Google Tag Manager -peruskurssi
1 pv
Radisson Blu Royal, Helsinki
Kouluttajana Mikko Piippo
Haluatko enemmän irti analytiikasta ja digimainonnasta? Silloin tarvitset GTM-osaamista!
Kerää hyödyt fiksummasta analytiikka-asennuksesta!
Tule nyt kokopäivän koulutukseen ja opi ymmärtämään Google Tag Manageria tavalla, josta on oikeasti hyötyä. Tämän koulutuksen jälkeen ymmärrät, miten Tag Manageria kannattaa käyttää ja saat siten enemmän irti Google Analyticsista!
Päivän jälkeen osaat:
- toteuttaa Google Analytics -asennuksen itse
- lisätä Google Ads -pikselin sivustolle
- ottaa käyttöön Facebookin seurantapikselin
Osallistuminen ei edellytä erityistä lähtötasoa puoleltasi.
Kouluttaja digimarkkinoinnin huipulta
Kouluttajasi Mikko Piippo tunnetaan kansainvälisesti Google Tag Manager ja Google Analytics -asiantuntijana. Mikko oli yksi Melbournen ja Sydneyn analytiikkakonferenssin (2016) sekä MeasureCampin (Lontoo 2017) puhujista. Hän on sertifioitu Google Analytics -osaaja (GAIQ 2011-) ja kokenut kouluttaja.
Google Tag Manager on työkalu, jonka avulla voit helposti asentaa useimmat Google Analyticsin, eri mainosjärjestelmien ja muiden ohjelmistojen vaatimat seurantatägit verkkosivustolle.
Esimerkki päivän ohjelmasta
08.30 – 09.00 Aamiainen
09.00 – 09.30 Google Tag Manager
Mikä Google Tag Manager on, miten se eroaa Google Analyticsista, mitkä sen hyödyt ovat ja miksi useimpien sivustojen analytiikka kannattaa toteuttaa GTM:n avulla. Miten GTM asennetaan?
09.30 – 10.30 Tägit, triggerit ja muuttujat
Minkälaisia seurantakoodeja GTM tukee suoraan, minkälaiset ehdot voivat käynnistää niitä ja minkälaisia työtä helpottavia muuttujia GTM:ssä voi käyttää.
10.30 – 10.45 Tauko ja keskustelua
10.45 – 11.30 Google Analyticsin perusasennus GTM:n kautta
Lisätään sivustolle Google Analyticsin seurantakoodi, sekä tapahtumat sivun vierityksen ja videoiden seurantaan.
11.30 – 12.30 Lounas
12.30 – 13.30 DataLayer
Mikä dataLayer on ja mihin sitä tarvitaan? Kuinka dataLayer-muuttujia luetaan ja käytetään esimerkiksi eventeissä? Asennetaan sivustolle event-seuranta dataLayerin avulla.
13.30 – 14.00 Verkkokaupan seuranta
Miten verkkokaupan, varausmoottorin tai myyntijärjestelmän seuranta toteutetaan? Mihin tarvitset kehittäjää, mitä voit toteuttaa itse?
14.00 – 14.15 Kahvitauko
14.15 – 14.45 Facebook-seuranta
Yksinkertaisen Facebook-seurannan toteuttaminen GTM:n avulla.
14.45 – 15.15 Parhaat käytännöt GTM:n hallinnassa
Workspace-ominaisuudet, kansiorakenne, kierrätettävä koodi, kirjastot, templatet.
15.15 – 15.30 Keskustelu, kysymyksiä
Esimerkki koulutuspaikasta ja tarjoiluista
Radisson Blu Royal
Runeberginkatu 2, Helsinki
(Kampin metroaseman vieressä)
Runsaat tarjoilut sisältyvät koulutuksen hintaan:
- Aamiainen (kahvia, teetä, suolainen kahvileipä, tuorepuuroa, hedelmiä ja mehua)
- Laadukas ja monipuolinen lounasbuffet hotellin omassa ravintolassa
- Iltapäivän kahvitarjoilu (makeaa kahvileipää, smoothie tai power shot, hedelmiä ja tummaa suklaata)
- Koko päivän ajan tarjolla erikoiskahveja ja pientä naposteltavaa.
Tilaa koulutus tai kysy lisää
Jos haluat tarjouksen tai tarkempia lisätietoja tästä koulutuksesta, ota rohkeasti yhteyttä:
Pekka Räsänen