Hopkins Oy

Hopkins

  • Tiimi
  • Palvelut
    • Digitaalinen analytiikka
      • Analyysit
      • Google Analytics
      • Google Analytics 4
      • Google Tag Manager
      • Cookie consent
      • Server-side tagging
      • BigQuery-tietovarasto
      • Piwik PRO
      • Matomo
      • Attribuutiomallinnus
    • Markkinoinnin automaatio
      • HubSpot
        • HubSpot-käyttöönotto
      • Custobar
      • ActiveCampaign
      • Leadoo
      • Markkinoinnin automaation auditointi
      • Markkinoinnin automaation kilpailutus
      • Markkinoinnin automaation palvelu verkkokaupoille ja verkossa myyville yrityksille
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Display-mainonta
      • Ohjelmallinen ostaminen
      • Natiivimainonta
      • Remarketing
      • Hyperlokaali mainonta
    • Somemainonta
      • Facebook-mainonta
      • Instagram-mainonta
      • LinkedIn-mainonta
      • Twitter-mainonta
      • YouTube-mainonta
    • Konversio-optimointi
    • International Growth -ohjelma
  • Kokemuksia
  • Koulutukset
    • Google Ads -koulutus 11.5.2023
    • Markkinoinnin automaation peruskurssi 8.6.2023
    • Google Analytics 4 -peruskurssi 5.10.2023
    • Näin menestyt haku­kone­optimoinnissa 9.11.2023
    • Suurten sivustojen hakukone­optimointi 14.12.2023
    • Sarjakortti koulutuksiin
    • Markkinoinnin automaatiojärjestelmän valinta – maksuton verkkokurssi
  • Rekry
    • Marketing Automation Consultant (Ecommerce)
  • Blogi
    • Analytiikka
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Konversio-optimointi
    • Mainonta
    • Markkinoinnin automaatio
    • Sosiaalinen media
  • Ota yhteyttä
  • In English

HubSpot-käyttöönotto palveluna

HubSpot on yksi Suomen suosituimmista järjestelmistä markkinoinnin ja myynnin automaatioon. Autamme HubSpotin käyttöönotossa – ensimmäisistä pohdinnoista maaliin saakka.

4 asiaa, jotka kannattaa huomioida HubSpotin käyttöönotossa

Käytännön oppeja HubSpot-käyttöönotoista
1 KÄYTTÄJIEN TARPEET YKKÖSSIJALLE 

Teknologia on hyvä renki. Kun käyttäjien tarpeet pidetään jatkuvasti ykkössijalla, teknologia tekee sitä mitä sen kuuluukin: palvelee käyttäjiään.

Käytännössä tämä tarkoittaa, että meiltä et saa määrämittaan pätkittyä HubSpot-toteutusta, vaan haluamme ensin ymmärtää, miten markkinointinne ja myyntinne toimii nyt ja mitä tavoitteita teillä on tulevaisuudelle.

Tuomme pöytään oman osaamisemme, ja näistä syntyvät yhdessä teille sopivimmat toimintatavat.

2 MYYNNIN JA MARKKINOINNIN YHTEISPELI

HubSpot tukee erinomaisesti mm. liidien keräämistä, validointia, nurturointia, pisteytystä ja välitystä myynnille.

Usein yhteisiä toimintatapoja on tarvetta kehittää käyttöönoton yhteydessä tai heti sen jälkeen.

Autamme yhteispelin luomisessa riippumatta siitä käyttääkö myyntisi HubSpotia vai toista CRM-järjestelmää. Meillä on mittavasti kokemusta markkinoinnin ja myynnin yhteispelistä niin teknisellä kuin käytännön arjen tasolla.

3 DATAN LAATU 

Monesti pelkkä datan migraatio HubSpotiin ei riitä, vaan markkinointirekisteriä tai asiakasdataa pitää siivota ja yhtenäistää.

Autamme tarvittaessa aktivointiohjelman suunnittelussa, rekisterien validoinnissa ja datan määrämuotoistamisessa ennen HubSpotiin tuomista.

Timanttia sisään, timanttia ulos.

Meillä on kokemusta myös tilanteista, joissa aloitamme syystä tai toisesta datan keräämisen HubSpotiin aivan alusta saakka.

4 SKAALAUTUVAT RATKAISUT

Laadukas käyttöönotto tarkoittaa vähemmän työtä myöhemmin.

Olemme törmänneet lukuisia kertoja HubSpot-toteutuksiin, jotka ovat olleet nopeita pystyttää, mutta myöhemmin työllistävät, vaikeuttavat muutosten tekemistä tai aiheuttavat sekavuutta – mikäs nyt olikaan se oikea versio tästä pohjasta?

Otamme skaalautuvuuden huomioon esim. sähköpostipohjissa, lomakkeissa, myyjien automaatioissa ja nimeämiskäytännöissä. Tarjoilemme parhaat käytännöt heti alkuun, jotta käyttöönottoa ei tarvitse korjailla myöhemmin.

Ota yhteyttä

Hopkinsin toimintatapa HubSpot-käyttöönotossa

  • Autamme ymmärtämään, onko HubSpot oikea työkalu liiketoimintatavoitteidesi edistämiseen.
  • Kanssasi työskentelee nimetty tiimi, jolla on useiden vuosien kokemus HubSpotista.
  • Käyttöönottoprojektissa otamme HubSpotin käyttöön sovitussa laajuudessa.
  • Käyttöönoton jälkeen jatkamme kumppaninasi ja autamme kehittämään yhä toimivamman koneiston, joka tuo jatkuvasti lisää liikevaihtoa.
  • Omistat HubSpotin ja muut lisenssit aina itse, emmekä sido sinua pitkiin sopimuksiin. Luotamme siihen, että haluat jatkaa yhteistyötämme tulosten takia.

HubSpotin kehittämisen elinkaari

Olemme nähneet kerta toisensa jälkeen, että pelkkä käyttöönottoprojekti ei riitä kunnianhimoisten liiketoimintatavoitteiden saavuttamiseen. Käyttöönoton jälkeen HubSpot on valmis käytettäväksi ja todellinen myynnin ja markkinoinnin kehitys voi alkaa.

Mikäli haluat saada HubSpotista kaiken irti, tulee kiinnittää huomiota kaikkiin elinkaaren vaiheisiin:

Automaation hyödyntämisen elinkaari
1. ALUSTAN VALINTA

Onko HubSpot paras valinta tukemaan liiketoimintaasi, tavoitteitasi ja tiimiäsi?

Varmistetaan tulevaisuuden kannalta fiksu päätös ja vältetään kalliit harharetket.

2. KÄYTTÖÖNOTTO

Otamme käyttöön HubSpotin tekniset kyvykkyydet, koulutamme käyttäjäsi ja teemme yhteisen roll-outin.

Käyttöönoton jälkeen uusi työkalu on valmis käytettäväksi, mutta se ei yleensä vielä edistä liiketoimintaa halutussa laajuudessa.

3. JATKUVA KEHITYS

Otamme käyttöön uusia toimenpiteitä, testaamme ja optimoimme olemassa olevia automaatioita, sisältöjä, pisteytyksiä ja muita aktiviteetteja.

Tämän vaiheen tavoitteena on saada irti mahdollisimman paljon liiketoimintahyötyä jo tehdystä teknologiainvestoinnista.

Miksi valita Hopkins markkinoinnin automaation kumppaniksi?

Markkinoinnin automaatio vaatii yleisesti ottaen liikennettä ja mainontaa toimiakseen. Ilman sivustovierailijoita tai asiakkaita on turha odottaa tuloksia myöskään markkinoinnin automaatiojärjestelmältä.

Meillä et jää pulaan markkinoinnin automaation kanssa, sillä keskitymme Hopkinsilla siihen, minkä osaamme parhaiten: digimarkkinointiin, joka tuo lisää myyntiä.

Meidän kauttamme saat kaikki digimarkkinoinnin palvelut markkinoinnin automaation tueksi. Näin voimme optimoida koko putkea liikenteestä liidiksi, siitä asiakkaaksi ja sen jälkeen asiakkaan pitämiseen ja asiakkuuden arvon kasvattamiseen.

Kokonaisvaltaisuus

Emme tee pelkkiä tekki-projekteja, vaan ymmärrämme ja optimoimme liiketoimintatavoitteidesi mukaista kokonaisuutta.

Tehot irti

Jatkuvan kehittämisen mallilla saat kaikki tehot irti jo tehdystä järjestelmähankinnasta. Ota tallissasi kököttävä Ferrari todelliseen käyttöön.

Datalähtöinen lähestyminen

Perustamme ehdotuksemme dataan aina kun mahdollista. Silloin kun toimintasi on pienimuotoista tai dataa ei vielä ole, käytämme hyväksi kokemustamme ja parhaita käytäntöjä. Testaamme ahkerasti.

Läpinäkyvyys

Kerromme avoimesti havainnoistamme ja ehdotamme proaktiivisesti uutta. Dokumentoimme tärkeimmät toimintamallit ja päätökset, jotta osaaminen ei jää ainoastaan asiantuntijoidemme pääkoppaan.

Ota yhteyttä

Asiakkaiden kokemuksia HubSpot-yhteistyöstä

“Hopkins helped us replace our previous Marketing Automation software with Hubspot in the spring of 2018. The implementation went very smoothly, and we were up and running with no major snags.

Hopkins also helped us when we integrated our MS Dynamics 365 CRM with HubSpot last year.

The support during the implementation projects was very hands-on, which enabled us to learn by doing and acquire the skills we need to run things ourselves, while still having an expert on hand to guide us through the more intricate parts of the process.

Since the HubSpot implementation project, we have also regularly received feedback, analysis, and suggestions for further MA development, such as setting up chat bots or making use of the meetings tool. This has enabled us to find new ways to connect with our customers.”

– Aura Suviranta, Bilot Oyj

NOSH hankki näkemystä markkinoinnin automaation kehittämiseen

Vaatevalmistaja NOSH oli ottanut vastikään käyttöönsä uuden markkinoinnin automaation alustan ja tahtoi tietää, mitä markkinoinnin automaation toimenpiteitä kannattaa toteuttaa ja missä prioriteettijärjestyksessä.

Lue lisää »

Best Caravan laittoi vauhtia markkinoinnin automaation kehitykseen

Vuoden 2021 alussa Best Caravan oli jo pitkällä HubSpotin hyödyntämisessä. HubSpot oli käytössä myyntiprosessin hallinnassa, huollon varauksissa, ja myös säännöllisten markkinointiviestien lähettäminen sujui työkalun kautta. Automatisoitujen hoitomallien ja liidiprosessin kehittäminen

Lue lisää »

Viherpeukalot vei markkinoinnin automaation seuraavalle tasolle

Viherpeukalot halusi selvittää, miten paljon lisää liikevaihtoa voitaisiin saada aikaan yksinkertaisilla markkinoinnin automaation toimenpiteillä.

Lue lisää »

Kotipizza kasvatti kanta-asiakkaiden määrää ja ostofrekvenssiä automaatioiden avulla

Esimerkiksi yli 30 % viestin saaneista ostajista liittyy kanta-asiakasohjelmaan ja hiipumisvaarassa olevien asiakkaiden automaatioissa ollaan ylletty yli 10 % konversiolukemiin.

Lue lisää »

Bilot sai 340 % enemmän liidejä soveltamalla asiakaspolkuajattelua

Bilot Oyj on pörssilistattu IT-yritys ja mm. johtava SAP- ja Microsoft-ratkaisujen toimittaja Suomessa, Ruotsissa ja Puolassa.

Lue lisää »

Yleisimmät syyt ottaa HubSpot käyttöön

Miksi HubSpot on Suomen suosituimpia markkinoinnin ja myynnin työkaluja?
KÄYTTÄJIEN RAKASTAMA 

Vaikeasti käytettävien ja kankeiden työkalujen aika on ohi. HubSpotia oppii käyttämään kuka vain tiimistäsi, ja sen avulla päivittäinen työ sujuu helposti.

Helppokäyttöisyyden ansiosta HubSpotia oikeasti käytetään, eikä se jää pölyttymään epäonnisten teknologiainvestointien hautausmaalle.

Silloin et myöskään tarvitse teknistä tukea tai syväosaajaa jokaisen rutiinitoimenpiteen toteuttamiseen.

MYYNNIN JA MARKKINOINNIN YHTEINEN ALUSTA

HubSpot toimii sekä myyjän että markkinoijan työkaluna. Kun molemmat työskentelevät saman asiakasdatan päällä, lopputuloksena on sujuva asiakaskokemus minimimäärällä teknistä integraatio- ja määrittelytyötä.

Monet asiakkaistamme käyttävät markkinointiin HubSpotia ja myyntiin erillistä CRM-järjestelmää, mikä on meille myös todella ok: emme pakkomyy sinulle HubSpotin iloja.

INBOUND-MARKKINOINNIN TYÖHEVONEN

HubSpot on rakennettu tukemaan inbound-markkinointia. Mikäli tuotteidesi tai palveluidesi ostaminen sisältää harkintaa ja myyjän kanssa kommunikointia, HubSpot on todennäköisesti vahva ehdokas työkaluksesi.

HubSpot tukee erinomaisesti mm. skaalautuvaa sisältömarkkinointia, liidien keräämistä, validointia, nurturointia, pisteytystä ja välitystä myynnille.

 

Ota yhteyttä

Kiinnostaako HubSpot? Haluatko saada enemmän liidejä tai tehdä parempaa asiakkuusmarkkinointia?

Soita 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake ja kerro, kuinka voimme auttaa sinua!

Etsitkö jotain muuta?

Tutustu kaikkiin markkinoinnin automaation palveluihimme.
Hopkins_logo-white-01

Hopkins on yksi Suomen suurimmista digitaalisen markkinoinnin toimistoista. Keskitymme siihen, mitä osaamme parhaiten: hakukone­optimointiin, digitaaliseen mainontaan, markkinoinnin automaatioon ja analytiikkaan. 

Hopkins Oy

  • Eerikinkatu 27, 5. krs
    00180 Helsinki
  • 020 788 8120
  • Ota yhteyttä

Tietoa meistä

  • Tiimi
  • Työpaikat
  • Hopkins mediassa
  • Tietosuojaseloste

Palvelut

  • Hakusanamainonta
  • Hakukoneoptimointi
  • Somemainonta
  • Display-mainonta
  • Digitaalinen analytiikka
  • Markkinoinnin automaatio
  • Koulutukset

Seuraa meitä

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Uutiskirje
  • Tietosuojaselosteet

© Hopkins Oy