Hopkins Oy

Hopkins

  • Tiimi
  • Palvelut
    • Hakukoneoptimointi (SEO)
    • Hakusanamainonta (SEM/SEA)
    • Display-mainonta
      • Ohjelmallinen ostaminen
      • Natiivimainonta
      • Remarketing
      • Hyperlokaali mainonta
    • Somemainonta
      • Facebook-mainonta
      • Instagram-mainonta
      • LinkedIn-mainonta
      • Twitter-mainonta
      • YouTube-mainonta
      • VK-mainonta
    • Digitaalinen analytiikka
      • Google Analytics
      • Google Tag Manager
      • Piwik PRO
      • Matomo
      • Attribuutiomallinnus
    • Markkinoinnin automaatio
      • HubSpot
      • Markkinoinnin automaation auditointi
      • Markkinoinnin automaation kilpailutus
  • Kokemuksia
  • Koulutukset
    • Google Analytics -peruskurssi
    • Markkinoinnin automaation peruskurssi
    • Somemainonnan tehokurssi
    • Facebook-mainonnan tehokurssi
    • Näin menestyt hakukoneoptimoinnissa
    • Suurten sivustojen hakukoneoptimointi
    • Google Ads -koulutus
    • Sarjakortti koulutuksiin
  • Rekry
    • Digital Advertising Consultant
    • Marketing Automation Consultant
    • Senior Digital Analytics Consultant
  • Blogi
    • Analytiikka
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Konversio-optimointi
    • Mainonta
    • Markkinoinnin automaatio
    • Sosiaalinen media
  • Ota yhteyttä
  • In English
Etusivu » Artikkelit » Sisältömarkkinointi toimii vielä paremmin, kun mainostat sisältöjäsi

Sisältömarkkinointi toimii vielä paremmin, kun mainostat sisältöjäsi

3.4.2017 Mikko Piippo

”Hyvä sisältö löydetään kyllä.”

”Sisältömarkkinoijan ei tarvitse käyttää euroja mainostamiseen.”

Kaksi osatotuutta, joiden varaan sinun ei kannata laskea.

Myös sisältömarkkinointi tarvitsee mainontaa tuekseen.

Loistava sisältö löydetään – mutta liian hitaasti

Maailma on täynnä hyvää sisältöä, jota kukaan ei lue.

Siksi rima on nostettava korkeammalle: tarvitset ainutlaatuista, loistavaa ja kiinnostavaa sisältöä, joka herättää lukijan mielessä ajatuksia.

Mutta sekään ei vielä takaa, että sisältösi löydetään.

Jos otit hakukoneoptimoinnin huomioon, loistava sisältö todennäköisesti nousee aikanaan hakutulosten kärkeen. Mutta siihen saattaa kulua kuukausia.

Onko sinulla varaa odottaa kuukausia?

Lukijoiden odottaminen syö motivaatiota ja saa monen yritysblogin kuolemaan aivan liian nopeasti.

Sosiaalisen median orgaaninen näkyvyys heikkenee koko ajan

Sosiaalinen media on loistava kanava rakentaa blogille yleisöä.

B2B-yrityksille kaksi kanavaa käy muiden ylitse:

  • Facebook
  • LinkedIn.

Facebookissa tavoitat miljoonia suomalaisia, LinkedInissä satojatuhansia ammattilaisia.

Kumpikin kanava sopii erinomaisesti uusien yleisöjen tavoittamiseen.

Valitettavasti Facebookin ja LinkedInin orgaaninen (maksuton) näkyvyys heikkenee koko ajan. Harva yritys saa päivityksilleen minkäänlaista maksutonta näkyvyyttä – vaikka viestejä tuupattaisiin verkkoon joka päivä tai tunti.

Mitä siis on tehtävä? Eikö some enää toimi sisältöjen jakeluun?

Mainoseurot tuovat näkyvyyttä somessa

Kyllä some toimii edelleen mainiosti. Ansaitusta näkyvyydestä on kuitenkin siirryttävä ”pay to play” -maailmaan.

Siksi me mainostamme useimpia blogipostauksiamme.

Facebook, Google Display Network, LinkedIn ja AdWords-mainonta tuovat nopeasti uusia lukijoita blogiin.

Mainontaan kuluu euroja, joskus runsaastikin.

Mutta sama koskee myös blogin kirjoittamista: hyvän blogipostauksen kirjoittamiseen menee tunteja, joskus päivä tai pari.

Siihen verrattuna blogipostauksen mainostaminen on pieni investointi.

Julkaisemisen arvoinen sisältö on mainostamisen arvoista

Suosittelemme samaa myös sinulle.

Jos julkaiset blogia tai teet muuta sisältömarkkinointia, pidä huolta sisällön jakelusta.

Investoi jakeluun saman verran kuin mitä investoit sisällön tuottamiseen  – silloin saat sisällöstä kaiken irti!

Haluatko lisää ideoita sisällön markkinointiin? Ota yhteyttä meihin!

P.S. Katso seuraava avoin koulutus mainonnasta.

Mikko Piippo

Mikko on kansainvälisesti tunnettu Google Analytics -asiantuntija. GA:n lisäksi Mikko on innostunut datasta, matematiikasta ja tilastotieteestä. Ja tietenkin shakista.

Seuraava koulutus mainonnasta:
Somemainonnan tehokurssi

18.3.2021 · Verkkokoulutus
Kouluttajana Arttu Raittila

Arttu Raittila

Tutustu koulutukseen

Hopkins_logo-white-01

Hopkins on yksi Suomen suurimmista digitaalisen markkinoinnin toimistoista. Keskitymme siihen, mitä osaamme parhaiten: hakukone­optimointiin, digitaaliseen mainontaan, markkinoinnin automaatioon ja analytiikkaan. 

Hopkins Oy

  • Eerikinkatu 27, 5. krs
    00180 Helsinki
  • 020 788 8120
  • Ota yhteyttä

Tietoa meistä

  • Tiimi
  • Työpaikat
  • Hopkins mediassa
  • Tietosuojaseloste

Palvelut

  • Hakusanamainonta
  • Hakukoneoptimointi
  • Somemainonta
  • Display-mainonta
  • Digitaalinen analytiikka
  • Markkinoinnin automaatio
  • Koulutukset

Seuraa meitä

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Uutiskirje
  • Tietosuojaseloste

© Hopkins Oy