Hopkins Oy

Hopkins

  • Tiimi
  • Palvelut
    • Digitaalinen analytiikka
      • Google Analytics 4
      • Piwik PRO
      • Matomo
      • Google Tag Manager
      • Evästehallinta
      • Server-side tagging
      • BigQuery-tietovarasto
      • Analyysit
      • Attribuutiomallinnus
    • Markkinoinnin automaatio
      • HubSpot
        • HubSpot-käyttöönotto
        • Jatkuva HubSpot-kehitys
      • Custobar
      • Leadoo
      • Markkinoinnin automaation auditointi
      • Markkinoinnin automaation kilpailutus
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Display-mainonta
      • Ohjelmallinen ostaminen
      • Natiivimainonta
      • Remarketing
      • Hyperlokaali mainonta
    • Somemainonta
      • Facebook-mainonta
      • Instagram-mainonta
      • LinkedIn-mainonta
      • Twitter-mainonta
      • YouTube-mainonta
    • Videomainonta
    • Konversio-optimointi
    • International Growth -ohjelma
  • Kokemuksia
  • Koulutukset
    • Näin menestyt haku­kone­optimoinnissa 9.11.2023
    • Suurten sivustojen hakukone­optimointi 14.12.2023
    • Markkinoinnin automaatiojärjestelmän valinta – maksuton verkkokurssi
  • Ura Hopkinsilla
    • Työskentely ja kulttuuri
    • Tiimit ja tehtävät
    • Työpaikat
  • Blogi
    • Analytiikka
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Konversio-optimointi
    • Mainonta
    • Markkinoinnin automaatio
    • Sosiaalinen media
    • Arki Hopkinsilla
  • Ota yhteyttä
  • In English
Etusivu » Koulutukset » Google Tag Manager -peruskurssi 26.9.2019

30.10.2018 Arttu Raittila

Google Tag Manager -peruskurssi

1 pv | To 26.9.2019
Radisson Blu Royal, Helsinki
Kouluttajana Mikko Piippo

Mikko Piippo
Haluatko enemmän irti analytiikasta ja digimainonnasta? Silloin tarvitset GTM-osaamista!
Kerää hyödyt fiksummasta analytiikka-asennuksesta!

Tule nyt kokopäivän koulutukseen ja opi ymmärtämään Google Tag Manageria tavalla, josta on oikeasti hyötyä. Tämän koulutuksen jälkeen ymmärrät, miten Tag Manageria kannattaa käyttää ja saat siten enemmän irti Google Analyticsista!

Päivän jälkeen osaat:

  • toteuttaa Google Analytics -asennuksen itse
  • lisätä Google Ads -pikselin sivustolle
  • ottaa käyttöön Facebookin seurantapikselin

Osallistuminen ei edellytä erityistä lähtötasoa puoleltasi.

Miten hyödyt koulutuksesta?

  • Opit asentamaan Google Analyticsin oikein.
  • Näet miten käytetään valmiita kirjastoja (etkä maksa turhasta!).
  • Opit rakentamaan yksinkertaisen Facebook-mainosseurannan.
  • Tiedät miten hallinnoit Google Tag Manageria niin, että tägit pysyvät varmasti järjestyksessä.

Kouluttaja digimarkkinoinnin huipulta

Kouluttajasi Mikko Piippo tunnetaan kansainvälisesti Google Tag Manager ja Google Analytics -asiantuntijana. Mikko oli yksi Melbournen ja Sydneyn analytiikkakonferenssin (2016) sekä MeasureCampin (Lontoo 2017) puhujista. Hän on sertifioitu Google Analytics -osaaja (GAIQ 2011-) ja kokenut kouluttaja.

Google Tag Manager on työkalu, jonka avulla voit helposti asentaa useimmat Google Analyticsin, eri mainosjärjestelmien ja muiden ohjelmistojen vaatimat seurantatägit verkkosivustolle.


Päivän ohjelma

08.30 – 09.00 Aamiainen

09.00 – 09.30 Google Tag Manager

Mikä Google Tag Manager on, miten se eroaa Google Analyticsista, mitkä sen hyödyt ovat ja miksi useimpien sivustojen analytiikka kannattaa toteuttaa GTM:n avulla. Miten GTM asennetaan?

09.30 – 10.30 Tägit, triggerit ja muuttujat

Minkälaisia seurantakoodeja GTM tukee suoraan, minkälaiset ehdot voivat käynnistää niitä ja minkälaisia työtä helpottavia muuttujia GTM:ssä voi käyttää.

10.30 – 10.45 Tauko ja keskustelua

10.45 – 11.30 Google Analyticsin perusasennus GTM:n kautta

Lisätään sivustolle Google Analyticsin seurantakoodi, sekä tapahtumat sivun vierityksen ja videoiden seurantaan.

11.30 – 12.30 Lounas

12.30 – 13.30 DataLayer

Mikä dataLayer on ja mihin sitä tarvitaan? Kuinka dataLayer-muuttujia luetaan ja käytetään esimerkiksi eventeissä? Asennetaan sivustolle event-seuranta dataLayerin avulla.

13.30 – 14.00 Verkkokaupan seuranta

Miten verkkokaupan, varausmoottorin tai myyntijärjestelmän seuranta toteutetaan? Mihin tarvitset kehittäjää, mitä voit toteuttaa itse?

14.00 – 14.15 Kahvitauko

14.15 – 14.45 Facebook-seuranta

Yksinkertaisen Facebook-seurannan toteuttaminen GTM:n avulla.

14.45 – 15.15 Parhaat käytännöt GTM:n hallinnassa

Workspace-ominaisuudet, kansiorakenne, kierrätettävä koodi, kirjastot, templatet.

15.15 – 15.30 Keskustelu, kysymyksiä

Koulutuspaikka ja tarjoilut

Radisson Blu Royal
Runeberginkatu 2, Helsinki
(Kampin metroaseman vieressä)

Runsaat tarjoilut sisältyvät koulutuksen hintaan:

  • Aamiainen (kahvia, teetä, suolainen kahvileipä, tuorepuuroa, hedelmiä ja mehua)
  • Laadukas ja monipuolinen lounasbuffet hotellin omassa ravintolassa
  • Iltapäivän kahvitarjoilu (makeaa kahvileipää, smoothie tai power shot, hedelmiä ja tummaa suklaata)
  • Koko päivän ajan tarjolla erikoiskahveja ja pientä naposteltavaa.

Koulutuksen hinta

690 €/hlö + alv 24 %

Hinta sisältää täyteen pakattujen koulutussessioiden lisäksi kaikki päivän tarjoilut.

Etu uutiskirjeen tilaajille

Hopkinsin uutiskirjeen tilaajana saat aina kaikista koulutuksistamme 10 % alennuksen.

Alennettu ryhmähinta

Alennettu ryhmähinta 590 €/hlö + alv 24 %, kun samasta organisaatiosta osallistuu vähintään kaksi henkilöä. Ryhmähintaa ja Hopkinsin uutiskirjealennusta ei ole mahdollista yhdistää.

Maksutavat

Verkkolasku, verkkopankki, luottokortti, yrityslasku (Collector) ja viitesiirto. Voit maksaa heti Checkout Finlandin välityksellä tai myöhemmin verkkolaskulla (valitse maksutapa lomakkeella).

Peruutusehdot

Voit tehdä maksuttoman peruutuksen viimeistään 7 päivää ennen koulutusta. Sen jälkeen tehdystä peruutuksesta veloitamme 50 % koulutuksen hinnasta, koska siitä koituu meille lisäkustannuksia. Voitte vapaasti vaihtaa osallistujaa saman organisaation sisällä aina koulutuspäivään saakka.

Ilmoittaudu nyt, niin olet mukana!

Täytä ilmoittautumistietosi alle, niin varmistat paikkasi mukaan koulutukseen:

Google Tag Manager -peruskurssi 26.9.2019

  • Price: 590,00 €
    590 €/hlö.
  • 0,00 €
    Hintaan lisätään alv 24 %.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Olet lämpimästi tervetullut!

Kouluttajasi

Mikko Piippo
Puh. 050 501 0488
mikko.piippo@hopkins.fi

Mikko on kansainvälisestikin tunnettu Google Analytics -asiantuntija.

Hopkins_logo-white-01

Hopkins on yksi Suomen suurimmista digitaalisen markkinoinnin toimistoista. Keskitymme siihen, mitä osaamme parhaiten: hakukone­optimointiin, digitaaliseen mainontaan, markkinoinnin automaatioon ja analytiikkaan. 

Hopkins Oy

  • Eerikinkatu 27, 5. krs
    00180 Helsinki
  • 020 788 8120
  • Ota yhteyttä

Tietoa meistä

  • Tiimi
  • Työpaikat
  • Hopkins mediassa
  • Tietosuojaseloste

Palvelut

  • Hakusanamainonta
  • Hakukoneoptimointi
  • Somemainonta
  • Display-mainonta
  • Digitaalinen analytiikka
  • Markkinoinnin automaatio
  • Koulutukset

Seuraa meitä

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Uutiskirje
  • Tietosuojaselosteet

© Hopkins Oy