Hopkins Oy

Hopkins

  • Tiimi
  • Palvelut
    • Digitaalinen analytiikka
      • Google Analytics 4
      • Piwik PRO
      • Matomo
      • Google Tag Manager
      • Evästehallinta
      • Server-side tagging
      • BigQuery-tietovarasto
      • Analyysit
      • Attribuutiomallinnus
    • Markkinoinnin automaatio
      • HubSpot
        • HubSpot-käyttöönotto
        • Jatkuva HubSpot-kehitys
      • Custobar
      • Leadoo
      • Markkinoinnin automaation auditointi
      • Markkinoinnin automaation kilpailutus
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Display-mainonta
      • Ohjelmallinen ostaminen
      • Natiivimainonta
      • Remarketing
      • Hyperlokaali mainonta
    • Somemainonta
      • Facebook-mainonta
      • Instagram-mainonta
      • LinkedIn-mainonta
      • Twitter-mainonta
      • YouTube-mainonta
    • Videomainonta
    • Konversio-optimointi
    • International Growth -ohjelma
  • Kokemuksia
  • Koulutukset
    • Näin menestyt haku­kone­optimoinnissa 9.11.2023
    • Suurten sivustojen hakukone­optimointi 14.12.2023
    • Markkinoinnin automaatiojärjestelmän valinta – maksuton verkkokurssi
  • Ura Hopkinsilla
    • Työskentely ja kulttuuri
    • Tiimit ja tehtävät
    • Työpaikat
  • Blogi
    • Analytiikka
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Konversio-optimointi
    • Mainonta
    • Markkinoinnin automaatio
    • Sosiaalinen media
    • Arki Hopkinsilla
  • Ota yhteyttä
  • In English
Etusivu » Artikkelit » Henrik Sarjo: ”Täällä on todella miellyttävän oloista porukkaa”

Henrik Sarjo: ”Täällä on todella miellyttävän oloista porukkaa”

17.8.2023 Riku Penttilä

Henrik on Hopkinsin mainonnan tiimin tuoreimpia vahvistuksia. Jo jonkin aikaa markkinoinnin parissa työskennelleenä hän tunnisti hyvän aikaa sitten digimainonnan tärkeyden markkinoinnissa ja omalla urallaan. Tämä johti hänet uuteen suuntaan. Tuo tie toi Hopkinsille, jossa odotti lämmin vastaanotto.

Uralla edistyminen vaati digiymmärrystä

Kerro taustastasi ja kuinka päädyit tälle alalle.

Edellisessä työssäni pienessä ns. perinteisessä mainostoimistossa aloin kokea, että pitäisi ehkä tehdä jokin muutos ja löytää uusi suunta eteenpäin uralla. Pienessä mainostoimistossa tekemisen mahdollisuudet olivat rajallisempia, joten aloin katsella uusia mahdollisuuksia.

Hain alkuun mainostoimistotöitä, mutta pian kävi selväksi, että minun tulisi kasvattaa ymmärrystäni digitaalisesta markkinoinnista ja kartuttaa järjestelmäosaamista esimerkiksi Google Adsista tai HubSpotista.

Tämän havainnon myötä hain ja kaikeksi onneksi pääsin Sarasen koulutusohjelmaan, joka toi minut digimaailmaan ja Hopkinsille. Hopkins ei ennen tätä ollut tuttu, mutta hain tänne harjoitteluun kuultuani Saraselta paljon kehuja Hopkinsista ja esimerkiksi Hopkinsin pitämistä koulutuksista. Katsoin, että tuolla on osaavaa väkeä kasvuvaiheessa olevassa toimistossa. Ajattelin, että tämä on firma, jonne pitää hakea.

Katsoin, että tuolla on osaavaa väkeä.

Missä työskentelit ennen tätä?

Alun perin työskentelin kulttuuri- ja tapahtuma-alalla esimerkiksi avustajana teatterituotannoissa aina lavojen rakentamisesta teatterinäytösten markkinointiin. Erehdyin nuorempana ajattelemaan, että menemällä teatteriin töihin olisi parempi mahdollisuus päästä elokuvamaailmaan. Olin väärässä.

Päädyin työskentelemään tapahtuma-alalle ja olin mukana koordinoimassa tapahtumia viinimessuista venäläisten mobiilipelien tapahtumaan silloin, kun oltiin vielä itänaapurin kanssa väleissä. Yksi hienoimmista tapahtumista oli suurlähetystön tilaisuus, jossa oli Martti Ahtisaari puhumassa.

Tapahtuma-alalla Suomessa ei kuitenkaan ole oikein jatkuvuutta, joten vaihdoin alaa kaupallisempaan ja opiskelin Estonia Business Schoolissa. Sitten päädyin lopulta mainitsemaani mainostoimistoon.

Erittäin lämmin vastaanotto Hopkinsille

Millainen oli ensikokemuksesi Hopkinsista?

Vaikutelma oli erittäin positiivinen ja sain erittäin lämpimän vastaanoton. Jo ensimmäisellä haastattelukierroksella huomasin, että täällä on todella miellyttävän oloista porukkaa. Oli myös ilo huomata, että monet muutkin ovat käyneet saman polun harjoittelusta alkaen.

Sitten lähdettiinkin ihan täyttä häkää liikkeelle ja opiskeltavaa oli paljon. Huomaa kyllä, että tässä työssä on enemmän eri järjestelmiä ja käyttöliittymiä, jotka pitää hallita ja järjestelmien hallinta korostuu arvon tuottamisessa asiakkaalle. Hopkinsilla on kuitenkin hyvin osaavaa väkeä, jotka ovat auttaneet kehittymään tässä työssä.

Mikä on työssäsi Hopkinsilla parasta?

Kyllä täytyy sanoa, että se on työkaverit. Toitotan sitä, että työn on tärkeätä olla mielekästä ja hyvä jengi ympärillä on siinä olennaista.

Täällä pääsee kuitenkin myös kehittymään koko ajan. Työ ei ole monotonista, vaan koko ajan tulee uutta tietoja ja uusia tapoja toimia. Digitaalinen ympäristö etenkin on jatkuvassa muutoksessa, mikä tekee siitä mielenkiintoista. Työ on juuri sitä, mitä lähdin etsimään.

Pysy nälkäisenä

Mikä on mielestäsi tärkeintä onnistuneessa digimarkkinoinnissa?

Täytyy ymmärtää asiakkaan tarve ja pystyä toimimaan sen mukaan. Se on ehdottoman tärkeää, jotta voidaan kehittää paras mahdollinen ratkaisu sekä toteuttaa markkinointia tehokkaasti ja niin ettei kuluteta turhaan rahaa. Tällöin voidaan saada tehokasta näkyvyyttä suhteellisen pienelläkin budjetilla.

Täytyy ymmärtää asiakkaan tarve ja pystyä toimimaan sen mukaan. Se on ehdottoman tärkeää.

Entä mikä on tärkein asia, jonka olet oppinut Hopkinsilla?

Olen ainakin huomannut, kuinka arvokasta on yhdistää erilaisia vahvuuksia ja osaamisia. Hopkinsin jengi on todella erilaisista taustoista ja tehnyt monenlaisia töitä myös markkinoinnin ulkopuolella, joten heillä on paljon mielenkiintoisia näkökulmia ja heidän lähestymistapansa digimarkkinointiin on siksi erilainen kuin monissa muissa firmoissa.

Aiempaan työhöni verrattuna on myös korostunut tarve olla erityisen tarkka ja analyyttinen. Perinteisemmän markkinoinnin puolella oli vapaampaa brainstormia, mutta digitaalisessa markkinoinnissa pitää olla spesifimpi siinä mitä tekee.

Olet nyt päässyt itse tälle alalle sisään. Minkä yhden neuvon antaisit uudelle digitaalisen markkinoinnin tekijälle?

Opittavaa riittää ja paljon, mutta sitä täytyy vain ammentaa parhaansa mukaan. Kun sitä jatkaa, niin lopulta asiat kyllä oivaltaa ja huomaat, että tämä tuntuu omalta. Voit kehittyä hurjalla vauhdilla kunhan pysyt kyydissä mukana ja pysyt uteliaana.

Pysy nälkäisenä!

Riku Penttilä

Rikun alaa ovat erityisesti Google- ja somemainonta. Hän innostuu kokeiluista ja parempien ratkaisujen löytämisestä testaamisen avulla. Riku myös kirjoittaa mainoksiin napakat tekstisisällöt suomeksi ja englanniksi.

Hopkins_logo-white-01

Hopkins on yksi Suomen suurimmista digitaalisen markkinoinnin toimistoista. Keskitymme siihen, mitä osaamme parhaiten: hakukone­optimointiin, digitaaliseen mainontaan, markkinoinnin automaatioon ja analytiikkaan. 

Hopkins Oy

  • Eerikinkatu 27, 5. krs
    00180 Helsinki
  • 020 788 8120
  • Ota yhteyttä

Tietoa meistä

  • Tiimi
  • Työpaikat
  • Hopkins mediassa
  • Tietosuojaseloste

Palvelut

  • Hakusanamainonta
  • Hakukoneoptimointi
  • Somemainonta
  • Display-mainonta
  • Digitaalinen analytiikka
  • Markkinoinnin automaatio
  • Koulutukset

Seuraa meitä

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Uutiskirje
  • Tietosuojaselosteet

© Hopkins Oy