Facebook-mainonnan tehokurssi
1 pv
Hopkinsin toimisto Kampissa tai etänä
Kouluttajana Arttu Raittila

Yli kaksi miljoonaa suomalaista käyttää Facebookia joka päivä. Instagram tulee somepalveluiden suosiojärjestyksessä heti sen jälkeen.
Molempiin saat tehtyä mainontaa saman mainosjärjestelmän kautta.
Vain 1-6 % Facebook-sivun tykkääjistä näkee sen postaukset. Tarvitset maksettua mainontaa, jotta tavoitat kohderyhmäsi.
Tule mukavaan kokopäivän koulutukseen Kamppiin ja nosta osaamistasi Meta-mainonnassa (Facebook ja Instagram). Koulutuksella ei ole lähtötasovaatimuksia.
Tämä koulutus on sinua varten, jos:
Teet Facebook-mainontaa itse tai ostat sitä kumppanilta, ja
- haluaisit selkeästi enemmän mitattavia bisnestuloksia (myyntiä, työhakemuksia, osallistujia tapahtumiisi…)
- pidät tärkeänä, että mainoksesi näkyvät mahdollisimman oikealle yleisölle (jottei budjettisi uppoa “himoklikkaajiin” tai muulla tavoin vääränlaiseen yleisöön)
- haluat varmistua, että käytät kussakin tapauksessa oikeaa kampanjatavoitetta ja mainosmuotoa (jottei budjettisi tärväänny heti alkuunsa)
- olet kiinnostunut mittaamaan mainonnan vaikutusta, oikein valituilla mittareilla.
Miten hyödyt koulutuksesta?
- Opit välttämään tyypilliset virheet kohdennuksessa ja kampanjatavoitteissa (Facebook voi olla petollinen tässä!).
- Näet esimerkkien kautta, kuinka kohdennuksia rakennetaan Facebookin mainosjärjestelmässä (ja miten ne kannattaa valita).
- Osaat tavoittaa sivustosi kävijät ja mainoksiisi reagoineet uudelleen remarketing-mainonnalla (luot lisää kosketuksia, jotka lopulta johtavat tuloksiin).
- Tiedät mitä video- ja kuvakokoja tarvitset erityyppisiin mainoksiin Facebookissa ja Instagramissa (saat näistä kätevän erillisen muistilistan).
- Osaat mitata tuloksia paitsi Facebookin omalla seurannalla niin myös puolueettomalla Google Analyticsilla (moni missaa jälkimmäisen ja sekoittaa Analytics-tilastonsa pahasti).
- Ymmärrät Facebookin roolin isommassa kuvassa ja osaat suunnitella toimivia kokonaisuuksia (eri keinojen yhteisvaikutuksella saat parhaat tulokset).
- Kuulet käytännön esimerkkejä, millaisella mainonnalla on saatu tuloksia aikaan eri tarkoituksissa.
Kouluttaja digimarkkinoinnin huipulta
Kouluttajasi Arttu Raittila tunnetaan yleisesti yhtenä Suomen kokeneimmista digimarkkinoinnin osaajista.
Artulla on pitkä kokemus Facebook-mainonnasta mm. näillä aloilla:
- verkkokaupat
- rekrytointi
- B2B-palvelut
- liikunta ja hyvinvointi
- digituotteiden myynti
- autonvuokraus
- remontointi
- vakuutusyhtiöt
- ICT-yritykset.
Jo yli tuhat suomalaista markkinoinnin ammattilaista on käynyt Artun koulutuksissa oppimassa käytännön digimarkkinointia.
Artulla on poikkeuksellisen paksu digimarkkinoinnin työkalupakki, josta hän ammentaa mielellään yleisölleen mitä häneltä vain keksitään kysyä. Älä siis jätä tilaisuutta väliin!
Ohjelma
8.30–9.00 Aamiainen
9.00–9.30 Facebook-mainonta osana toimivaa markkinoinnin palettia
- Maksuton vs. maksettu näkyvyys.
- Mikä rooli mainonnalla on toimivassa ”markkinointikoneessa” – ja mitä muuta tarvitaan sen rinnalle.
- Kuinka huomioit mainonnan sisältömarkkinoinnissa ja sisällön suunnittelussa.
- Yleiset virheet ja väärinymmärrykset mainonnassa (kuten Mainosta julkaisua -napin käyttö, tykkäyskampanjat jne.).
9.30–10.30 Mainosjärjestelmä, sen käyttöliittymä ja kampanjatyypit
- Oikeuksien jakaminen tietoturvallisesti Business Managerilla.
- Mainosten hallinnan käyttö.
- Kampanjatyypit ja oikean kampanjatavoitteen valinta.
- Mainostilin rakenne ja parhaat käytännöt.
- Muutoshistoria (mitä tilillä on tehty?).
10.30–10.45 Tauko ja keskustelua
10.45–12.00 Mainosjoukon kohdentaminen
- Eri kohdennustavat ja mitä niiden suhteen kannattaa huomioida.
- Kohdennuksen rakentaminen ja tallentaminen myöhempää käyttöä varten (huima ajansäästö).
- Miten kohdennustavat kannattaa valita ja yhdistellä keskenään (tässä ollaan helposti liian löysiä tai liian tiukkoja).
- Postauksen buustaus – kuinka teet sen oikein.
12.00–13.00 Lounastauko
13.00–13.30 Hyvän Facebook-mainoksen anatomia
- Mainoksen luominen käyttöliittymässä.
- Eri mainostyypit, kuten kuva-, video-, karuselli- ja diaesitysmainos.
- Tarjouskoodin sisältävät mainokset (lisää tehoa alekampanjoihin).
- Liidimainokset (kerää yhteystiedot suoraan Facebookista).
- Dynaaminen luova sisältö (anna Facebookin yhdistellä kuvia ja tekstiä ja löytää parhaat yhdistelmät).
- Facebook-mainonnan automatisointi.
13.30–14.00 Uudelleenmarkkinointi ja yleisöjen rakentaminen
- Erityyppisten remarketing-yleisöjen rakentaminen käytännössä.
- Samankaltaisuuten perustuvat eli ns. lookalike-yleisöt.
- Dynaaminen uudelleenmarkkinointi (eli katsottujen tuotteiden mainonta).
- Millaisia kampanjatavoitteita ja mainoksia kannattaa käyttää uudelleenmarkkinoinnissa?
14.00–14.30 Instagram-mainonta
- Kuinka Instagram-mainontaa toteutetaan Facebookin mainosjärjestelmän käyttöliittymässä?
- Instagram-mainonnan parhaat käytännöt.
14.30–14.45 Tauko ja keskustelua
14.45–15.30 Tulosten mittaus ja mainonnan optimointi
- Miten Facebookin seurantapikseli toimii ja asennetaan?
- Mukautettujen konversioiden asettaminen.
- Kuinka tulostiedot saa näkyville käyttöliittymässä?
- Facebook-mainonnan mittaus Google Analyticsilla (mitä pitää aina muistaa tehdä, kun mainoksessa on linkki sivustolle).
- Kuinka tulostietoa käytetään mainonnan optimointiin?
Koulutuspaikka ja tarjoilut
Radisson Blu Royal
Runeberginkatu 2, Helsinki
(Kampin metroaseman vieressä)
Runsaat tarjoilut sisältyvät koulutuksen hintaan:
- Aamiainen (kahvia, teetä, suolainen kahvileipä, tuorepuuroa, hedelmiä ja mehua)
- Laadukas ja monipuolinen lounasbuffet hotellin omassa ravintolassa
- Iltapäivän kahvitarjoilu (makeaa kahvileipää, smoothie tai power shot, hedelmiä ja tummaa suklaata)
- Koko päivän ajan tarjolla erikoiskahveja ja pientä naposteltavaa.
Koulutuksen hinta
690 €/hlö + alv 24 %
Hinta sisältää täyteen pakattujen koulutussessioiden lisäksi kaikki päivän tarjoilut.
Etu uutiskirjeen tilaajille
Hopkinsin uutiskirjeen tilaajana saat aina kaikista koulutuksistamme 10 % alennuksen.
Alennettu ryhmähinta
Alennettu ryhmähinta 590 €/hlö + alv 24 %, kun samasta organisaatiosta osallistuu vähintään kaksi henkilöä. Ryhmähintaa ja Hopkinsin uutiskirjealennusta ei ole mahdollista yhdistää.
Maksutavat
Verkkolasku, verkkopankki, luottokortti, yrityslasku (Collector) ja viitesiirto. Voit maksaa heti Checkout Finlandin välityksellä tai myöhemmin verkkolaskulla (valitse maksutapa lomakkeella).
Peruutusehdot
Voit tehdä maksuttoman peruutuksen viimeistään 14 päivää ennen koulutusta. Sen jälkeen tehdystä peruutuksesta veloitamme 50 % koulutuksen hinnasta, koska siitä koituu meille lisäkustannuksia. Voitte vapaasti vaihtaa osallistujaa saman organisaation sisällä aina koulutuspäivään saakka.