamisfilosofiastaan näin:

Viisaus ei asu kulmahuoneessa, vaan koko tiimissä. Minun tehtäväni on luoda olosuhteita, jotka tukevat yksilön hyvinvointia ja kasvua, mahdollistavat hyvän kehityksen ja siten edesauttavat myös yhtiön menestystä.

Vanhan koiran uudet temput

56-vuotiaalla Halosella on kokemusta media- ja markkinointialan johtotehtävistä 90-luvulta lähtien.

Hän on työskennellyt toimitusjohtajana kuudessa tunnetussa alan yrityksessä. Näitä ovat olleet muun muassa Subtv, digimarkkinoinnin pioneeri Estime ja Radio Nova.

Viimeisin pesti Halosella oli mainostoimisto 358:ssa ennen hänen ryhtymistään valmennusyrittäjäksi Henko CxO Coachingissa.

Johdon valmentajana Halonen on täydentänyt modernin johtamisen osaamistaan muun muassa laajojen business coaching -opintojensa avulla. Oppimaansa ja kokemaansa hän hyödyntää vastedes myös Hopkinsin toimitusjohtajana.

Omilla lääkkeillä koronan yli

Hopkins selvisi koronakriisistä säikähdyksellä. Vaikka 23 % asiakkaista joutui laittamaan keväällä yhteistyön tauolle, Hopkins jatkoi rahallisia panostuksia omaan markkinointiinsa ja selvisi ilman lomautuksia. Syyskuussa rikkoutui kuukausittainen myyntiennätys ja lokakuussa myyntikate-ennätys.

Hopkins on syönyt perustamisestaan lähtien omia markkinointilääkkeitään. Kilpailijoihin verrattuna poikkeuksellisen laaja maksettu mainonta selittää osaltaan myös yhtiön nopeaa kasvua.

“On makeaa hypätä yhtiöön, joka on lähtökohtaisesti hyvässä kunnossa. Työni on tukea valmentavalla johtamisella hyvää vauhtia ja kehitystä myös tästä eteenpäin”, summaa Halonen.

Lue lisää:
Tomi Halonen kasvavan digitoimisto Hopkinsin johtoon: ”Kun nämä kolme asiaa toimivat, yleensä kaikki muukin toimii” (Markkinointi & Mainonta)

Artikkelit samasta aiheesta

Kiinnostuitko tästä aiheesta?

Soita meille 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake niin jatketaan juttua!