HubSpot-käyttöönotto palveluna
HubSpot on yksi Suomen suosituimmista järjestelmistä markkinoinnin ja myynnin automaatioon. Autamme HubSpotin käyttöönotossa – ensimmäisistä pohdinnoista maaliin saakka.
4 asiaa, jotka kannattaa huomioida HubSpotin käyttöönotossa
Käytännön oppeja HubSpot-käyttöönotoista
1 KÄYTTÄJIEN TARPEET YKKÖSSIJALLE
Teknologia on hyvä renki. Kun käyttäjien tarpeet pidetään jatkuvasti ykkössijalla, teknologia tekee sitä mitä sen kuuluukin: palvelee käyttäjiään.
Käytännössä tämä tarkoittaa, että meiltä et saa määrämittaan pätkittyä HubSpot-toteutusta, vaan haluamme ensin ymmärtää, miten markkinointinne ja myyntinne toimii nyt ja mitä tavoitteita teillä on tulevaisuudelle.
Tuomme pöytään oman osaamisemme, ja näistä syntyvät yhdessä teille sopivimmat toimintatavat.
2 MYYNNIN JA MARKKINOINNIN YHTEISPELI
HubSpot tukee erinomaisesti mm. liidien keräämistä, validointia, nurturointia, pisteytystä ja välitystä myynnille.
Usein yhteisiä toimintatapoja on tarvetta kehittää käyttöönoton yhteydessä tai heti sen jälkeen.
Autamme yhteispelin luomisessa riippumatta siitä käyttääkö myyntisi HubSpotia vai toista CRM-järjestelmää. Meillä on mittavasti kokemusta markkinoinnin ja myynnin yhteispelistä niin teknisellä kuin käytännön arjen tasolla.
3 DATAN LAATU
Monesti pelkkä datan migraatio HubSpotiin ei riitä, vaan markkinointirekisteriä tai asiakasdataa pitää siivota ja yhtenäistää.
Autamme tarvittaessa aktivointiohjelman suunnittelussa, rekisterien validoinnissa ja datan määrämuotoistamisessa ennen HubSpotiin tuomista.
Timanttia sisään, timanttia ulos.
Meillä on kokemusta myös tilanteista, joissa aloitamme syystä tai toisesta datan keräämisen HubSpotiin aivan alusta saakka.
4 SKAALAUTUVAT RATKAISUT
Laadukas käyttöönotto tarkoittaa vähemmän työtä myöhemmin.
Olemme törmänneet lukuisia kertoja HubSpot-toteutuksiin, jotka ovat olleet nopeita pystyttää, mutta myöhemmin työllistävät, vaikeuttavat muutosten tekemistä tai aiheuttavat sekavuutta – mikäs nyt olikaan se oikea versio tästä pohjasta?
Otamme skaalautuvuuden huomioon esim. sähköpostipohjissa, lomakkeissa, myyjien automaatioissa ja nimeämiskäytännöissä. Tarjoilemme parhaat käytännöt heti alkuun, jotta käyttöönottoa ei tarvitse korjailla myöhemmin.
Hopkinsin toimintatapa HubSpot-käyttöönotossa
- Autamme ymmärtämään, onko HubSpot oikea työkalu liiketoimintatavoitteidesi edistämiseen.
- Kanssasi työskentelee nimetty tiimi, jolla on useiden vuosien kokemus HubSpotista.
- Käyttöönottoprojektissa otamme HubSpotin käyttöön sovitussa laajuudessa.
- Käyttöönoton jälkeen jatkamme kumppaninasi ja autamme kehittämään yhä toimivamman koneiston, joka tuo jatkuvasti lisää liikevaihtoa.
- Omistat HubSpotin ja muut lisenssit aina itse, emmekä sido sinua pitkiin sopimuksiin. Luotamme siihen, että haluat jatkaa yhteistyötämme tulosten takia.
HubSpotin kehittämisen elinkaari
Olemme nähneet kerta toisensa jälkeen, että pelkkä käyttöönottoprojekti ei riitä kunnianhimoisten liiketoimintatavoitteiden saavuttamiseen.

1. ALUSTAN VALINTA
Onko HubSpot paras valinta tukemaan liiketoimintaasi, tavoitteitasi ja tiimiäsi?
Varmistetaan tulevaisuuden kannalta fiksu päätös ja vältetään kalliit harharetket.
2. KÄYTTÖÖNOTTO
Otamme käyttöön HubSpotin tekniset kyvykkyydet, koulutamme käyttäjäsi ja teemme yhteisen roll-outin.
Käyttöönoton jälkeen uusi työkalu on valmis käytettäväksi, mutta se ei yleensä vielä edistä liiketoimintaa halutussa laajuudessa.
3. JATKUVA KEHITYS
Otamme käyttöön uusia toimenpiteitä, testaamme ja optimoimme olemassa olevia automaatioita, sisältöjä, pisteytyksiä ja muita aktiviteetteja.
Tämän vaiheen tavoitteena on saada irti mahdollisimman paljon liiketoimintahyötyä jo tehdystä teknologiainvestoinnista.
Miksi valita Hopkins markkinoinnin automaation kumppaniksi?
Markkinoinnin automaatio vaatii yleisesti ottaen liikennettä ja mainontaa toimiakseen. Ilman sivustovierailijoita tai asiakkaita on turha odottaa tuloksia myöskään markkinoinnin automaatiojärjestelmältä.
Meillä et jää pulaan markkinoinnin automaation kanssa, sillä keskitymme Hopkinsilla siihen, minkä osaamme parhaiten: digimarkkinointiin, joka tuo lisää myyntiä.
Meidän kauttamme saat kaikki digimarkkinoinnin palvelut markkinoinnin automaation tueksi. Näin voimme optimoida koko putkea liikenteestä liidiksi, siitä asiakkaaksi ja sen jälkeen asiakkaan pitämiseen ja asiakkuuden arvon kasvattamiseen.
Kokonaisvaltaisuus
Emme tee pelkkiä tekki-projekteja, vaan ymmärrämme ja optimoimme liiketoimintatavoitteidesi mukaista kokonaisuutta.
Tehot irti
Jatkuvan kehittämisen mallilla saat kaikki tehot irti jo tehdystä järjestelmähankinnasta. Ota tallissasi kököttävä Ferrari todelliseen käyttöön.
Datalähtöinen lähestyminen
Perustamme ehdotuksemme dataan aina kun mahdollista. Silloin kun toimintasi on pienimuotoista tai dataa ei vielä ole, käytämme hyväksi kokemustamme ja parhaita käytäntöjä. Testaamme ahkerasti.
Läpinäkyvyys
Kerromme avoimesti havainnoistamme ja ehdotamme proaktiivisesti uutta. Dokumentoimme tärkeimmät toimintamallit ja päätökset, jotta osaaminen ei jää ainoastaan asiantuntijoidemme pääkoppaan.
Yleisimmät syyt ottaa HubSpot käyttöön
Miksi HubSpot on Suomen suosituimpia markkinoinnin ja myynnin työkaluja?
KÄYTTÄJIEN RAKASTAMA
Vaikeasti käytettävien ja kankeiden työkalujen aika on ohi. HubSpotia oppii käyttämään kuka vain tiimistäsi, ja sen avulla päivittäinen työ sujuu helposti.
Helppokäyttöisyyden ansiosta HubSpotia oikeasti käytetään, eikä se jää pölyttymään epäonnisten teknologiainvestointien hautausmaalle.
Silloin et myöskään tarvitse teknistä tukea tai syväosaajaa jokaisen rutiinitoimenpiteen toteuttamiseen.
MYYNNIN JA MARKKINOINNIN YHTEINEN ALUSTA
HubSpot voi toimia niin myyjän, markkinoijan kuin asiakaspalvelijan työkaluna. Kun kaikki työskentelevät saman asiakasdatan päällä, lopputuloksena on sujuva asiakaskokemus minimimäärällä teknistä integraatio- ja määrittelytyötä.
Monet asiakkaistamme käyttävät markkinointiin HubSpotia ja myyntiin erillistä CRM-järjestelmää, mikä on meille myös todella ok: emme pakkomyy sinulle HubSpotin iloja.
INBOUND-MARKKINOINNIN TYÖHEVONEN
HubSpot on rakennettu tukemaan inbound-markkinointia. Mikäli tuotteidesi tai palveluidesi ostaminen sisältää harkintaa ja myyjän kanssa kommunikointia, HubSpot on todennäköisesti vahva ehdokas työkaluksesi.
HubSpot tukee erinomaisesti mm. skaalautuvaa sisältömarkkinointia, liidien keräämistä, validointia, nurturointia, pisteytystä ja välitystä myynnille.

NOSH hankki näkemystä markkinoinnin automaation kehittämiseen
Vaatevalmistaja NOSH oli ottanut vastikään käyttöönsä uuden markkinoinnin automaation alustan ja tahtoi tietää, mitä markkinoinnin automaation toimenpiteitä kannattaa toteuttaa ja missä prioriteettijärjestyksessä.

Best Caravan laittoi vauhtia markkinoinnin automaation kehitykseen
Vuoden 2021 alussa Best Caravan oli jo pitkällä HubSpotin hyödyntämisessä. HubSpot oli käytössä myyntiprosessin hallinnassa, huollon varauksissa, ja myös säännöllisten markkinointiviestien lähettäminen sujui työkalun kautta. Automatisoitujen hoitomallien ja liidiprosessin kehittäminen

Viherpeukalot vei markkinoinnin automaation seuraavalle tasolle
Viherpeukalot halusi selvittää, miten paljon lisää liikevaihtoa voitaisiin saada aikaan yksinkertaisilla markkinoinnin automaation toimenpiteillä.

Kotipizza kasvatti kanta-asiakkaiden määrää ja ostofrekvenssiä automaatioiden avulla
Esimerkiksi yli 30 % viestin saaneista ostajista liittyy kanta-asiakasohjelmaan ja hiipumisvaarassa olevien asiakkaiden automaatioissa ollaan ylletty yli 10 % konversiolukemiin.

Bilot sai 340 % enemmän liidejä soveltamalla asiakaspolkuajattelua
Bilot Oyj on pörssilistattu IT-yritys ja mm. johtava SAP- ja Microsoft-ratkaisujen toimittaja Suomessa, Ruotsissa ja Puolassa.
Ota yhteyttä
Kiinnostaako HubSpot? Haluatko saada enemmän liidejä tai tehdä parempaa asiakkuusmarkkinointia?
Soita 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake ja kerro, kuinka voimme auttaa sinua!